Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
josien_m_ schreef:Lanoca schreef:Die Duitse wolven deskundige is de enige die tot dusver verstandig overkomt, al die Nederlandse zogenaamde deskundigen komen op mij over alsof dit gedrag veroorloofd is. Deze hebben dus of zaagsel of poffertjes tussen de oren.
De Duitste deskundige zegt iets wat past bij onze eigen waarneming en visie. Die anderen hebben geen zaagsel maar maken andere afwegingen door een andere prioritering.
__Suzanne__ schreef:In de nacht op stal, ja, maar is dat echt wolfproof? En overdag dan?
Jessix schreef:@Wintu, begrijp ik het dus goed dat het aan de Bij12 norm moet voldoen?
Ik wil doen wat mogelijk is. De subsidie zou fijn zijn. Dat ik wanneer mijn pony’s en paarden sneuvelen door de wolf niets vind ik niet zo belangrijk. Hoe mensen over mij denken ook niet.
Kaja schreef:Je kunt wel gas blijven geven Wintu omdat de situatie en hetgeen er gezegd word je niet past, maar je moet me geen woorden in de mond leggen of een bepaald beeld wil schetsen waarin ik jou slachtoffer.
Citaat:Eerder zei ik namelijk dat driekwart van de omheiningen niet is aangepast en dieren dus nog achter dezelfde omheining staan als 10 jaar geleden. Dat kan iedereen zien die een rondje maakt door NL. Daarnaast weet ik niet of jij je omheining al hebt aangepast, of dat jou omheining wellicht al zo is ingericht dat het wolven kan weren. Als je je aangesproken voelt, dan kan ik daar niets aan doen. Want het enige wat ik zeg is dat we onze dieren zo goed mogelijk moeten beschermen. En ze dus niet achter een banketstaaf draadje laten staan. Wat ik zie heeft dus niets te maken met de regeltjes van Bij12. Jammer dat je dat insinueert.
Citaat:Daarbij zeg ik dat iedereen met een gezond verstand kan zien dat dit gedrag van de wolven niet wenselijk is. Het staat notabene is een mooi document van onze zelfbenoemde en zogenaamde wolvendeskundigen. En nogmaals ik zei “je gaat mij niet vertellen dat wolvendeskundige dit gedrag wenselijk vinden”. Niet dat deskundige zeggen dat het de verkeerde kant opgaat.
Citaat:Een vergunning voor afschot komt pas als alle stappen zijn doorlopen om het ongewenste gedrag van de wolf te doorbreken.
Zoals we nu zien is die vergunning er dus niet zomaar en gaat daar een lange tijd overheen. Ik vind dat je daar niet op moet wachten.
DubbelFun schreef:__Suzanne__ schreef:In de nacht op stal, ja, maar is dat echt wolfproof? En overdag dan?
Aanvallen overdag zijn (nog) zeldzaam en afhankelijk van je stallen (binnen of buitenstal) zijn er diverse maatregelen te nemen.
Voor een buitenstal kun je denken aan een metalen tralieraam op de onderdeur. Helaas geen koppies meer over de deuren dan, maar ze staan wel veilig. Zelf heb ik puppypanelen op de onderdeuren gemaakt.
[ [url=m/l2hvo2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor een binnenstal kun je traliedeuren als toegangsdeur gebruiken, als deze goed aansluiten op de sponning komt er ook geen wolf door.
https://vdo-paardenstallen.nl/wp-conten ... lies_1.jpg
Wintu schreef:Jessix schreef:@Wintu, begrijp ik het dus goed dat het aan de Bij12 norm moet voldoen?
Ik wil doen wat mogelijk is. De subsidie zou fijn zijn. Dat ik wanneer mijn pony’s en paarden sneuvelen door de wolf niets vind ik niet zo belangrijk. Hoe mensen over mij denken ook niet.
Ik verwoord me misschien niet goed.
Mijn bedoeling is te zeggen hoeveel mensen onterecht worden aangekeken omdat ze niets hebben gedaan, terwijl ze misschien juist wel veel hebben gedaan, enkel niet volgens de eisen van Bij12. Dus hoe eerlijk is objectief is die lijst.
Mij persoonlijk maakt het geen bal uit wat men van me vind.
Citaat:Elspeet Gelderland
07-08-2024
Vannacht voor een huis aan de Heetkamp in Elspeet. Daarna heeft hij geprobeerd een stier te vangen. Dat is gelukkig mislukt.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
#geenwolf
Citaat:Beekbergen Gelderland
06-08-2024
21.45 uur
Mogelijk een wolf gezien in Beekbergen thv de kuiltjesweg.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
#geenwolf
DubbelFun schreef:hier (vlak bij het afgesloten stuk in Den Treek) worden de wolven bijna dagelijks overdag gespot. Nu in de zomer gaat bij donker binnen en buiten doen nog wel, in de winter is dat met een baan ondoenlijk. Nog los van hoe bizar veel uren ze binnen moeten staan dan__Suzanne__ schreef:In de nacht op stal, ja, maar is dat echt wolfproof? En overdag dan?
Aanvallen overdag zijn (nog) zeldzaam en afhankelijk van je stallen (binnen of buitenstal) zijn er diverse maatregelen te nemen.
Voor een buitenstal kun je denken aan een metalen tralieraam op de onderdeur. Helaas geen koppies meer over de deuren dan, maar ze staan wel veilig. Zelf heb ik puppypanelen op de onderdeuren gemaakt.
[ [url=m/l2hvo2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor een binnenstal kun je traliedeuren als toegangsdeur gebruiken, als deze goed aansluiten op de sponning komt er ook geen wolf door.
https://vdo-paardenstallen.nl/wp-conten ... lies_1.jpg
Citaat:Zijn er afgelopen nacht aanvallen van de wolf geweest bij de zwarte koeien/stieren bij de Tilgrup. De koeien/stieren maakten een hels kabaal.
Iemand wat gezien of gehoord?
Nacht van 6 op 7 augustus 2024
Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon. U helpt hier dierenhouders enorm mee.
vilheide schreef:DuoPenotti schreef:Rtv Utrecht is nu live.. Maar je tenen gaan krom staan
Ja idd, ik heb hem alweer uitgezet. Wat een gezever. Maar goed, had je het anders verwacht dan?
DubbelFun schreef:__Suzanne__ schreef:Dat is ook mijn grootste probleem, maar het alternatief lijkt me nog vele malen erger.Nu in de zomer gaat bij donker binnen en buiten doen nog wel, in de winter is dat met een baan ondoenlijk. Nog los van hoe bizar veel uren ze binnen moeten staan dan..