Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 19:41

Onali schreef:
Jessix schreef:
Ik bedoel natuurlijk gedrag in dat het niet standaard is. Het is hier in elk geval niet eerder gebeurd al zijn er wel al eerder nesten zijn geweest bij andere wolven. Daarbij vielen ze van achter aan, dus in hoeverre verdedig je dan?

De UH is natuurlijk ook weer anders dan de Veluwe. Daar kunnen ze makkelijker mensen ontlopen in vergelijking met de UH.
DFW ben ik niet heel erg bekend mee.

Plus we hadden die wolf al die uit zichzelf al steeds honden benaderde, die leert het de andere wolven ook aan.
Theorie was toen een Duits mannetje en een jonger Nederlands mannetje die al vroeg het nest verlaten had of zijn moeder was verloren en dus op zoek ging naar honden.
Zij trokken toen samen op eind vorig jaar.
Of dat ze nog steeds samen zijn en wie de vader van het nest is is nooit naar buiten gebracht.
Ook niet waar het vrouwtje vandaan is gekomen.

Dat bedoel ik inderdaad. Ze hebben zich anders ontwikkeld dan de wolven elders. Uiteraard door de omgeving maar ik denk ook wel meer dan dat. Ze zijn erg lang op de losloop gebieden blijven hangen. De UH heeft wel meer en rustiger bos dan dat. Zou er toch een soort nieuwsgierigheid zijn geweest vanaf her begin?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 19:44

Wintu schreef:
Jessix schreef:
_O-
Ach er wordt zoveel verdoofd en gezenderd. En dat zijn notabene dieren die echt in de wilde natuur leven. Deze zijn inderdaad al mensen gewend, houden geen afstand en komen ook nog eens op honden af. Dus hoe moeilijk kan het zijn om er een verdovingspijltje in te schieten?

Ik kan je vertellen dat is verdomde lastig en het moet ook gelijk raak en op de goede plek! Als je niet goed schiet, dan hangt de halve pijl er uit en krijgt het dier niet genoeg. Liefst in de bil, maar dat moet wel even lukken, bomen, geluiden en dergelijke werken niet altijd mee. Hier rennen ze altijd idd nog wel een goede tot tien minuten door.

Ik denk dat je er vooral heel goed in moet zijn. En het is iets wat hier niet zo heel vaak gedaan wordt natuurlijk. Een wolf in het wild is natuurlijk ook wat anders dan een dier in een afgesloten omgeving.

Maar goed, het is hun eigen idee dus ik ga er vanuit dat ze er wel de juiste mensen voor hebben.

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 19:48

Die aanvallen op kind en het kleine hondje heeft niks te maken met het nest verdedigen. Dit heet fourageren! Voedsel zoeken. Kennelijk is dit heel moeilijk te begrijpen voor veel mensen. Inclusief de zogenaamde wolvenexperts

Edit: spelfout
Laatst bijgewerkt door Loe_Loe op 04-08-24 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 19:48

dierenfan schreef:
Op zich is het natuurlijk gedrag. Wel heftiger dan wat de gemiddelde wolf toont maar niet onnatuurlijk om nest te verdedigen.
Mijn herder bewaakt te fanatiek, te heftig en te snel. Echter het bewaken blijft een natuurlijke drang. Absoluut ongewenst gedrag en dus heeft hij veel beperkingen om toch goed in de samenleving mee te draaien. Er staat wel beschreven mocht mij iets overkomen dat hij naar 1 bepaalde vriendin gaat die hem houdt of laat inslapen. Zelfs dierenarts is op de hoogte (en staat er volledig achter).
Van mij persoonlijk en denk van minimaal 50% van de Nederlanders mag een wolf met dit gedrag wat wij nu bespreken geschoten worden. Letterlijk levensgevaarlijk gedrag omdat het niet controleerbaar is plus idd de pups hebben ook die genen aanleg, plus dat voorbeeld...doodenge roedel in wording. Geef het hooguit 2 maanden voor het faliekant weer fout gaat met een hond of kind

Maar dit laatste kind of hond, want dat was het doelwit begreep ik, was toch wel op een heel andere plek dan de vorige incidenten. Ook nest verdedigen? Ik vind het inderdaad gevaarlijke dieren en houd me hart vast voor als ze straks met z’n alle gaan jagen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 19:49

Nou ik ken op de UH wel plekken waar ik bijna nooit andere wandelaars tref. Op dat stuk geen grote parkeerplaatsen, uitgezette wandelroutes of horeca. Snap niet waarom ze daar niet zijn gaan zitten. Maar idd op de Veluwe wel meer ruimte en ook meer prooidieren in het wild.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 19:53

Loe_Loe schreef:
Die aanvallen op kind en het kleine hondje heeft niks te maken met het nest verdedigen. Dit heet fourageren! Voedsel zoeken. Kennelijk is dit heel moeilijk te begrijpen voor veel mensen. Inclusief de zogenaamde wolvenexperts

Edit: spelfout

Er werd toch ook helemaal geen nest aangevallen. Dat hoefde dus ook niet verdedigd te worden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 20:02

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 20:26

DuoPenotti schreef:
https://www.facebook.com/wijsmetwolven/ ... 7S9Ucbxw6v

Duidelijke taal.
Zoals meerdere in dit topic al zeggen.
Niet wollig groen maar nuchtere feiten.

