balance schreef:Wat een fijne update. En ik ben het met je eens dat het belachelijk is als je eigen fouten niet kunt herkennen. Of nou ja, belachelijk eerder lastig want je zit jezelf in de weg.
Jet schreef:Triest van je oude dierenarts, maar die nieuwe lijkt wel een hele fijne. Ik ben heel benieuwd of er iets uit de biopt komt en zo ja, wat. En nu hopen dat de injecties tegen de jeuk helpen bij Poupette. En fijn dat ze ook verder kijkt en denkt dan regulier, hopelijk kan je Prisca zo nog beter helpen!
-Namiro- schreef:
Oude dierenarts en

nieuwe dierenarts!
Hopelijk geeft het schraapsel uitsluitsel en kun je effectief gaan behandelen. Voor nu hopelijk in ieder geval minder jeuk door de injectie.
Fijn dat ze ook meedenkt buiten de lijntjes.

senna21 schreef:Fijn dat de nieuwe dierenarts bevalt. Goed dat ze verder kijkt.
Wat een rare reactie van de vorige. Kan zomaar zijn dat je niet de enige bent die is vertrokken.
Hoe gaat het met Erwin?
Hi dames, fijn weekend trouwens allemaal.
Om te beginnen met Erwin. Sinds vanmorgen heeft hij ergere pijn dan de afgelopen dagen, zwelling is wel afgenomen, maar MRI duurt nog zo lang. Pas donderdag. Hij heeft gewoon ibuprofen ook omdat daar ontstekingsremmer inzit, maar daar krijgt hij maagpijn van. Ook niet handig. En hij heeft opium, maar dat wilde ik eigenlijk niet. Vind dat zo verslavend klinken. Maar goed, misschien dan vandaag toch maar eentje daarvan. Verder is hij ernstig gefrustreerd uiteraard. Hij kan niets, ligt maar op bed, zelfs lopen gaat niet, hij kan alleen met krukken en daar is hij na een paar minuten helemaal uitgeput van. Tja, dan gaat je leeftijd wel tellen. Ik merk het uiteraard ook, want ongemerkt vraag ik toch tig keer kun je even dit of dat sjouwen (vanwege mijn rug). Dat gaat nu niet, dat moet ik zelf oplossen. Maar goed, ik red me best en voor hem is het het rotst. Hij is als de dood dat er uit de MRI komt dat er een pees is afgescheurd en dat hij geopereerd moet worden, zijn nachtmerrie. Toch moeten we vandaag twee dingen doen. Pelle staat nog steeds buiten, dat is niet zo erg maar hij staat naast het zwembad scheef, dus al een week lang nu lopen alle vloeistoffen uit de leidingen. Dus met zijn brace aan gaat we dan vandaag toch proberen of, of hij hem weg kan rijden, of dat ik dat doe onder zijn begeleiding. En Poupette moet haar 2e injectie en dat is iets dat durf ik echt niet. Vind het zo vreselijk dat knakje als je door de huid gaat, ik kan gewoon niet pijn doen. Dus dat moet Erwin ook doen. Van die dingen. We hebben een soort op-bed-vakantie nu. Hij ligt op bed met zijn laptop om allerlei technische dingen te programmeren voor zijn camera's en ik doe alles dan maar op bed voor de gezelligheid, was opvouwen, beetje teksten maken, etc. En verder kom ik aan weinig toe, want een zieke zijn natje en droogje de hele dag bezorgen is een dagtaak. Heb ook alweer een week niet gereden, terwijl het zo lekker ging, de week ervoor 4x. Afijn, het is wat het is.
Dan over de oude dierenarts. Gisteren nadat de nieuwe d.a. geweest was, (Dat is een stel: Julie en Karinne), ben ik naar hun praktijk gegaan om al mijn dieren te laten overschrijven naar hun praktijk. Kom ik daar, zegt Karinne, je hebt toch geen tracker in je tas of zo? LOL. Want ze had de oude d.a. gezien vlak nadat zij terug was op de praktijk. Nu is dat niet zo vreemd want ze zitten schuin tegenover elkaar. Maar goed, ze zei dat ik niet de enige was die daar wegging en ze zei dat Irmine, dat is de oude d.a. een borderline type was en you love her or you hate her. Wat ik vooral gewoon erg jammer vind, is dat ik heel beleefd ben gebleven in mijn mail, heb haar bijv ook sterkte gewenst met haar moeder die 90 is en in het zkh is terechtgekomen na een val en dat zij zo lelijk doet. Ze wimpelt het af, met iedereen kan een fout maken. Dude een d.a. hoort toch te weten dat een bloedneus bij een paard (Shadow indertijd) ernstig is en dat je dan meteen actie moet ondernemen? En als je het dan niet weet maar het je later vertelt wordt dat je dan je excuses aanbiedt? En zelfs nu komt er geen excuses. Dát vind ik gewoon erg jammer. Wat ook opvalt is dat ze in de 3 jaar dat ik haar ken, nu al aan haar vierde assistente toe is. Dat is ook niet voor niets natuurlijk. Afijn. Ik hoop dat er geen rare rancune-acties van haar kant gaan komen.
Dan over de nieuwe d.a. Ze lijkt me heel nuchter gelukkig niet zweverig en als het goed is heeft ze dinsdag de bestelling van aloëo-vera-gel voor me binnen. Kijken of dat Prisca verlichting brengt. Het gaat op zich best goed vind ik met het spul van Laarakker, maar ze loopt toch dagelijks wel een keer te blazen.
Ook hoor ik dan wat ze in het schraapsel vindt. Ook zij kende trouwens de overdosis wormkuur geven wat tegen luizen etc zou moeten werken en als het dus luizen geweest zouden zijn, zou dat geholpen moeten hebben, tenzij het een superheftige besmetting was geweest. Afijn, ik wacht het maar af. Zij zag bij geen van de paarden luizen of eitjes daarvan.
Mijten kan natuurlijk ook nog, dat zou dan ook eruit moeten komen, maar ze zag sowieso aoutats, herfstmijt. En Poupette heeft dus een allergische reactie op het kwijl van die beestjes. Ik zie die krengen niet, volgens wiki zijn ze 0,2 mm dus dat is superklein terwijl een luis 1,8mm is. Dus bijna tien keer zo groot. Een mijt zit er tussenin en is rond de 1mm.
Ik vroeg nog of het allemaal kan zijn, omdat het al eerder dan de herfst is begonnen, maar door de extreme hitte zijn alle kriebelbeesten al actief geweest en eerder dan normaal. Maar luizen waren het echt niet.