Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Twilight1Jarig

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:17

@ tootje ik vind dat echt handig helaas hebben wij dat niet (teveel paarden op stal/manege)

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:17

Dit zit in de ehbo box
eerste hulp kit voor paarden
bevat o.a. pleisters, bandage, watten, wondkussens,
gaasverbanden, schaar, coldpacs en een thermometer

Er stond ook nog een koelings kit op. Ik kijk trouwens bij epplejeck.
Ik ga dan ook wondzalf/spray op het lijstje zetten. Is dit niet met houdbaarheid?
Niet dat je weet wanneer er een wond komt natuurlijk!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:18

Wat bedoel je Roelien? Dat van het ontwormen?

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:20

@tootje dat bedoel ik en hee ik had gelijk pleisters :')

en blauwspray heeft wel een datum maar gaat heel lang mee

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:20

zeg ook dat het hier praktisch is, en dat het kan verschillen. ;)

@twilight, dan is het toch handig te weten wat ze doen bij calamiteiten en wat ze zelf aan diensten hebben?
of je nou voor 50 of 500 staat :)
hier staan ze bijna allemaal 24/7 buiten, dat is weer een heel ander perspectief.
wat doe je als andere paarden door het lint gaan of als je ziet dat er 1 kreupel en/of ziek is?
eigenaar bellen natuurlijk, maar welke da/hoefsmid hebben ze?
we hebben hier 2 hoefsmeden en 4 da's over de vloer ;)

maar goed, er ligt ook een babbelschrift voor alle verhalen en opmerkingen :)
zo houden we elkaar ook op de hoogte.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:22

@ Roelien Hoezo is dat niet haalbaar dan? Gewoon allemaal mest in een zakje en naar de DA brengen, zo hoef je je paard niet elke keer te ontwormen, wat helemaal niet goed is en bespaar je soms ook nog kosten (wij hebben paarden staan die al een jaar geen wormen/eitjes gehad hebben).

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:30

ooh ik wist niet dat dat zo ging toch maar even erachter aan op internet lijkt me wel beter,

@minikatje, ik sta al 10 jaar op deze manege ook al een eigen pony gestald dus weet wel heo het allemaal gaat, kreupel zullen ze niet zien want je moet je paard er zelf uithalen en ziek bellen ze eerst jou en (als ze toestemming krijgen) de dierenarts, iedereen heeft dezelfde dierenarts tot nu toe hij is gewoon onwijs goed.
alle speciale dingen worden bij ons op het bord geschreven voor de stalhulpen enzo en in de agenda voor al het personeel.
en ze hebben al je gegevens zowieso in de computer staan wie wat van jou is (DA,TA,Hoefsmid etc.)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:32

zo luxe sta ik niet he :P
vandaar dat ik even beschrijf hoe het hier gaat.

ook voor de anderen en niet speciaal om jou te vertellen wat je moet doen.

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:37

@minikatje, nee is ook niet aanvallend bedoelt hoor,
maarja ik sta natuurlijk ook met manegepaarden/pony's dus gaat alles ook al beetje anders.
zoals de manege eigenaar regelt dat er een tandarts komt en dan een lijst dat iedereen zich kan inschrijven etc. net als met de wasserette voor dekens, en inentingen enzo

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:39

daar hangt hier ook een groot bord voor :)
dekens zijn er hier bijna niet, behalve vliegendekens.
vind het wel erg sjiek waar je staat, heb je ook een solarium enzo? :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:40

Hoe lang moet je je nog bewijzen voor dat je weer gaat kijken Roelien, haha? :')

Dat hebben wij ook, alleen hebben wij dan geen manege pony's/paarden. Maar 1 iemand schrijft bijv. op wanneer de HS weer komt en dan schrijft iedereen waarvan het paard gedaan moet worden de naam van het paard er gewoon bij. Dan kan de HS ook zien welke hij moet hebben.
Tandarts wordt ook gewoon gevraagd wie willen zodat de voorrijkosten gedeeld kunnen worden. Inentingen zijn elk jaar rond dezelfde tijd allemaal gelijk.
Dekens wassen regelt wel iedereen gewoon zelf.

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 08:55

@minikatje, ja we hebben ook een solarium en weet niet wat enzo is :')
@tootje, nog 3 weken dus dat is inclusief mijn verjaardagsfeest.. dat is beetje jammer maarja :P

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 13:23

Hoi, ik kom me melden hier als dat mag!
Ik ben Hilde, ben op dit moment op zoek naar een baantje om geld te verdienen en dan ga ik sparen voor een eigen shetlander. Omdat ik vind dat ik nog niet toe ben aan een eigen paard qua rijden en ik vind dat ik eerst mijn rijkunsten (die amper aanwezig zijn :o) wat moet verhogen, wil ik graag beginnen met een kleine waarmee ik wat ervaring op kan doen. Eentje waar ik niet op kan rijden dus, maar vooral lekker mee kan wandelen, mee naar het water kan, mee kan tutten en vooral: VD mee kan doen. Ik ben me er van bewust dat ik nu heel penny overkom :'). Maargoed, ik kom dus meepraten en lezen, en sparen voor een shetlander. En ik ben bereid te wachten tot ik de juiste heb gevonden, ik wil sowieso een ruin omdat ik dat gewoon het leukste vind.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 13:36

