Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 16:58

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 17:02

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 17:21

Gaat lekker hier! -O-

Onali

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-24 17:26

En weer gaan de domme mensen los: ga het gebied dan niet in.

Dit is een compleet ander stuk, maar niemand meer de hele UH op dan?

Wel grappig dat het gelijk overal geplaatst wordt; RTV, AD.
Nu wel ...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 17:43

Laatst bijgewerkt door tienus63 op 07-08-24 18:08, in het totaal 2 keer bewerkt

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 17:48

Er staat misschien nog steeds vee achter één of 2 draadjes, dat klopt. Maar er staan heel wat minder dieren buiten dan eerdere jaren. Die mensen nemen ook verantwoordelijkheid maar dat zie je dus niet meer omdat de dieren uit het zicht zijn.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 17:56

Weet iemand hoe ver dit van Den Treek is?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 18:04

Nyaleti schreef:

Via de weg 13 km. Rechtstreeks dus dichterbij.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 18:37

Kaja schreef:
Je voelt je simpelweg gewoon aangesproken Wintu. En dat is aan jou. Niet aan mij. Ik zeg alleen dat driekwart van de omheiningen nog net zo staan als 10 jaar geleden. Wellicht kun je Bij12 buiten beschouwing laten in deze, want ik praat over mijn eigen ervaringen. Nergens haal ik Bij12 erbij. Ook dat is aan jou.
Je hoeft geen hogere wiskunde gestudeerd te hebben om dat te zien. Dat zeg ik en niemand anders. Natuurlijk heb ik niet alle omheiningen gezien, maar het gros van wat ik zie door het hele land is niet op orde. Te laag. Niet aangepast. Niet verhoogd. Dat vind ik triest om te zien. Daar hamer ik op. En of je nu geld hebt of niet, je kunt altijd wel iets doen. En ook daar heeft Bij12 niets mee te maken. Dat zeg ik.

En natuurlijk staan de wolvenervaringsdeskundigen door hun tanden te liegen. Iedereen met gezond verstand, die zich ook maar enigszins verdiept in deze kwestie weet dat dit niet normaal gedrag is. Maar ze staan er allemaal met een dubbele agenda. En zij hebben meer macht dan wij.

Waarom zou ik me in vredesnaam aangesproken moeten voelen?

Je praat veel en luistert verder niet, dat is erg jammer. Ik ga mijn energie ook niet aan je verspillen, want dat is gewoon zonde van mn tijd, enige wat jij kan doen is hameren op een omheining. Je noemt aantallen, maar dat is met de natte vinger en Bij12 mag volledig buiten beschouwing gelaten, wat gewoon niet kan, want voor subsidie ben je er van afhankelijk. Verder negeer je echt alles. Moet je helemaal zelf weten, maar je schiet er niks mee op.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 18:43

josien_m_ schreef:
Er staat misschien nog steeds vee achter één of 2 draadjes, dat klopt. Maar er staan heel wat minder dieren buiten dan eerdere jaren. Die mensen nemen ook verantwoordelijkheid maar dat zie je dus niet meer omdat de dieren uit het zicht zijn.

Hier in de omgeving staat bijna niks meer buiten. Alleen grotere kudde koeien, vlakbij de boerderij hier en daar. Schapen zijn bijna allemaal weg.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-24 18:48

Nyaleti schreef:

Afhankelijk van waar het nest zich bevind is het in 1 rechte lijn tussen de 10 tot 15 km.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 19:04

Wintu nogmaals Bij12 heeft niets te maken met wat ik zelf zie en waarneem. Voor iemand die aangeeft dat de ander niet luistert, lees je zelf niet goed.

Je weet, net als jij zelf een tijdje hebt gedaan, dat ik op het beschermen van dieren blijf hameren. Dit belangrijke topic zou anders zomaar kunnen verzanden in een ‘afgeven op “deskundige” topic’. Waardoor mensen die meelezen wellicht kunnen denken ‘tsja zoveel mensen zijn tegen aanpassen van de omheining, dus dat is nutteloos’. Dat is het niet! Het aanpassen hoeft niet allemaal volgens de regeltjes en/of superveel geld te kosten. Iets is beter dan niets….

En voor wat het waard is, ik snap je stress, je angsten en je radeloosheid. Echt!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 19:08

Jessix schreef:
Gaat lekker hier! -O-

Nou idd. Elke dag zijn hier nu meldingen van zichtmeldingen en incidenten.
Drenthe is opvallend rustig. Zijn zeker naar hier gewandeld!?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 19:21

Ik vind het ook bijzonder rustig in het noorden. Heel opvallend, maar daar zullen de deskundigen wel een verklaring voor hebben.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 19:50

Zichtmelding Noordwolde Frl
Citaat:
7 augustus 2024
Tijd: 18.00 uur
Noordwolde

Wolf gespot ad Meentheweg.
Er werd daar een kinderfeestje gevierd in het bos.
Feestje was net afgelopen.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon. U helpt hier dierenhouders enorm mee.

