[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 20:56

Weet de DA vast, gewoon even vermelden ;).

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 21:52

Ik zou het even overleggen met haar, butox werkt tegen teken 1 maand.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-23 16:00

balance schreef:
Weet de DA vast, gewoon even vermelden ;).

Tinka schreef:
Ik zou het even overleggen met haar, butox werkt tegen teken 1 maand.

Als ze me belt dat de spullen er zijn, ga ik zeker overleggen. Ook of ik per se moet scheren, want omdat Poupette al wat minder weerbaarder is en het natte seizoen eraankomt, zit ik niet te wachten op met dekens al te moeten gaan werken.

In ieder geval is de smid vandaag weer geweest. Opmerkelijk, hij vindt de voet LV van Callas groter qua draagvlak (geworden) dan haar kreupele RV. Ik zie het niet meteen, maar het kan natuurlijk wel omdat ze rv minder belast. Ook heeft rv als enige rotstraal. Vond ik wel akelig, hij sneed het weg tot het bloedde. Met blauwspray behandeld. Callas gaf er helemaal niets om, trok niet weg, liep niet slechter. Bijzonder. Toen hij klaar was, al zijn spullen met chloor ontsmet omdat we niet weten of Poupette besmettelijk is. We hebben haar dan ook het laatst gedaan. Ik ben benieuwd hoe Prisca morgen loopt. Ik heb gevraagd of hij haar zolen met rust wil laten, want de vorige bekapbeurt heb ik 2.5 week haar niet durven rijden omdat ze zo op eieren liep. Dus voor haar een wat meer natuurlijke bekappig gekregen. Quarbonne zijn hak lv wat hoger gelaten omdat hij zo plat staat. Poupette voornamelijk haar scheefheid weer gecorrigeerd zoals altijd. We blijven nu 7 weken aanhouden ipv 8. Vind ik fijner. Er is dan nog minder gescheurd en gebroken.

Trouwens van de 3 immuun-opkrik-supplementen eet Poupette er 2. Dus ik ben blij dat ik er 3 gekocht heb, omdat ze zo kieskeurig is. De derde kan ik voor de andere twee oudjes wel gebruiken in de winter.

En zo rommelen we lekker door.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 11:07

Vanmorgen Prisca gereden. Ik heb van tevoren even gekeken of ze niet op eieren liep zoals de vorige keer na het bekappen, maar geen probleem. Dus smid heeft mijn vraag goed opgevolgd. Ook tijdens het rijden geen eieren ;-) Wel herten, maar ver weg aan het blaffen, gealarmeerd door onze aanwezigheid. Het kon nog nét qua temperatuur. Toen ik terugkwam was het al 27 graden, maar ik heb in de schaduw van de bosrand gereden. Veel gestapt, klein drafje, klein galopje bergopwaarts. Prisca was erg braaf. Wel op bit gereden trouwens. Door het galopje en drafje was het een rondje van 20minuten denk ik, misschien net een halfuurtje, maar precies mooi zo. Weinig vliegen, gelukkig. Toen ik terugkwam ontdekte ik dat ik met mijn leesbril op gereden heb. Zucht. Prisca was wel behoorlijk bezweet al, dus zo'n rustig rondje is voor haar toch wel werken. Erna mocht ze grazen op een vet stukje en daarna heb ik ze allemaal naar het Nederland gebracht. Even kijken hoe heet het wordt vandaag en of ik ze tussen de middag ophok.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 20:11

Hé, dat klinkt toch goed. Nergens last van is voor herhaling vatbaar toch?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-23 20:11

balance schreef:
Hé, dat klinkt toch goed. Nergens last van is voor herhaling vatbaar toch?

Absoluut. En daarom van de week zonder bit op het rijveld gereden. Prisca luistert toch zo braaf naar het woord galop en trot. Weinig gestuurd, om het leuk te houden. Poupette zijn we aan het behandelen met histamine prikken. Dus veel paard in de vlog van deze week. En heel veel cute kitten Rocket. Hij wordt al zo groot! Volgende week is hij een half jaar geweest en wordt hij gecastreerd, zodat hij binnenkort naar buiten kan.

