Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xDeena_

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 22:53

Wilde het filmpje in soesterberg met de zwarte hond ook delen, bizar hoe de situatie beschreven wordt in het artikel vs. wat er daadwerkelijk gebeurd. “Alleen aandacht voor de bal”, er is helemaal geen bal te zien en die hond ziet er in mijn ogen vrij onzeker uit. Neem daarin mee dat de wolf niet alleen nieuwschierig snuffelt maar wel een paar keer achter de hond aangaat en zelfs naar de zij/keel lijkt te happen… ik vind het geen onschuldige situatie in ieder geval. Bah.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 22:53

Amai dat artikel :( :( ook nog ff gezellig met de schoolkindjes gaan kijken, top!!

Citaat:
Inky
29/06/2023 at 13:13
Er is maar 1 soort monster.. dat is de MENS. En daar zijn er veel te veel van. Die wolven horen in de natuur. En dat dood bijten van schapen geloof ik niks van. Ze doden alleen als ze honger hebben of zich bedreigd voelen

Ik maar denken waarom die nou steeds schapen aanvalt, Wolfje voelt zich dus bedreigd door de schapen ;(

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 22:57

Laat " inky" maar even naar Zeijen in Drenthe komen. Vandaag weer meerdere schapen dood

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 23:00

Skessa_ schreef:
Amai dat artikel :( :( ook nog ff gezellig met de schoolkindjes gaan kijken, top!!

Citaat:
Inky
29/06/2023 at 13:13
Er is maar 1 soort monster.. dat is de MENS. En daar zijn er veel te veel van. Die wolven horen in de natuur. En dat dood bijten van schapen geloof ik niks van. Ze doden alleen als ze honger hebben of zich bedreigd voelen

Ik maar denken waarom die nou steeds schapen aanvalt, Wolfje voelt zich dus bedreigd door de schapen ;(

Zo'n kudde is natuurlijk wel heel bedreigend , laat staan als er lammetjes tussen lopen :roll: 8)7

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 23:01

oliebol joh, met die zwarte hond. Ik denk dat die eigenaar en die hond echt heel erg mazzel hebben dat het niet escaleerde. Ik schrik ook van hoe groot de wolf is ten opzichte van te hond. Gezien de breedte van de wolf verwacht ik idd ook een jong dier van een nest van vorig jaar. Beetje zo’n slungel puber?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 23:01

Inky kan ook haar hond uitlaten rond Zeist.
Kan ze binnenkort automatische incasso voor de hondenbelasting wel beëindigen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 00:29

Ik vraag me af wat zo’n filmpje voor een reactie krijgt in landen als Amerika of Canada. Zou een ranger daar ook zeggen ‘oh die wil alleen maar spelen’.

Daar wordt toch heel anders mee omgegaan en voorgelicht dan hier? Je moet het toch gewoon niet willen toestaan dat een wolf de mens op deze manier benaderd? Lekker mak maken en laten zien dat ze van mensen niets te vrezen hebben. Daar zullen we straks echt voordeel aan hebben… |o

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 06:02

Jeetje ik schrik ook van het filmpje en de reacties van die “deskundigen”.

Imo vertoond de wolf naar de zwarte hond absoluut geen vriendelijk gedrag.

Zou er geen spray bestaan voor extra veiligheid mocht de wolf een stap verder gaan?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 06:38

Hannanas schreef:
Jeetje ik schrik ook van het filmpje en de reacties van die “deskundigen”.

Imo vertoond de wolf naar de zwarte hond absoluut geen vriendelijk gedrag.

Zou er geen spray bestaan voor extra veiligheid mocht de wolf een stap verder gaan?

Deze wolf staat op punt stap verder te gaan en die doen dat razendsnel en doeltreffend. Daar kon je met een spray niet in de buurt. Plus als je gaat proberen in de buurt te komen kun je mogelijk je hond redden maar ben je zelf de klos. Iets met bewegingen die triggeren.

Ik zou zo'n gebied mijden en heel ruim mijden ook. Niet mijn hond die in zo'n situatie beland!!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 08:08

Je kunt er op wachten dat hondenlosloopgebied wordt gesloten……..
In ieder geval zullen de honden daar waarschijnlijk niet meer los mogen lopen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 08:22

Oei. 2e gefilmde aanvaring met een hond... Ik ben bang dat dit idd wachten is tot het echt fout gaat...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 08:25

Ik snap niet dat zulke maatregelen nog niet zijn genomen. In tijd van een seconde kan dit gedrag omslaan. Daarom schreef ik al, kan me niet voorstellen dat ze in Amerika of Canada zo laconiek omgaan met een wolf die op deze manier mensen benaderd.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 08:28

sterregoud schreef:
Die 2 miljoen subsidie voor wolfwerende rasters is dat nu allen in Drenthe ? Of toch landelijk ?

