[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-23 18:51

balance schreef:
:oo Tis nie waar!

Ja helaas wel. De chirurg, jonge man overigens, zei dat ze in principe niet meer opereren op wat de natuur zelf kán genezen. Is niet gezegd dat het de natuur lukt. Gevraagd of er dan geen pijn gaat overblijven, maar hij vond dat risico net zo groot als mét opereren. Nu is dat wel correct want ik ben geopereerd en dat voel ik na 7 jaar nog steeds en altijd. Gevraagd of het met opereren niet sneller over is, vond hij ook niet. Doet ook er 2 maanden over.

Terugweg gelijk de dokter gebeld of we weer langs mochten komen, waren net thuis, konden we komen, dus weer terug. Gevraagd of we een 2nd opinion konden vragen elders. Mochten we doen, maar oordeel zou hetzelfde zijn volgens de dokter.

Wat ik op internet lees, klopt dit wel bij, maar ik zie toch echt ook staan dat er bij politiemannen, brandweermannen en sporters wél gelijk wordt geopereerd. Zowel bij huisarts als chirurg uitgelegd dat wij net zo actief zijn, maar neuh. Nu kunnen we wel doorzetten om toch een 2e opinion te gaan halen, maar ik vermoed dat het weinig zin gaat hebben en dat we er kennelijk niets mee opschieten.

En belangrijkste is, het is Erwins lijf en hij voegt zich aan het huidige behandelplan. Voilà, het zij zo.

balance
Moderator Over Paarden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 18:59

Yep. We gaan er gewoon van uit dat dit echt binnen een paar maanden helemaal goed gaat komen.
Wat hij er van vindt, is het belangrijkste.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-23 19:03

balance schreef:
Yep. We gaan er gewoon van uit dat dit echt binnen een paar maanden helemaal goed gaat komen.
Wat hij er van vindt, is het belangrijkste.

Yep, dus ik ga me nu eerst concentreren op katje laten castreren morgen. En vrijdag aan de gang met de cebacyl voor poupette en aanhang.

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 19:07

In Nederland niet anders... mijn manlief heeft gescheurde meniscus, niet zo erg als wat Erwin heeft hoor, maar toch ook dagelijks pijn . Heeft fysieke baan en moet het ook met pijnmedicatie en fysio doen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 19:10

Oooow -O- dat valt tegen..
twee maanden duimen dus.. want anders begint het aftellen na twee maanden dus opnieuw. Pff..

Succes met Rocket en Poupette! Hopelijk verloopt dat allemaal wel volgens plan! :j

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-23 19:12

manja39 schreef:
In Nederland niet anders... mijn manlief heeft gescheurde meniscus, niet zo erg als wat Erwin heeft hoor, maar toch ook dagelijks pijn . Heeft fysieke baan en moet het ook met pijnmedicatie en fysio doen.

Is niet grappig zulke dingen. Balen ook. Afijn we gaan door op deze 'voet' zoals we nu doen en maar hopen dat de fysio binnen twee weken een gaatje vrij kan maken. Op dit moment was er geen eens plaats.

-Namiro- schreef:
Oooow -O- dat valt tegen..
twee maanden duimen dus.. want anders begint het aftellen na twee maanden dus opnieuw. Pff..

Succes met Rocket en Poupette! Hopelijk verloopt dat allemaal wel volgens plan! :j

Ja, dan word ik wel ernstig pissig op die chirurg als dat na 2 maanden niet goed komt. Maar het is gewoon lastig om vertrouwen te hebben.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 19:37

Dat is wel balen zeg. Hopelijk is het met twee maanden klaar en hoeft hij niet alsnog geopereerd te worden.

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 20:09

Jeetje wat balen Mo. Maar inderdaad is een operatie ook geen garantie voor succes.
Nu dus een oefening in geduld. En duimen dat het inderdaad gaat herstellen.
En voor jou nog een tijd mantelzorgen en achter alle beestjes aanrennen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 20:35

Opereren is ook niet altijd het beste denk ik. Vooral bij een operatie in een gewricht ontstaat er altijd arthrose. Dat is dan een nadeel bijvoorbeeld.
Misschien dat laser nog iets kan bijdragen aan een snellere genezing, zal je wel een fysio moeten vinden die er 1 heeft natuurlijk.
En bij den Hoek (van oa phytonics) hebben ze ook medicijnen op natuurlijke basis die kunnen helpen bij een peesblessure (zoiets is het eigenlijk).

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 21:23

Oh, toch wel een tegenvaller lijkt me dat hij niet snel geopereerd wordt. Met lasertherapie ondersteunen lijkt me een goed idee, maar of er een fysio in de buurt zit die dat heeft: ik vrees van niet...
Nu maar het beste ervan maken en wel fijn dat Erwin er in elk geval achterstaat.

