[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 13:25

Sintara schreef:
Ik heb wel een grappig beeld haha, maar erg jammer dat je je pijn hebt gedaan. Hopelijk gaat dat snel weer over

Het zou ook een geweldige zijn geweest voor YT-blunders, maar helaas hangt er daar geen camera. En gelukkig niets gebroken. Behalve mijn ego die er weer een deuk bij heeft ;-)

JudithO

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 14:20

Ohhh wat een pech. Beterschap!
Jullie nieuwe vijverfilter lijkt op die wij in NL hadden. Superfijn ding, heeeel makkelijk om schoon te maken.
Die val van de krabpaal, geweldig. Dat sneue miauwtje er ook achteraan, briljant :')

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 14:39

JudithO schreef:
Ohhh wat een pech. Beterschap!
Jullie nieuwe vijverfilter lijkt op die wij in NL hadden. Superfijn ding, heeeel makkelijk om schoon te maken.
Die val van de krabpaal, geweldig. Dat sneue miauwtje er ook achteraan, briljant :')

Ja al doende leert Rocket. En hij weet heel goed zijn emoties uit te drukken in geluid. Hij is erg talkative zullen we maar zeggen.

We zijn ook erg blij met het biofilter, inderdaad erwin is er veel blijer mee dan met het andere filter.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 21:32

Ohhh, Mo, ik kan me er toch heel wat bij voorstellen hoor!! Ik heb ook altijd van dat soort acties.Maar ik moet toch stiekum even lachen, want het beeld wat ik er heb is dan ook echt komisch. Jammer dat je hetniet opgenomen hebt.

Nu maar hopen dat je je niet veel pijn gedaan hebt... :(:)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-23 10:40

Ik ben wel weer oké. Maar we gaan zo naar de Urgence met een enkel van Erwin. We nemen ook Erwin meer hoor. Mogelijk gebroken. Enorm balen. Maar goed, het is wat het is.

Paardgerelateerd, heb ik de stomme d.a. afgezegd voor morgen en komt er vrijdag dan die andere voor mij nieuwe arts voor de kriebelaars.

Ik ga ook de rest van mijn dieren overhevelen naar deze arts, te beginnen met de epi van Yoda.

Er zijn zoveel dingen fout gegaan bij deze d.a., dat ze afzegde voor een nog te komen urgentie, die datum in het paspoort waren wel de druppels. Er is daar veel misgegaan, waaronder foute diagnose hb bij Poupette en geen diagnose van luchtzakmycose bij Shadow.

Poupette eet overigens natuurlijk haar nieuwe middeltjes weer niet. Ik ga met appelmoes aan de gang.

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:43

Sterkte met de enkel van Erwin. Gelukkig mag Erwin ook mee..

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 14:41

>;) wat gebeurt er toch allemaal?
Sterkte voor Erwin en aangezien er toch altijd ook een balans komt hoop ik dat deze nieuwe dieren arts de gouden greep blijkt te zijn.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 14:48

Wat een toestand. Sterkte en hopelijk pakt het allemaal goed uit.
Pas goed op jezelf en elkaar.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-23 16:10

Dank, Enkel niet gebroken, zwelling moet afnemen en dan een echo.

De foute d.a. staat in de mail met een uitleg dat ze weet dat ik naar de andere d.a. ben gegaan. Roddeldorp. Maar eens gaan bakken op een antwoord.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 17:08

Wat moet je daar nou weer mee dan? Gevalletje 'tis maar dat je het weet' naar jou toe?
Goede nieuws is dan dat de enkel niet gebroken is.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-23 17:13

Erwin dankt jullie voor jullie wensen. Ja gelukkig niet gebroken, nu hopen dat het meevalt als de zwelling minder is, en de echo gedaan kan worden.

Ik heb net een uitgebreide mail teruggeschreven aan de d.a. Denk wel dat ik beleefd ben gebleven.

Maar ja, wat moet ik dan weer van die nieuwe d.a. denken? Hebben die hun collega (mijn soon to be ex.d.a.) dan gebeld voor informatie over het behandelen van luizen en hebben die 1+1 opgeteld of zo? Ik word er zo moe van, gezeik allemaal.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 17:14

Ik kan je nog wel een ander staaltje vertellen. Volgens mij hebben dierenartsen dus geen zwijgplicht. Zou wel moeten, vind ik.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-23 17:18

balance schreef:
Ik kan je nog wel een ander staaltje vertellen. Volgens mij hebben dierenartsen dus geen zwijgplicht. Zou wel moeten, vind ik.

