[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 10:48

Omeprazol werkt inderdaad best goed. Zorg dat hij niet overgevoelig wordt voor de ibuprofen. Ik ben dat wel geworden voor amoxicilline (antibiotica), als ik dat nu neem ga ik gegarandeerd over mijn nek.

Morfine kun je trouwens ook niet lekker van worden, maar pijn is ook klote.

En probeer hem inderdaad toch rustig te houden want alles wat je nu te vroeg doet, bijt later minimaal 2x zo lang terug.

Sterkte daar, hopelijk valt het mee op de mri.

Mocht hij toch geopereerd worden, neem dan wat lichts te eten mee voor als hij wakker wordt tegen de misselijkheid.

Fijn dat je nu een DA gevonden lijkt te hebben die wel goed haar werk doet.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 11:02

Wat lief al jullie goede raad en het gaat niet eens over paarden!

manja39 schreef:
Pijn is wel een waarschuwing! Dus ook rust is van belang. Ga geen gekke dingen ondernemen wat het erg belast. Af en toe wat looen ( met krukken) is goed voor bloedsomloop en lijf en darmen. Afwisseling zoeken. Evt koelen bij zwelling. Arnica tegen zwelling en blauwe plekken.

O ja, Arnica, dat vergeet ik telkens. Heb ik erg veel van in huis, een vriendin van ons maakt het zelf, ik krijg ieder jaar een potje ;-) En heb ook nog gewoon van de pharmacie.
Koelen doen we idd ook, ik heb 3 coolpacks circuleren in de vriezer. 20 minuten op een uur af zo ongeveer.

Prairy schreef:
Omeprazol werkt inderdaad best goed. Zorg dat hij niet overgevoelig wordt voor de ibuprofen. Ik ben dat wel geworden voor amoxicilline (antibiotica), als ik dat nu neem ga ik gegarandeerd over mijn nek.

Morfine kun je trouwens ook niet lekker van worden, maar pijn is ook klote.

En probeer hem inderdaad toch rustig te houden want alles wat je nu te vroeg doet, bijt later minimaal 2x zo lang terug.

Sterkte daar, hopelijk valt het mee op de mri.

Mocht hij toch geopereerd worden, neem dan wat lichts te eten mee voor als hij wakker wordt tegen de misselijkheid.

Fijn dat je nu een DA gevonden lijkt te hebben die wel goed haar werk doet.

Mooie uitspraak! Ja, het is maar al te herkenbaar, ik kan ook ibu niet verdragen. Nu neem ik gelukkig bijna nooit iets in en als het dan moet dan neem ik doliprane. Geen idee wat dat is, maar dat lijkt minder heftig en omdat ik praktisch nooit iets neem, helpt dat prima.

Ik denk dat ik de eierwekker ga zetten. Ieder uur verplicht even bewegen. Hij heeft ook bloedverdunners tegen het stilliggen. Nou ja niet daartegen, haha, maar tegen de gevolgen ervan.

Fleuribelle

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 12:16

Een tijdje dit topic niet gevolgd.
Ik zag een mooi verslag van de vakantie voorbij komen. Prachtige omgeving.
Een dierenarts waarvan afscheid is genomen en een nieuwe dierenarts die het gelukkig serieus aanpakt.
En Erwin die een vervelende blessure heeft opgelopen. Hopelijk hoeft hij niet geopereerd te worden.
Als je veel pijnstilling neemt moet je inderdaad ook maagbeschermers nemen. Het is troep voor je maag.
Jij zult zeker wel extra druk zijn nu Erwin voorlopig uitgeschakeld is. Pas je wel een beetje op jezelf.
Hopelijk lukt het met het verplaatsen van Pelle. Beterschap voor Erwin.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 12:58

Fleuribelle schreef:
Een tijdje dit topic niet gevolgd.
Ik zag een mooi verslag van de vakantie voorbij komen. Prachtige omgeving.
Een dierenarts waarvan afscheid is genomen en een nieuwe dierenarts die het gelukkig serieus aanpakt.
En Erwin die een vervelende blessure heeft opgelopen. Hopelijk hoeft hij niet geopereerd te worden.
Als je veel pijnstilling neemt moet je inderdaad ook maagbeschermers nemen. Het is troep voor je maag.
Jij zult zeker wel extra druk zijn nu Erwin voorlopig uitgeschakeld is. Pas je wel een beetje op jezelf.
Hopelijk lukt het met het verplaatsen van Pelle. Beterschap voor Erwin.