Inmiddels heeft Erwin MRI gehad en de enkelband van Erwin is afgescheurd. Niet gewoon gescheurd, maar afgescheurd. Woensdag hebben we een gesprek met de chirurg. Ondertussen krijg ik erg respect voor mantelzorgers. Je komt nergens meer aan toe. We hebben een schema gemaakt van pillen (Erwin slikt inmiddels ook volop de opium. Daarnaast bloedverdunners, maagbeschermers, antibiotica en ibuprofin, no fun), rust been omhoog, ijs en verplicht bewegen. Niet dat het helpt, de enkel is nog steeds gezwollen, erg rood en superpijnlijk zodra hij zijn been omlaag doet. En hij is soms misselijk en duizelig.

Afijn, de link naar de vlog: https://youtu.be/jgXdxnzdENk

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 09:10

Ooh wat balen van die enkelband! Wat is de prognose voor zoiets? Of krijgen jullie dat pas volgende week te horen?

Het nest is denk ik niet van een duif.. duiven gooien volgens mij gewoon wat takjes op een hoop en maken niet zo’n mooi stevig nest.

Rocket heeft ook potentie om een vogelvanger te worden geloof ik! Vogeltv valt in ieder geval in de smaak. Wat een heerlijk beest. Geeft vast weer wat leven en vrolijkheid in huis!

Sterkte voor en met Erwin! Zal echt niet meevallen.. voor hem niet, maar voor jou ook niet! :(:)

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 12:39

Weer een leuk filmpje. Maar wat balen zeg van die enkel van Erwin. Hopelijk gaat het herstel voorspoedig.
Hier is het ook warm voor de tijd van het jaar. Maar niet zo extreem als bij jullie.
Jij zult het zeker druk hebben nu als mantelzorger en de rest de van de werkzaamheden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-23 13:10

-Namiro- schreef:
Ooh wat balen van die enkelband! Wat is de prognose voor zoiets? Of krijgen jullie dat pas volgende week te horen?

Het nest is denk ik niet van een duif.. duiven gooien volgens mij gewoon wat takjes op een hoop en maken niet zo’n mooi stevig nest.

Rocket heeft ook potentie om een vogelvanger te worden geloof ik! Vogeltv valt in ieder geval in de smaak. Wat een heerlijk beest. Geeft vast weer wat leven en vrolijkheid in huis!

Sterkte voor en met Erwin! Zal echt niet meevallen.. voor hem niet, maar voor jou ook niet! :(:)

Hi Namiro, een gewone verstuiking met uitrekking van de enkelbanden staat 6 weken voor. Gescheurde enkelbanden, dus een langsscheur in de lengte zeg maar staat een paar maanden voor zonder operatie. Een totaal afgescheurde enkelband kan niet meer zelf genezen meen ik begrepen te hebben. Als dat geopereerd is, staat er 2 maanden voor incl revalidatie.

Het nest, kan het dan van een ekster zijn? We hebben qua grote vogels van die afmeting alleen duiven en eksters. O, nee, ik zocht even, maar eksternesten zijn echt heel veel groter en dusdanig in een boom verweven dat dat er eigenlijk niet uit kan vallen. Er hebben daar wel de hele zomer tortelduiven lopen klooien met takjes aanvliegen enzo. Ik kon alleen maar bedenken dat zij het waren. Er zijn daar geen struiken voor merels of zo, eigen alleen echte bomen. En daar is het ook uitgevallen. Ik zag idd dat duiven er een puinhoop van maken, maar wat voor vogel kan het dan zijn?

Rocket zijn we allebei heel erg wijs mee. Wat een leuk diertje! En hij is ook enorm slim. Als hij iets stouts doet en we doen boos of blazen/sissen naar hem, doet ie het niet weer. Knappe poes! Van de week gaat hij gecastreerd worden en dan mag hij steeds een stukje meer huis, schuur en tuin verkennen. Eindelijk!