Da's helemaal bizar. Ik zal vrijdag wel met die nieuwe dan eens een boompje opzetten.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 19:51

Dat hebben dierenartsen wel, die moeten zich ook gewoon aan de wet houden ivm privacy ed. Ze mogen niet zomaar gegevens delen zonder toestemming van de klant. Of dat in Frankrijk ook zo is weet ik niet.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:11

Oh wat een toestanden weer Mo!

Gelukkig is de enkel van Erwin niet gebroken! Toch maar even pas op de plaats hoor.. want klinkt wel als een flinke blessure.

Ik zou quasi dom eens laten vallen bij de nieuwe da dat je een mail heb gekregen van de oude da.. kijken wat de reactie is.
Ik vind het in ieder geval niet kunnen!

Hopelijk in de toekomst geen probleem mocht je een keer met spoed een da nodig hebben en je dan op de oude bent aangewezen..

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-23 11:55

Ik weet ook niet of het in Frankrijk wel of niet zo is Tinka.
En Namiro, ik ben zojuist bij de nieuwe d.a. geweest. (moesten naar de dokter voor Erwin) Ik heb gevraagd of zij, omdat zij paarden niet als priori hebbben, soms hun paardenonderzoeken bij een externe arts uitbesteden. Nee, dat was niet zo, ze doen het echt zelf en komen vrijdag echt zelf. Erg aardig mens, gaf geen enkele blijk dat ze heeft gepraat met een andere arts. Heb haar daar niet mee geconfronteerd, vrijdag vraag ik daar wel om. Er stonden nu nog meer klanten achter mij en ik wilde geen scene of zo gaan schoppen. Wat ik denk, is dat de assistente van deze d.a. gebept heeft met de assistente van de oude d.a. Afijn we gaan het wel zien. Ik ben in ieder geval een stuk opgeluchter dat ik het even ben wezen checken dat ze zelf komen. Dat niet ineens omdat ze het uitbesteden die oude voor mijn neus staat.

Met Erwin en de röntgenfoto's naar de dokter geweest zoals was bevolen bij de röntgen. Dokter wil nieuwe röntgen. De echo die radioloog ook nog wilde maken wil hij niet, dus dat moeten we annuleren. Maar hij wil wel een MRI zodra de zwelling is afgenomen. Hele lading pijnstillers met zelfs opium erin. Die gaan we dus niet gebruiken. Wat een verspilling. En ook bloedverdunners omdat hij te weinig beweegt nu. Verder rust, been omhoog, zo lang en zo veel mogelijk koelen met icepacks en bij beweging immobiliseren met een schoenspalk die hij dan vanmorgen heeft aangemeten gekregen bij de pharmacie.

Ondertussen probeer ik gewoon het huishouden en de dieren en de vijver en de tuin te doen zoals altijd, maar op de een of andere manier is mijn hoofd een zeef vergeet ik alles en heb ik lijstjes nodig om me te concentreren en niets te vergeten. Pfff alzheimerlight.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 19:10

Nieuwe d.a. is geweest. Ze ziet geen luizen. Gelukkig. Ze denkt wel aoutats, dus herfstmijt, te zien. Maar ja, het is de hele zomer al en al eerder mogelijk. Huidschraapsel bij Poupette genomen. Ze zit echt onder de korstjes zo sneu. Voor nu een injectie tegen de jeuk en morgen herhaling daarvan, om haar eerst te laten stoppen met jeuken. Ik hoor na het weekend wat er uit de test komt. Wel grappig we hadden het ook over Prisca's maag en ze bestelt aloe vera gel voor me, volgens haar is dat geweldig voor maagproblemen. Ze is ook osteopaat. De paarden vonden haar erg lief en waren helemaal into her.

Met de oude d.a. fikse discussie over de mail. Haar laatste mail van vandaag ga ik niet meer antwoorden. Een mail vol wrok waarin gezegd wordt dat ik niet meer welkom ben op de praktijk. Hoe triest is dat, dat je zó niet de hand in je eigen boezem kunt steken en bij jezelf kunt zoeken of de zes voorbeelden van fouten die ik gegeven heb, niet inderdaad bij jou liggen en niet bij de ander. En dan misschien alsnog excuses aanbieden. Neuh.

Dus ik ben klaar met die d.a. De nieuwe lijkt hoopvol.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 20:21

Wat een fijne update. En ik ben het met je eens dat het belachelijk is als je eigen fouten niet kunt herkennen. Of nou ja, belachelijk eerder lastig want je zit jezelf in de weg.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 21:49

Triest van je oude dierenarts, maar die nieuwe lijkt wel een hele fijne. Ik ben heel benieuwd of er iets uit de biopt komt en zo ja, wat. En nu hopen dat de injecties tegen de jeuk helpen bij Poupette. En fijn dat ze ook verder kijkt en denkt dan regulier, hopelijk kan je Prisca zo nog beter helpen!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 22:14

:evaw: Oude dierenarts en :wave: nieuwe dierenarts!