Ik sta op stal bij een verre oom van me. 5 paarden/pony's dus een voerbordje hoeft ook niet. 4 pony's zijn van m'n oom's kleinkinderen, en dan één (pony/paard? :D ) van mij, dus in dat opzicht hebben we alles lekker voor elkaar :)

Wat fijn Hilde dat je komt meepraten :D Je klinkt niet penny hoor! ik was eerst ook op zoek naar een leuke kleine pony, maar heb toch gekozen voor een 'berijdbaar' paard of pony. Nog veel succes met je zoektocht iig! :j

Joycebunny schreef:
hmm twijfels twijfels.. Heb net gezien dat een pony die ik kende van op de vorige manege op Kapaza staat :=
Een ierse tinker, niet wat ik zoek qua prestaties, maar wel een lieverd. Heb hem helemaal kunnen volgen toen ze hem inreden :)
Zit alleen nog te twijfelen om te mailen..

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 13:41

Meiden, ik ben verlieft hoor! Ik heb zooooooon leuke fjord gevonden, precies mijn eisen! En hij staat ook niet zo heel ver van ons af! *\o/*

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 13:43

aaaaah wat fijn :D heb je al gebeld? :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 13:44

leuk jasmijn :D
hoe staan de zaken ervoor?

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 14:14

Wat leuk Jasmijn! Heb je een foto? :o

Welkom Hilde, leuk zeg :D

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 14:26

@Joycebunny, ik zag net je topic over Beauty, heb daar al gereageerd maar ik duim zeker voor je :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 14:30

Bedankt Merel! :D
Blijft toch een droom dat ik haar terugvindt en dat die mensen haar verkopen. Bespaart mij weer de zoektocht naar een nieuw paard O:)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 14:56

Joycebunny schreef:
hmm twijfels twijfels.. Heb net gezien dat een pony die ik kende van op de vorige manege op Kapaza staat :=
Een ierse tinker, niet wat ik zoek qua prestaties, maar wel een lieverd. Heb hem helemaal kunnen volgen toen ze hem inreden :)
Zit alleen nog te twijfelen om te mailen..

Als het niet is wat je zoekt qua prestaties zou ik zelf niet mailen. :)

Hhilde schreef:
Hoi, ik kom me melden hier als dat mag!
Ik ben Hilde, ben op dit moment op zoek naar een baantje om geld te verdienen en dan ga ik sparen voor een eigen shetlander. Omdat ik vind dat ik nog niet toe ben aan een eigen paard qua rijden en ik vind dat ik eerst mijn rijkunsten (die amper aanwezig zijn :o) wat moet verhogen, wil ik graag beginnen met een kleine waarmee ik wat ervaring op kan doen. Eentje waar ik niet op kan rijden dus, maar vooral lekker mee kan wandelen, mee naar het water kan, mee kan tutten en vooral: VD mee kan doen. Ik ben me er van bewust dat ik nu heel penny overkom :'). Maargoed, ik kom dus meepraten en lezen, en sparen voor een shetlander. En ik ben bereid te wachten tot ik de juiste heb gevonden, ik wil sowieso een ruin omdat ik dat gewoon het leukste vind.

Haha penny :') Nee, kan je wel begrijpen hoor! Shet is ook wel iets goedkoper in aanschaf en onderhoud. En kun je ook gewoon veel mee! :D

Twilight1 schreef:
@tootje, nog 3 weken dus dat is inclusief mijn verjaardagsfeest.. dat is beetje jammer maarja :P

Haha, nou dan moet je jezelf maar inhouden he! _O-

xJasmijn schreef:
Meiden, ik ben verlieft hoor! Ik heb zooooooon leuke fjord gevonden, precies mijn eisen! En hij staat ook niet zo heel ver van ons af! *\o/*

Mooi zo! Al contact gemaakt?

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 16:32

Ja, heb al gemaild. :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 16:41

Ik ben vandaag per toeval bij een erg leuk paard wezen kijken! Stond niet echt in de planning, maar 't kwam er zo van. Hij had al gelopen dus we hebben hem alleen ff los gezien, erg leuk beest!
Woensdag gaan we weer en dan ff rijden.
Weet niet zoveel van 'm, weet z'n naam eerlijk gezegd niet eens := _O-

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 16:53

Grappig dat je geen naam weet, ik heb zo juist een bod gedaan op de haf.Ben benieuwd?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 16:56

Ja, kan misschien best raar klinken :=
Er hing een verkeerd bordje aan z'n stal en we zijn er een kwartiertje geweest denk ik, en nog niet echt heel veel over het paard gevraagd enz. Maar het is zeker een leuk beest! :j