ik heb wel veel van mijn manege ponys met contract weg gedaan maar dat is omdat die ponys gratis zijn weg gegaan en ik niet wil dat andere mensen ze door verkopen en gaan lopen met mijn centen
Volgens mij is het alleen geldig als je deze door een officiele partij(notaris) hebt laten opstellen. Iedereen kan nl een contract in elkaar zetten maar dan is het niet rechtsgeldig.
Alja
Geplaatst: 10-05-12 11:19
het is idd niet rechts geldig maar ik wil het vooral voor mijn eigen gevoel, heb mijn ponys in goed vertrouwen weg gegeven en hoop gewoon dat het niet misbruikt word.
Noeka
Geplaatst: 10-05-12 11:20
Ik doe dat eigenlijk gewoon uit '' zekerheid ''. Mijn arabiertje heb ik verkocht met contract waarvan er in stond dat als ze hem willen verkopen ik als eerste voorkeur zou krijgen. Ik weet dat het eigenlijk niet '' waardig '' is, maar die gedachten alleen al toen toch veel. Maar idd het is niet waardig!
Ik heb wel een contract, maar dat is vooral ook omdat ze drachtig was toen ik haar kocht en ze dus bij de fokker/vorige eigenaar op stal blijft. Risico's van het veulen zouden voor hun zijn. Duidelijke afspraken over evt da kosten e.d. hebben we allemaal vastgelegd.
welmoed__
Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-12 12:29
En en en Emma???
kippiekipp
Geplaatst: 10-05-12 12:31
ik ben ook erg benieuwd Emma als ze goedgekeurd word neem je haar gelijk mee of?
emma525
Geplaatst: 10-05-12 12:46
kippiekipp schreef:
ik ben ook erg benieuwd Emma als ze goedgekeurd word neem je haar gelijk mee of?
Nee, ze komt dan begin juni. We hebben nog een net gecastreerde ruin op stal. Dus komt wel goed uit. Wil geen minipaardjes
Inderdaad, ik bedoel een koopcontract. De eigenaar heeft me gezegd dat hij een maand op proef mag en dat wil ik dan ook eigenlijk in dat contrakt. ik ben lid van vereniging eigen paard en dan kun je een standaard contrakt downloaden. Ik weet dat het uiteindelijk niks voorsteld, maar het is toch fijn op papier een overeenkomst te hebben. Het maakt je positie bij evt. problemen voor mijn gevoel toch iets sterker, omdat je allebei hebt ingestemd. + dat je op papier ook de eigenaar bent. Heb het er alleen nog niet over gehad. We gaan dinsdag terug, dus moet het dan maar eens bespreken.