Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 19:27

Sam, het hoeft niet te duur te zijn voor een fijn paard . Gefeliciteerd met de aankoop en veel plezier ermee !

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 19:41

Gefeliciteerd!! Ben wel erg nieuwsgierig nu naar wat beeldmateriaal van dit dier O:)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 19:49

Gefeliciteerd Sam, ik hoop dat je lang en veel plezier van het dier mag hebben.

En ehm..prijzen in Canada zijn niet te vergelijken met hier hoor. In Amerika en Canada zijn dressuur warmbloeden wat schaarser zeg maar. :-)

Sam94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 19:59

Dank je wel iedereen :)

Oh wat leuk dat jullie benieuwd zijn naar foto's en hoe we het verder samen stellen. Foto's kan ik niet plaatsen... hopelijk begrijpen jullie dat :) Maar misschien dat ik wel later een update kan geven hoe het gaat :)

En ja, klopt, voor de ene is het veel geld, voor de andere niet. Dat is ieder voor zich. Ook afhankelijk van je doelen natuurlijk. En in Amerika en Canada zijn die dressuur warmbloeden heel schaars idd, vandaar de hogere prijzen , plus ook dat zij vaak veel meer verdienen dan wij. Maar heeft me toch mentaal een gerust gevoel, als ik dat wil dat ik het paardje nog kan verkopen naar daar. Niet dat ik dat ga doen, want ik ben verliefd haha.

(Wat de verzekering betreft, het is snel gegaan idd. Ik heb uiteindelijk 3 maatschappijen gevonden, waar ik de foto's naartoe gestuurd had. Door alle drie worden de foto's aanvaard, zij hadden de dag zelf hun offerte gestuurd die 30 dagen geldig is. Natuurlijk is de verzekering pas rond als ik het paard betaalt heb en het boekje heb. Want je hebt aankoopbewijs en boekje nodig (alle kopij van een aantal pagina's) Aangezien zo'n bedrag via overschrijving gaat, duurt het wel een paar dagen voor ik het boekje ga krijgen, want krijg die pas na betaling natuurlijk. Maar ik heb in ieder geval 3 verzekeringsmaatschappijen die de foto's aanvaarden. Waarvan 1 maatschappij m'n voorkeur en ik dus ga ingaan op die offerte zodra ik het paard officieel van mij is)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 20:19

Gefeliciteerd met je aankoop Sam! Het gaat er natuurlijk om dat je er blij mee bent, het paard gezond / goedgekeurd is en de verzekering in kan. Heel veel plezier samen!

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 20:35

Gefeliciteerd Sam! Het is het belangrijkste dat jij het de juiste prijs vind voor het paard. Jij moet hem het waard vinden en jij moet er een goed gevoel bij hebben. Wat een ander er van denkt, tja die hoeft er niet op en hoeft de rekening niet te betalen. Heel veel plezier gewenst van je nieuwe paard :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 20:48

Ik geloof er eerlijk niks van, je vraagt de 18 e over verzekeringen en vandaag zaterdag is ie geaccepteerd ?? Dat is 2 dagen verder - miss gaat het in België sneller hoor, daarbij morgen röntgen foto's maar een bepaald aantal maanden oud zijn, max 3 maanden ,voor acceptatie .
Als het echt waar is wens ik je veel geluk met t dier en hoop ik dat hij aan je verwachtingen gaat voldoen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 20:52

Ik snap dan weer dat vooroordeel niet en zeker niet dat je dat hier perse moet neerzetten.
Hou dat lekker voor je, scheelt weer het onnodig verpesten van de sfeer in dit topic.

Sam94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 20:58

knollentuin schreef:
Ik geloof er eerlijk niks van, je vraagt de 18 e over verzekeringen en vandaag zaterdag is ie geaccepteerd ?? Dat is 2 dagen verder - miss gaat het in België sneller hoor, daarbij morgen röntgen foto's maar een bepaald aantal maanden oud zijn, max 3 maanden ,voor acceptatie .
Als het echt waar is wens ik je veel geluk met t dier en hoop ik dat hij aan je verwachtingen gaat voldoen.

Ik snap niet goed waarom je dat niet zou geloven, maar goed dat is je volle recht als je het niet wil geloven. Ik heb niet die oude RXn naar de verzekering gestuurd he, maar de recente (zoals in mijn post staat). Ik had geen ervaring met verzekering, dus wist ook niet dat dat zo snel ging, maar dus blijkbaar wel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 21:27

Dan gaat het in België wel een stuk sneller als in Nederland.

Gefeliciteerd! Of het nu wel of niet te veel is wat je betaalt hebt maakt ook helemaal niet uit. Blijkbaar niet als je de da ook hoort toch? Hopelijk heb je veel plezier van hem!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 21:57

Ik kon mijn paard ook gewoon telefonisch verzekeren na doorsturen foto’s. Was superfijn, gaf zelfs wat zekerheid voor transport.

