Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:29

JulieDR schreef:
@Tal1977, jij vindt vast ook wel iets! Waar ben je naar op zoek?

Een leuke, lieve pony voor mijn 9-jarige dochter. Gewoon een leuk beestje waar ze lekker het eea op kan leren.
Zij rijdt inmiddels al een leuke tijd (4 jaar) en we zien haar de laatste tijd écht vooruit gaan.

We zoeken een niet al te jonge, maar ook zeker geen oude pony. Denk zelf meer aan de 9 a 10 jaar, dan kan de pony nog een lekkere poos opgroeien met mijn dochter. We twijfelen erg over het maatje... Een B zou voor nu heel goed zijn, maar hoe snel gaat ze daar uitgroeien? Anderzijds, een pony op de groei lijkt me ook niet wat, stel je voor dat ze over een jaar zegt dat ze niet meer wil rijden (Al acht ik die kans zeer zeer klein :)), dan heb ik liever dat ze eerst lekker met een kleiner maatje alles heeft geleerd... Een C?? Een D?? Nu nog te groot, maar kleine meisjes worden groot... lastig hoor!

Eigenlijk kijken we nu voornamelijk nog rond, veel vergelijken. Af en toe raken we wat verliefd <3 maar we nemen geen overhaaste beslissingen. In eerste instantie kon dat ook niet aangezien we de pony hier aan huis wilden plaatsen, maar de stal en weide nog niet goed zijn. Nu neigen we naar pension... dan kunnen we het zelf ook goed leren, het wordt ook onze eerste pony, met mensen om ons heen die ons kunnen helpen. Dus ik ben nu al serieuzer aan het kijken.

Het zou leuk zijn als ze op een gegeven moment wedstrijden kan rijden, want dat wil ze wel heel graag. Vorige maand had ze haar eerste proefje en dat vond ze heel er leuk!
Zaterdag heeft ze de tweede...

In het kort dus...
Een merrie/ruin
9 a 10 jaar (ongeveer)
Goed ingereden, liefst al wel wat gezien op wedstrijden/buitenritten etc.
Braaf, natuurlijk...
B/C/D-pony??

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:52

Oh leukleuk, heb gemailt naar een advertentie (hier gepost gisteren, zwarte merrie) en heb ook al reactie! :D

"Deze merrie is heel relaxed in omgang en onder het zadel heel nuchter en rustig. Voor bange ruiter ideaal geschikt. Ze kan sensibel zijn als je haar heet maakt en op flinke druk rijdt in de positive manier. Maar het is voor zulke onzekere ruiters een fijn paard gewoon opstappen en fijn rijden, super fijn mondje en gemakkelijk te rijden, heel stabiel en er zit geen gemaar aan. Je kan haar rijden naar niveau, als je gewoon rondje wil sturen is prima en naarmate je verder bent en echt er aan wil gaan rijden is ze scherper en is dat ook prima.

Ze wordt momenteel door 3 onervaren ruitertjes gereden van 16 jaar en doet het ook met hun heel goed. Ze is totaal niet kijkerig of schrikkerig."

Mallootje

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 20:53

Klinkt prima!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:08

Ja inderdaad, is nog mooi beestje ook. :)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:22

@Lauste, klinkt super!! weet je al iets meer omtrend te vraagprijs?? (sporthorses gaf nogal een brede marge 10-15K)

Ben benieuwd!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:24

Hmm nee, dat weet ik eigenlijk zo niet.
Ze hebben helaas geen filmpje van haar.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:26

Leuk Lauste! Kan me het paard niet meer voor de geest halen, maar zal wel goed zitten!

Morgenavond gaat instructrice mee.. :D

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:33

Voor de ladies met een flink budget ik zag nog een leuk paard op sporthorses! vraagprijs 15.000

Florencio X
Cocktail X
Amor
Dressuurpaard
Leeftijd:4
Niveau:B
Prijs:€ 10.000-15.000

check it out ladies :D
Laatst bijgewerkt door orkaan op 22-06-11 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:35

Had ik al gezien haha!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:37

@ Tal1977 .

Ik reed op een klein Dtje toen ik net 10 werd (ik was/ben geen reus ben nu ook maar 1.64), dus ik zou voor je dochter absoluut geen B kopen daar is ze meteen weer uit gegroeit en dat is ook zo zonde. Ik zou zeker kiezen voor een grote C en misschien nog wel een kleine D

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:39

:D :D ik zeg toch zie alleen maar leuke paarden in de hogere prijs klasse. Ik vind die merrie "van"Lauste ook echt een leuk beest!!

Kun je misschien later ook nog wel een veulen bij fokken ook :D

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:41

studiemiep schreef:
@ Tal1977 .

Ik reed op een klein Dtje toen ik net 10 werd (ik was/ben geen reus ben nu ook maar 1.64), dus ik zou voor je dochter absoluut geen B kopen daar is ze meteen weer uit gegroeit en dat is ook zo zonde. Ik zou zeker kiezen voor een grote C en misschien nog wel een kleine D

Dank voor je advies... die tip krijg ik inderdaad vaker. Tot welke lengte zou ze eventueel op een B kunnen rijden? (Even voor mijn beeld :D)
Ik vind een D ineens nog zo groot, moet zelf ook even wennen he?? ;)
Al rijdt ze op de manege nu ook wel op grote D-pony's ;)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:44

Ik heb eigenlijk geen flauw idee.....

