JulieDR schreef:@Tal1977, jij vindt vast ook wel iets! Waar ben je naar op zoek?
Een leuke, lieve pony voor mijn 9-jarige dochter. Gewoon een leuk beestje waar ze lekker het eea op kan leren.
Zij rijdt inmiddels al een leuke tijd (4 jaar) en we zien haar de laatste tijd écht vooruit gaan.
We zoeken een niet al te jonge, maar ook zeker geen oude pony. Denk zelf meer aan de 9 a 10 jaar, dan kan de pony nog een lekkere poos opgroeien met mijn dochter. We twijfelen erg over het maatje... Een B zou voor nu heel goed zijn, maar hoe snel gaat ze daar uitgroeien? Anderzijds, een pony op de groei lijkt me ook niet wat, stel je voor dat ze over een jaar zegt dat ze niet meer wil rijden (Al acht ik die kans zeer zeer klein
, dan heb ik liever dat ze eerst lekker met een kleiner maatje alles heeft geleerd... Een C?? Een D?? Nu nog te groot, maar kleine meisjes worden groot... lastig hoor!Eigenlijk kijken we nu voornamelijk nog rond, veel vergelijken. Af en toe raken we wat verliefd
maar we nemen geen overhaaste beslissingen. In eerste instantie kon dat ook niet aangezien we de pony hier aan huis wilden plaatsen, maar de stal en weide nog niet goed zijn. Nu neigen we naar pension... dan kunnen we het zelf ook goed leren, het wordt ook onze eerste pony, met mensen om ons heen die ons kunnen helpen. Dus ik ben nu al serieuzer aan het kijken.Het zou leuk zijn als ze op een gegeven moment wedstrijden kan rijden, want dat wil ze wel heel graag. Vorige maand had ze haar eerste proefje en dat vond ze heel er leuk!
Zaterdag heeft ze de tweede...
In het kort dus...
Een merrie/ruin
9 a 10 jaar (ongeveer)
Goed ingereden, liefst al wel wat gezien op wedstrijden/buitenritten etc.
Braaf, natuurlijk...
B/C/D-pony??