Succes morgen met de castratie van Rocket en vrijdag met de wasbeurt van Poupette!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 07:05

Succes met de behandeling van alles en iedereen!
En hopelijk knapt Erwin weer een beetje op.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-23 20:06

Hi Allemaal, wat lief jullie reacties! Ik ben retedruk dus ik antwoord jullie even allemaal tegelijk als je het niet erg vindt.

Erwin: fysio in het dichtstbijzijnde dorp neemt niemand meer aan. andere dorp neemt wel aan en belt met 2 weken om een afspraak te plannen voor een intake. Zegt mijn oppas vandaag, ik zie dat er op doctolib, dat is een afsprakensite voor alle disciplines, nog een plek vrij is vanmiddag, wel op 40min rijden. Maar goed. Dat hebben we dus gelijk gepland, zijn er net van terug en dat is nu in gang. Masseren eerst, moet hij zelf gaan doen. En tegen bewegen kan hij ook zelf. Hij is met massagelaarzen gemasseerd, komt nog wel een foto van in een filmpje. Maandag 2e afspraak daar. Groene klei werkt trouwens perfect, het oedeem is voor de helft geslonken in 2 nachten klei en folie! Geweldig!

Rocket castratie: het ging fantastisch! Ik bracht hem om 9u, hij kreeg een licht roesje en ik was nog maar net in de winkels en ik werd al gebeld dat alles goed was gegaan. En ze zouden bellen wanneer hij genoeg uitgeslapen was om te vervoeren, dat was om 11.30. Dus half een waren we weer thuis en was hij thuis niet eens meer groggy. Gelijk wild spelen, ik de honden nog naar buiten gedaan, maar hij was zo vief als een hoentje en liep maar te bedelen om eten, maar dat mocht pas om 17.30 maar omdat hij zo fief was, heb ik hem om 16u zijn eerste beetje natvoer gegeven en dat bleef er goed in en vanaf toen was het gewoon goed. Hij likt er niet aan, hoeft geen kraag om, is niet gehecht, supermakkelijk!

Poupette: ik zag er als een berg tegenop om haar te gaan wassen, want ze haat water en wil dan niet stilstaan en ik kan erwin er niet mee belasten, veel te link dat hij zich pijn doet met een onverwachte beweging. Toevallig had ik de oppas op fb in de chat over haar eigen veulen en ze vroeg of ze nog wat voor me kon betekenen, dus ik zei, nouououoouou ik kan wel hulp met Poupette wassen gebruiken. Ze kwam zag en overwon. Hoe druk ze ook is, heel beweeglijk, heel hoge stem, hoe leuk toch Poupette haar vindt. Ik heb een grote emmer voer gemaakt met allerlei fout lekkers, en Pip heeft die emmer voor haar neus gehouden en Poupettes hoofd afgepulkt en ik heb met een Franse, Engelssprekende in Spanje wonende en hier op vakantie zijnde, vriendin van Pip, Poupetje verder in de oliebol gezet. De d.a. vond het in eerste instantie niet nodig haar te scheren. We gaan kijken of het zo werkt en zo niet dan kan het altijd nog. Het was niet erg dat er zeg een dikke week terug butox was gedaan. Over 5 dagen herhalen en dan nog een paar keer tot het over is. We zijn een uur bezig geweest. Bizar feit, ze heeft aan 3 voetjes jeuk en korstjes en aan het vierde voetje helemaal niet. Hoekandanoe? Maar ik ben superblij ze liet zich zo goed behandelen, echt heel fijn.

Daarna hebben de meiden nog geholpen met de hooiklok uitruimen.

Nu ga ik de rest ook op mijn eigen tempo en gemak doen, beginnen met Quarbonne, dan Callas, dan Prisca en ondertussen de spullen ook maar gelijk in de oliebol zetten en misschien dat ik de stalomgeving ook ermee sop.

Flesje kost trouwens 81 euro. Pip kreeg daar zowat een appelflauwte van.

Tja, de dingen die we voor onze dieren doen...

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 20:44

:wow: say what?! Da’s nie goedkoop. Heb je dan genoeg voor twee behandelingen eventueel?
En dat van dat voetje.. is het toevallig wit :9 ?
Misschien is ze wel een zusje van Achilles. Die jongeling uit de oudheid.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 21:36

Fijn dat jullie een fysio hebben gevonden voor Erwin! Hopelijk gaan de behandelingen snel helpen.

Ook fijn dat het met Rockets castratie zo goed verlopen is.

