Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Vledder Drenthe
04-08-2024
22.05 uur
Gisteravond om 22.05u stak er een flinke wolf over van de Vledderlanden Vledder over de N353 naar de zandafgraving...richting buitengebied Nijensleek
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
#geenwolf
Tinka schreef:Ik las dat hier in Frankrijk een fokker een vergunning voor afschot kreeg nadat zijn dieren waren aangevallen door een wolf. Dat schijnt heel gebruikelijk te zijn.
Esperanza schreef:Het kan ook wel, de Europese wetgeving laat daar ruimte toe (probleemwolf).
Maar Nederland heeft er volgens mij nog een extra strenge wet overheen gelegd. Wet natuurbescherming, en in die habitatrichtlijnen hebben ze dat zo vast gelegd. Met dank aan......
https://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel ... ocList=150
Esperanza schreef:Het kan ook wel, de Europese wetgeving laat daar ruimte toe (probleemwolf).
Maar Nederland heeft er volgens mij nog een extra strenge wet overheen gelegd. Wet natuurbescherming, en in die habitatrichtlijnen hebben ze dat zo vast gelegd. Met dank aan......
Citaat:Leusden Utrecht
05-08-2024
Tussen 10.00 en 10.30 uur
Wolf gezien thv restaurant de Mof in Leusden. Liep richting Woudenberg
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
#geenwolf
Babootje schreef:Esperanza schreef:Het kan ook wel, de Europese wetgeving laat daar ruimte toe (probleemwolf).
Heeft nu gewoon niemand daar een vooruitziende blik gehad?
Tinka schreef:Wel weer typisch dat het in Frankrijk makkelijk gaat, niets geen rechtzaken van tegenstanders, of speciale jagers. Die fokker heeft gewoon zelf die wolf geschoten. Daarna is ie overigens weggerend en niet meer gevonden, dus of die wolf nou echt dood is, is niet zeker. Evenals of de geschoten wolf de dieren heeft gedood.
DuoPenotti schreef:Citaat:Zouden wolven trouwens geen stikstof uitstoten?
Iets met 2 maten heet dat.
Die wolven fokkerij stoot nogal wat uit per dag.
En natura 2000 maakt niets uit
[ [url=m/fnflYZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nyaleti schreef:Tinka schreef:Wel weer typisch dat het in Frankrijk makkelijk gaat, niets geen rechtzaken van tegenstanders, of speciale jagers. Die fokker heeft gewoon zelf die wolf geschoten. Daarna is ie overigens weggerend en niet meer gevonden, dus of die wolf nou echt dood is, is niet zeker. Evenals of de geschoten wolf de dieren heeft gedood.
Maar dit vind ik ook echt niet oké.
Beschoten wolf die mogelijk zwaar gewond rond loopt. Dat is gewoon sneu en verdient zo'n dier ook niet, plus als je die op een verkeerd moment tegen komt ben je echt wel de banketstaaf.
Laat afschot gebeuren door professionele jagers die het dier écht in een kogel dood hebben. Dan is er niks zieligs aan en voelt de wolf er niks van. Maar niet halve bak beetje schieten..
Citaat:Veeningen Drenthe
05-08-2024
13.00 uur
Naast de A28 Staphorst richting Hoogeveen hmp 123 rechts een kreupele wolf in het land.
#geenwolf
Citaat:Austerlitz Utrecht
05-08-2024
08.00 uur
Vanochtend rond 08.00 op circa 150 tot 200 meter afstand kwam een wolf in een drafje vanuit de richting grensweg over het grote pad mijn kant oplopen. Die vervolgens afboog richting het dorp. Vervolgens andere kant opgelopen en niet meer gezien.
#geenwolf