Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:17

iemand van stal, een vrijwilliger las een lijstje voor op wedstrijd mee te nemen van iemand.
Daar stond op ; laarzenknecht,
ik dus uitleggen wat dat is stond hij me heel raar aan te kijken, hij dacht dat het een ''groom'' was.

ook nog een andere vrijwilliger :
Met paarden buiten zetten. hij pakt voor de eerste keer 2pony's tegelijk, ik sta buiten komt nr één doodleuk aandraven met 3mtr achter hem ''vrijwilliger'' rennend. hij had stal van pony 2 open laten staan dus die rende erachteraan.
ik kwam niet meer bij :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:22

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:23

shadow19871 schreef:
Laatst mijn lieve vriendinnetje toen ik zei ooit te willen fokken met mijn merrie.

" Leuk, wil je ze dan allemaal houden?'' In de veronderstelling dat we dan een "nestje" met paarden zouden krijgen :D

Die wielrenners die altijd en eeuwig brutaal hele fietspad innemen,die wijken verdacht ver uit als ik met mijn paard passeer :Y)

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:24

Hahahaha, arm paard _O-

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:28

laatst had ik het over mijn paard in een gesprek met een medestudent. "Ik ga toch even sms'en dat de deken er af moet, want het is wel heel warm nu." zeg ik. Mijn medestudent kijkt me aan alsof hij water ziet branden. "Een deken op je paard? Dat is toch hartstikke zielig?" Na een uitgebreide uitleg gegeven te hebben blijft de jongen het maar een rare bedoeling vinden. Arme jongen. :')

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:33

Adamootje schreef:
laatst had ik het over mijn paard in een gesprek met een medestudent. "Ik ga toch even sms'en dat de deken er af moet, want het is wel heel warm nu." zeg ik. Mijn medestudent kijkt me aan alsof hij water ziet branden. "Een deken op je paard? Dat is toch hartstikke zielig?" Na een uitgebreide uitleg gegeven te hebben blijft de jongen het maar een rare bedoeling vinden. Arme jongen. :')

Is ook heeeeeul zielig!
Het is trouwens bedoening ipv bedoeling :P.

Magrathea

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:02

Een jongen uit mijn les maakte vandaag een droge opmerking..

Een meisje uit onze les neemt altijd haar eigen paard mee. Is een haf, en de manege heeft ook 4 haffen (soort van) Hij zo: is dat haar eigen paard? Ik, ja wie dacht je dan dat het was? Hij: nou uhh hij lijkt zoveel op al die andere haflingers..
Uhm ja, dat eigenpaardje is alleen veel lichter van kleur, groter, meer haflinger dan de rest (bij de manegehaffen zegmaar die hebben allemaal wel iets anders erdoor gemengd zitten ergens in de voorouders) :=

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:24

Mijn toenmalig verzorgpaard werd gecastreerd op de wei en ik bleef erbij tot hij weer wakker werd (was helemaal alleen) komt er een fietser langs en vraagt " is ze doood ?! :')

Mijn paard is een schimmel en begint langzaam wit te kleuren op zijn hoofd. Klasgenoot van me " Je mag je paard niet wassen op 60° nu verkleurt hij" (meende hij niet echt ;) )

Had juist gedaan met op de handelstal te werken en ik sta op de bus te wachten met mijn rijkleren, vraagt de buschauffeur " ben je je paard verloren ? "... Jaa hoor }:0

of als ik aan mensen uitleg dat mijn schimmel ( die nu nog zwart ziet) nog wit gaat worden zeggen ze altijd " neeeuh ?! da kan toch niet ??"

of als ik mijn ruin ga wegdoen naar de weide hoorde ik een meisje roepen " hééé een barbiepaard !!" ( mijn paard heeft alleen lange manen ?! :+ )

En aahjaa mijn paard is een pony... (hij is toch 1m60 hoor 8-) )

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:59

Hmm, mijn pony is juist altijd een paard, ze is 1.45... :=

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 00:22

love_juliet schreef:
Ik reed een paar maanden geleden in de sneeuw op de hei met mijn welsh cob merrie van 1.37m. Zegt een klein meisje zachtjes tegen haar moeder; kijk mama, een ijslander! Zegt de moeder: En waarom is dat een ijslander dan? Zegt het meisje; Alleen ijslanders kunnen in de sneeuw lopen. Andere paarden niet.
:j
:')

Dat geldt alleen voor IJS. Ook driegangers kunnen zich ontwikkelen tot sneeuwlander :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 00:26

furioso schreef:
Had juist gedaan met op de handelstal te werken en ik sta op de bus te wachten met mijn rijkleren, vraagt de buschauffeur " ben je je paard verloren ? "... Jaa hoor }:0

Ja, en ik zag 'm net dáár in díé bosjes verdwijnen. Vlug! Erachteraan!
:Y)

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:39

RubyRed schreef:
Adamootje schreef:

Is ook heeeeeul zielig!

