Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tienus63 schreef:Filmpje maar niet aangeklikt.
Sprak net iemand die in wolven gebied (dr) woont. Die had de schaapsherder gesproken bij de veearts.
Ook al is de kudde ‘s nachts in de kooi, in een week tijd 9 dieren dood.
Maar dat mogen ze eigenlijk niet zeggen.
En zo word je beduveld.
tienus63 schreef:Filmpje maar niet aangeklikt.
Sprak net iemand die in wolven gebied (dr) woont. Die had de schaapsherder gesproken bij de veearts.
Ook al is de kudde ‘s nachts in de kooi, in een week tijd 9 dieren dood.
Maar dat mogen ze eigenlijk niet zeggen.
En zo word je beduveld.
Citaat:Wolfwerende hekken voor 1 hectare kost 16500 euro, slechts 20% wordt hiervoor vergoed.
Daarbij komt dat schapen verplaatst moeten worden, dus ook het hekwerk. Verder mag je op grond wat gepacht (gehuurd) is niet zomaar een wolfwerend hekwerk plaatsen. Daarnaast mogen langs uiterwaarden geen wolfwerend hekwerk geplaatst worden.
Dit alles bijelkaar opgeteld maakt het niet zo simpel om gewoon maar even een wolfwerend hekwerk te plaatsen waarvan het nog maar de vraag is (vaker bewezen) niet werkt.
DuoPenotti schreef:https://www.facebook.com/bbbgelderland/ ... embed_postCitaat:Wolfwerende hekken voor 1 hectare kost 16500 euro, slechts 20% wordt hiervoor vergoed.
Daarbij komt dat schapen verplaatst moeten worden, dus ook het hekwerk. Verder mag je op grond wat gepacht (gehuurd) is niet zomaar een wolfwerend hekwerk plaatsen. Daarnaast mogen langs uiterwaarden geen wolfwerend hekwerk geplaatst worden.
Dit alles bijelkaar opgeteld maakt het niet zo simpel om gewoon maar even een wolfwerend hekwerk te plaatsen waarvan het nog maar de vraag is (vaker bewezen) niet werkt.
Voor de meelezers die denken dat hekje plaatsen wel even te doen is
Jessix schreef:Ik vulde net een enquête in op de website van het Zeistermagazine en zag daar helaas ook weer een kleine meerderheid die blij was dat de wolf nu ook in Zeist lijkt te zijn gevestigd. De paar schapen die het per jaar kost is verwaarloosbaar, aldus wat meningen die ik er onder las.
Huertecilla schreef:Jessix schreef:Ik vulde net een enquête in op de website van het Zeistermagazine en zag daar helaas ook weer een kleine meerderheid die blij was dat de wolf nu ook in Zeist lijkt te zijn gevestigd. De paar schapen die het per jaar kost is verwaarloosbaar, aldus wat meningen die ik er onder las.
Rizette schreef:Jij betaald ws helemaal geen belasting in Nederland dus ik zou dan zeggen bemoei je er niet mee en bemoei je met de wolven in eigen land,( als je daar wel betaald. )