Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:00

Filmpje maar niet aangeklikt.
Sprak net iemand die in wolven gebied (dr) woont. Die had de schaapsherder gesproken bij de veearts.
Ook al is de kudde ‘s nachts in de kooi, in een week tijd 9 dieren dood.
Maar dat mogen ze eigenlijk niet zeggen.
En zo word je beduveld.

Jessix

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:04

Ik vulde net een enquête in op de website van het Zeistermagazine en zag daar helaas ook weer een kleine meerderheid die blij was dat de wolf nu ook in Zeist lijkt te zijn gevestigd. De paar schapen die het per jaar kost is verwaarloosbaar, aldus wat meningen die ik er onder las.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:13

tienus63 schreef:
Sprak net iemand die in wolven gebied (dr) woont. Die had de schaapsherder gesproken bij de veearts.
En zo word je beduveld.

Maar dat is toch idioot dat die dat niet naar buiten mag brengen?!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:23

De schaapskuddes zijn meestal of in eigendom van Natuurmonumenten of Staatsbosbeheer of kudde en herders worden ingehuurd door deze partijen.

Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

Dergelijke constructie werd/wordt ook veel gebruikt bij boeren die de overstap naar een melkrobot maken of andere grote investering doen; contract tekenen dat men niet naar buiten brengt wat er niet werkt of goed is.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:37

tienus63 schreef:
En zo word je beduveld.

Overdag uit de wei gehaald of zo uit de kudde gepakt? Er is daar ook een vrouwelijke schaapherder die was ineens totaal vergeten dat ze aanvallen had gehad en beweerde in een artikel dat ze nog nooit een aanval had gehad. Dat is later toch maar aangepast ( Er wisten toch teveel mensen van die aanvallen door wolfwerend raster , want ze waren dankzij een passant die foto's maakte in het nieuws gekomen.)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:55

Ze had er geen actieve herinnering aan zeker :roll:

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:19

Mijn dierenarts daar vertelde ook eens dat men daar niet uit de school mag klappen en er anders sancties drijgen voor ze. Zelfs geintimideerd worden door "natuur clubjes"

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:43

Ik heb ook wel gezien dat bij een pachter die zijn schapen in het natuurgebied weidt, vorig jaar meermaals meerdere auto’s stonden. Naast zijn eigen auto, eentje van natuurmonumenten en eentje van Staatsbosbeheer. Er was duidelijk wat aan de hand.
Maar als ze uit de school klappen verliezen ze het contract.

Ook verderop zijn meerdere jonge kalfjes van de Spaanse runderen ‘ verdwenen’, een eufemisme voor door de wolven opgepeuzeld.

Je merkt dat het belang van de publieke opinie doorslaggevend is. Zolang de meerderheid zich laat leiden, kan dit doorgaan.
Ik heb zelf het gevoel dat we de natuur juist kwijtraken door dit vreemde beleid. Je kan niet meer veilig en ontspannen wandelen, zeker niet met je hondje.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 13:05

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 13:16

Oh nee joh :=
Ik zal voortaan eerst eens reacties er onder gaan lezen dan voor ik iets plaatst

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 13:18

Maar goed maakt in principe niet uit.
Gewoon overdag en ons word toch nog steeds wijsgemaakt dat de dieren schuw zijn en overdag zich verstoppen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 16:34

Dat durf ik niet te zeggen. Ik zou denken overdag. Volgens mij is het nachtjok hermetisch afgesloten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 17:26

https://www.facebook.com/bbbgelderland/ ... embed_post

Citaat:
Wolfwerende hekken voor 1 hectare kost 16500 euro, slechts 20% wordt hiervoor vergoed.
Daarbij komt dat schapen verplaatst moeten worden, dus ook het hekwerk. Verder mag je op grond wat gepacht (gehuurd) is niet zomaar een wolfwerend hekwerk plaatsen. Daarnaast mogen langs uiterwaarden geen wolfwerend hekwerk geplaatst worden.
Dit alles bijelkaar opgeteld maakt het niet zo simpel om gewoon maar even een wolfwerend hekwerk te plaatsen waarvan het nog maar de vraag is (vaker bewezen) niet werkt.

