Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 11:41

dierenfan schreef:
Tenslotte benaderen ze mensen al dus dat laatste stukje, het tam maken, zal niet zo moeilijk meer zijn. Weet alleen niet zeker of dat hondenfluitje een beter idee is dan 1 kilo vuile pens :D ik zou voor ee laatste optie gaan. :9

Eerst fluitje, dan de pens. Anders leren ze niet komen op het fluitje.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 11:41

Ze liggen inderdaad niet meteen plat, maar als het een goed afgestemd middel is moet het wel met een paar minuten werken. En dan nog, het is hun voorgenomen plan dus het lijkt mij dat ze het wel overdacht hebben.

cajabol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 12:34

Ik sta ook niet te springen om een wolf in de buurt te hebben van mijn paarden. Maar....... hebben we enig idee hoeveel bijtwonden er zijn bij kinderen maar ook bij volwassenen van de "gewone" huishond? Veel en veel meer dan wat we in nl nu horen. Ook aanvallen van honden naar schapen of naar paarden op het strand. Laten we het nou niet uit zijn verband rukken. Er zijn wat kleine incidenten geweest met kinderen, maar geen bijtwonden, wel verdediging van kleintjes van de wolf. Iets meer relativeren lijkt mij toch op zijn plaats.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 12:36

cajabol schreef:
Ik sta ook niet te springen om een wolf in de buurt te hebben van mijn paarden. Maar....... hebben we enig idee hoeveel bijtwonden er zijn bij kinderen maar ook bij volwassenen van de "gewone" huishond? Veel en veel meer dan wat we in nl nu horen. Ook aanvallen van honden naar schapen of naar paarden op het strand. Laten we het nou niet uit zijn verband rukken. Er zijn wat kleine incidenten geweest met kinderen, maar geen bijtwonden, wel verdediging van kleintjes van de wolf. Iets meer relativeren lijkt mij toch op zijn plaats.

En hoeveel honden waren er ook alweer in vergelijking met de wolf- ohja wacht dit was al meerdere keren aangehaald-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 12:38

ach daar heb je de honden doen veel meer opmerking weer :Z

Beetje relativeren zou idd op de plaats zijn.
1,8 miljoen honden die bij mensen thuis wonen, in drukke gebieden wandelen.
tegenover 150 wolven die schuw zouden moeten zijn...

Denk dat het relativeren ons prima afgaat....

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 12:40

cajabol schreef:

|o 8)7

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 12:45

cajabol schreef:

Veel schapenhouders stoppen nu met het houden van schapen, omdat ze de herhaaldelijke aanvallen van wolven niet kunnen voorkomen. De aanvalsdruk van wolven is vele malen ernstiger dan van de huishond.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 12:58

cajabol schreef:

Ik zit er ook niet op te wachten dat mijn kinderen of pony's door een hond worden gebeten. Maar dat het ene diersoort meer slachtoffers maakt, betekent toch niet dat het andere diersoort zijn gang mag gaan?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 13:22

Relativeer er maar lekker op los zou ik zeggen. :') De tegenargumenten zijn al 400 plus pagina’s lang besproken dus wat mij betreft… door!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 13:26

Paarden gaan niet volledig over de zeik van een hond die langs de wei loopt, van het alleen ruiken van een wolf wel.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 13:39

cajabol schreef:

Dus omdat honden bijten…. Kul. Grote kul.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 13:41

DuoPenotti schreef:
ach daar heb je de honden doen veel meer opmerking weer :Z

Beetje relativeren zou idd op de plaats zijn.
1,8 miljoen honden die bij mensen thuis wonen, in drukke gebieden wandelen.
tegenover 150 wolven die schuw zouden moeten zijn...

Denk dat het relativeren ons prima afgaat....

Ik weet er nog een.
Wolven mogen er zijn. Want mensen doden veruit de meeste dieren en mensen. En mensen maken we ook niet af, dus wolven ook niet.

