Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 14:58

Tinka schreef:
Nyaleti schreef:

Maar dit vind ik ook echt niet oké.
Beschoten wolf die mogelijk zwaar gewond rond loopt. Dat is gewoon sneu en verdient zo'n dier ook niet, plus als je die op een verkeerd moment tegen komt ben je echt wel de banketstaaf.
Laat afschot gebeuren door professionele jagers die het dier écht in een kogel dood hebben. Dan is er niks zieligs aan en voelt de wolf er niks van. Maar niet halve bak beetje schieten..

Er stond wel bij dat de jager er van overtuigd was dat de wolf dodelijk geraakt was. Ze hebben gezocht en niets gevonden.

Dan nog.. Als dat zo was, was hij binnen honderden meters wel gevonden.
Een goede, humane jager schiet hem zo dat hij direct dood is.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 16:23

DuoPenotti schreef:
ja hij klopt, zoek maar op, hij is gefactcheckt
Dat jij het anders ziet is wat anders...
Maar de vergelijking klopt gewoon, 1 honden/wolvendrol gaat over de stikstof norm heen.
Net maar wie je graag kapot wilt maken, meten met 2 maten dus.
En dat er hier een rare agenda gaande is is imo wel duidelijk.

I drol over de stikstofnorm heen?
ehh, dat is toch echt kilometers uit zijn verband.
Nederland stoot 4 keer zo veel stikstof uit als omringende landen namelijk: https://nos.nl/artikel/2306387-tno-nede ... van-europa

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 16:26

Zichtmelding Boijl

Citaat:
Boijl Friesland
05-08-2024
12.30 uur

Vanmiddag om 12:30 heb ik op de doldersestraat bijna een wolf voor de auto gehad. Hij rende het bloemenveld in naast de doldersetraat vlakbij boijl.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Filmpje bij bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/z9XRJi ... tid=K35XfP

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 16:27

josien_m_ schreef:
DuoPenotti schreef:
Maar de vergelijking klopt gewoon, 1 honden/wolvendrol gaat over de stikstof norm heen.

Nederland stoot 4 keer zo veel stikstof uit als omringende landen namelijk: https://nos.nl/artikel/2306387-tno-nede ... van-europa

Jouw bericht is 5 jaar oud, weet je zeker dat dat nog steeds zo is?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 17:45

josien_m_ schreef:
DuoPenotti schreef:

Nederland is ook een ietsiepietsie dichter bevolkt dan overige landen.
Om het over export maar niet te hebben waarin Nederland zeer goed is.
Mede met dank aan de overheid: groot, groter, grootst met dikke subsidies want Nederland moest zon beetje de hele wereld (kunnen)voeden...
En nu zijn we het haasje

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 17:57

Nee heel Europa voeden de wereld valt wel mee.
En niet zo gek toch dat een land doet waar hij goed in is?
Of sluiten we ook maar de Rotterdamse haven? Over vervuilend gesproken.
Of importeren we ook geen wijn uit Frankrijk meer omdat ze daar toevallig het juiste klimaat hebben?
En voor mijn buurman is exporteren naar Duitsland dichterbij dan naar Amsterdam. Overigens bij erg veel boeren is dat zo..

Maar ja. Honden drollen zijn een grote schade voor de natuur. Wie doet zijn hond weg? (onderzoek in Gent is daar een mooie voor.

Uit onderzoek van de Universiteit van Gent blijkt dat hondendrollen schade kunnen aanrichten in de natuur. In de uitwerpselen zit namelijk stikstof en fosfor. Hierdoor komt jaarlijks 11 kilogram stikstof en 5 kilogram fosfaat per hectare grond vrij. Dit is net zoveel als de uitstoot van de landbouwsector, industrie en verkeer.)

En ja wolven drollen overschrijden de stikstof norm.
Voor mij geen reden dat ze weg moeten hoor.
Daar heb ik zwaarwegendere redenen voor.

Maar dat het meten met meerdere maten is. Ja.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 19:36

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 22:34

Zichtmelding Diever
Citaat:
5 augustus 2024
Tijd: 21.00 uur
Diever

Wolf gespot op het zandpad tussen de Ten Darperweg en de Bosweg (zandweg bij Kappe achteruit). Hij kwam vanuit het bietenland en liep het erf van een huis aan het zandpad op.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon. U helpt hier dierenhouders enorm mee.

Afbeelding
Bron meldingen wolven in Westerveld
https://www.facebook.com/share/p/bzVEH21WrLg9riUP/?