Alleen Drenthe

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 08:35

tienus63 schreef:
De hond voelt denk ik toch op zijn minst verwarde gevoelens van zijn baas en heeft in de gaten dat er iets raars achter hem gebeurd.
Denk niet dat het gedrag van de hond zo zeer te maken heeft met de mate van onder appèl staan.
Hond lijkt zich eerder onzeker te gedragen in de situatie.
Volgens mij is de wolf aan het uittesten of hij de hond kan grijpen.
Hij doet een (schijn)aanval op de hond.

Maar ik snap dan weer niet dat mensen toch zo eigenwijz hun hond los laten lopen in de bossen terwijl er geadvisseerd word deze aan te lijnen sinds deze jonge wolf er regelmatig gesignaleerd word.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 08:38

Omdat er wordt gezegd dat de wolf ongevaarlijk is en alleen nieuwsgierig is. Maar hij doet verder niks.

Bovendien is het volgens mij hond eigenaar eigen, hier is het in elk bos verboden de hond los te laten lopen en toch loopt bijna elke hond die ik tegen kom in het bos los. Is sielug aan de lijn ofzo???

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:02

Het voldoet wel in de behoefte van een hond om los te kunnen lopen vind ik, vooral als je daar thuis de mogelijkheid niet voor hebt.

Deze hond liep bovendien in een losloopgebied en op het pad, dus keurig volgens de regels. En idd: er wordt hier nog steeds beweerd dat wolven een hond niks zullen doen. Ik zie hier toch ook echt iets anders.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:04

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:08

Mac schreef:
Het voldoet wel in de behoefte van een hond om los te kunnen lopen vind ik, vooral als je daar thuis de mogelijkheid niet voor hebt.

Deze hond liep bovendien in een losloopgebied en op het pad, dus keurig volgens de regels. En idd: er wordt hier nog steeds beweerd dat wolven een hond niks zullen doen. Ik zie hier toch ook echt iets anders.

Waarom beweren ze dat wolven honden niets doen ? Er zijn toch al heel wat gevallen bekend van gedode honden ?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:11

sterregoud schreef:
Waarom beweren ze dat wolven honden niets doen ? Er zijn toch al heel wat gevallen bekend van gedode honden ?

Waarom beweren ze dat ze alleen doden via de keelbeet?
Waarom beweren ze dat achter een wolfwerend raster blijven?
Waarom beweren ze dat ze liever wild pakken dan schaap?
Waarom beweren ze dat ze geen paarden of koeien pakken?
Waarom beweren de dat ze de biodiversiteit ten goede komen
Waarom beweren ze.... omdat het een stel freaks zijn zonder verstand. Die alleen maar egoïstisch aan zichzelf denken en om de rest niks geven. En met de waarheid is er geen draagvlak voor hun hobby.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 30-06-23 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:12

sterregoud schreef:
Mac schreef:

Draagvlak creeeren en houden voor de wolf. Er werd eerst ook beweerd dat er geen dieren in het weiland aan zouden worden gevallen als je maar een wolfwerende omheining had. En het lag dan aan de boer die dat niet had dat de wolven zouden leren vee aan te vallen. Net alsof die wolven hier nergens vandaan komen en daar ook al geen vee aanvielen. Heel veel zaken die hier nog voor zoete koek worden geslikt door de bevolking waarvan in het buitenland al lang het tegendeel bewezen is. De wolven zouden ook geen mensen aanvallen. Allerlei onzin is al voorbij gekomen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:12

Twee zielen 1 gedachte DuoPenotti en dan ook nog gelijktijdig geplaatst.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:13

Idd, maar kan ook niets anders bedenken dat dat.
Er is geen draagvlak met de waarheid.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:39

Mac schreef:

Er word hier toch echt al enige tijd geadvisseerd aangelijnd te houden. Ook in losloop gebied.
Waarom nou zo dwars doen? Je hond kan daar uiteindelijk eens de dupe van worden.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:52

Popstra schreef:
Mac schreef:

Er word hier toch echt al enige tijd geadvisseerd aangelijnd te houden. Ook in losloop gebied.
Waarom nou zo dwars doen? Je hond kan daar uiteindelijk eens de dupe van worden.

En over een poosje is aangelijnd ook al niet meer genoeg. De wolf durft telkens ietsje meer, en een lijntje houdt hem uiteindelijk niet tegen….

Leuk hoor, deze wolveninvasie…

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:56

Er is in duitsland (?) toch al een hondje aan de lijn gegrepen en mee gesleurd.

Maar goed, ik zou zeker ook nu niet meer loslaten, dan neemt het risico toe