Fleuribelle schreef:
Weer een leuk filmpje. Maar wat balen zeg van die enkel van Erwin. Hopelijk gaat het herstel voorspoedig.
Hier is het ook warm voor de tijd van het jaar. Maar niet zo extreem als bij jullie.
Jij zult het zeker druk hebben nu als mantelzorger en de rest de van de werkzaamheden.

Hi Fleuribelle, dank je. Ja, een ongeluk zit in een klein hoekje. Het is vooral voor hem frustrerend. Hij kan alleen met 2 krukken lopen. Dus dan heb je je handen niet vrij, dus hij kan niets. Hij moet voor alles hulp hebben en dat vindt hij betuttelend, dus hij baalt enorm. Hij mist zijn vrijheid. En ik mantelzorg er idd omheen, probeer wel mijn eigen dingen te doen, maar kom op de een of andere manier nergens aan toe.

De hitte blijft vreemd. Het wordt minder heet van de week, zo richting de 27 graden, maar dat lijkt me voor oktober nog steeds erg warm. Het is mij wel duidelijk dat de aarde echt in rap tempo opwarmt.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 18:09

Wat een ellende zo als hij zo gefrustreerd is. Je schreef eens dat jullie nooit ergens gaan helpen. Hoe zit dat met hulp aanvaarden? Mogelijkheid tot gratis kamperen door een work-away-student of gewoon andere hardwerkende jongelui die het wel zien zitten, een paar dagen bij jullie komen helpen.
Kortom, geen geld, wel fun. Want ze kunnen dan ook lekker wat backpacken. Ik bedoel, iemand hoeft niet per se een week te blijven maar ze kunnen elkaar afwisselen.
Kan best nog weleens heel erg leuk en gezellig zijn.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-23 18:23

balance schreef:
Wat een ellende zo als hij zo gefrustreerd is. Je schreef eens dat jullie nooit ergens gaan helpen. Hoe zit dat met hulp aanvaarden? Mogelijkheid tot gratis kamperen door een work-away-student of gewoon andere hardwerkende jongelui die het wel zien zitten, een paar dagen bij jullie komen helpen.
Kortom, geen geld, wel fun. Want ze kunnen dan ook lekker wat backpacken. Ik bedoel, iemand hoeft niet per se een week te blijven maar ze kunnen elkaar afwisselen.
Kan best nog weleens heel erg leuk en gezellig zijn.

Ik ben daar zelf heel erg voor. Maar Erwin wil geen hulp. Eigenlijk ook niet van mij.

En nooit ergens gaan helpen, is wat straf, hoor. De buurman helpen we regelmatig uit de brand, die man heeft nogal eens vreemde situaties, en Erwin is daar ook wezen helpen betonstorten. En als vrienden troubles hebben, schieten we ook te hulp uiteraard. Maar we houden het bij noodsituaties, onze tijd is gewoon te kostbaar.
We gaan niet meer helpen bijv bij de buurvrouw een boom omzagen omdat hij te groot is geworden, ook niet voor geld. Of bij iemand een boiler repareren omdat wij zo handig zijn. We hebben na 23 jaar wonen in Frankrijk leren onderscheid te maken en leren nee-zeggen uit zelfbescherming. Erwin helpt namelijk juist heel graag mensen, bijzonder genoeg. Maar helaas wil hij zelf niet geholpen worden.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 18:36

Wat ontzettend balen van de gescheurde enkelband, en eigenlijk nog meer balen dat hij niet geholpen wilt worden...

Sterkte voor jullie beiden.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 18:38

Sorry. Ik had dat inderdaad anders moeten verwoorden.
Wat jammer dat Erwin er moeite mee heeft. Schrijft zij die dat ergens heel goed kan begrijpen :P.

Maar als hij het fijn vindt om iemand te helpen zal hij ook inzien dat hij iemand anders het plezier ontneemt om jou te helpen.
Ik weet zeker dat er mensen zijn die -niet letterlijk- aan zijn lippen zullen hangen en een gat in de lucht springen dat hij een poosje mentor zou willen zijn. Afrasteren, de tijd die iemand mag komen want dat brengt duidelijkheid.
Tis hoe je het brengt, of course.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-23 18:50

balance schreef:
Sorry. Ik had dat inderdaad anders moeten verwoorden.
Wat jammer dat Erwin er moeite mee heeft. Schrijft zij die dat ergens heel goed kan begrijpen :P.