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 22:40

tienus63 schreef:
Zichtmelding Diever
Citaat:
5 augustus 2024
Tijd: 21.00 uur
Diever

Wolf gespot op het zandpad tussen de Ten Darperweg en de Bosweg (zandweg bij Kappe achteruit). Hij kwam vanuit het bietenland en liep het erf van een huis aan het zandpad op.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon. U helpt hier dierenhouders enorm mee.

[ [url=m/6zI76i.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bron meldingen wolven in Westerveld
https://www.facebook.com/share/p/bzVEH21WrLg9riUP/?

Hier zat ik vaak 's avonds lekker op het bankje (romantisch met m'n vriend) met mooi uitzicht op Diever zonsondergang te kijken.. dat gaan we dus ook niet meer doen :(

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 22:59

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 23:04

tienus63 schreef:
5 schapen gedood Putten

Putten Gelderland
04-08-2024

Opnieuw 4 schapen gedood en 1 geëuthanaseerd.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

[ [url=m/hBYgPR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Spoiler:
[ [url=m/uOV8GG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/h8dCCv ... tid=K35XfP

Citaat:
Daar liggen jullie dan, onder een zeiltje. Jullie baasjes nog helemaal van slag. Ze voelen zich alsof ze niet goed voor jullie gezorgd hebben. Dat hebben ze wél, alleen zo voelt het niet.
Onterecht want goed gevoed een keurige wei, alleen de "heilige wolf" kwam en koos voor die wei. Eén van jullie leefde nog, en de hoop was gericht op de dierenarts. Maar helaas het was te erg.
Jullie baasjes deden wat humaan was en lieten ook deze euthaniseren.

Dan bel je als eigenaar dat gehate nummer van BIJ12, en wordt er gezegd "weten jullie wel zeker dat het een wolf was" Je voelt je als eigenaar dan boos en te kort gedaan.

Pas in de middag zou de "taxateur" komen. Dus dek ze maar af, krijgt de eigenaar te horen.

Terwijl je als eigenaren nog aan het bijkomen bent van wat jou en je dieren is overkomen krijg je folders in je hand gedrukt. Wordt er DNA afgenomen en is het gedaan. Tja keelbeet.

Het empathieloos gepraat, het voorbij gaan aan de mens achter deze dieren. Het maakt niet uit hobbymatig of beroepsmatig gehouden.
Dat steekt, dat steekt steeds meer.
Dat maakt dat we steeds duidelijker zien dat wij als burger en ook dat zielige hoopje dieren er niet toe doen.

Het gaat om geld, om prestige en macht.

Tijd dat die wolf zijn heilige status verliest en de mens en haar dieren weer rechten heeft.

#dewolfgezienopdeveluwe

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 23:27

Dat stuk is toch hartverscheurend om te lezen?! En waar zijn dan de Libra76's en cajabollen om keihard te beweren dat er gerelativeerd moet worden 8)7

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 23:32

4 welpen vastgelegd op wildcamera Hoge Venen Aken (D)
Citaat:
Vier wolvenwelpjes gespot in de Hoge Venen bij Aken
Vanaf: 5 augustus 2024, 13:52 uur

Een wildcamera in de Hoge Venen legde vier wolvenwelpen vast. Er zijn ook nakomelingen in het Natuurpark Eifel.

Er zijn wolvennakomelingen in de Hoge Venen. Dat maakte het Belgische “ Network Wolf ” bekend . Maar jonge wolven zijn niet alleen daar, maar ook in het Nationaal Park Eifel.
Er zouden nog meer nakomelingen kunnen zijn
Er leven minstens vier wolvenjongen aan Belgische kant in de Hoge Venen. De dieren werden gefotografeerd door een camera. Het valt niet uit te sluiten dat het er meer zijn, aldus een woordvoerder van de ‘ Netwerkwolf ’.

Het zijn de kleinkinderen van het eerste wolvenpaar dat zich in 2018 in de Hoge Venen vestigde. Er zijn nu drie wolvenroedels aan Belgische kant en één aan Duitse kant.

Het is nog niet duidelijk hoeveel wolvenpups er in het Nationaal Park Eifel zijn. Ze zijn nog niet gezien. Met behulp van DNA- onderzoek, inclusief uitwerpselen, konden wetenschappers echter bewijzen dat er jongen in het Nationaal Park Eifel leven.

Bron geen wolf/ WDR
https://www.facebook.com/share/p/nyQoHH ... tid=WC7FNe

https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinla ... n-100.html
Afbeelding

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 01:24

DuoPenotti schreef:
Nee heel Europa voeden de wereld valt wel mee.
En niet zo gek toch dat een land doet waar hij goed in is?
Of sluiten we ook maar de Rotterdamse haven? Over vervuilend gesproken.
Of importeren we ook geen wijn uit Frankrijk meer omdat ze daar toevallig het juiste klimaat hebben?
En voor mijn buurman is exporteren naar Duitsland dichterbij dan naar Amsterdam. Overigens bij erg veel boeren is dat zo..

