Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 11:24

Huertecilla schreef:
weer heerlijk selectief diervriendelijk hier

Precies, ik vind zulke uitspraken echt misselijkmakend en eigenlijk ook wel een beetje triest.

Huertecilla schreef:
Mbt de PvD is het inderdaad juíst logisch dat ze pro wolf, anti veehouderij zijn dûh.
Op een paard zittend dat dier met ijzer in de snuit ronddwingen als mensenvermaak zien zij logischerwijze ook liever verboden dan ook maar één wolf afgeschoten.
Dat is een volstrekt helder onderbouwbaar standpunt. Daar zijn heel wat makkelijker meer mensen voor te overtuigen dan voor afschieten.
Let dus een béétje op met het opkloppen van hetzes.
Een keuze tussen wolven dood of geen paardrijden valy alleen voor de paardenwereld in diens voordeel uit. En dan nog niet eens unaniem.

Maar dat is niet wat ik wil zeggen en het is dan ook jammer dat het zo is over gekomen. Er zijn namelijk meer dieren dan enkel de paarden waar jij naar refereert. Ook voor koeien is er jarenlang gelobbyd om ze meer buiten te houden en ook daar zie je een terugloop in. Boeren die de dieren binnen houden uit angst voor een aanval van de wolf. En zo zijn er nog talloze dieren op te noemen die hetzelfde lot momenteel ondergaan. Zonde om dan enkel
Citaat:
Op een paard zittend dat dier met ijzer in de snuit ronddwingen als mensenvermaak
aan te halen alsof het enkel hier om draait, want dan doe je exact hetzelfde waar je zelf voor waarschuwt.

josien_m_

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 11:46

Hobbydierenhouders die stoppen overwegen zetten echt geen zoden aan de dijk voor wat betreft stikstof. De grote boeren, die met melkvee, kippen of varkens, hebben geen of nauwelijks last van de wolf. Koeien worden helaas nog maar in beperkte mate buiten gehouden namelijk. Is dit wenselijk? Afhankelijk van of je ook een schuilstal tegen zon hebt voor je koppel koeien...Alleen, tja, wij als hobbydierenhouders/paardenhouders hebben er juist wel last en schade van. In die zin een beperkte groep, dat klopt gewoon. Hoe naar dat voor ons en onze dieren persoonlijk ook is. Dus "ze" zullen dit beleid met betrekking tot wolven echt niet uitvoeren om ons te verdrijven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 11:56

Jongvee loopt hier nog veel buiten en gelukkig ook nog diverse boerderijen met de melkkoeien. Nee helaas niet allemaal, ook door de regels van Den Haag.

Varkensboeren zullen er idd geen last van hebben.
Kippen, als de kippen weer een keer naar buiten mogen, eerder van een vos dan van de wolf al gaan ze in de nacht ook naar binnen en de vos zie je overdag zelden.

Veel schapenhouders doen dat erbij en is het geen volledige kost.
En ja daar ken ik er nu al van die gestopt zijn. Door de wolf.
Omheining is niet te doen en heeft toch geen zin.
En het aanblik van de verscheurde dode en nog leven dieren is deze dierenliefhebbers toch teveel.
En ja de dieren die dus veel buiten staan zijn dus de dupe, dus alles waar PvdD tegen is heeft er het minste last van.
Dus nee die lui sporen niet en zijn niet te volgen.
Verhongerde en vergiftigde dieren in de OVP zijn oke, verscheurde dode en levende weidedieren zijn oke.
Dan ben je geen dierenliefhebber en heb je een agenda die idd alleen maar tegen de bio industrie is. En leed 100 keer erger goed vinden. Dat is geen partij voor de dieren maar een partij tegen de boeen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 11:57

