Onali schreef:Jessix schreef:Ik bedoel natuurlijk gedrag in dat het niet standaard is. Het is hier in elk geval niet eerder gebeurd al zijn er wel al eerder nesten zijn geweest bij andere wolven. Daarbij vielen ze van achter aan, dus in hoeverre verdedig je dan?
De UH is natuurlijk ook weer anders dan de Veluwe. Daar kunnen ze makkelijker mensen ontlopen in vergelijking met de UH.
DFW ben ik niet heel erg bekend mee.
Plus we hadden die wolf al die uit zichzelf al steeds honden benaderde, die leert het de andere wolven ook aan.
Theorie was toen een Duits mannetje en een jonger Nederlands mannetje die al vroeg het nest verlaten had of zijn moeder was verloren en dus op zoek ging naar honden.
Zij trokken toen samen op eind vorig jaar.
Of dat ze nog steeds samen zijn en wie de vader van het nest is is nooit naar buiten gebracht.
Ook niet waar het vrouwtje vandaan is gekomen.
Dat bedoel ik inderdaad. Ze hebben zich anders ontwikkeld dan de wolven elders. Uiteraard door de omgeving maar ik denk ook wel meer dan dat. Ze zijn erg lang op de losloop gebieden blijven hangen. De UH heeft wel meer en rustiger bos dan dat. Zou er toch een soort nieuwsgierigheid zijn geweest vanaf her begin?