Ik was 11 toen ik mijn eerste verzorgpony's kreeg en begon met rijden. Heb nooit op een manege gereden. Toen ik 13/14 was had ik een verzorgpaardje waar ik priveles mee kreeg door de eigenaresse Daarna heb ik altijd alleen priveles gehad.
Esther_92
Geplaatst: 16-02-12 00:50
Ik weet niet meer hoe oud ik was toen ik voor het eerst op een pony zat maar dat kan al wel met een paar maandjes zijn , ik ging naar de manege toen ik vijf jaar oud was omdat het toen mocht . Daarvoor heb ik privé les gehad van mijn Opa . Mijn eerste pony heb ik ingereden toen ik 16 jaar oud was, maar wel met iemand die er al meer ervaring mee had . Ik heb er zo in totaal 4 zadelmak gemaakt.
Ik was denk ik 7 ofzo toen ik begon met rijden, af en toe bij mn buurmeisje die een b pony had. Voor mijn 9e verjaardag kreeg ik een shetlanderveulen, die nu 5 is, en toen ik 10 was heb ik die b pony van mn buurmeisje gekocht (samen met mn ouders) Daar ben ik inmiddels te groot voor geworden, dus ze is in september verkocht, maar ik zie haar nog bijna elke week (ken die mensen al langer) Nu heb ik voor mn 13e verjaardag een d pony gekocht (ook samen met mn ouders ;p) Die wordt in mei 3, kende nog niks toen ik m kreeg en kent nu voetje, zadel, hoofdstel, longeren. De d pony ga ik van t zomer inrijden. Op moment longeer ik m al een paar weken niet, vanwege het slechte weer, maar wil het binnenkort wel weer oppakken, en dan zo'n 3x in de week 10 minuutjes. Ik heb er laatst voor het eerst een keertje op gehangen, hij was heel braaf en gaf geen kik! Er staat meer over mijn pony's op mijn site: www.bliksemlady.tk
Op mijn 6de begon ik lessen te rijden, maar daarvoor heb ik ook wel eens een paard uitgestapt ofzo. Mijn mkeder heefd me verteld dat ik toen ik 1 jaar was ik op een paard werd gezet en er toen af viel! ! Best een raar verhaal; de mevrouw(goede kennis) lette niet op en ploff daar lag ik! Hihi
Linsey1998
Geplaatst: 17-02-12 23:26
Ik begon op mijn 8ste met rijden op manege austerlitz op zaterdag, Toen nam ik er ook nog les bijnop manege Heemskerk op woesdag! Toen ik 9 was ben ik gestopt bij manege Heemskerk en een overstap gemaakt naar reuringopstal in Heemskerk Toen ik 11 was Ben ik ook gestopt met rijden bij manege austerlitz. Dus reed alleen nog bij reuringopstal in Heemskerk. Toen ik 12 was ben ik gestopt bij reuringopstal en ben begonnen bij de maijerij in uitgeest. En rijd daar nog altijd met veel plezier. Afgelopen zomer ben ik met een verzorgpony Sil begonnen en daar sinds 3 maanden weer mee gestopt en nu heb ik een hele leuke verzorgpony monster 9 jaartjes oud en het is een hengstie Ik heb ook al vanaf me 9 de les van een Z-Z ruiter. Kort om vele manege,s en stalling voorbij zien gaan! Maar met alle leuke maar ook de mindere leuke dingen mee gemaakt!
Pfff rond de 7 heb ik heel sporadisch pony gereden en vanaf de 10 kreeg ik mijn eerste eigen pony. Rond de 14 heb ik mn eerste D pony ingereden en met de 17 had ik mijn eerste wedstrijdpaard (daarvoor alleen enkele paarden voor de handel ingereden).
annknowles
Geplaatst: 25-02-12 15:02
Ik rijd sinds mijn 6de.
Horsesandme
Geplaatst: 25-02-12 15:10
Ik was denk iets van 8/9jaar dat ik begon met rijden op de manege. Iedere maandag ging ik heen om te lessen. Later ging ik op zaterdag lessen en was ik op zaterdag de hele dag te vinden op de manege. En mocht ik een van de manegepaarden verzorgen. De eigenwijze fjord Igor. Dit was vooral de stal uitmesten, fjordenkapsel knippen en heerlijk poetsen en staart en beentjes wassen.
Toen ik 16 was kreeg ik mijn allereerste echte bijrijdpaardje Rákni! Super lief paardje. Heb zoveel van die pony geleerd
Eigen paardje heb ik nog nooit gehad. Maar wil dit in de toekomst graag wel...
kimberly1995
Geplaatst: 25-02-12 16:17
Ik was nog een maand 6, bijna 7 toen ik begonnen ben met rijden. Toen ik 14 was ben ik op zoek gegaan naar een verzorgpaard en voor mijn 15e verjaardag heb ik mijn eigen paard gekregen (dat verzorgpaard). Ben inmiddels bijna 17. En dat inrijden laat ik denk maar achterwegen.
kimberley23
Geplaatst: 26-02-12 00:35
6
Mijny
Geplaatst: 26-02-12 00:37
Toen ik 8 was begon ik op de manege. Ik ben nu 15 en rijd nog steeds op die manege met mijn eigen paard .
Femke013
Geplaatst: 26-02-12 00:59
Ik was 5, bijna 6 jaar & begon op een manege waar ik bijna niks heb geleerd ! Toen ging ik naar een andere manege, en daar reedt ik binnen 3 jaar bij de gevorderden. ('ll)
Ik begon op 7 jaar met rijden(: Op mijn 13 (paar maanden geleden) kreeg ik mijn eerste paardje. Ik was iets van 9 denk ik toen in een paardje soort van inreed. Een eigenwijze shetlander van 15 jaar oud. Het was meer erop zitten & proberen zo lang mogelijk blijven zitten
Shamila
Geplaatst: 26-02-12 20:16
Ik was 11. En op mijn 18e kocht ik mijn eerste pony. Ik ben nu inmiddels al weer 4 paarden/pony's verder
& of 8, ik weet het niet meer precies. Wel weet ik dat ik eerst mijn 'A, B en C diploma moest hebben voordat ik op paardijles mocht. Je raadt het al, binnen no-time binnen!
Unaa
Geplaatst: 27-02-12 16:28
Voorzover ik weet nam mijn moeder me gelijk mee in het zadel toen ik nog heel klein was, zou het dus echt niet weten wanneer ik "echt" begonnen ben, iig heel vroeg. Ik heb tot mijn 7e op de "grote" paarden gereden, en daarna op IJslanders verder gegaan