DuoPenotti schreef:Nee sorry, niet mogelijk, of dat ding moet met warmtemeter de struikjes scannen.
Het zat in de struikjes en sprong met een boog tegen de koplampen.... knappe auto die daar wat mee kan.
Inderdaad.
De bestuurder daarentegen kan wel de snelheid en de alertheid aanpassen: anticiperen. Zo rij ikzelf ook liever zónder verlichting door straatmeubilair en met normale ouderwetse koplampen omdat je eigen nachtvisie dan beter is. Wild en bv fietsers zonder verlichting zie je dan veel eerder. En bepaald eerder dan de sensoren van de auto.
Imo is het moment dat drivers aids iets doen een signaal dat de bestuurder onvoldoende anticipeert. Imo zijn het autos voor mensen die helemaal niet zouden moeten rijden. Dit geschreven vanuit decennia motorrijden voor dagelijk vervoer.
Terug naar de wolf is dat bestuurders steeds minder zélf opletten door het Peltzman effect van drivers aids eenzelfde probleem als voor alle andere in de openbare ruimte.
Het enige verschil is de hoogst laakbare onethische reacties hierover door sommigen hier.
Terug naar het bredere perspectief van de wolf in NL wijs ik wederom naar het Spaanse rapport omdat dit een zeer brede studie is met criteria welke over heel Europa van toepassing zijn. Ook NL.
Uiteraard met andere invullingen dus mogelijk andere conclusie.
Het is evenwel veelzeggend dat deze multi-disciplinaire studie heeft geleid tot een verbod van de jacht waar dat voordien niet verboden was en 2700 wolven leven.
Onder de streep: Er is echt méér dan de mensenbelangen van één factie.