Popstra

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 14:57

Als ze die beesten verdoven om te zenderen castreer ze dan ook gelijk zou ik zeggen...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 15:04

Honden zijn directe afstammelingen van de wolf. Onderling kunnen ze paren, nakomelingen zijn vruchtbaar. Honden zijn dus genetisch gewoon wolven.
Ik wacht op de bordjes 'pas op, honden gebied'

Ik kan best goed relativeren vind ik :+ :D

Extra note: De gemiddelde wolf is sterker, atletischer en sneller dan welke hond dan ook. De bijt kracht en gebit zijn gigantisch ontwikkeld. 1 serieuze aanval en een kind is gewoon dood. Moet dit echt gebeuren voor de natte droom van een kleine groep in Nederland???? Moeten we deze 2 waarschuwingen echt willen relativeren??

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 16:31

Probleem is dat er al zoveel gerelativeerd wordt, dat er nog steeds geen actie is ondernomen. Er lijkt niemand te zijn op een plek met verantwoordelijkheid, die dit probleem serieus neemt. Ik had zoals eerder ook aangehaald in dit topic gedacht dat een eerste incident met een kind er wel voor zou zorgen dat alles in een stroomversnelling zou komen. Maar het tegendeel blijkt waar. Ook de berichten in de media. Slechts kort gebeten, hebben het over welpen ( klinkt veel schattiger) ze moeten rust hebben....iedereen gaat voorbij daarmee aan het werkelijke issue, dat het geen doen is om een roofdier wat zo'n groot gebied nodig heeft in een overvol landje met versnipperde wens natuur te laten samenleven met mensen en hun dieren.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 16:39

Idd susanh het lijkt maar niet binnen te komen bij mensen- de kleinste groep schreeuwers heeft de bovenhand- net als met de zwarte Piet en ander soort discussies . Een vriendin van mij zei laatst : hoe zat t ook alweer met de democratie ??? Snap jij het nog? En nee ik snap het niet meer . Vandaag of morgen gebeurd er iets heel ergs en best veel mensen zien dat al een tijdje aankomen , maar een hele kleine groep heeft t voor elkaar dat dat moment gaat gebeuren , ik mag hopen dat ze er een heel naar knagend gevoel aan overhouden als het gebeurd. Maar ik vrees dat ze er geen minuut last van hebben.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 16:53

dierenfan schreef:
Honden zijn directe afstammelingen van de wolf. Onderling kunnen ze paren, nakomelingen zijn vruchtbaar. Honden zijn dus genetisch gewoon wolven.
Ik wacht op de bordjes 'pas op, honden gebied'

Ik kan best goed relativeren vind ik :+ :D

Extra note: De gemiddelde wolf is sterker, atletischer en sneller dan welke hond dan ook. De bijt kracht en gebit zijn gigantisch ontwikkeld. 1 serieuze aanval en een kind is gewoon dood. Moet dit echt gebeuren voor de natte droom van een kleine groep in Nederland???? Moeten we deze 2 waarschuwingen echt willen relativeren??

Ik niet. Maar het gaat gebeuren. Mark my words. En dan is het de schuld van het kind.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 17:01

Ik vind dat gedoe over die welpen ook zo’n onzin! Er zijn toch al eerder jongen geboren? Op de Veluwe bijvoorbeeld. Daarvan werd toch ook niet op deze manier het nest verdedigd?

Deze wolven hebben heel veel rondgehangen op de losloop gebieden. Kijken naar mensen, kijken naar honden, steeds dichter bij komen, steeds brutaler worden. Toen dat vrouwtje nog drachtig was waren er al twee bijt incidenten. Het is geen natuurlijk gedrag, het is het gedrag van deze wolven.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 17:31

Denk dat het juist wel natuurlijk gedrag is. Hoe vervelend ik het ook vind.

De wolf staat nu bovenaan de piramide, heeft voor niemand wat te vrezen in Nederland, en zal daarom steeds verder gaan met zijn territorium aan zijn hand te zetten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 17:33

SunnyHorse schreef:
Denk dat het juist wel natuurlijk gedrag is. Hoe vervelend ik het ook vind.

