Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SusanH schreef:Mijn hond is ook onderdanig zeker als een hond haar zo zou naderen als de wolf doet. Dan zoekt ze steun bij mij. Ik denk dus dat ik met hond bij me houden, hoop herrie maken en me dasrna rustig verwijderen de meeste kans maak.
SusanH schreef:Toch hoop ik, dat er in 1e instantie wat schrik zal zijn als je je groot maakt en je probeert te verweren door het maken van veel en hard geluid en het gooien van stokken of stenen. Dat is ook wat experts aangeven als het enige wat hier in NL legaal is, en een kans van slagen heeft.
Rizette schreef:SusanH schreef:Toch hoop ik, dat er in 1e instantie wat schrik zal zijn als je je groot maakt en je probeert te verweren door het maken van veel en hard geluid en het gooien van stokken of stenen. Dat is ook wat experts aangeven als het enige wat hier in NL legaal is, en een kans van slagen heeft.
Bij mijn weten mag je de wolf niet gooien met stokken of stenen.
Rizette schreef:SusanH schreef:Toch hoop ik, dat er in 1e instantie wat schrik zal zijn als je je groot maakt en je probeert te verweren door het maken van veel en hard geluid en het gooien van stokken of stenen. Dat is ook wat experts aangeven als het enige wat hier in NL legaal is, en een kans van slagen heeft.
Bij mijn weten mag je de wolf niet gooien met stokken of stenen.
Citaat:Als je een wolf tegenkomt, zijn er twee wegen die je kunt bewandelen: maak jezelf onderdanig en vermijd oogcontact om de wolf niet uit te dagen. Helpt dat niet, doe dan exact het tegenovergestelde: maak jezelf dan groot, houd je handen boven je hoofd en klap om de dieren af te schrikken. Laat zien dat jij dominant bent. Draai je niet om en ren niet weg: wolven kunnen snelheden van wel 65 kilometer per uur behalen en ze jagen in groepen dus waar er één is, zijn er meestal meer. Loop liever langzaam achteruit. Kun je niet weg uit het gebied? Maak dan vuur: wolven zijn doodsbang voor rook en vuur. Valt een wolf je toch aan? Rol jezelf op en bescherm je nek en keel óf ga in de tegenaanval. Wolven houden van een makkelijke prooi: als jij laat zien dat je niet bang bent en je niet zomaar opgeeft, zullen zij eerder de handdoek in de ring gooien. Probeer de wolf te raken in het gezicht, met een steen, stok of ander object dat je voorhanden hebt.
Onali schreef:Of ik nou raak of mis wil gooien, ik garandeer niks waar het terecht komt
sterregoud schreef:tamary schreef:Houd er rekening mee dat agressie vanuit jouw kant ook agressie terug kan betekenen. Als je dus besluit tot, moet je het ook echt menen.
Ja, dat risico zit er zeker in. Maar wat kan je doen als blijkbaar wolven zelfs op de geijkte wandelroutes komen. Herhaaldelijk, en niet schuw zijn.
dierenfan schreef:Onali schreef:Of ik nou raak of mis wil gooien, ik garandeer niks waar het terecht komt
Mezelf kennende kan ik beter proberen niet raak te gooien dan komt het vol op de kop terecht...aldus mijn honden en echtgenoot![]()
heb jaren geleden mijn toenmalige boxer eens bewusteloos geschopt. Ik ging zijn bal heellll ver weg trappen. Hij kwam plotseling tussen schoen en bal....was in de middle of nowhere en heb uiteindelijk vervoer weten te krijgen naar huis. Hij kwam vlot bij gelukkig maar nog eens 5 kilometer naar huis lopen ging hem niet worden. Sindsdien gebruik ik een werparm