Hé Fleuribelle, leuk dat je er weer bent. Ja, het leven staat hier niet stil, er gebeurt altijd wel wat. Dank je, voor je goede raad. Ik moet idd ook op mezelf passen, merk dat ik een erg kort lontje heb na een week een zieke man.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 13:03

Beterschap voor Erwin.

Ik ken herfstmijt of oogstmijt trouwens als die neonrode stipjes, maar dat zijn de volwassen dieren, de jonge zie je niet zonder vergrootglas/microscoop. Die graven idd in de huid van mens of dier en geven dan flink jeuk.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 13:09

Herfstoogstmijten of auotas kunnen flinke jeuk veroorzaken, dus dat kan maar zo. Bij mijn honden zie ik ze ook, hele kleine oranje beestjes. De jonge exemplaren zie je niet met het blote oog. Andere mijten kan je echt niet met het blote oog zien, alleen onder de microscoop.
Ik word altijd hartstikke ziek van opiaten, licht in mijn hoofd, misselijk en obstipatie. Vooral van oxycodon, tramadol valt wel mee. Voor de ibuprofen idd iets van omeprazol nemen voor de maag. En daarbij nog paracetamol. Anders even langs de pharmacie voor omeprazol oid.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 15:34

He Mo, ik las wat je schreef over de aloe vera gel. Hoe werkt dit eigenlijk ? Moet ze dat innemen of wat :o?
En zou dat ook voor een hondje gebruikt kunnen worden?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 16:39

tamary schreef:
Beterschap voor Erwin.

Ik ken herfstmijt of oogstmijt trouwens als die neonrode stipjes, maar dat zijn de volwassen dieren, de jonge zie je niet zonder vergrootglas/microscoop. Die graven idd in de huid van mens of dier en geven dan flink jeuk.

Griezeltjes!

Tinka schreef:
Herfstoogstmijten of auotas kunnen flinke jeuk veroorzaken, dus dat kan maar zo. Bij mijn honden zie ik ze ook, hele kleine oranje beestjes. De jonge exemplaren zie je niet met het blote oog. Andere mijten kan je echt niet met het blote oog zien, alleen onder de microscoop.
Ik word altijd hartstikke ziek van opiaten, licht in mijn hoofd, misselijk en obstipatie. Vooral van oxycodon, tramadol valt wel mee. Voor de ibuprofen idd iets van omeprazol nemen voor de maag. En daarbij nog paracetamol. Anders even langs de pharmacie voor omeprazol oid.

De microscoop doet de d.a. Ik hoor van de week wat het zijn.

Als ik nou een hele lading omeprazol haal, dan heb ik voor Prisca ook gelijk genoeg ;-)

rocymax schreef:
He Mo, ik las wat je schreef over de aloe vera gel. Hoe werkt dit eigenlijk ? Moet ze dat innemen of wat :o?
En zou dat ook voor een hondje gebruikt kunnen worden?

Ik meen dat ze zei dat ik het moest geven via de mond. Geen idee nog hoe, ze bestelt het voor me en dan is het er dinsdag dacht ze. Als ik haar spreek zal ik ook vragen of het voor honden ook kan, ik denk het wel, want ze had het ook over mensen, dat is zo ongeveer hetzelfde toch?

Bij alle toestanden blijkt nu ook dat mijn video editor niet meer werkt. Windows ondersteunt het niet meer. Niet even aankondigen dat ze dat gaan doen, nee pats boem een popup, helaas pindakaas u kunt nu niet meer met het progr werken.
Wat een ellende om dan in een nieuw programma erin te komen. Video editor was zo'n heerlijk simpel snapbaar meisjesprogramma. Nu vind ik alleen maar moeilijke met miljoenen opties mannenhersenprogramma's.
In dat windows ding, had je maar een paar keuzes, zo heerlijk overzichtelijk. Wat een ellende mensen. Ik krijg echt de neiging om dan maar geen filmpjes meer te maken.
Weet iemand toevallig nog een supersimpel voor dummies video-editing-programma? Hoeft niet ondersteund te worden, als het gewoon maar werkt. Ik hoef al die superprachtige opties allemaal niet. Ik heb nu davinci gedownload, zou makkelijk zijn, manmanman wat een drama.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 17:06

Wat een drama weer! Ook van mij nog beterschap aan je partner.