De wolf staat nu bovenaan de piramide, heeft voor niemand wat te vrezen in Nederland, en zal daarom steeds verder gaan met zijn territorium aan zijn hand te zetten.

Zo zie ik het ook.
Bij een zwijn leert hij opletten. Bij de mens leert hij die doet niks.
Krijst hoogstens wat maar dat is het.
En de wolven die dat leren worden ook niet geschoten dus hun jongen doen het ook
Leuke toekomst...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 17:41

Ik bedoel natuurlijk gedrag in dat het niet standaard is. Het is hier in elk geval niet eerder gebeurd al zijn er wel al eerder nesten zijn geweest bij andere wolven. Daarbij vielen ze van achter aan, dus in hoeverre verdedig je dan?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 17:54

Jessix schreef:
_O-
Ach er wordt zoveel verdoofd en gezenderd. En dat zijn notabene dieren die echt in de wilde natuur leven. Deze zijn inderdaad al mensen gewend, houden geen afstand en komen ook nog eens op honden af. Dus hoe moeilijk kan het zijn om er een verdovingspijltje in te schieten?

Ik kan je vertellen dat is verdomde lastig en het moet ook gelijk raak en op de goede plek! Als je niet goed schiet, dan hangt de halve pijl er uit en krijgt het dier niet genoeg. Liefst in de bil, maar dat moet wel even lukken, bomen, geluiden en dergelijke werken niet altijd mee. Hier rennen ze altijd idd nog wel een goede tot tien minuten door.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 18:00

cajabol schreef:

Hopelijk is dit niet een eenmalige 'ik gooi de knuppel in het hoenderhok post" .

Heel simpel, dat een wolf uberhaupt al zo dicht bij de mens komt is al een rode vlag. Ten tweede is het nog nergens bevestigd dat het om de teef met de wolf gaat. Dus lees je even in in het onderwerp, zou erg fijn zijn.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-24 18:07

Jessix schreef:
Ik bedoel natuurlijk gedrag in dat het niet standaard is. Het is hier in elk geval niet eerder gebeurd al zijn er wel al eerder nesten zijn geweest bij andere wolven. Daarbij vielen ze van achter aan, dus in hoeverre verdedig je dan?

De UH is natuurlijk ook weer anders dan de Veluwe. Daar kunnen ze makkelijker mensen ontlopen in vergelijking met de UH.
DFW ben ik niet heel erg bekend mee.

Plus we hadden die wolf al die uit zichzelf al steeds honden benaderde, die leert het de andere wolven ook aan.
Theorie was toen een Duits mannetje en een jonger Nederlands mannetje die al vroeg het nest verlaten had of zijn moeder was verloren en dus op zoek ging naar honden.
Zij trokken toen samen op eind vorig jaar.
Of dat ze nog steeds samen zijn en wie de vader van het nest is is nooit naar buiten gebracht.
Ook niet waar het vrouwtje vandaan is gekomen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 19:35

Op zich is het natuurlijk gedrag. Wel heftiger dan wat de gemiddelde wolf toont maar niet onnatuurlijk om nest te verdedigen.
Mijn herder bewaakt te fanatiek, te heftig en te snel. Echter het bewaken blijft een natuurlijke drang. Absoluut ongewenst gedrag en dus heeft hij veel beperkingen om toch goed in de samenleving mee te draaien. Er staat wel beschreven mocht mij iets overkomen dat hij naar 1 bepaalde vriendin gaat die hem houdt of laat inslapen. Zelfs dierenarts is op de hoogte (en staat er volledig achter).
Van mij persoonlijk en denk van minimaal 50% van de Nederlanders mag een wolf met dit gedrag wat wij nu bespreken geschoten worden. Letterlijk levensgevaarlijk gedrag omdat het niet controleerbaar is plus idd de pups hebben ook die genen aanleg, plus dat voorbeeld...doodenge roedel in wording. Geef het hooguit 2 maanden voor het faliekant weer fout gaat met een hond of kind