En ook fijn dat je paardenoppas zo'n goede hulp was met Poupetje!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 23:26

Haha mijn fles Cydectin pour-on van 1 l koste me 186,92 euro := Maar mijn paarden zijn al meer dan 2 maand mijt-vrij en dat heb ik met tig keer wassen met Sarnacuran nooit bereikt. Dus het is even flink auw aan de portemonnee maar ik ben zo gelukkig om mijn Tinkers niet meer constant te horen en zien stampen en jeuken. Je zou haast geloven dat het niet 'normaal' is, zo gewend was ik er al aan inmiddels omdat niets leek consistent te helpen. Dus ik hoop dat Poupettje er ook eindelijk vanaf is voor jou!

En aan Erwin nog heel veel beterschap (en ook aan Rocket uiteraard, maar die zit er niet zo mee in zo te lezen :D )

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-23 09:09

Hi All, sorry dat ik hier zo weinig ben, ik kom nergens aan toe met een bedlegerige man. By the way, in plaats van een ordinaire vloek als: krijg de pest! Denk ik er over om de vloek: "krijg een man op bed" in te stellen. Tjemig ik vind het wel heftig.

balance schreef:
:wow: say what?! Da’s nie goedkoop. Heb je dan genoeg voor twee behandelingen eventueel?
En dat van dat voetje.. is het toevallig wit :9 ?
Misschien is ze wel een zusje van Achilles. Die jongeling uit de oudheid.

Hi Balance, ja dat is voor meerdere behandeling gelukkig. Je kunt erg lang met zo'n flesje doen. Maar of het helpt. En dat witte voetje ga ik eens bestuderen. Dat is lastig bij haar te zien. O wacht ik zoek even een foto op.

Afbeelding

Ze heeft wel een licht voetje linksvoor, maar nu weet ik toch niet meer welk voetje korstloos was! En wat grappig zitten mijten minder op wit? Hebben schimmels er minder last van?

JudithO schreef:
Fijn dat jullie een fysio hebben gevonden voor Erwin! Hopelijk gaan de behandelingen snel helpen.

Ook fijn dat het met Rockets castratie zo goed verlopen is.

En ook fijn dat je paardenoppas zo'n goede hulp was met Poupetje!

De update over Erwin, sinds een week dagelijks de nacht doorkomen met groene klei om het oedeem te verminderen. Wat een tof spul! Zijn voet is best goed geslonken, althans het oedeem dan, en de pillen doet hij allemaal niet meer. We hebben een zak vol doosjes met ellende over! Pijn is er niet meer als hij niet beweegt, dus dat is fijn. We hebben nu 4x fysio gehad en vanaf nu krijgen we 2x pw fysio. NB van een NLse! Heel grappig een vrouwtje dat in Frankrijk geboren is uit NLse ouders. En ze spreekt nog heel goed NL omdat haar ouders geen Frans spraken. Wel grappig, we zaten gewoon frans te spreken uiteraard en ze had wel een belgisch/nederlandse naam, maar ja, er zijn wel meer Fransen met een nederlandsachtige naam. Zegt ze, u heeft ook een NLse naam, bent u soms NL? Ja dus. De eerste NLse zinnen waren wat onhandig ze moest er weer even inkomen, maar daarna top. Zo geinig. En ook nog een leuke meid en ook nog van de 4 verschillende peuten die we gehad hebben op die praktijk de beste. Afijn, het gaat iedere dag iets beter. Behalve de klei moet Erwin 3x pd masseren met etherische oliën als arnica en gaultherie en hij moet meerdere keren pd flexen met trekken aan een touw om zijn voet. Verder ligt hij op bed met zijn voet omhoog omdat hij nog steeds zijn voet niet naar beneden kan laten hangen. Als we in de auto naar de fysio gaan, is dat been in totaal dus ruim 2 uur naar beneden en zwelt het op waar je bij staat. Ook is het te warm en blijft het rood. Hij kan zonder stokken 2 stappen lopen van de wc naar de wastafel en dan is het wel weer op. Maar goed, er zit vooruitgang in. Trouwens eerste vraag van een van de peuten, waarom ben je niet geopereerd. Right. En ook trouwens die praktijk dichtbij die zou bellen om ons een afspraak te geven, moet nog steeds bellen. Wel jammer, we rijden dan wel een stuk verder, maar goed, we zijn tevreden, we doen het gewoon.

Kaatastrof schreef:
Haha mijn fles Cydectin pour-on van 1 l koste me 186,92 euro := Maar mijn paarden zijn al meer dan 2 maand mijt-vrij en dat heb ik met tig keer wassen met Sarnacuran nooit bereikt. Dus het is even flink auw aan de portemonnee maar ik ben zo gelukkig om mijn Tinkers niet meer constant te horen en zien stampen en jeuken. Je zou haast geloven dat het niet 'normaal' is, zo gewend was ik er al aan inmiddels omdat niets leek consistent te helpen. Dus ik hoop dat Poupettje er ook eindelijk vanaf is voor jou!

