balance schreef:Ja, jullie zijn inderdaad actief. Ik hoop dat ze dat juist inschatten en daar naar handelen.
Jet schreef:Wat ik er van lees heb je gelukkig hier in Nederland als patiënt ook wel wat in te brengen en als je een operatie wil, dan komt die er vast wel, tenzij er echt zwaarwegende redenen zijn qua gezondheid om het niet te doen. Je kan hier kiezen tussen algehele narcose of een ruggenprik, misschien si dat iets om al van te voren te bedenken, wat hij wil. En ja, daarna wel gips of een brace, waarbij ze eigenlijk van een spitsstand van de voet uitgaan. Is de brace die hij nu heeft ook eentje die zijn voet in spitsstand zet? Dat is denk ik de houding waarin hij het minste pijn zou moeten hebben. 6-8 weken staat ervoor na de operatie, daarna zou je alles wel weer mogen en kunnen doen. Nog wel een tijd, maar toch wel te overzien lijkt me. Zonder operatie ben ik er bang voor dat hij nooit meer pijnvrij wordt...
Hi Dames en de enkele heer 
Morgen weten we meer, Balance, dank voor het compliment, we gaan het zien!
@Jet, mijn stoere vriendje heeft een klein hartje voor medische dingen, dus een ruggenprik gaat het niet worden. Liever een algehele slaapnarcose, dan krijg je van al het engs en getimmer niets mee. Toen ze trouwens aan mijn dubbelgebroken been bezig waren, had ik ook een ruggenprik gehad omdat ik meteen na het ongeluk geopereerd moest worden en ik uiteraard niet nuchter was. Heel erg raar om letterlijk slijptollen, boormachines etc te horen en te voelen. Want je voelt uiteraard wel het getril en gebonk van hamers etc. Ze bouwden er bij mij een soort Eiffeltoren in
De tweede keer toen het eruit mocht na 9 maanden heb ik gekozen voor algehele narcose, dat vond ik toch wel wat rustiger.
De brace die Erwin nu heeft, is geen spitsstand, dat kan die overigens wel, maar de pharmacie zette het op voetstand en de dokter heeft dat zo bevestigd. Maar nav je tip gaan we dit vandaag eens even zelf veranderen. Het is tenslotte ons lijf
Het klinkt wel logisch omdat Erwin de brace wel omdoet, om zijn enkel te immobiliseren, maar hij steunt of loopt er niet mee (zie filmpje van zondag). En omdat hij zijn been loopt op te tillen áls hij loopt, want dat is maar zelden, dan doet zijn hele achterkant van zijn bovenbeen zeer. Dus we gaan zo eens even een spits maken. Dank voor de tip!
Wij rekenen ook op een operatie en dan 2 maanden.