Joh schei toch uit over dat stikstof. Als de regering wil dat die boeren weg gaan dan kopen ze wel uit of onteigenen ze ze wel of stellen zulke belachelijke eisen zoals nu dat een boer zelf wel de handoek in de ring gooit.
Daar hoeven ze geen wolven voor rond te laten huppelen. De wolf is een probleem in heel europa en die landen hebben geen stikstof problerm. Wij ook niet trouwens maar dat is een andere discussie

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:04

josien_m_ schreef:
Hobbydierenhouders die stoppen overwegen zetten echt geen zoden aan de dijk voor wat betreft stikstof. De grote boeren, die met melkvee, kippen of varkens, hebben geen of nauwelijks last van de wolf. Koeien worden helaas nog maar in beperkte mate buiten gehouden namelijk. Is dit wenselijk? Afhankelijk van of je ook een schuilstal tegen zon hebt voor je koppel koeien...Alleen, tja, wij als hobbydierenhouders/paardenhouders hebben er juist wel last en schade van. In die zin een beperkte groep, dat klopt gewoon. Hoe naar dat voor ons en onze dieren persoonlijk ook is. Dus "ze" zullen dit beleid met betrekking tot wolven echt niet uitvoeren om ons te verdrijven.

Op de stikstof kaart wordt elk bedrijf verantwoordelijk gehouden, óók maneges. Wellicht ben je als hobby houder niet op de hoogte, de paardensector en met name de sectorraad en professionele sector is dat wel.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:05

Meer partij voor droomwereld. We zien nu dat ree eigenlijk geen goede prooi is voor de wolf, en iets anders qua groot wild loopt er in Drenthe niet rond. Er is dus geen geschikte habitat voor wolven hier. Dat ze er toch zijn heeft meer te maken met waar ze vandaan komen dan dat ze hier zouden passen. En dan nog zijn er dromers die denken dat er hier geschikt wild zal verschijnen omdat er wolven zijn? Hoe dan? Op de Veluwe klapt die populatie momenteel al flink (65% vruchtbaarheids reductie) en elders vandaan komen? Er is geen overschot reservoir aan wild om wolf te blijven! voeden. Zonder genoeg geschikt voedsel en dus een echt schuwe wolf is er niet mee "samen" te leven. En die situatie bestaat vrijwel niet in west-europa, laat staan in Nederland of België.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:11

Popstra schreef:
Joh schei toch uit over dat stikstof. Als de regering wil dat die boeren weg gaan dan kopen ze wel uit of onteigenen ze ze wel of stellen zulke belachelijke eisen zoals nu dat een boer zelf wel de handoek in de ring gooit.
Daar hoeven ze geen wolven voor rond te laten huppelen. De wolf is een probleem in heel europa en die landen hebben geen stikstof problerm. Wij ook niet trouwens maar dat is een andere discussie

En toch zal het men verbazen hoe de vork in de steel zit, de wolf draagt bij aan de oplossing van ons stikstof probleem. Overigens ben ik het met je eens voor wat betreft het uitkopen, echter dat plan nu uitvoeren veroorzaakt een enorme rel en gelet op de onvrede in ons land gaat dat averechts werken. Maar heb geduld en dit is precies wat er gaat gebeuren.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:23

Popstra schreef:

Eens hoor, ik zie dat ook los van elkaar.
Nederland heeft zijn eigen stikstofprobleem gecreëerd, maar de wolf veranderd daar niets aan

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:35

Ik zie het ook als 2 losse problemen. Ik geloof niet dat de wolf hier is uitgezet of dat de terugkeer bewust gestimuleerd is zodat wij makkelijk van ons stikstof probleem af kunnen komen. Wolven kiezen hun eigen weg, en zijn hierheen gekomen omdat de territoria ten oosten van ons vol beginnen te raken. Ze zijn hier alleen wel in een leefgebied terecht gekomen wat daar imo totaal ongeschikt voor is. Geen echte en ook geen uitgestrekte natuur meer in ons land. Met of zonder stikstof gaat dat niet veranderen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:46

idd ook ALS de boeren stoppen, weg gepest zijn uitgekocht of zo, dan is er voor de wolf nog steeds geen plaats.