In welke provincie/regio zoeken jullie een brave pony en wat is het budget?

Wij zijn een beetje in dit topic gezamelijke zoekers :Y)

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:47

studiemiep schreef:
Ik heb eigenlijk geen flauw idee.....

In welke provincie/regio zoeken jullie een brave pony en wat is het budget?

Wij zijn een beetje in dit topic gezamelijke zoekers :Y)

Maakt op zich niet uit waar we naar toe moeten...
Ons bugdet ligt een stuk lager dan bij jullie... rond de 1000?! :o

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:48

Ik zal ook even voor je kijken Tal, vind het altijd zo leuk om van die schattige pony's te bekijken :D
Zie trouwens dat je in Twente woont, ook mijn regio ongeveer.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:54

Tal, wil je een dressuurpony of een springpony? Of een allrounder?

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:55

Leuk, Lauste... Mooie omgeving :D
Ik neig denk ik toch meer naar een C dan naar een D. Volgens mij komen haar benen dan ook mooier langs de pony te liggen. Ook zou ik het fijn vinden als ze zelf kan opzadelen etc ;)

Oh, zie dat je nog een vraag stelt :)
Denk vooral dressuur, maar een klein sprongetje vind mijn dochter wel leuk om te maken! Al had ze gezworen nooit meer te springen na haar val ;) Sinds 9 weken rijdt ze weer en 3 weken geleden sprong ze toch weer voor het eerst ;)
Vorige week sprong ze 50 cm! (vast niet heel hoog, maar ik was apetrots :D)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:17

Daar ben ik weer!
Ik heb de verwijzing naar de gribaldi ruin even uit mn post gehaald, maar als je googled of op mp kijkt bij Uprice, dan vind je hem wel. Op het filmpje komt hij niet tot zn recht, hij kent bijv ook galopwissels.

Een update na mijn 2e keer Uprice, is dat ik overtuigd ben van de 5-jarige. Ik zoek echt een paard dat groen is, maar geen heethoofd. Ik vind het gaaf dat ik hem kan opleiden en naar mijn eigen kan vormen. Het karakter spreekt me bijzonder goed aan en het voelde zo goed onder het zadel.
Ben erg benieuwd wat mijn instructrice ervan vindt. Op de filmpjes vind ze het er goed uit zien, maar in het echt is altijd anders.
Ik mag hier geen link plaatsen van de site vd stal waar hij staat? Of wel? Dan zien jullie stap/draf/galop met de bijrijder. Of ik zoek het advertentienummer van mp even op, kunnen jullie zo naar de site!
Filmpjr volgt!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:23

mag ook via pb hoor :D

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:30

Doe anders maar via pb, dan mag in principe alles. :)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:46

Lijkt mij ook beter ivm de huidige paarden eigenaren (ze moeten natuurlijk niet lezen dat wij bv heel erg geinteresseerd zijn..dat drijft de prijs op haha). Of dat wij hun paard helemaal niets vinden (ik kon helaas mijn vorige berichten niet meer wijzigen kwam ik vandaag achter...vond ik wel jammer wilde namelijk wat link weg halen).

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:16

Hoi,

Amai, het gaat hier weer snel.
Blijbkaar gaan de zoektochten weer op volle vaart.

Ik wil dringend rijden op mijn paard, maar heb geen zadel. Morgenavond komt de zadelmaker eindelijk.

Voor de rest een heel braaf, lief en nuchter paard. Ben tevreden over mijn madam :)

jessicadotnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:39

wat een leuk topic!
ook ik droom over mn eigen paardje!
volgend jaar ga ik ervoor dan ga ook ik op jacht naar mn eigen schatje!
kan dan bij een vriendin thuis staan (als alles goed gaat)
denk een beetje in de richting van fjord/ tinker
heb er zin in!

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 07:45

Siddieqje schreef:
Hoi,

Amai, het gaat hier weer snel.
Blijbkaar gaan de zoektochten weer op volle vaart.

Ik wil dringend rijden op mijn paard, maar heb geen zadel. Morgenavond komt de zadelmaker eindelijk.

Voor de rest een heel braaf, lief en nuchter paard. Ben tevreden over mijn madam :)

Lekker zonder zadel rijden :p

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:39

Studiemiep en Lauste, jullie hebben PB.

Ik ga er eigenlijk vanuit dat mijn instructrice dit ook na vrijdag nog een geschikt paard vind, dus dan ga ik tot aankoop over (onder voorbehoud van de keuring). Hij is een half jaar geleden rontgen/klinisch gekeurd, rapport vraag ik op en cd rom mag ik bekijken en wil ik dus voorleggen aan mijn eigen DA (moet de eigenaar uiteraard goed vinden), mocht mijn DA verder geen opmerkingen hebben, dan wil ik eigenlijk alleen klinisch laten keuren. Wat zouden jullie doen?
Wat vinden jullie van de vp? En hoe zouden jullie beginnen met onderhandelen, dat is namelijk niet mijn sterkste punt.