Afbeelding
Bron meldingen wolven in Westerveld
https://www.facebook.com/share/p/c3B2xq ... tid=WC7FNe

SPARK55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 19:59

Over de rust in het Noorden en ook grote delen van Brabant. Hier werken wat groepen samen.
In de regio's waar het onrustig is hebben ze een wat andere cultuur b.v. recreatie en versplintering van kavels zo ook denk in handen van SBB.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 20:20

Citaat:
Een wolvenexpert van de Zoogdiervereniging, die de provincie adviseert, zei onlangs dat een vergunning tot afschot niet acuut nodig is, maar dat het goed is dat die gereed is voor het geval er een dreigende situatie voor mensen ontstaat.

Voor volledige artikel bron de telegraaf
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1408306 ... d-in-zeist

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 20:52

tienus63 schreef:
Ik vind het ook bijzonder rustig in het noorden. Heel opvallend, maar daar zullen de deskundigen wel een verklaring voor hebben.

Vakantie! Alleen de stoute incidenten wolf houdt zich niet aan het plan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 20:54

Dat komt door poetin... :+

Eerder werd gezegd dat ze bij die militaire complexen bijvoederden.
Maar als deze kazerne nu meer oefeneningen heeft dan voorheen dan kan dat natuurlijk niet meer.
Dus zien we ze meer...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 21:05

https://archive.is/ZIqXl

Dit is toch niet normaal. Dit gaat echt binnenkort heeeel fout.

Citaat:
Anneriek oog in oog met veelbesproken wolf en haar welpjes: ‘Heb de longen uit mijn lijf geschreeuwd’
Anneriek komt zo’n vier keer per week in wat ze noemt ‘haar favoriete stukje natuur’: de bossen rondom Austerlitz. Ook afgelopen vrijdag, als ze nietsvermoedend haar hond uitlaat. Maar plots staat daar ineens de veelbesproken wolf mét drie welpjes voor haar neus. ,,Ik heb de longen uit mijn lijf geschreeuwd

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 21:16

Bizar hoe lang de volwassen wolf haar nog gevolgd is.
Dat ze nog een foto kon nemen!

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 21:27

Fijn dat ze foto’s heeft genomen en er over verteld.

Ik reed vroeger paard bij manege Zeisterbos aan de Krakelingerweg en heb daar heel veel buiten gereden. Ook moesten we van de middelbare school daar in het bos in kleine groepjes hardlopen. Wat moeten we als mens veel veranderen vanwege de wolf die geen strobreed in de weg wordt gelegd. Als ik zou horen dat de huidige gymleraar dat nu zo doen zou ik er wat aan doen, maar vaak hoor je zoiets pas achteraf.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-24 21:35

En nou halen mensen dit verhaal en die van vandaag door elkaar.

Zie je nou wel er is niks gebeurd

Echt, sommige mensen zou je toch door dat beeldscherm heen willen trekken _-:(

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 21:37

DuoPenotti schreef:
https://archive.is/ZIqXl

Dit is toch niet normaal. Dit gaat echt binnenkort heeeel fout.

Citaat:
Anneriek oog in oog met veelbesproken wolf en haar welpjes: ‘Heb de longen uit mijn lijf geschreeuwd’
Anneriek komt zo’n vier keer per week in wat ze noemt ‘haar favoriete stukje natuur’: de bossen rondom Austerlitz. Ook afgelopen vrijdag, als ze nietsvermoedend haar hond uitlaat. Maar plots staat daar ineens de veelbesproken wolf mét drie welpjes voor haar neus. ,,Ik heb de longen uit mijn lijf geschreeuwd

Dat die welpen nog weg gingen valt me mee, had verwacht dat ze het voorbeeld van mams wel zouden volgen. Maar ze hebben uiteindelijk vast geleerd dat er toch niets van mensen te vrezen valt.

Wel apart trouwens dat in dat artikel nu ineens staat dat een meisje mogelijk in haar zij was gebeten. Dat is nu toch alweer even geleden bevestigd |o

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 21:51

tienus63 schreef:
Bizar hoe lang de volwassen wolf haar nog gevolgd is.
Dat ze nog een foto kon nemen!

Die nam ze nog voordat ze zich mogelijk gevaar realiseerde. In het korte moment van verwondering dat je een moeder wolf ziet met pups.

Maar ze woont in Amersfoort, dus ik snap niet helemaal dat ze dan Austerlitz uitkiest om er te wandelen. Ja het is er mooi en de honden mogen lekker los, maar het is toch wel genoeg in het nieuws geweest de laatste weken... Nu blijft ze er wel weg, volgens het artikel.