De ruimtes die er vrij komen van de boeren zijn al bestemd voor woningen, bewoning door asielzoekers en ook daarom geeft dat de wolf niet meer ruimte, integendeel. Hapje asielzoeker zal ws best smakelijk kunnen zijn ivp een schaap of moeflon

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 14:35

SusanH schreef:
Ik geloof niet dat de wolf hier is uitgezet of dat de terugkeer bewust gestimuleerd is zodat wij makkelijk van ons stikstof probleem af kunnen komen.

Het zal geen vooropgezet plan zijn, in den beginne. Maar dat het bijdraagt, dat geloof ik wel. Een ecologie draait om samenspel, of anders gezegd samenloop. De terugkeer is wel degelijk gestimuleerd en een vooropgezet plan vanuit de EU. En het één kan een positief effect hebben op het ander. Je niet blindstaren op kleine veranderingen, maar het grotere geheel zien.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 15:13

Ik zie niet wat mijn 2 pony’s en 8 schapen bijdragen aan het stikstofprobleem. Wat ik wel zie is dat de wolven in het DFW voor mij een groot probleem is. En Kaja misschien moet je je politieke discussie ergens anders voeren.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 15:43

pillow schreef:
Ik zie niet wat mijn 2 pony’s en 8 schapen bijdragen aan het stikstofprobleem. Wat ik wel zie is dat de wolven in het DFW voor mij een groot probleem is. En Kaja misschien moet je je politieke discussie ergens anders voeren.

Misschien moet jij eens ophouden anderen te vertellen wat ze wel of niet mogen posten in dit topic.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 15:52

Kaja schreef:
Popstra schreef:

En toch zal het men verbazen hoe de vork in de steel zit, de wolf draagt bij aan de oplossing van ons stikstof probleem. Overigens ben ik het met je eens voor wat betreft het uitkopen, echter dat plan nu uitvoeren veroorzaakt een enorme rel en gelet op de onvrede in ons land gaat dat averechts werken. Maar heb geduld en dit is precies wat er gaat gebeuren.

En jij weet het allemaal heel zeker?? Hoe kom je aan zulke hersenspinsels?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 16:04

Ja ik zie het grotere geheel echt wel. Maar ik haal daar denk ik toch andere dingen uit. En idd ook als er boeren weg gaan komt er geen ruimte voor de wolf. Dan komen er wegen en huizen bij. En nog minder ruimte voor de natuur.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 18:56

Ik preek hier niet voor eigen parochie. Ik heb geen belangen bij het vestigen van de wolf. Geen politieke verstrengeling. Ik ben het er helemaal mee eens dat er voor de wolf geen plek is in Nederland. Ik vind het verschrikkelijk dat er zoveel dierenleed is, als gevolg van een besluit welke genomen is op basis van zoveel verschillende landen. En toch ben ik een politieke discussie aan het voeren en wordt er gevraagd hoe ik aan zulke hersenspinsels kom? Een vervelende manier om een draai te geven aan dit topic wanneer iemand niet enkel maar roept dat de wolf moet vertrekken.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 09:42

pillow schreef:
Wat word ik toch altijd misselijk van jou inbreng hier HC.

Volgens mij begrijp je niet wat hij zegt... HC legt enkel uit wat het standpunt is van de PvdD is...

Ik word misselijk van dit topic inmiddels. Een paar bokkers voeren hier de boventoon en accepteren geen enkel ander standpunt dan dat de wolf weg moet en dat de overheid, natuurliefhebbers, randstedelingen en wie al niet meer idioten zijn die niks snappen (en af en toe wordt er nog een complottheorietje in gegooid ook).

Dat niet alleen, zelfs al wil je de wolf weg (zoals ik) maar verwoord je dat niet radicaal genoeg en noem je enkel wat gewone feiten (dat veel BBB stemmers van Forum komen bijv) dan wordt je hier afgemaakt.

