Lidmaatschap Horsimo: waarschuwing

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:40

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:43

beantsje schreef:
Sowieso mag een uitgever eisen dat je het schriftelijk opzegt, per brief dus.
Alleen de bepaling dat dat aangetekend moet gebeuren, is imo onredelijk bezwarend.
Maar ze kunnen met recht zeggen dat het niet per e-mail kan.
Dus briefje sturen en dan vervolgens ze bestoken met e-mails om een reactie op je brief te vragen. Bevestigen ze de ontvangst van je brief, dan zit je gebeiteld.

o ja, publiforce geeft dit blad niet meer uit.
probeer eens
info@toptijdschriften.nl

De meeste Abo's op Horsimo zijn via de pc afgesloten en dan mag je gewoon ook digitaal opzeggen toch?
daar was dat Artikel 6:267 van het Burg. Wetboek toch op van toepassing?

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:49

beantsje schreef:
Sowieso mag een uitgever eisen dat je het schriftelijk opzegt, per brief dus.
Alleen de bepaling dat dat aangetekend moet gebeuren, is imo onredelijk bezwarend.
Maar ze kunnen met recht zeggen dat het niet per e-mail kan.
Dus briefje sturen en dan vervolgens ze bestoken met e-mails om een reactie op je brief te vragen. Bevestigen ze de ontvangst van je brief, dan zit je gebeiteld.

o ja, publiforce geeft dit blad niet meer uit.
probeer eens
info@toptijdschriften.nl

Wat ik trouwens heel vreemd vind is dat de ingebrekestelling CQ rekening nog gewoon onder de naam van Publiforce staat?
Ik kreeg van hen de aanmaning, niet van toptijdschriften???

PEET_G

Re: Lidmaatschap Horsimo: waarschuwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:52

Ik begin op een spammer te lijken....
schrap ledenservice@toptijdschriften.nl maar, ik kreeg mijn mail terug!

<ledenservice@toptijdschriften.nl>: host 188.200.99.129[188.200.99.129] said:
550 5.1.1 Mailbox <ledenservice@toptijdschriften.nl> does not exist (in
reply to RCPT TO command)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:00

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:11

Zover ik kan zien horen zowel publiforce als toptijdschrijften.nl bij Unitedforce .
Zeer waarschijnlijk het zelfde bedrijf maar met een nieuwe naam om van de slechte publiciteit af te komen.
Misschien moeten ze publiciteit er ook bij nemen, past wel bij hun naam ;)

Dit kwam ik nog tegen in een juridisch document
"United Force is enig aandeelhouder en bestuurder van Publi Force."

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:16

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:21

hoi ik heb hem toevallig, opgezegt,, en na mijn verbazing kreeg ik binnen een week bericht dat mei mijn laatste nr was en het abonnement was opgezegt,,, duzz het kan wel ook online afgezegt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:41

hennyvanamon schreef:
hoi ik heb hem toevallig, opgezegt,, en na mijn verbazing kreeg ik binnen een week bericht dat mei mijn laatste nr was en het abonnement was opgezegt,,, duzz het kan wel ook online afgezegt..

Hoe heb je dit gedaan? wil dit ook doen. :)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:43

Ik gewoon Astrid een mail gestuurd en kreeg toen binnen 2 dagen bericht van haar dat mijn abbo opgezegd was. Juni zou mijn laatste nummer moeten zijn, ben dus benieuwd.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:57

Nou jongens, ik heb net gebeld met Tros Radar en het hele verhaal gedaan. Ook gezegd dat ik inmiddels een behoorlijke lijst met namen van medeslachtoffers kan aanleveren.
Ze kon me niet beloven dat het nog aan de orde komt; het seizoen is bijna afgelopen maar ze vond het een interessant verhaal en neemt het zeker mee naar de redactie.
Nou, we wachten vol spanning af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:38

LADPR schreef:
Ik gewoon Astrid een mail gestuurd en kreeg toen binnen 2 dagen bericht van haar dat mijn abbo opgezegd was. Juni zou mijn laatste nummer moeten zijn, ben dus benieuwd.

Met welk adres?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:29

bedankt voor het doorgeven, ik heb mijn abbo ook opgezegd. Ze willen dat ik nu ook bijna 40 euro over ga maken terwijl ik dit jaar mijn 1e blad binnen heb (zoals velen dus).