Maar ja. Honden drollen zijn een grote schade voor de natuur. Wie doet zijn hond weg? (onderzoek in Gent is daar een mooie voor.

Uit onderzoek van de Universiteit van Gent blijkt dat hondendrollen schade kunnen aanrichten in de natuur. In de uitwerpselen zit namelijk stikstof en fosfor. Hierdoor komt jaarlijks 11 kilogram stikstof en 5 kilogram fosfaat per hectare grond vrij. Dit is net zoveel als de uitstoot van de landbouwsector, industrie en verkeer.)

En ja wolven drollen overschrijden de stikstof norm.
Voor mij geen reden dat ze weg moeten hoor.
Daar heb ik zwaarwegendere redenen voor.

Maar dat het meten met meerdere maten is. Ja.

Off topic.... maar ik moet stiekem altijd wel lachen als mensen me weer eens toe spreken over hoe vervuilend de scheepvaart toch wel niet is (man is kapitein containervaart en komt nogal eens in regio Rotterdam (Moerdijk) en dan zie ik diezelfde mensen met een tasje van de Action of de Lidl of Aldi. Tja, dan ben ik al klaar met de discussie :D

Ik ben anti de varkensfabrieken en de enorme kippenindustrie en alles wat de kiloknaller faciliteert eigenlijk. Zou mooi zijn als de boer een eerlijke boterham kan verdienen met enkel een afzetmarkt in Nederland. Dat er geen vlees wordt geimporteerd uit Ierland of Zuid Amerika bijvoorbeeld en dat we allemaal een fatsoenlijke prijs voor zuivel en vlees betalen. Kwaliteit over kwantiteit. Dus ook geen mestkalveren meer accepteren vanuit heel Europa. Het kan allemaal anders als oa de consument het product op waarde weet te schatten en dat wil betalen.

Zo en weer ontopic :D

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 07:00

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 09:00

Wintu
De scheevaart is vervuilend, Feit.
zeg ik daarbij dat die maar moeten stoppen?
Nee. want we kunnen niet zonder, of misschien willen.
Dat is bij de bio industrie niet anders.
Import van vlees, zeker als het aan lagere eisen heeft voldaan als hier moet direct stoppen. Maar verder is het hier gewoon beter voor de dieren dan waar ook. En de vraag naar vlees is er, dus het word "gemaakt". Dat is gewoon de marktwerking.
Ja het zit geconcentreerd in 1 land, dat is zo.
Maar Spanje rukt nu erg op in de varkensindustrie, is groter daarin dan Nederland. Maar omdat het land groter is hoor je niemand piepen... Niks geen stikstof.

Dat we hier met 18 miljoen mensen zitten te schijten, daar hoor je ook niemand over.
dat we1,8 miljoen honnden hebben, met ook heeeel veel stikstof, hoor je niemand over.
Want stel toch dat we aan onszelf moeten komen.... ieks... alles op de boer schuiven is handiger. :j

En dat geld ook met die wolf, ja die overschrijdt de stikstofnorm in de natura gebieden, feit.
Als die groene enge clubjes dan zo tegen de bio industrie om oa de stikstof zijn dan willen ze ook minder wolven in de bossen.
Maar ook dan zijn ze stil, net zo stil als over het leed van de weidedieren, de dieren die niet eens opgehokt zitten.
Dus hun agenda klopt nergens, op geen enkel vlak. Dierenliefhebbers zijn het duidelijk niet.
Want dieren gaan alleen maar meer opgehokt worden.

Blijft er 1 ding over geld en de rest die er geen geld aan over houd zijn gewoon een stel stommerikken die niet na kunnen denken en maar wat blaten...

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 09:06

DuoPenotti schreef:
Wintu
De scheevaart is vervuilend, Feit.
zeg ik daarbij dat die maar moeten stoppen?
Nee. want we kunnen niet zonder, of misschien willen.
Dat is bij de bio industrie niet anders.
Import van vlees, zeker als het aan lagere eisen heeft voldaan als hier moet direct stoppen. Maar verder is het hier gewoon beter voor de dieren dan waar ook. En de vraag naar vlees is er, dus het word "gemaakt". Dat is gewoon de marktwerking.
Ja het zit geconcentreerd in 1 land, dat is zo.
Maar Spanje rukt nu erg op in de varkensindustrie, is groter daarin dan Nederland. Maar omdat het land groter is hoor je niemand piepen... Niks geen stikstof.