Doe even normaal allemaal. Iedereen mag hier zijn mening verkondigen en sommige dingen zijn gewoon feiten. Wat HC zegt is totaal niks raars, het is niet eens een stelling maar een uitleg over PvdD en vele anderen die anders denken dan paardenliefhebbers. Doe er je voordeel mee ipv iedereen monddood te maken die niet in jullie activistische, boze vibe zit.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 09:47

Waarom gaat het hier ook steeds over stikstof en boeren? Dat heeft niks met de wolf te maken.
Tenzij je gelooft in 2 kampen: natuurliefhebbers die anti-boer en pro-wolf zijn, en mensen die anti-wolf en pro-boer zijn.

De wereld is wel wat genuanceerder dan dat. Er zitten nog honderden meningen en feiten en thema's tussen. Je kan prima pro-natuur, anti-vleeshouders, pro-biolandbouw, anti-fabrieken, anti-paardrijden, pro-vluchtelingen, anti-Rutte en anti-wolf tegelijk zijn. En dan kan je ook nog eens niet in de stad wonen en ook geen plattelander zijn maar wel in wolvengebied wonen.

Ja, kan echt.

Dus laten we de stikstofdiscussie hier stoppen en het over de wolf hebben.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 09:55

Ik kan dus niets terug vinden dat BBB stemmers eerst Forum stemmers waren. Ik vind een artikel van het NRC dat de meeste BBB stemmers van VVD, PVV of CDA komen. Ik kan dat artikel verder niet lezen, want is alleen voor abonnees.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 09:56

Omdat je onzin kletst misschien
Hoe kunnen veel BBB stemmers nu van forum komen?
Forum zijn natte droom dat hij zoveel volgers had. Dat is dus geen feit.

Citaat:
e boodschap van de BBB wist zo vooral mensen aan te spreken die bij de Tweede Kamerverkiezingen van twee jaar geleden PVV, VVD of CDA stemden. Grofweg de helft van alle stemmen die de partij binnenhaalde komt van personen die toen een van deze partijen stemde.

Dat er weinig BBB-kiezers van de FvD komen, komt doordat die partij twee jaar geleden al weinig kiezers trok. Vergeleken met de Provinciale Statenverkiezingen van vier jaar geleden, toen FvD de grootste werd, valt op dat de FvD-kiezers van toen in vier min of meer even grote blokken zijn uiteengevallen: FvD-getrouwen, JA21-kiezers, BBB'ers en niet-stemmers.

bron nos

Dus ja doe zelf gewoon even normaal met je verkondigen van zoiets, want dat is JUIST radicaal.
misschien dat de antwoorden over je berichten dan ook gematigder zijn.

Schapenwol schreef:
pillow schreef:

Volgens mij begrijp je niet wat hij zegt... HC legt enkel uit wat het standpunt is van de PvdD is...

Ik word misselijk van dit topic inmiddels. Een paar bokkers voeren hier de boventoon en accepteren geen enkel ander standpunt dan dat de wolf weg moet en dat de overheid, natuurliefhebbers, randstedelingen en wie al niet meer idioten zijn die niks snappen (en af en toe wordt er nog een complottheorietje in gegooid ook).

Dat niet alleen, zelfs al wil je de wolf weg (zoals ik) maar verwoord je dat niet radicaal genoeg en noem je enkel wat gewone feiten (dat veel BBB stemmers van Forum komen bijv) dan wordt je hier afgemaakt.

Doe even normaal allemaal. Iedereen mag hier zijn mening verkondigen en sommige dingen zijn gewoon feiten. Wat HC zegt is totaal niks raars, het is niet eens een stelling maar een uitleg over PvdD en vele anderen die anders denken dan paardenliefhebbers. Doe er je voordeel mee ipv iedereen monddood te maken die niet in jullie activistische, boze vibe zit.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 09:59

Dit topic is niet meer wat het geweest is, jammer. Succes verder. En HC, ik word niet goed van jouw posts.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 10:00

Schapenwol schreef:
pillow schreef:

Ik heb ook al járen geleden uitgelegd dat er in de Europese regelgeving heel gewoon ruimte is voor afschot van probleemdieren. Zelfs ruimte voor bejaging.