Hopelijk geeft het schraapsel uitsluitsel en kun je effectief gaan behandelen. Voor nu hopelijk in ieder geval minder jeuk door de injectie.

Fijn dat ze ook meedenkt buiten de lijntjes. +:)+

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 22:30

Fijn dat de nieuwe dierenarts bevalt. Goed dat ze verder kijkt.
Wat een rare reactie van de vorige. Kan zomaar zijn dat je niet de enige bent die is vertrokken.
Hoe gaat het met Erwin?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 09:45

balance schreef:
Wat een fijne update. En ik ben het met je eens dat het belachelijk is als je eigen fouten niet kunt herkennen. Of nou ja, belachelijk eerder lastig want je zit jezelf in de weg.

Jet schreef:
Triest van je oude dierenarts, maar die nieuwe lijkt wel een hele fijne. Ik ben heel benieuwd of er iets uit de biopt komt en zo ja, wat. En nu hopen dat de injecties tegen de jeuk helpen bij Poupette. En fijn dat ze ook verder kijkt en denkt dan regulier, hopelijk kan je Prisca zo nog beter helpen!

-Namiro- schreef:
:evaw: Oude dierenarts en :wave: nieuwe dierenarts!

Hopelijk geeft het schraapsel uitsluitsel en kun je effectief gaan behandelen. Voor nu hopelijk in ieder geval minder jeuk door de injectie.

Fijn dat ze ook meedenkt buiten de lijntjes. +:)+

senna21 schreef:
Fijn dat de nieuwe dierenarts bevalt. Goed dat ze verder kijkt.
Wat een rare reactie van de vorige. Kan zomaar zijn dat je niet de enige bent die is vertrokken.
Hoe gaat het met Erwin?

Hi dames, fijn weekend trouwens allemaal.

Om te beginnen met Erwin. Sinds vanmorgen heeft hij ergere pijn dan de afgelopen dagen, zwelling is wel afgenomen, maar MRI duurt nog zo lang. Pas donderdag. Hij heeft gewoon ibuprofen ook omdat daar ontstekingsremmer inzit, maar daar krijgt hij maagpijn van. Ook niet handig. En hij heeft opium, maar dat wilde ik eigenlijk niet. Vind dat zo verslavend klinken. Maar goed, misschien dan vandaag toch maar eentje daarvan. Verder is hij ernstig gefrustreerd uiteraard. Hij kan niets, ligt maar op bed, zelfs lopen gaat niet, hij kan alleen met krukken en daar is hij na een paar minuten helemaal uitgeput van. Tja, dan gaat je leeftijd wel tellen. Ik merk het uiteraard ook, want ongemerkt vraag ik toch tig keer kun je even dit of dat sjouwen (vanwege mijn rug). Dat gaat nu niet, dat moet ik zelf oplossen. Maar goed, ik red me best en voor hem is het het rotst. Hij is als de dood dat er uit de MRI komt dat er een pees is afgescheurd en dat hij geopereerd moet worden, zijn nachtmerrie. Toch moeten we vandaag twee dingen doen. Pelle staat nog steeds buiten, dat is niet zo erg maar hij staat naast het zwembad scheef, dus al een week lang nu lopen alle vloeistoffen uit de leidingen. Dus met zijn brace aan gaat we dan vandaag toch proberen of, of hij hem weg kan rijden, of dat ik dat doe onder zijn begeleiding. En Poupette moet haar 2e injectie en dat is iets dat durf ik echt niet. Vind het zo vreselijk dat knakje als je door de huid gaat, ik kan gewoon niet pijn doen. Dus dat moet Erwin ook doen. Van die dingen. We hebben een soort op-bed-vakantie nu. Hij ligt op bed met zijn laptop om allerlei technische dingen te programmeren voor zijn camera's en ik doe alles dan maar op bed voor de gezelligheid, was opvouwen, beetje teksten maken, etc. En verder kom ik aan weinig toe, want een zieke zijn natje en droogje de hele dag bezorgen is een dagtaak. Heb ook alweer een week niet gereden, terwijl het zo lekker ging, de week ervoor 4x. Afijn, het is wat het is.

