Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Siddieqje

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:47

@ Safire : super dat het je beviel. ik vind het een mooi paard hoor en als de galop er toch beter inzit dan overkomt op de advertentie is het helemaal goed. Hopelijk zaterdag nog even fijn.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:56

dan ga ik maar niet zeggen wat ik voor mijn jaarling betaal ... :+

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:18

Jawel :P

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:12

Hey mag ik ook mee kletsen en mee lezen?
Ben nu ook een aantal weken weer opzoek naar een jong sportpaard met goed karakter (moeders en jonge stalhulpjes moeten het beest ook buiten kunnen brengen in ieder geval!).

Inprincipe een springgefokte, liefst ruin, jong 3,4 evt 5 jaar (mag onbeleerd maar ook onder het zadel, geen concourservaring) en kan het helaas geen kleintje zijn ivm mijn lengte van 1.90m.

Volgens mij zoeken er hier wel meer in dezelfde vijver!

Ik vind het heel lastig om HET paard te vinden! (maar goed ik ben ook wel kieskeurig)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 12:34

Tuurlijk mag je meekletsen, kom erbij! :D
Zo, 1.90!! :oo
Wel lastig he? Om hét paard te vinden.

Safire, mooi dat het rijden zo fijn ging en dat de galop er nog best goed in zit!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:43

essiedepessie schreef:
dan ga ik maar niet zeggen wat ik voor mijn jaarling betaal ... :+

Ik houd ook maar stil.. :Y)

parouscha schreef:
Mallootje schreef:
Als je 3000 wil uitgeven kan je ook best kijken naar paarden waar 4000 bijstaat. Daar kan je dan toch nog wat vanaf halen en misschien heb je dan wel voor 3250 een leuk paard waar je eerst niet wilde voor bellen omdat'ie toch te duur was. Mijne stond voor 4500 op internet en heb er uiteindelijk ook nog wel een stuk vanaf gedaan, voorlopig vind ik 'm geen rotzooi :D

Ik wilde ook gewoon echt geen 8000 meer uitgeven. 1x gedaan en heb me ZO slecht gevoeld toen het niet ging zoals ik wilde/hoopte/verwacht had, en omdat ik dan dacht "komaan, voor zoveel geld moét ik het hier wel gaan waarmaken" .. Slechte gedachtengang, dus wilde ik nu per se een paard dat minder kostte :) Misschien een rare kronkel in mn hoofd maar ik voel nu iig geen prestatiedruk meer, of toch veel minder!

Ik heb dat inderdaad ook niet voor een paard over hoor 8000 euro :n

Koop je een leuke auto voor haha!

Met 4000 moet 't snel ophouden. Tenzij je echt een wedstrijd liefhebber bent en je op hoog niveau wilt presteren. Maar dat is in mijn situatie helemaaaal niet 't geval :n

Puur hobby matige rijder, thuis misschien op niveau trainen met les en bosritten enz. Misschien als er een leuke stamboom bij zit eens naar de keuring. Maar dat was ook alles!

Daar leg ik niet 8000 voor neer :D

Daarbij vind ik 't dood eng als een dier een ongeluk krijgt of iets dergelijks en het paard moet afgemaakt worden. Dan ben je in 1 klap je 8000 euro toch kwijt! Dan ben ik liever 3000 kwijt dan 8000. Het zijn toch levende dieren, die altijd wat kunnen krijgen.

Daar verzeker je toch ook voor..

Fijn dat het een leuk paard was, Safire! Hopelijk is het wat voor je!

Welkom farahmunda! 1.90, ik vond het al moeilijk met mijn 1.80 haha! Zag altijd leuke kleintjes staan die vaak ook leuker in prijs waren.. :+

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 12:47

Volgens mij hebben wij wel een nette prijs betaald.
Mijn instructeur had hem als veulen van de fokker al gekocht voor 3600.
Die fokker komt trouwens nog regelmatig langs om bij Comique te kijken, dat is wel leuk. :D

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:01

Hoi!

Ik meld me hier ook even als jullie het niet erg vinden!
Mijn naam is Maaike en ik ben 18 jaar oud. Ik heb een heel aantal jaar een eigen paard gehad. Een leuke haflinger ruin. Helaas hadden wij toch niet helemaal de klik en begonnen we steeds meer ruzie met elkaar te krijgen. Hij is verkocht en heeft een heel leuk tehuis gekregen. :D
Stiekem zijn wij een beetje weer op zoek naar een nieuw paard maar daar is nog helemaal geen haast bij. Eigenlijk zoeken we een wat oudere KWPNer die al beleerd is en mij wat kan leren maar we zullen zien waar we mee thuis komen!