Maar als hij het fijn vindt om iemand te helpen zal hij ook inzien dat hij iemand anders het plezier ontneemt om jou te helpen.
Ik weet zeker dat er mensen zijn die -niet letterlijk- aan zijn lippen zullen hangen en een gat in de lucht springen dat hij een poosje mentor zou willen zijn. Afrasteren, de tijd die iemand mag komen want dat brengt duidelijkheid.
Tis hoe je het brengt, of course.

Ow yes, been there, done it, seen it. Erwin wil graag mentoren. Hij is ook mentor geweest in zijn werk. Dus goede karakterschets van je, accuraat. En wat zou ik het heerlijk vinden om mensen hier te hebben om te helpen, ik heb van Odette heel goede ervaringen gehoord. Al gaat het maar om snoeien van een paar kilometer haag. Plek zat om mensen hier te stallen in bijv onze camper. Ik heb het nu al twee zomers aangekaart, of we niet net zulke mensen als bij Odette zullen zoeken, om zulke dingen aan te pakken. Maar neuh.
Hij ziet het niet zitten, hij denkt dat hij dan toch moet samenwerken en dat wil hij niet. We hebben ook wel vrienden bij ons gehad om te helpen en dat vindt hij verschrikkelijk lastig. Hij kan het denk ik niet loslaten en anderen doen het altijd anders dan hij gedaan zou hebben. Je snapt wat voor gesprekken we daarover gehad hebben. Ik kan dat inmiddels heel goed loslaten. Immers ik zou dingen ook anders doen dan Erwin het doet, maar het wordt ook prima op zijn manier. En dat zeg ik ook vaak, maar hij kan dat zelf helaas niet loslaten en niet projecteren op anderen.
Soms gaat hij wel eens een week met de motor in zijn eentje naar NL en ik heb wel eens stiekem gedacht dat ik dan in die week een hele groep mensen ging organiseren en achterstallig snoeiwerk en kapwerk zou aanpakken, maar ik weet niet of we dan niet gaan scheiden ;-)
Namelijk gereedschap is ook heilig en daar mag alleen een ander aan zitten als Erwin er zelf bij is.
Tja van die dingen. Dus we kluizenaren lekker verder ;-)

rocymax schreef:
Wat ontzettend balen van de gescheurde enkelband, en eigenlijk nog meer balen dat hij niet geholpen wilt worden...

Sterkte voor jullie beiden.

Dank voor de sterkte, ja erg balen. Het gaat wel weer goed komen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 19:03

Ergens voelt het ook pas echt als van jouw als je het zelf gedaan hebt.
Soms inderdaad lastig als het iets is dat je (nog) niet kan.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-23 19:04

tamary schreef:
Ergens voelt het ook pas echt als van jouw als je het zelf gedaan hebt.
Soms inderdaad lastig als het iets is dat je (nog) niet kan.

Absoluut, we zijn net hondjes, we piesen er graag overheen ;-)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 20:32

Die workawayers bij ons bevielen juist helemaal niet. Ze moesten 5 uur per dag werken voor kost en inwoning. Volgens Milko waren ze na een half uur al aan het zeuren dat ze moe waren, dus veel werk hebben ze niet verzet. Ik voelde me steeds een bediende, ze hielpen niet met het eten en afruimen ed. Ze hadden de handdoeken een week lang gewoon op een prop gegooid, nat nog. Kon ze zo weggooien. En tot slot bijna de toilet van de caravan gesloopt. Ik had ze gezegd dat ze die niet konden gebruiken, dat hadden ze dus wel gedaan en de tuinslang er maar in gehangen. De hele boel stond onder water. Dus niet voor herhaling vatbaar.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 21:10

Slechte ervaring dan. Daar staat een goede ervaring tegenover.
Die waren bij mij na dat eerste halfuur al op weg naar huis hoor.
Maar je moet er wel allebei achter staan om te beginnen natuurlijk.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 21:21