@Schapenwol is een weerspiegeling van de stupiede polarisatie in de samenleving. Door emotie op het vuur te gooien wordt elke rationele uitwisseling voorkomen. Was met Covid idem. Ook maar de geringste opmerking in een bredere context dan alles wat beweegt verplicht vaccineren was gelijk wappie.
Bij de wolf ligt het echter naast natuur, groen, eco, het redden vande aarde. Dáár ligt nu de idiote emotie en daar net zo hersenloos anti-wolf emotie tegenover te plaatsen is heel, HEEL risikant want de meerderheid is anti-paarddwingen. Polariseer vooral een keuze tussen wolf en paardrijden (idem dieren voor slacht houden).
Doe gewoon wat de Europese regelgeving verwacht en hou op met die angtspsychose op te stoken.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 10:03

Sanet schreef:
Ik kan dus niets terug vinden dat BBB stemmers eerst Forum stemmers waren. Ik vind een artikel van het NRC dat de meeste BBB stemmers van VVD, PVV of CDA komen. Ik kan dat artikel verder niet lezen, want is alleen voor abonnees.

Dat zeiden de politiek analisten ten tijde van de verkiezingen. De forumstemmers zijn niet ineens thuis gebleven of groen links gaan stemmen, die zijn zeker naar BBB gegaan. Maar kan zijn dat de forumstemmers naar bbb zijn gegaan en daarnaast ook nog een hoop van die andere partijen komen.
Ik zei het niet goed met 'de meeste bbb stemmers, bedoel de meeste forum stemmers.

Anyway, genoeg over politiek. BBB gaat ook de wereld niet veranderen hoor. Ik stem zelf D66 en ben anti-wolf. Wat maakt het uit? De wal keert het schip vanzelf.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 10:08

DuoPenotti schreef:
Dus ja doe zelf gewoon even normaal met je verkondigen van zoiets, want dat is JUIST radicaal.
misschien dat de antwoorden over je berichten dan ook gematigder zijn.

Ik ben niet degene die zegt dat ze misselijk word van een andere forummer terwijl die niets radicaals of onbeleefds zegt maar enkel probeert duidelijk te maken hoe andere mensen denken.... Ik ben niet degene die compleet over de flos gaat omdat er iets wordt gepost dat ze niet aanstaat en zich alles persoonlijk aantrekt.

Ik plaats hier 1 post per 2 weken, altijd op een fatsoenlijke manier. De toon in dit topic wordt echt niet door mij bepaald...

Het lijkt hier geregeld een lotgenotengroep van een paar mensen die paarden hebben in wolvengebied en die dat samen op 1 toon, met 1 mening willen delen. Die behoefte snap ik best maar het laat totaal geen ruimte voor anderen in dit topic. Open anders een slowchat topic dat enkel over anti-wolf gaat.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 10:13

Je toon doet hier meer dan je denkt... Zoals de onzin over de BBB stemmers en de rest van je vinger wijzen naar andere.
Ook 1 keer in de 2 weken iets droppen kan genoeg zijn om de sfeer voor een tijdje weer te bepalen.

Ik had je overigens net weer van de foei gehaald, die credits krijgen sommige mensen van mij af en toe eens.
HC niet, en jij nu ook niet meer.

Zo jammer dit.

Maar goed weer on topic

Mensen geloven nog dat bewakingshonden de oplossing zijn.
Echt wat een enorm leed.
Hondengevechten creeeren, wat daar diervriendelijk aan moet zijn.
Alles maar om die wolf niet neer te schieten...

https://fb.watch/lp0xgaDw43/