Video editor kan ik je niet mee helpen, ik heb eentje uit de categorie heelergingewikkeld ;)

Fijn dat de nieuwe DA lijkt te bevallen. Hopelijk komt er een werkbaar resultaat uit het afschraapsel.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 22:49

Dank je Judith, het gaat vast allemaal weer goedkomen, maar wanneer...

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 23:08

Ik gebruikte als video editor Hitfilm express en was daar wel tevreden van, maar was idd wat zoeken. Ik heb nu Wondershare Filmora ook staan, maar dacht dat daar ook een paar zaken achter een paywall stonden en je dus niet zonder dat stom watermerk zit als je bepaalde effecten oid gebruikt. Ik weet nu niet goed meer waarom ik ben overgestapt, ik gok toen ik van pc veranderde dat ik het niet meteen vond en toen gewoon iets anders heb gedownload.

Dit filmpje heb ik bewerkt met Hitfilm volgens mij:

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-23 08:25

Hi Kaat, aka Jackytje ;-) Dank, dat ziet eruit als een mooi programma. Ik heb het filmpje afgemaakt met davinci, maar heb erna dat progr weer weggeknikkerd. Ook foute info, zeiden dat het 2 gig was, maar het was bijna 100 gig, ze zeggen er ff niet bij dat er een hele bibliotheek bijkomt, dus mijn pc liep ook nog eens telkens vast. Ik heb nu een heel oude versie van windows moviemaker gevonden, waarvan ik geen popup krijg dat hij het niet meer doet. Misschien wel zo oud dat popups nog niet bestonden, hahaha. Daar ga ik eens mee aan de slag en anders ga ik eens kijken naar wat die van jou te bieden hebben. Ik zie het idd veel genoemd worden vooral die hitfilm editor.

Afijn ik hoop vandaag dus toch nog een filmpje te kunnen presenteren.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-23 11:53

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 12:37

Een leuk filmpje weer. Het is wel dramatisch dat het water zo laag staat.
Nog de felicitaties voor Erwin.
Toch best een dikke enkel. Heeft hij er al minder pijn aan?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-23 12:43

Fleuribelle schreef:
Een leuk filmpje weer. Het is wel dramatisch dat het water zo laag staat.
Nog de felicitaties voor Erwin.
Toch best een dikke enkel. Heeft hij er al minder pijn aan?

Dank, Fleuribelle, voor de felicitaties. Pijn wordt erger helaas, zwelling neemt wel af, maar nu wordt het blauw.
En de droogte is erg in Frankrijk. De meeste meren in de buurt kunnen wij niet meer varen met het zeilbootje, tenzij we het zwaard weglaten. Maar je kunt een boot bijna niet meer te water laten omdat de waterniveau zo laag is, dat er geen afloop meer is, behalve blub van het meer. Maar goed, watersport is niet zo erg, voor de natuur is het erger.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 12:52

Leuk weer! Maar joh wat een gedoe de laatste tijd voor jullie. Wel een geweldige reis maar je verjaardag hoor je toch anders af te sluiten. Wanneer kan de mri gedaan worden? Zo lang veel pijn en dan oplopend is niet een heel goed teken volgens mij...

Hopelijk dinsdag uitslag over alle jeuk... en hopelijk houdt de andere dierenarts zich nu gedeisd...

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 13:18

Zo dan, dat waterpeil is echt bizar laag zeg. Hier geen droogte meer, dus ik vergeet nog wel eens dat het voor het gros in de rest van Frankrijk nog wel een groot probleem is.

Die enkel van Erwin, wat een enorme zwelling! Hopelijk wordt de pijn gauw minder en kan na de MRI een behandeling opgestart worden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-23 13:55

Muga schreef:
Leuk weer! Maar joh wat een gedoe de laatste tijd voor jullie. Wel een geweldige reis maar je verjaardag hoor je toch anders af te sluiten. Wanneer kan de mri gedaan worden? Zo lang veel pijn en dan oplopend is niet een heel goed teken volgens mij...

Hopelijk dinsdag uitslag over alle jeuk... en hopelijk houdt de andere dierenarts zich nu gedeisd...

Nu je het zegt, Muga, er lijkt idd wel meer tegen te zitten de laatste tijd. Tja, life. Het zit eens mee het zit eens tegen. Wij denken ook niet dat het een goed teken is, dat de pijn erger wordt. De MRI is pas donderdag. Mijn angst is dat als er een pees is afgescheurd, is het dan nog operabel na 10 dagen losgebengeld te hebben?