En aan Erwin nog heel veel beterschap (en ook aan Rocket uiteraard, maar die zit er niet zo mee in zo te lezen :D )

Hi Kaat, dat is goed om te lezen. Sarnacuran ken ik niet, maar ik schrijf je andere merk op. Dank voor de tip. Er wordt hier niet gestampt, alleen geknaagd en geschuurd. Dat stampen heeft Callas wel gedaan ooit, maar dat heb ik toen gewassen, met butox en dat was toen over. En wat heerlijk voor je en je paarden dat ze nu rustig staan!

Nog even over mijn nieuwe dierenarts, die moet nog steeds bellen dat de aloe-vera-gel is aangekomen. Wat jammer is dat toch. Ik merk nu het belang van een goede dierenarts, tjemig zeg, wat was ik verwend met mijn d.a. in het vorige huis. De d.a. in het 1e franse huis vond ik helemaal niets. Ook geswitched net zo beroerd. Eentje heeft zelfs een keer mijn hond moeten beademen omdat hij een roesje gaf terwijl ik had gezegd dat dat niet kon ivm een verlamde slokdarm en omdat was afgesproken dat hij een locale verdoving zou krijgen en ik dus de hond niet nuchter had gehouden. En ik stond erbij en ik zag mijn hond gewoon doodgaan! Ik zag hem gewoon stikken, tong werd grijs. Dat zei ik, maar dat was niet waar. Toen na een minuut zei ik het nog een keer en toen gaf hij me gelijk en was er paniek en moest de hond naar de beademing. Hond heeft het gered. D.a. heeft niet eens zijn excuses aangeboden (Storie of my life), zei alleen maar, dat was impressionant, en ik heb de volle rekening moeten betalen! En dat was maar een van de dingen.
Afijn wat betreft dat aloeveragel heeft ook geen haast, ik heb nog laarakker en nog een ton maagspul waar ik het einde van het jaar wel mee haal en waar Prisca het goed op doet en dan ga ik daarna wel eens kijken naar die avg.
Dus heb je een goede d.a. koester hem/haar!

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 10:59

Pittig een zieke man. Veel sterkte.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 09:59

Ik heb een goede da, gelukkig. Moet ook wel want ik ken hem ook buiten zijn da-zijn om ;)
Al heeft hij 1 poppetje in zijn praktijk die hier niet meer hoeft te komen voor de enting. Als hij wel weer komt, dan doe ik het zelf wel. Wat een prutsers heb je soms.

Top dat de behandeling bij Erwin lijkt aan te slaan. Fijn dat er langzaam toch verbetering in komt.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-23 10:03

JudithO schreef:
Ik heb een goede da, gelukkig. Moet ook wel want ik ken hem ook buiten zijn da-zijn om ;)
Al heeft hij 1 poppetje in zijn praktijk die hier niet meer hoeft te komen voor de enting. Als hij wel weer komt, dan doe ik het zelf wel. Wat een prutsers heb je soms.

Top dat de behandeling bij Erwin lijkt aan te slaan. Fijn dat er langzaam toch verbetering in komt.

Ja, letterlijk prutsers. Jammer is dat. Maar goed, we moeten roeien met de riemen die we hebben.

Erwin fijn idd dat het beter gaat.

Poupette lijkt ook minder vaak te jeuken, dat is nog wel het fijnst.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-23 08:27

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 10:36

Prachtig Monique, jullie zijn allebei heel bijzonder! (In positieve zin haha).

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-23 10:42

assebassie schreef:
Prachtig Monique, jullie zijn allebei heel bijzonder! (In positieve zin haha).

Lol, dank je, assebassie! Ik vind het ook een fijn artikel geworden.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 11:11

Wat een leuk artikel is het geworden. Callas heeft echt geluk gehad om bij jou terecht te komen.

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 11:21

Prachtig geschreven.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-23 11:24

Fleuribelle schreef:
Wat een leuk artikel is het geworden. Callas heeft echt geluk gehad om bij jou terecht te komen.

Ha Fleuribelle, of heb ik geluk gehad om haar te vinden?

manja39 schreef:
Prachtig geschreven.

Dank je, Manja. Je krijgt een aantal vragen en daar heb ik dan dit interview omheen geschreven. De redactie heeft het nog wat aangepast en zo is dit ontstaan. Ik vind het ook geweldig wat ze hebben gebakken en ben vooral erg vereerd.