Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
manja39 schreef:Pijn is wel een waarschuwing! Dus ook rust is van belang. Ga geen gekke dingen ondernemen wat het erg belast. Af en toe wat looen ( met krukken) is goed voor bloedsomloop en lijf en darmen. Afwisseling zoeken. Evt koelen bij zwelling. Arnica tegen zwelling en blauwe plekken.
Prairy schreef:Omeprazol werkt inderdaad best goed. Zorg dat hij niet overgevoelig wordt voor de ibuprofen. Ik ben dat wel geworden voor amoxicilline (antibiotica), als ik dat nu neem ga ik gegarandeerd over mijn nek.
Morfine kun je trouwens ook niet lekker van worden, maar pijn is ook klote.
En probeer hem inderdaad toch rustig te houden want alles wat je nu te vroeg doet, bijt later minimaal 2x zo lang terug.
Sterkte daar, hopelijk valt het mee op de mri.
Mocht hij toch geopereerd worden, neem dan wat lichts te eten mee voor als hij wakker wordt tegen de misselijkheid.
Fijn dat je nu een DA gevonden lijkt te hebben die wel goed haar werk doet.
Fleuribelle schreef:Een tijdje dit topic niet gevolgd.
Ik zag een mooi verslag van de vakantie voorbij komen. Prachtige omgeving.
Een dierenarts waarvan afscheid is genomen en een nieuwe dierenarts die het gelukkig serieus aanpakt.
En Erwin die een vervelende blessure heeft opgelopen. Hopelijk hoeft hij niet geopereerd te worden.
Als je veel pijnstilling neemt moet je inderdaad ook maagbeschermers nemen. Het is troep voor je maag.
Jij zult zeker wel extra druk zijn nu Erwin voorlopig uitgeschakeld is. Pas je wel een beetje op jezelf.
Hopelijk lukt het met het verplaatsen van Pelle. Beterschap voor Erwin.
tamary schreef:Beterschap voor Erwin.
Ik ken herfstmijt of oogstmijt trouwens als die neonrode stipjes, maar dat zijn de volwassen dieren, de jonge zie je niet zonder vergrootglas/microscoop. Die graven idd in de huid van mens of dier en geven dan flink jeuk.
Tinka schreef:Herfstoogstmijten of auotas kunnen flinke jeuk veroorzaken, dus dat kan maar zo. Bij mijn honden zie ik ze ook, hele kleine oranje beestjes. De jonge exemplaren zie je niet met het blote oog. Andere mijten kan je echt niet met het blote oog zien, alleen onder de microscoop.
Ik word altijd hartstikke ziek van opiaten, licht in mijn hoofd, misselijk en obstipatie. Vooral van oxycodon, tramadol valt wel mee. Voor de ibuprofen idd iets van omeprazol nemen voor de maag. En daarbij nog paracetamol. Anders even langs de pharmacie voor omeprazol oid.
rocymax schreef:He Mo, ik las wat je schreef over de aloe vera gel. Hoe werkt dit eigenlijk ? Moet ze dat innemen of wat![]()
En zou dat ook voor een hondje gebruikt kunnen worden?
Fleuribelle schreef:Een leuk filmpje weer. Het is wel dramatisch dat het water zo laag staat.
Nog de felicitaties voor Erwin.
Toch best een dikke enkel. Heeft hij er al minder pijn aan?
Muga schreef:Leuk weer! Maar joh wat een gedoe de laatste tijd voor jullie. Wel een geweldige reis maar je verjaardag hoor je toch anders af te sluiten. Wanneer kan de mri gedaan worden? Zo lang veel pijn en dan oplopend is niet een heel goed teken volgens mij...
Hopelijk dinsdag uitslag over alle jeuk... en hopelijk houdt de andere dierenarts zich nu gedeisd...
JudithO schreef:Zo dan, dat waterpeil is echt bizar laag zeg. Hier geen droogte meer, dus ik vergeet nog wel eens dat het voor het gros in de rest van Frankrijk nog wel een groot probleem is.
Die enkel van Erwin, wat een enorme zwelling! Hopelijk wordt de pijn gauw minder en kan na de MRI een behandeling opgestart worden.
vopo914 schreef:Och wat een pech met Erwin...wens hem maar heel veel beterschap
JudithO schreef:Zit het bij Poupette nou voornamelijk in de kootholtes?
Hier zijn die ook stuk en kriebelig, maar dat komt door de hertenluisvlieg. Ik weet niet of die bij jou ook zitten? Anders zou dat, of een ander irritant vliegend insect, ook best een oorzaak kunnen zijn.
Prairy schreef:Ik heb er echt de ballen verstand van, maar zou ze geen jeuk krijgen van een voedselallergie?
Tinka schreef:Is dat niet een beetje dubbelop? En butox en sebacyl, allebei heftig spul, of heb je Poupette niet met butox gedaan?