Gefeliciteerd Sam!! Goed dat je uiteindelijk een beslissing genomen hebt en wat fijn dat je ouders ook achter je staan. Genieten met je paard en uiteindelijk is inderdaad €5k meer of minder misschien uiteindelijk peanuts als dit echt /het/ paard is.

Ik wens je heel veel genieten en succes in het behalen van je ambities!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 22:06

Ja, voorlopige dekking kon hier ook meteen na de keuring en het doorsturen, maar daarna duurde het toch echt nog een paar dagen tot weken voordat ze de foto's ook echt bekeken hadden en er een definitieve goedkeuring was.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 22:13

Uit het bericht van Sam blijkt ook gewoon dat het een voorlopige dekking is, alleen heeft ze het niet met die woorden opgeschreven. Ik kan dat er wel uithalen, want het paard is nog niet betaald en verzekering ook nog niet definitief.
Wat kunnen mensen vallen over details, terwijl dat hun persoonlijk niets aan gaat zeg.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 22:18

Nou ja, bij een voorlopige dekking zijn ze dus nog niet geaccepteerd en kan het in het ergste geval dus ook nog misgaan. Dus het gaat niet om het boekje, maar juist om de controle door een da van de verzekering. Maar dat kan in België nog steeds anders zijn, dat er wel meteen een da naar gekeken heeft en dus de acceptatie wel definitief is. Dan hoeft de polis alleen definitief te worden zodra de koop echt rond is.

Dat zijn nog wel 2 losse dingen, namelijk. Nog niet definitief, omdat de overdracht nog niet klaar is, of nog niet definitief, omdat de verzekering nog de acceptatie van hun eigen arts moet krijgen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 22:36

Dat hangt er vanaf, want als de keurende arts ook voor de verzekering goedkeurt gaat het wel een stukje sneller.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 22:56

Waarom zou je geen foto mogen plaatsen van je eigen paard ?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 23:07

Ik zou dat ook niet doen als ik anoniem wil blijven en trainer en paard dus ook anoniem wil houden. Dan is foto's plaatsen niet handig.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 23:10

Gefeliciteerd Sam ik hoop oprecht dat je veel plezier zult hebben van je paard!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 08:45

Sam94 schreef:
knollentuin schreef:

Ik snap niet goed waarom je dat niet zou geloven, maar goed dat is je volle recht als je het niet wil geloven. Ik heb niet die oude RXn naar de verzekering gestuurd he, maar de recente (zoals in mijn post staat). Ik had geen ervaring met verzekering, dus wist ook niet dat dat zo snel ging, maar dus blijkbaar wel.

Ah joh, je hoeft je niet te verantwoorden! Leuk dat je ook contact hebt gehad met andere blokkers die in dezelfde kwestie zaten. Het is uiteindelijk jouw paard en waar je een band mee moet opbouwen. Als dit jouw droompaard is die paar k teveel en potentieel een akkefietje met je trainer het waard! Akkefietjes kun je oplossen en die paar k kun je terugverdienen. Super leuk dat je het dier zo goed kent ook :j

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 09:04

Gefeliciteerd en veel geluk met je paard ts. Als het paard de ware is dan doet de prijs er inderdaad minder of niet toe. Overigens zijn Europese paardenrassen in Amerika in het algemeen veel duurder dan hier. Ook Friezen,Haflingers en Fjorden betaal je daar veel meer voor .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 12:22

Ik ga maandag bellen om het paard wat ik op het oog heb klinisch te laten keuren. Ik hoop dat ze vlot tijd hebben, hoe lang hebben jullie er op moeten wachten?

Ik vind het zo spannend!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 12:31

Ik kon een dag later terecht. Uiteindelijk op mijn verzoek is het een paar dagen later geworden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 12:39

Ik kon ook de volgende dag terecht.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 13:42

Ik heb ruim een week moeten wachten. Twee keer laten keuren in 2020 en 2023 bij Hollands Kroon, 1x aan huis en 1x daar op locatie.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 13:52

Flygill schreef:
Ik ga maandag bellen om het paard wat ik op het oog heb klinisch te laten keuren. Ik hoop dat ze vlot tijd hebben, hoe lang hebben jullie er op moeten wachten?

Ik vind het zo spannend!

Ik heb alleen mijn eerste paard destijds laten keuren (klinisch).Dat ging zo dat toen ik tegen de handelaar zei hem wel te willen, belde die man zelf zijn eigen DA en die kwam meteen! Gaf ook positief koopadvies voor mijn doel (recreatie). Hij had ook gelijk want het was een heel fijn paardje wat nog heel oud is geworden.