Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
balance schreef:Klinkt positief met Q. Het is een heel proces geweest blijkbaar voor hem.
Erg fijn om te lezen. Gedrag is context gebonden dus dat hij bij elke verandering van weiland even klooien is dan begrijpelijk.
bribro schreef:Fijn dat het met Q nu zo gaat. Ze zeggen altijd dat een paard een jaar nodig heeft na een verhuizing. Dat merk je niet direct aan allemaal, maar zo te lezen uit jouw verhaal had Q die tijd echt nodig.
Hopelijk komt er komende tijd weer wat meer ruimte in je hoofd. Zodat je weer kunt gaan rijden of in ieder geval van de kudde kunt genieten, in plaats van alleen maar zorgen.
En wat zal Erwin blij zijn dat hij z'n schoen weer aan kon. Het klinkt zo simpel, maar wat wat scheelt dat een stuk in je mobiliteit en je zelfredzaamheid. En dat gaat ook voor jou weer schelen
bribro schreef:Herkenbaar wat je zegt over Erwin, die van mij zou precies zo reageren.
Irritant dat de dynamiek tussen Rocket en Yoda nu weer je aandacht vraagt. Arme Yoda. Het zal uiteindelijk wel goed komen maar zulke dingen kunnen je flink bezig houden. Moet hier ook altijd de dynamiek tussen kat en jongste hond een beetje in de gaten houden. Met de oudste hond ging het heel makkelijk, maar de jongste hond is een beetje een boefje. Kat is slim genoeg (tot nu toe) om het onderspit niet de delven, maar hou toch liever een oogje in het zeil.
En ja, lekker wandelen met de knollies kan ook fijn zijn om je hoofd leeg te maken. Of een poetsbeurt. Of gewoon een tijdje in de buurt van je kudde gaan zitten en ze om je heen ervaren. Als mijn hoofd vol zit is dat soms zo rustgevend om te doen. Ik denk er lang niet altijd aan, juist als ik te druk ben niet, maar als ik er wel aan denk doet me dat ook echt goed.
JudithO schreef:Eens met bribro, even in het land gaan zitten is echt hemels. Geen betere therapie dan dat. Zeker als ze even komen kijken wat je aan het doen bent. En dan naast je gaan liggen, als kers op de taart.
Fijn dat Erwin beter gaat, dat Q beter gaat, en ook Callas met haar been.
Met Yoda en Rocket komt het vast goed, maar ik kan me voorstellen dat het nu met alle andere dingen wel even lastig is.