Het is toch gewoon 'bedoeling'? Of ben ik nou zo dom? :=

Maar weer ff ontopic; geniale opmerkingen :')

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:45

we hadden het over paarden rassen
zegt een vriendin van mij ik ken een paarden ras
ik zeg nee dat is een kleur
vriendin oke ik weet er niks van
nog tijdje dubbel gelegen :) *D 8-)

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:22

horlynnses schreef:
we hadden het over paarden rassen
zegt een vriendin van mij ik ken een paarden ras
ik zeg nee dat is een kleur
vriendin oke ik weet er niks van
nog tijdje dubbel gelegen :) *D 8-)

???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:10

ik heb 3 verzorgshetlanders, waarvan ik met 2 toch al wat bezig ben (moeder en eentje van een jaar)
de vorige keer was die van een jaar aan het steigeren, bokken, zo'n dingen aan de touw

een omwonende: 'wat gaat dat later worden dat je er op gaat rijden'
ja hoor ik zal mij is haasten met mijn 1m80 op een shet

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:12

Mijn buurvrouw die niet in de paarden zat vroeg afgelopen week aan mijn vriend die ook niet in de paarden zit of paarden ook gras eten. Mijn vriend moest het nog helemaal aan mij vragen... Dat is echt een toppunt hoor! :D

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:36

maflinger1 schreef:
RubyRed schreef:

Is ook heeeeeul zielig!

Het is toch gewoon 'bedoeling'? Of ben ik nou zo dom? :=

Maar weer ff ontopic; geniale opmerkingen :')

Nee, het is echt bedoening. Bijvoorbeeld een saaie bedoening, een rare bedoening, een drukke bedoening. Maar heel veel mensen zeggen het verkeerd... Kijk maar eens hier: http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advie ... -bedoeling

floor69

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:21

Bij ons zijn de binnenbak en de buitenbak verschillend van maat, en om in de buitenbak voor een binnenproef te oefenen hadden ze de letters anders gehangen (op de lange zijden dichter bij elkaar). Tijdens mijn les ging de juf ze weer op de goede plek hangen.

Toen ik dat thuis vertelde vroeg mijn man: hoezo letters terughangen, raakt het paard anders in de war? :j

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:31

Haha van de week waren er twee meisjes bij ons op stal die de shetten wel eens verzorgen.
Meisje 1 tegen meisje 2: Waarom hebben die pony's zoveel haar, ik zit helemaal onder!
Meisje 2: Ja anders krijgen ze het koud.
Meisje 1: Maar waarom doen ze hun jas nu uit dan?
Meisje 2: Jij doet toch ook je jas uit als je naar binnen gaat?
Meisje 1: Oooohhh, dus ze doen altijd hun jas uit als ze naar binnen gaan en als ze zo weer de wei in mogen doen ze hem weer aan?
Meisje 2: Ja duhhhh... _-:(

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:39

Hahaha,
Die van het gras is echt het toppunt hoor :')

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:50

wij hadden het op school over planteneters, vleeseters en alleseters. ben ik dat samen met 2 vriendinnen aan het maken en is er een zo'n meisje die echt bij geen enkel dier zowat wist wat die eet. komen we bij het paard, roept zei heel vrolijk: 'ja, deze weet ik! dat is een vleeseters, ik mocht namelijk van m'n moeder nooit de paarden aaien bij ons in de straat want die bijten.' kom op! 3 gymnasium, maar niet weten dat een paard toch echt gras eet ipv vingers!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:54

Hahaha het niveau ligt weer lekker hoog :P
Van die shetjes is ook wel schattig :=

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:17

:wow: Volgens mij wist ik als basisschool kind al van alle voor mij bekende dieren wat ze aten. Wist van vogels zelfs dat ze besjes en zaden eten, dat er insecten eters zijn en vleeseters.
Paarden die vlees eten... Gelijk een verklaring waarom mijn vriend paarden eng vind. Zal hem vertellen dat paarden planten eten! :+
Zullen die mensen die dat geloven zich trouwens ook afvragen waarom iedereen zich zo druk loopt te maken dat paarden op de wei moeten en wat paarden daar dan doen? :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:22

Hihi ja he. En of dat er ook mensen zijn die pleiten voor barf voor je paard :=

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:27

zit in Maastricht op school, dus echt tussen de stads kinderen. we hadden het laatst ook over koeien bij bio, dat ze meerdere magen hadden. een meisje wilde het maar niet geloven en hield vol dat de lerares ons voor de gek hield! volgens mij zijn ze nog nooit uit de stad geweest, ze had namelijk nog nooit een koe zien staan kauwen terwijl hij geen gras afplukte! :(:) achja, alles wat ik over de paarden vertel vind ze dan interessant, want dat is allemaal nieuw voor haar.

op mijn basisschool wisten ze idd ook al meer van dieren dan waar ik nu op school zit. op de basisschool was het ook een excursie om bij een klasgenootje op de boerderij te komen kijken.