Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:27

Ik zou er inderdaad gewoon heengaan met een vriendin en haar ook even laten rijden.
Als ik een paard zou verkopen boeit het me niet echt of er een of twee ruiters op gaan rijden, zolang de kopers serieus overkomen...who cares, het zouden bij wijze van ook twee zusjes kunnen zijn die met zijn 2'en een paard willen kopen.

Silly1972

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:28

Precies, je wilt het paard verkopen toch?

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 19:30

Ben ik het mee eens idd, ik zou niet de hele manege laten rijden, maar als de mensen serieus geintresseerd zijn mag paps, mams, zus, broer alles er van mij op rijden hoor.
Maar het moet wel serieus lijken, en je ziet snel genoeg of het niet goed gaat, dan sta jij in je recht om die persoon van het paard te halen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:31

Je moet ook wel iemand meenemen die hem kan rijden anders zie je nog niet wat hij kan en daar gaat het toch om

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:32

De tweede keer hebben zowel ik als mijn moeder erop gereden. Waarom niet? Als de verkoper dat niet wil, zo ik toch gaan twijfelen...

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:33

Silly1972 schreef:
Precies, je wilt het paard verkopen toch?

Inderdaad! en als die mensen serieus zijn en enthousiast,waarom dan dat enthousiasme temperen door vrienden/familie op je paard te weigeren?

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:38

Ja de koper mag er op gaan zitten maar waarom zou ik mijn paard laten rijden door een vriendin van haar, dalijk kan ze een stuk minder goed rijden, word je mooi mee bedankt. sowieso laten wij iemand alleen op het paard rijden als we er zeker van zijn dat deze kan rijden. Ik heb wel geleerd dat je niet zomaar iedereen op een goed paard moet laten rijden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:42

Dan ben ik blij dat ik mijn paard gekocht heb op en andere stal. Mijn moeder is een stuk minder handig, maar die werd vanaf het opstappen tot het afstappen geholpen door ruiter. Eigenaar stond erbij en praatte haar nog moed in.

Zou een instructeur er dan ook niet opmogen bij jullie? Of misschien rijdt de koper wel slecht?

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:42

Als je een handelaar bent en je hebt een goed paard wat een aardig zakje duiten kost en er komt iemand in een dikke Audi jeep aanrijden, vingers vol met dure sieraden die interesse heeft in dat paard.
Maar ze nog maar 2 jaar rijlles....wat doe je dan? Haar vertellen dat ze helaas niet goed genoeg is voor het paard?
Ik zou haar derriere asap op dat paard drukken :+

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:43

Hoe weet je nou zeker dat een evt koper kan rijden?? dat weet je toch pas als ze op dat paard zit??

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:46

Waarschijnlijk neemt koper ook wel een vriendin mee die ook wel kan rijden om ook gelijk een oordeel te vormen over hoe het paard voelt en ook om aan koper te laten zien hoe het paard loopt als er geen voorrijder is.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:46

Wil je nu zeggen dat ik als ruiter niet goed kan rijden of wat bedoel je met die laatste opmerking?
Nee wij zijn niet van het 'laat iedereen er maar op die dit wilt'. Wij willen dat onze paarden een goede
ruiter krijgen, en als je een vriendin nodig hebt om hem voor te rijden dan ben je (denk ik) nogal onzeker
over je eigen rijden. Nee de koper rijd hem, als hij iemand meeheeft die hem ook wilt proberen is dat goed, ALS deze ook maar kan rijden. Onze paarden verdienen een goede ruiter.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:50

Silly1972 schreef:
Hoe weet je nou zeker dat een evt koper kan rijden?? dat weet je toch pas als ze op dat paard zit??

Nee, als het goed is weet je van te voren wie je paard gaat bezichtigen en weet je ook wel hoe deze kan rijden.
Maar bij jullie verschilt de koop gewoon, onze paarden gaan meestal naar goede springstallen die ook internationaal goed presteren.
Je moet begrijpen dat onze paarden nou niet bepaald recreatiepaarden zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:51

deruijter schreef:
Wil je nu zeggen dat ik als ruiter niet goed kan rijden of wat bedoel je met die laatste opmerking?
Nee wij zijn niet van het 'laat iedereen er maar op die dit wilt'. Wij willen dat onze paarden een goede
ruiter krijgen, en als je een vriendin nodig hebt om hem voor te rijden dan ben je (denk ik) nogal onzeker
over je eigen rijden. Nee de koper rijd hem, als hij iemand meeheeft die hem ook wilt proberen is dat goed, ALS deze ook maar kan rijden. Onze paarden verdienen een goede ruiter.

Ik weet niet tegen wie je het hebt, maar hoe kun je weten of iemand kan rijden? Dat weet je niet van de koper, niet van degene die mee is, niet van de instructeur, noem maar op.

Ik snáp het wel. Het is niet de bedoeling dat het paard een kermisatractie wordt. Maar ik dacht dat jullie er sowieso geen andere ruiter dan de koper oplieten, mijn fout. :)

De stal waar ik mijn paard vandaan hebt is ook niet echt een stal met recreatie paarden, maar daar mocht mijn moeder er ook gewoon op.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:51

nobel1 schreef:
Als je een handelaar bent en je hebt een goed paard wat een aardig zakje duiten kost en er komt iemand in een dikke Audi jeep aanrijden, vingers vol met dure sieraden die interesse heeft in dat paard.
Maar ze nog maar 2 jaar rijlles....wat doe je dan? Haar vertellen dat ze helaas niet goed genoeg is voor het paard?
Ik zou haar derriere asap op dat paard drukken :+

En de vraagprijs met enkele 10-tallen % verhogen..............

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:52

mywishmax als de verkoop niet zeker is, had ik dit als koper nooit gedaan, maarja dit verschilt per stal.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:53

Ik weet nog een leuke jonge London Derry ruin te koop! :D Voor meer info pb. Zal zo even een foto laten zien!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:54

deruijter schreef:
mywishmax als de verkoop niet zeker is, had ik dit als koper nooit gedaan, maarja dit verschilt per stal.

Nouja, het was de 2e keer dat we kwamen kijken en ik geloof dat ze al doorhadden dat het zo goed als zeker was ;) Dus dat is dan misschien idd het verschil.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:56

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:04

@ismy

wat een knapperd !!!

@ de rest

Mijn vriendin rijd jaren langer dan ikzelf.. dus ze weet wel wat ze doet en kan dan ook het desbetreffende paard voelen...
Het gaat er meer om dat ik het paard dan kan zien onder de ruiter...

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:07

Dankje! Ja het is zeker een leuk paard. Ik als ruiter kom er niet aan toe en we vinden het zonde dat hij stil staat zo. Hij word al bijna vier dus hij mag nu ook wel aan het werk!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:10

@ismy

ik houd wel van stevige paarden :) *niet dik, maar gewoon wel van "daar komt een paard aan"*
Jammer dat hij nog maar licht ingereden is, helaas is dat voor mij denk ik te jong en te groen

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:12

Ah jammer. Ja er komt zo ie zo wel wat aan bij hem. Nou heeft ie er in deze winter wel wat kilotjes bij gekregen.

Als hij van het zomer nog niet verkocht is dan wil ik na mijn examen hem doorrijden want dan heb ik alle tijd. :D

Laarvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:14

@ismy
erg leuk beest! hoe hoog is die?

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:16

ik denk dat ie nu wel net boven de 1 meter 70 zit.