Die heeft heel wat meer verstand van wolven dan die lui bij ons.
In Duitsland zijn ook genoeg problemen. De huidige beschermingsstatus in onhoudbaar.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 20:30

SusanH schreef:
Nou ik ken op de UH wel plekken waar ik bijna nooit andere wandelaars tref. Op dat stuk geen grote parkeerplaatsen, uitgezette wandelroutes of horeca. Snap niet waarom ze daar niet zijn gaan zitten. Maar idd op de Veluwe wel meer ruimte en ook meer prooidieren in het wild.

Ik ken ook genoeg plekken. Ik loop er zelf graag. Zelfs in corona tijd kon ik mensen vermijden in de bossen. En inderdaad niet te vergelijken met de Veluwe. Maar ik vraag me dus ook af waarom ze juist op de drukke plekken zijn blijven hangen (al ruim voor de pups).

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 20:37

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 20:39

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 20:42

Jessix schreef:
Ik denk dat je er vooral heel goed in moet zijn. En het is iets wat hier niet zo heel vaak gedaan wordt natuurlijk. Een wolf in het wild is natuurlijk ook wat anders dan een dier in een afgesloten omgeving.

Maar goed, het is hun eigen idee dus ik ga er vanuit dat ze er wel de juiste mensen voor hebben.

Wij hebben altijd iemand die onze herten dart, het funeste is hun onvolspelbaarheid. Je kan zo goed zijn, maar als het dier reageert op het blazen van de fluit, dan ben je soms gewoon net te laat, in het wild tussen de bomen is het nog tien keer erger en de dieren nog alerter en het wordt in nederland gewoon weinig gedaan. Ik heb het nu al zo vaak gezien en het is altijd ellende.

Hij ging pas na een kwartier liggen. Als we de hindes schieten, is hij helemaal van de leg en ligt hij twee dagen binnen.
Afbeelding

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 21:04

Jessix schreef:
DuoPenotti schreef:
https://www.facebook.com/wijsmetwolven/ ... 7S9Ucbxw6v

Duidelijke taal.
Zoals meerdere in dit topic al zeggen.
Niet wollig groen maar nuchtere feiten.

Zo denk ik er precies over.

En ik ook.
Uiteindelijk kan je hier veel verder mee komen dan de enge situatie die nu gecreëerd wordt. Maar ik heb dezelfde overtuiging al veel langer. Deze man kan het veel duidelijker maken.

Als darten niet kan, waarom niet een klem zetten en dan darten? Of gewoon raakschieten met eerst verf en als de wolf er niet van leert daarna raak?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-24 21:09

Eindelijk iemand met een normaal werkend brein.
Ze bestaan nog.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 21:13

Ik weet hoe het gaat Wintu. :)

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 21:33

Jessix schreef:
Ik weet hoe het gaat Wintu. :)

Bedoel het ook meer in het algemeen hoor..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 23:05

Oh ik dacht dat je het tegen mij had vanwege de quotes. :)

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 00:27

Jessix schreef:
Oh ik dacht dat je het tegen mij had vanwege de quotes. :)

Ja, snap ik hoor, mijn fout!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 01:11

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 01:12

Geit slachtoffer Speuld
Citaat:
Speuld Gelderland
04-08-2024

Vannacht bij mijn ouders 1 geit opgegeten grootste gedeelte zoek.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/EE2BjGri3Pq6rFSY/?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 01:16

5 schapen gedood Putten
Citaat:
Putten Gelderland
04-08-2024

Opnieuw 4 schapen gedood en 1 geëuthanaseerd.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/h8dCCv ... tid=K35XfP

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 01:17

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 01:19

Hoeft natuurlijk niet door eenmalig gepakt te zijn,
maar wel in wolvengebied.

Citaat:
Update:
22.00 uur hondje is nog niet gevonden
-----
4 augustus 2024
Fochteloo

Hondje vermist uit een tuin in Fochteloo sinds gisteravond 19.30 uur.

Betreft een doof hondje met staar. Heeft 2 maanden geleden een evenwichtsstoornis gehad waardoor hij wankel loopt en in de war lijkt.

Mocht iemand dit hondje gezien hebben graag bericht op 06-26952282.

Afbeelding

Bron meldingen wolven in Westerveld
https://www.facebook.com/share/p/c9JBsTyEiMmzs5HK/?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 01:38

Van stichting Wijs met Wolven
Citaat:
INTERVIEW MET WOLVENEXPERT JOSEPH GRASEGGER

Er was een item over de situatie in de provincie Utrecht op de Duitse televisie. Wolvenexpert Joseph Grasegger zegt hele interessante dingen. Daarom hebben wij het vertaald en een behulpzame vrijwilliger heeft de vertaling vervolgens in de video gemonteerd. Waarvoor dank!

Delen van deze ondertitelde video mag, graag zelfs. Maar wel vanuit de pagina van de stichting, zodat er recht wordt gedaan aan het werk dat een tweetal mensen verzet hebben.

Bron wijs met wolven
https://www.facebook.com/share/v/MqeJGMHkxncXy79Q/?

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 06:33

Wat een goed interview met die Duitse wolven expert. Gewoon nuchter verstand en bevestigt de bevindingen hier in dit topic. Zou mooi zijn als dit hier in Nederland veel onder de aandacht komt en ook politiek de juiste aandacht krijgt. (Wishful thinking???).