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:09

nou ik heb zaterdag nummer april ontvangen.
nou er staat ja niks bijz in echt waardeloos.

willyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:11

Wist helemaal niet dat er zoveel gesodemieter was met dit blad, maar nadat ik vanavond de nieuwe Horsimo kreeg, wist ik zeker dat ik het op ging zeggen. Het was altijd al niet zo'n goed blad,maar om nu 2 keer zoveel te gaan betalen. Dacht ik kijk even op bokt of er meer mensen zo over denken ....
Wat is trouwens het rekeningnummer van hun? Dat heb ik nodig om bij ING te checken of ik ook al te veel betaald heb. Ik heb bij april gezocht omdat meerdere mensen dit aangaven,maar daar is het niet afgehaald. Heb net Astrid@atotz gemaild,maar kreeg een automatisch bericht dat ze op vakantie is t/m 31 mei.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:45

Ik heb ook een mail gestuurd naar die Astrid, ben benieuwd!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:47

Ik heb een mail terug gehad dat ik alleen aangetekend kan opzeggen. Maar goed die kreeg ik gewoon terug gestuurd.

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:45

willyr schreef:
Wist helemaal niet dat er zoveel gesodemieter was met dit blad, maar nadat ik vanavond de nieuwe Horsimo kreeg, wist ik zeker dat ik het op ging zeggen. Het was altijd al niet zo'n goed blad,maar om nu 2 keer zoveel te gaan betalen. Dacht ik kijk even op bokt of er meer mensen zo over denken ....
Wat is trouwens het rekeningnummer van hun? Dat heb ik nodig om bij ING te checken of ik ook al te veel betaald heb. Ik heb bij april gezocht omdat meerdere mensen dit aangaven,maar daar is het niet afgehaald. Heb net Astrid@atotz gemaild,maar kreeg een automatisch bericht dat ze op vakantie is t/m 31 mei.

Met dit nummer was bij mij 39,95 afgeschreven: 2448.22.263, met de zoekfunctie en 39,95 zal je het ook kunnen vinden.

En met dit nummer in juni 2009: 4231.46.068 met een bedrag van 23,75

Het bovenste nummer is overigens van Fortis, dit nummer staat ook bij de ingebrekestelling die bij mijn horsimo zat :(

Bedankt trouwens voor de tip dat ze tot 31 mei op vakantie is, ik heb niet zo'n automatisch bericht terug gehad bij mijn boze mail over de ingebrekestelling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:25

ik kreeg net een mail van die astrid dat ze vakantie heeft van 21 tot 31 mei ....

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:43

Ik ben blij dat ik heb opgezegd, had laatst ook het April nummer maar vind er niks aan, alleen maar reclame. Hoop alleen wel dat ze het verwerken, heb netjes aangetekend verstuurd en het bonnetje bewaard dus.....

_ingrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:00

ik krijg t al superlang en ik betaal nooit iets, misschien toch maar opzeggen voordat ik dadelijk nog ineens vanalles moet betalen! gewoon via dat e-mailadres he?

vitanuova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:50

Tjonge, ik dacht, laat ik eens Horsimo intikken op Bokt.
en ja , wat ik ook al meemaak, dat lees ik nu volop terug.
een waardeloos blad, vol taalfouten, en ineens dubbel zo duur. :( opzeggen dus, maar de schrik slaat me om het hart.
Ik heb geprobeerd iemand van toptijdschriften aan de lijn te krijgen voor 80 ct per minuut, maar helaas niet gelukt.

een aangetekende brief vind ik van de gekke, ik heb het via internet afgesloten en kan het dan volgens BW art 267, boek 6 , ook op dezelfde manier opzeggen...

dus nu een mail gestuurd...ik wacht af

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:20

vitanuova schreef:
een aangetekende brief vind ik van de gekke, ik heb het via internet afgesloten en kan het dan volgens BW art 267, boek 6 , ook op dezelfde manier opzeggen...

dus nu een mail gestuurd...ik wacht af

Natuurlijk zijn we het allemaal hier met je eens maar wat je hier zegt, is niet helemaal correct. Volgens dit art. kan een overeenkomst op dezelfde wijze ontbonden worden en da's wat anders dan gewoon opzeggen. lees maar een paar blz terug, daar wordt het uitgelegd.

Ik zou gewoon een niet-aangetekende brief sturen.

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:22

ik heb gister een mail gedaan naar toptijdschriften
heb vanmorgen wel mn leesbevestiging gehad, maar nog geen antwoord
ik denk zomaar dat als er ander personeel zit, dat ze erg gaan balen van hetgeen dat achtergelaten is en door hun opgelost moet worden