JudithO schreef:
Zo dan, dat waterpeil is echt bizar laag zeg. Hier geen droogte meer, dus ik vergeet nog wel eens dat het voor het gros in de rest van Frankrijk nog wel een groot probleem is.

Die enkel van Erwin, wat een enorme zwelling! Hopelijk wordt de pijn gauw minder en kan na de MRI een behandeling opgestart worden.

Bij ons thuis valt het ook zat mee met de droogte, ik heb niet het idee dat de bomen lijden bijvoorbeeld. Maar voor de Ariège dat een natte provincie is, is het wel erg frappant. Wel hebben we weer temperaturen van rond de 30. Wel lekker ;-)

Ik zie bij Poupette al een verbetering na de histamine prik. Ze sluit zich weer meer bij de andere aan en ze lijkt minder vaak te jeuken. Nog wel, maar minder fanatiek. ik zal blij zijn als we de allergie kunnen omkeren en de kriebelaars kunnen verdrijven.

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 23:20

Och wat een pech met Erwin...wens hem maar heel veel beterschap

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 11:43

vopo914 schreef:
Och wat een pech met Erwin...wens hem maar heel veel beterschap

Dank je. Ik geef het door.

De uitslag van Poupettes kriebelaars is terug. Geen luizen. Ze zou een diepere huidtest moeten afnemen om te zien of er kanaaltjes door beestjes in de huid gegraven zijn. Echter ze vermoedt nu dat het mogelijk schurftmijt is die een bacteriële infectie heeft veroorzaakt. Ze wil daarom niet een dieper monster afnemen, maar eerst moet ik scheren, wassen met Cebacil en een antibioticakuur. Vrijdag heeft de d.a. alles binnen en kan ik aan de gang. Ik heb vandaag nog iedereen maar een keer butox gedaan. Rotspul trouwens. Heb een spettertje op mijn ooglid gekregen en dat brandt!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 13:21

Zit het bij Poupette nou voornamelijk in de kootholtes?
Hier zijn die ook stuk en kriebelig, maar dat komt door de hertenluisvlieg. Ik weet niet of die bij jou ook zitten? Anders zou dat, of een ander irritant vliegend insect, ook best een oorzaak kunnen zijn.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 13:41

JudithO schreef:
Zit het bij Poupette nou voornamelijk in de kootholtes?
Hier zijn die ook stuk en kriebelig, maar dat komt door de hertenluisvlieg. Ik weet niet of die bij jou ook zitten? Anders zou dat, of een ander irritant vliegend insect, ook best een oorzaak kunnen zijn.

Herteluis heb ik niet (meer) heel in het begin 3 jaar geleden een paar gezien, maar verder niet meer gelukkig.

De jeuk van Poupette zit overal, maar vooral haar hoofdje en neus schuurt ze kapot. Ze bijt ook aan haar sokken, ze bijt ook aan haar lijf en ze schuurt haar staart en ze schuurt de binnenkant van haar achterbenen. Het zijn sowieso aoutats, dus herfstmijten, maar omdat het al eerder was dan augustus moet het meer zijn dan dat en zijn het geen seizoenvliegen. Dus zijn het waarschijnlijk parasieten en geen vliegen. Helaas. En ze heeft dus een allergische reactie op de bacteriën die die parasieten uitpoepen. De allergie kan ook gekomen zijn door de luizen van vorig jaar overigens. Maar goed, luizen heeft ze nu niet.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 14:41

Ik heb er echt de ballen verstand van, maar zou ze geen jeuk krijgen van een voedselallergie?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 15:14

Is dat niet een beetje dubbelop? En butox en sebacyl, allebei heftig spul, of heb je Poupette niet met butox gedaan?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 18:13

Prairy schreef:
Ik heb er echt de ballen verstand van, maar zou ze geen jeuk krijgen van een voedselallergie?

Zou uiteraard kunnen, maar ze krijgt niets anders dan ze al jaren krijgt.

Tinka schreef:
Is dat niet een beetje dubbelop? En butox en sebacyl, allebei heftig spul, of heb je Poupette niet met butox gedaan?

Kan dat het dubbelop is. Butox heb ik zelf gedaan, dat was niet opgedragen. Daarna kreeg ik haar foontje dat we sebacyl gaan doen. Dat is dan na vrijdag, dan zitten er 6 dagen tussen. Hoop dat dat kan? Of moet ik dan langer wachten met de sebacyl?