Nou wat een pech met Erwin z'n enkel. Hopelijk snel een operatie en hij weer op de been. Al kan hij maar beter z'n rust nemen, anders loopt ie alleen maar langer moeilijk... misschien wat klusjes met pelle bedenken? Dat jij pelle parkeert en hij graaft? Of heb je dan ook je voeten nodig? ( ik probeer iets te bedenken voor hem)

Wel lekker dat je mooie ritjes hebt kunnen maken. Prisca blijft leuk!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-23 23:18

Tinka schreef:
Die workawayers bij ons bevielen juist helemaal niet. Ze moesten 5 uur per dag werken voor kost en inwoning. Volgens Milko waren ze na een half uur al aan het zeuren dat ze moe waren, dus veel werk hebben ze niet verzet. Ik voelde me steeds een bediende, ze hielpen niet met het eten en afruimen ed. Ze hadden de handdoeken een week lang gewoon op een prop gegooid, nat nog. Kon ze zo weggooien. En tot slot bijna de toilet van de caravan gesloopt. Ik had ze gezegd dat ze die niet konden gebruiken, dat hadden ze dus wel gedaan en de tuinslang er maar in gehangen. De hele boel stond onder water. Dus niet voor herhaling vatbaar.

OOOOOOOOOOH Odette, wat erg! En ik had juist die foto's gezien van een lachende Milko en filmpjes, dus ik dacht dat dat heel goed bevallen was. Maar goed dat kan een uitzondering zijn, er zijn vast heel leuke mensen bij, maar Erwin ziet het niet zitten, hahahaha, als ik dan jullie ervaring vertel zoals jij het nu vertelt, dan wil hij sowieso nooit meer. En @Balance dát is het dus. niewilnie, gebeurnie.

@Muga, wij hopen ook erg op een operatie. De pijn wordt gewoon niet minder en we zitten nu op 2 weken, ongeveer exact op dit moment. We zitten niet te wachten op opereren, maar met zoveel pijn leven is ook niet de bedoeling. We gaan het zien woensdag. Zijn rust nemen dat doet hij wel. Hij kan namelijk alleen met 2 krukken lopen, dus hij heeft zijn handen niet vrij. Dat houdt automatisch in dat hij ook niets kan dragen en dus niets kan doen. We hebben wel een alarm op ieder uur, dat hij even gaat hobbelen met zijn krukken, maar zodra zijn voet aan zijn been hangt vlamt de pijn weer op. Maar goed je moet even bewegen. Hij kan ook niet zitten aan tafel of zo, want dan is zijn been ook omlaag. Dus hij ligt voornamelijk te programmeren op bed met zijn zere been omhoog. Het is heel raar gekleurd, het is twee weken terug dus de blauwe plekken zijn wel weg, maar zijn been blijft vreemd rood paars. Net als bij heel oude mensen die suiker hebben. Dat baart mij wel zorgen. Dus iets met Pelle is eigenlijk ondoenlijk, want die zithouding gaat niet.
En wat jij doet, iets bedenken voor hem, om zich nuttig te laten voelen doe ik ook. Bijvoorbeeld kapotte dingen repareren, op bed. Dus vandaag heeft hij de robotstofzuiger diens wiel vastzat gerepareerd. Ging niet helemaal op bed, er moest een pennetje uitgeslagen worden, dat hebben we dan samen in de schuur gedaan. Heel bizar. Ik houd hem dan overeind en in evenwicht en hij was aan het timmeren en zo. Hij kan maar erg moeilijk zijn balans houden op 1 been. Hij valt zelfs met zijn stokken af en toe bijna om. Is ook regelmatig duizelig. Verder vraag ik hem dingen te doen als was vouwen, bestek sorteren, groente snijden, allemaal op bed, allemaal van die stomme dingen die ik tig keer sneller doe dan hij, maar dan voelt hij zich in ieder geval nodig. Uiteraard gaat dat gepaard met gemopper, want dat zijn normaal zijn taken niet en daar is hij nogal strikt in, maar goed, je moet wat.