Voor de meelezers die denken dat hekje plaatsen wel even te doen is

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 17:33

DuoPenotti schreef:
https://www.facebook.com/bbbgelderland/ ... embed_post

Citaat:
Wolfwerende hekken voor 1 hectare kost 16500 euro, slechts 20% wordt hiervoor vergoed.
Daarbij komt dat schapen verplaatst moeten worden, dus ook het hekwerk. Verder mag je op grond wat gepacht (gehuurd) is niet zomaar een wolfwerend hekwerk plaatsen. Daarnaast mogen langs uiterwaarden geen wolfwerend hekwerk geplaatst worden.
Dit alles bijelkaar opgeteld maakt het niet zo simpel om gewoon maar even een wolfwerend hekwerk te plaatsen waarvan het nog maar de vraag is (vaker bewezen) niet werkt.

Voor de meelezers die denken dat hekje plaatsen wel even te doen is

Dan zijn wij bijna 300.000 euro kwijt en dat voor 25 koeien plus jongvee. Nieuwe stal zetten is goedkoper zowat :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 17:36

Jup
Voor iets wat bewezen niet werkt ook nog.
Wij zijn dan 50.000 kwijt.
Een re-wilder die dat graag even voor mij wil betalen?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 17:40

Provinciale Staten Gelderland hebben motie om aanvullend onderzoek te doen naar hybridisatie van wolven aangenomen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 17:44

Mooi, heel mooi

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 11:35

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... 21102&ei=7

"We willen zorgen dat Nederland een voorbehoud kan maken in de wetgeving, zoals nu al in Scandinavische landen het geval is", verklaarde BBB-fractieleider Gert-Jan Schuinder. Hoe de wolf vervolgens buiten de provincie kan worden gehouden, weten de partijen niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 18:28

Jessix schreef:
Ik vulde net een enquête in op de website van het Zeistermagazine en zag daar helaas ook weer een kleine meerderheid die blij was dat de wolf nu ook in Zeist lijkt te zijn gevestigd. De paar schapen die het per jaar kost is verwaarloosbaar, aldus wat meningen die ik er onder las.

Bedenk dat de schapen die door wolven gedood worden vergoed worden door belastinggeld. De publieke opinie betáált voor het recht op die opinie :)*

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 19:51

Huertecilla schreef:
Jessix schreef:

Bedenk dat de schapen die door wolven gedood worden vergoed worden door belastinggeld. De publieke opinie betáált voor het recht op die opinie :)*[/quote
Jij betaald ws helemaal geen belasting in Nederland dus ik zou dan zeggen bemoei je er niet mee en bemoei je met de wolven in eigen land,( als je daar wel betaald. )

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 20:48

Ik denk dat er iets mis is gegaan met je quote want het slaat in elk geval niet op wat ik heb geschreven... :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 19:24

Rizette schreef:
Jij betaald ws helemaal geen belasting in Nederland dus ik zou dan zeggen bemoei je er niet mee en bemoei je met de wolven in eigen land,( als je daar wel betaald. )

Wow... en dan is de wólf agressief?

Ik betaal (helaas) in beide landen dus heb ik nu meer recht op een mening dan jij?

Het punt is dat de publieke opinie net zoveel recht heeft op die opinie als mensen met andere mensenbelangen.
Het onderstreept dat te hoog van de toren blazen met onzin haast gegarendeerd in het eigen gezicht terug geblazen wordt: De meerderheid is vóór de wolf.
De publieke opinie betáált voor die ´paar schapen´ :)*
Maakt niet uit of ik of een Belg dit schrijft dûh.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 10:43

Weer een aanval op een kudde paarden in Duitsland, Suurhausen. Een merrie van 26 is ernstig gewond en staat nu op de kliniek. Overige merries hebben lichtere verwondingen. Kudde van slag, bloed op het hekwerk.
DNA moet nog bevestigd worden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 10:53

Vanochtend is de wolf weer in Elst Utrecht gezien bij het losloopgebied. En weer heeft het dier contact gezocht met de honden.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 10:56

Afbeelding

Hier een foto.