Dat we hier met 18 miljoen mensen zitten te schijten, daar hoor je ook niemand over.
dat we1,8 miljoen honnden hebben, met ook heeeel veel stikstof, hoor je niemand over.
Want stel toch dat we aan onszelf moeten komen.... ieks... alles op de boer schuiven is handiger. :j

En dat geld ook met die wolf, ja die overschrijdt de stikstofnorm in de natura gebieden, feit.
Als die groene enge clubjes dan zo tegen de bio industrie om oa de stikstof zijn dan willen ze ook minder wolven in de bossen.
Maar ook dan zijn ze stil, net zo stil als over het leed van de weidedieren, de dieren die niet eens opgehokt zitten.
Dus hun agenda klopt nergens, op geen enkel vlak. Dierenliefhebbers zijn het duidelijk niet.
Want dieren gaan alleen maar meer opgehokt worden.

Blijft er 1 ding over geld en de rest die er geen geld aan over houd zijn gewoon een stel stommerikken die niet na kunnen denken en maar wat blaten...

Oei, ik bedoelde het totaal niet als aanval op boeren en ik zeg ook nergens dat jij zegt dat de scheepvaart maar moet stoppen? Ik probeer enkel de hypocrisie van mensen aan te duiden.

En dat boeren misschien minder intensief zouden kunnen boeren als ze een eerlijker prijs zouden kunnen krijgen. Kwaliteit over kwantiteit voor de consument.

Varkensfabrieken zou niemand voor moeten zijn..

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 09:11

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 09:11

pb, want wil er geen bio industrie topic van maken

ging mij om het laten zien van 2 maten..de heilige wolf met ook teveel stukstof geen strobreed in de weg...

de hond, geen strobreed in de weg, de mens net zo....

heel veel maten...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 10:49

Ugchelen, hond van melder had het goed in de gaten achteraf gezien.
Citaat:
Ugchelen Gelderland
06-08-2024

Gisteren was mijn hond niet op haar gemak, eerdere ervaringen hebben uitgewezen dat ik toch beter naar haar moet luisteren, zo te zien had ze wederom gelijk, we hebben niet in het bos gezocht naar de rest van het karkas, het was nogal veel darm.

#geenwolf[img]m/knqfwY.jpg
Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/TShG8T ... tid=K35XfP

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 10:55

Zichtmelding Voorthuizen
Citaat:
Voorthuizen Gelderland
06-08-2024
6.30 uur
Zichtmelding wolf
Liep van oost naar west.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf

https://www.facebook.com/share/p/TShG8T ... tid=K35XfP

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 11:21

Over de roedel bij Aken, Hoge Venen, deze bestaat momenteel uit 12 dieren.
Citaat:
Betrifft "Hohes Venn" (Nordeifel) :

Durch ein Video konnten sieben Wolfswelpen und ein Jährling nachgewiesen werden. Insgesamt besteht dieses Rudel somit mindestens aus den beiden Elterntieren (GW2391m und GW2545f), drei Jährlingen (GW4000m, GW4001m und GW4035f) und sieben diesjährigen Welpen. Die genetischen Ergebnisse beruhen auf den Untersuchungen des Senckenberg Forschungsinstituts in Gelnhausen und wurden ausnahmslos durch Losungsfunde erbracht.

Damit besteht das Rudel "Hohes Venn" aktuell aus 12 Wölfen.

Afbeelding

Bron torsten Mols
https://www.facebook.com/share/p/uBYyjHVDd2EgqNGz/?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 11:22

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 11:28

Het is toch niet serieus om het aantal honden- en wolvendrollen te vergelijken met de megahoeveelheid mest die koeien, varkens en kippen achterlaten? Maar ik zal erover ophouden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 11:38

DuoPenotti schreef:

Natuurlijk, ieder levend wezen stoot stikstof uit. Maar de vergelijking wolf-hond, die zo vaak wordt gedaan, vind ik niet terecht. Ik ben anti-wolf maar pro-hond. Omdat een goede (goed opgevoede) hond een onmisbare vriend en helper voor de mens is. Die zeer veel nuttige of leuke taken verricht. Terwijl wolven alleen maar schadelijk zijn en enorm veel leed veroorzaken, aan dieren ,en aan de eigenaren van aangevallen dieren, en aan aangevallen kinderen (ook internationaal, daar stond eerder in dit of het andere wolventopic een heel goed artikel over, vooral ook in India waar mensen wegens het klimaat minder dichte huizen hebben en buiten \op hun terras slapen.)