En ja Prisca blijft grappig. Om te zien blijft ze erg grappig. En ze is nu in de zomer erg mooi chocolade gekleurd. Ik zie al wel weer haar minder mooie wintervacht eraan komen. Ik moet wel nog steeds iets verzinnen op het hoofdstel want ik vind het toch te dicht bij haar ogen blijven zitten, dus ik moet een riempje onderlangs maken van bakstuk naar bakstuk. Dat dat riempje dan de bakstukken omlaagtrekt. Misschien ook een mooi klusje voor Erwin ;-)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 06:11

Oh oh wat een ellende, voor jullie allebei.

Vindt hij houtsnijden niks? Dat kun je volgens mij op bed makkelijk doen. Zeil eronder en snijden maar. Of leer versieren met een guts en mesje ofzo.

Ik hoop dat jullie snel nieuws krijgen. Sterkte daar!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 10:08

Prairy schreef:
Oh oh wat een ellende, voor jullie allebei.

Vindt hij houtsnijden niks? Dat kun je volgens mij op bed makkelijk doen. Zeil eronder en snijden maar. Of leer versieren met een guts en mesje ofzo.

Ik hoop dat jullie snel nieuws krijgen. Sterkte daar!

Ja vindt hij erg leuk. Hij heeft zelfs houten beelden gemaakt met een speciale kettingzaag. Maar het is niet dat hij zich verveelt hoor. Hij is enorm bezig met het programmeren en leren daarover voor al zijn buitencamera's. Hij heeft zelfs geen tijd voor andere dingen ;-)

Vandaag de nwe d.a. bellen om te vragen waar nou de spullen blijven voor Poupette en Prisca. Ik had begrepen dat ze vrijdag zou bellen, maar niets. Zucht.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 10:19

Oh fijn dat hij zichzelf in ieder geval wel bezig kan houden dan :)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 10:29

Prairy schreef:
Oh fijn dat hij zichzelf in ieder geval wel bezig kan houden dan :)

Dat lukt gelukkig prima. Hij verveelt zich eigenlijk nooit, kan zichzelf erg goed vermaken. Het is gewoon dat het buiten schitterend weer is, dat er al maanden geen onderhoud nergens is gedaan. Eerst was er de vijver die 3 weken in beslag nam, toen de vakantie ook weer 3 weken 'verloren' toen nog weer de vijver een week toen we thuiskwamen en nu dit. Dus er is al zeker 2 maanden nergens meer gekantenmaaid, boswerk blijft liggen, geen terreinonderhoud gedaan etc. Mij boeit het niet zo, komt wel weer, we overleven het wel, maar in zijn hoofd stapelt dat zich enorm op en dat vreet aan hem. Ik denk dat dit een goede periode is om los te leren laten ;-)
Het is ook het feit dat onze lijven richting de 60 gaan, maar onze hersenen nog 30 zijn en er steeds meer krakkementen komen. Dat vindt hij ook al niet zo leuk, daar loopt hij regelmatig tegenaan, qua gewoon minder kunnen op een dag. Ook dat je sneller wat hebt omdat je niet meer zo flexibel bent. Een jong persoon had deze val waarschijnlijk anders gemaakt.
Dus ik probeer er het beste van te maken. Eten is belangrijk, dus veel lekkers en proberen hem zich nuttig te laten voelen. Van die dingen.

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 11:40

Oh Mo, wat balen zeg van Erwin z'n enkel. Voor jullie allebei. Want fulltime mantelzorgen is ook een opgave.
En die beschrijving van Erwin z'n karakter, die van mij is net zo. Nou ja, die wil dan af en toe nog wel hulp, als hij het echt niet alleen kan. Maar dan moet het wel op zijn manier natuurlijk :j
Wel fijn dat Erwin zich gelukkig wel vermaakt. Al snap ik wel dat dat werk wat opstapelt niet fijn is voor 'm. Wij hebben dat afgelopen 2 jaar ook gehad en zijn nu eindelijk met een inhaalslag bezig. Maar echt accepteren dat we gewoon 2 jaar achterlopen is nog best een lastige. We blijven de neiging houden om het in te willen halen en dat is niet reëel.
Sterkte voor jullie!