Kaja schreef:Nee, eerlijk gezegd denk ik dat niets meer veranderd.
Ze zijn deze weg ingeslagen en je hoort of ziet niemand van het kabinet die er toe doet.
Ik heb al eerder gezegd, Nederland staat voor grote problemen. Groter dan de wolf.
Onze natuur stond er al niet zo goed voor en na Covid is deze er niet beter op geworden.
We denderen ook al jaren af op een afglijdend natuurherstel en om de natuur haar weg weer te laten vinden is onder andere de wolf ingezet. Als wij burgers denken dit tij te keren, dan hebben we het mis.
Nogmaals je hoort of ziet niemand. Ja zelfbenoemde en zogenaamde experts en zelfs zij mogen hun eigen bevindingen verkondigen en hun waarheid bijstellen. Dat is namelijk onderdeel van deze hele show.
Feit blijft dat er teveel boeren zijn, met vee en gebruik van bestrijdingsmiddelen.
Feit blijft dat er teveel stikstof word geproduceerd.
Feit blijft dat we binnen de EU afspraken en targets hebben.
Feit blijft dat natuurherstel hoog op de agenda staat, maar ook noodzakelijk is.
Feit blijft dat de natuur het taai heeft en wij deze met z’n allen verstoren.
Dus of het nu in je straatje past of niet, de wolf blijft.
Je moet je dieren, hobbymatig of bedrijfsmatig, zo goed als je kunt beschermen.
Dat geeft geen garantie, maar hedendaags staat zeker nog driekwart van alle dieren nog achter dezelfde omheining als 10 jaar geleden. En dat is de verantwoording van de eigenaar.
Ik wil hier toch een nuance in aanbrengen. Het is niet wolfwerend volgens Bij12.
Wij gaan op eigen houtje verbeteringen aanbrengen aan onze omheining en dan zal het niet vallen onder de regels van Bij12 en als er bij ons een aanval komt, dan staan wij ook als 'dierenmishandelaars ' te boek en dan wil ik ook niet weten wat we op ons bord krijgen.
Waarom dan niet volgens de regels van Bij12? Die adviseert een compleet nieuw raster en dan ook nog dubbel, dat kunnen we zonder subsidie gewoon niet betalen. Ten tweede moeten we aan de buitenkant met zwaar stroom werken, wat niet kan als het trottoir op 10 cm van je raster ligt en veel wordt gebruikt door kinderen oa. We komen dus niet eens in aanmerking, puur door de locatie.
Dus er is geen onwil, alleen niet kunnen door locatie en financien. En wij zijn de enigen niet, genoeg mensen die op eigen manier iets doen, bramen hebben aangeplant, omheining hebben verhoogd, maar niet volgens de regels van Bij12, omdat het paasei veel geld kost en sommige mensen dat niet hebben, soms door locatie en soms door het niet verkrijgen van een subsidie.