Dan over de oude dierenarts. Gisteren nadat de nieuwe d.a. geweest was, (Dat is een stel: Julie en Karinne), ben ik naar hun praktijk gegaan om al mijn dieren te laten overschrijven naar hun praktijk. Kom ik daar, zegt Karinne, je hebt toch geen tracker in je tas of zo? LOL. Want ze had de oude d.a. gezien vlak nadat zij terug was op de praktijk. Nu is dat niet zo vreemd want ze zitten schuin tegenover elkaar. Maar goed, ze zei dat ik niet de enige was die daar wegging en ze zei dat Irmine, dat is de oude d.a. een borderline type was en you love her or you hate her. Wat ik vooral gewoon erg jammer vind, is dat ik heel beleefd ben gebleven in mijn mail, heb haar bijv ook sterkte gewenst met haar moeder die 90 is en in het zkh is terechtgekomen na een val en dat zij zo lelijk doet. Ze wimpelt het af, met iedereen kan een fout maken. Dude een d.a. hoort toch te weten dat een bloedneus bij een paard (Shadow indertijd) ernstig is en dat je dan meteen actie moet ondernemen? En als je het dan niet weet maar het je later vertelt wordt dat je dan je excuses aanbiedt? En zelfs nu komt er geen excuses. Dát vind ik gewoon erg jammer. Wat ook opvalt is dat ze in de 3 jaar dat ik haar ken, nu al aan haar vierde assistente toe is. Dat is ook niet voor niets natuurlijk. Afijn. Ik hoop dat er geen rare rancune-acties van haar kant gaan komen.

Dan over de nieuwe d.a. Ze lijkt me heel nuchter gelukkig niet zweverig en als het goed is heeft ze dinsdag de bestelling van aloëo-vera-gel voor me binnen. Kijken of dat Prisca verlichting brengt. Het gaat op zich best goed vind ik met het spul van Laarakker, maar ze loopt toch dagelijks wel een keer te blazen.

Ook hoor ik dan wat ze in het schraapsel vindt. Ook zij kende trouwens de overdosis wormkuur geven wat tegen luizen etc zou moeten werken en als het dus luizen geweest zouden zijn, zou dat geholpen moeten hebben, tenzij het een superheftige besmetting was geweest. Afijn, ik wacht het maar af. Zij zag bij geen van de paarden luizen of eitjes daarvan.

Mijten kan natuurlijk ook nog, dat zou dan ook eruit moeten komen, maar ze zag sowieso aoutats, herfstmijt. En Poupette heeft dus een allergische reactie op het kwijl van die beestjes. Ik zie die krengen niet, volgens wiki zijn ze 0,2 mm dus dat is superklein terwijl een luis 1,8mm is. Dus bijna tien keer zo groot. Een mijt zit er tussenin en is rond de 1mm.

Ik vroeg nog of het allemaal kan zijn, omdat het al eerder dan de herfst is begonnen, maar door de extreme hitte zijn alle kriebelbeesten al actief geweest en eerder dan normaal. Maar luizen waren het echt niet.

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 10:20

W.b.t pijn en maagpijn Erwin. Hij kan evt een maagbeschermer innemen (omeprazol of pantoprazol) tegen de maagpijn .half uur voor pijnmedicatie,liefst op nuchtere maag. In Nederland vrij verkrijgbaar bij drogist.evt pcm mag er ook bij 4x dgs 1000 mg. Morfine voor een paar dagen mag daar ook nog bij. Voor kortdurend gebruik is het niet zo erg. Dan ben je niet meteen verslaafd. Maar het is wel een heftig medicijn. Maar oom de eerste dagen door te komen wellicht helpend.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 10:31

manja39 schreef:
W.b.t pijn en maagpijn Erwin. Hij kan evt een maagbeschermer innemen (omeprazol of pantoprazol) tegen de maagpijn .half uur voor pijnmedicatie,liefst op nuchtere maag. In Nederland vrij verkrijgbaar bij drogist.evt pcm mag er ook bij 4x dgs 1000 mg. Morfine voor een paar dagen mag daar ook nog bij. Voor kortdurend gebruik is het niet zo erg. Dan ben je niet meteen verslaafd. Maar het is wel een heftig medicijn. Maar oom de eerste dagen door te komen wellicht helpend.

O wauw, Manja! Dank voor je goede adviezen. Ik ga het overleggen wat hij wil. dank voor je tip.

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 10:45

Pijn is wel een waarschuwing! Dus ook rust is van belang. Ga geen gekke dingen ondernemen wat het erg belast. Af en toe wat looen ( met krukken) is goed voor bloedsomloop en lijf en darmen. Afwisseling zoeken. Evt koelen bij zwelling. Arnica tegen zwelling en blauwe plekken.