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:06

Hoi Maaike, nog meer nieuwkomers :) Zo´n leukerd is er vast wel te vinden hoor!

@Lauste, heel lastig, ik wil toch echt wel die klik en de rest van het verhaal moet ook kloppen.

Mijn 1.90m is idd lang, dacht altijd dat het 1.88m was? Bleek bij mijn laaste bezoek aan gemeentehuis dat het 1.90m was.
Er zijn naar mijn idee gewoon best veel jonge dressuurpaarden te krijgen, meer dan springers en daarnaast zijn er best veel ´kleintjes´ te koop zo rond 1.60-1.65 . Als ik naar het paard opzich kijk vind ik kleintjes prima, maar helaas lijkt het dan of ik op een pony zit! :(
Mijn schimmel was ook maar 1.63m en vaak werd me gevraagd of het een e-pony was :+

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:13

Maar als springruiter valt dat toch minder op, als je er dan met dressuurmaat op gaat zitten is het plaatje gewoon niet helemaal passend haha.

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:06

Jaaa en ik wil ook een beetje kunnen dressuren met dat ´springpaard´, tot en met M1 ongeveer.
Dus een kleintje kan echt niet!
Lastig :+ I know!
Ik had die schimmel van Sydney ook al gespot, waarover in dit topic ook al gesproken werd. Kweetnie mbt tot dat paard.
Had ook een schimmel van Casantos op i-net gezien, zou zaterdag kijken, maar die is net verkocht zag ik op de website/ had gisteren
een gemiste oproep al van die man.
Nu gaan we zaterdag sowieso bij een Wittinger merrie kijken. Maar die kan nog niets.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:13

Farahmunda, had jij die witte niet te koop ? Of haal ik jou nou in de war met iemand anders :o
Audrey hier op bokt heeft trouwens een leuke te koop ! Als ik het budget had, was ie verkocht aan mij :)) zal ff linkje zoeken :)

Edit; linkje
[EA-TK-PP] Chique dressuurruin te koop.
Hij is nog steeds te koop :j

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:34

Hey NonaWen, dat klopt. Die is er niet meer dus ben ik nu op zoek naar een andere.
Dat paard is dressuurgefokt, ik zoek een springgefokte en het is ook eigenlijk niet echt mijn type.
Kieskeurig...

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:07

Die zag ik voorbij komen.. ontzettend leuk paard vond ik dat :j .. spijtig dat ze er niet meer is :(:)

Maarten Kamphuis heeft vaak leuke veelal springgefokte paarden staan, maar goed.. 't is wel helemaal in het oosten :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:12

De fokker van mijn (vorige)paard heeft er ook veel staan.

Stal wolfswinkel in Son

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:46

Welkom nieuwkomers!! :D

Safire: mooi dat het leuk was bij het paard! Ook fijn dat de galop er wel op zat :) Hopelijk is ze volgende keer net zo leuk!

Vandaag ben ik weer 'even' naar Limburg gereden om te kijken naar Zantos :) Hij is zo goed opgevoed! En hij is lekker rustig haha, daar hou ik van! Nu moet er nog geboden worden, hoop echt dat het gaat lukken!

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:05

@ Sanne, heb je een advertentie dat we eens kunne meekijken? Mag via PB

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:15

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 20:16

Welkom Maaike! :D

Oh wat leuk Sanne! :D

Wat leuk trouwens aan dit topic, er komen steeds nieuwen bij en er vinden er steeds meer een paard.
Zo blijft het topic mooi in leven.

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:04

@ Sanne : inderdaad herinner mij het terug. Mooi paardje.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 08:43

@Sanne, zo wat een leuk dier! Voor mij wel veel te groot ;)
Hou ons op de hoogte!

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 08:43

Leuk paard Sanne,
mijn schimmel was ook een Kennedy. Is hij echt rustig en koel? Haha ik ken geen enkele Kennedy die dat heeft! Maar misschien heeft hij meer weg van zn moeder!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 09:22

Ik ken 3 Kennedy's.. 2 superbraaf, een wat heter :)

Intussen lees ik ook nog wat mee over jullie zoektochten!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 09:23

Ik zit al een poosje naar een United merrie te koekeloeren op marktplaats. Iedere keer klik ik haar toch even aan om te kijken. 4 jarige merrie van 1.78!!!

Helaas ligt de prijs ver boven mijn budget, maar op 1 of andere manier spreekt ze mij aan.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 09:27

@parouscha: hoe ver is ver? Je kan het altijd proberen en vragen tot in hoeverre er wat van de vp af kan.. misschien staat het paard al lang te koop en vinden ze een goede plek erg belangrijk en kan jij dat bieden?