Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Padoertje schreef:Ik zou tegen de stalhouder zeggen dat je het paard in de verzekering wilt hebben ivm gedoe met je vorige paard en dat de verzekering daarvoor recente foto’s eist (niet ouder dan 2 mnd). Dat je harde eis bij eventuele koop dus een keuring is inclusief röntgen bij een door jou gekozen dierenarts. Gaat hij daar niet mee akkoord, dan weet je dat hij niet eerlijk is.
30k is veel geld, maar ik ken de kwaliteit van het paard niet. Misschien is hij het waard, maar misschien ook niet. Met zo’n budget kun je leuk shoppen bij goed aangeschreven stallen, dus staar je niet blind op een paard wat je al kent. Een paard bij hem kopen om de verstandhouding goed te houden, is geen goede basis.
Eef_Bam schreef:De meeste klinieken nemen bloed af bij een aankoopkeuring. Dat word een jaar bewaard in een vriezer, en alleen onderzocht als er achteraf om gevraagd word, normaal alleen als het paard achteraf niet goed of braaf blijkt te zijn.. Vrijwel niemand vraagt daar direct om, omdat als men de verkoper vooraf niet vertrouwt de koop meestal al niet doorgaat. Als jij dat wel wil kan dat, maar zal dat zowel naar de kliniek als de verkoper duidelijk moeten communiceren.
Als je het oké vind om teveel te betalen mits het paard gezond is volgens bloedonderzoek, klinisch en rontgen onderzoek. Dan moet je ervoor gaan. Maar spreek met jezelf en degene die meegaat ( vriend of ouder?) af dat als er iets word gevonden, je dan niet door teleurstelling of door druk besluit het paard toch te kopen. Succes!
Janinevv schreef:Ik voelde mij ook wel redelijk bedonderd zeker als ik er nu terug over na denk. Goedgelovige ik …
Alsjeblieft doe het niet als je twijfelt, zoveel geld weg gooien is dood zonde. Als ik terug denk weet ik dat ik ook wel een iets twijfel voelde en toch was het nog anders dan dit verhaal van jou
Sababber schreef:Maar even alleen al het punt dat hij 6 maanden geleden zegt niet te gaan adverteren, een advertentie heeft geplaatst 4 maanden geleden met een vraagprijs van €25000. Als je er naar vraagt is het een oude advertentie die hij verlengd heeft van voor die €30000 voor mensen van buitenaf?
Hoe je het ook wendt of keert, hier wordt een spelletje gespeeld. Play stupid games, win stupid prices. Dit zag je zelf met de kerst al, waarom zou je hier door gaan?
ruitje schreef:Ik vind ook wel dat er hier allerlei zaken bijgehaald worden die compleet niet relevant zijn. De beste man mag niet eens meer samen met zijn broer het paard naar de dierenarts brengen want dat is raar.
Wat iemand wel of niet voor een paard vraagt, nu of 6 maanden geleden, dat is helemaal aan de verkoper. Je kan 20 verschillende redenen hebben om te stijgen of zakken in prijs, om een paard wel of niet op sporthorses en niet op Facebook te adverteren( ik adverteerde ook nooit op socials, aangezien iedere halve kip dan reacties gaat geven die gaan van : te duur, tot mag ik 'm leasen)
Daarnaast mag het paard gewoon compleet RX gekeurd worden nu, heeft TS meerdere keren kunnen proefrijden en weet hoe het paard op stal is daar. En de vraag: ' wat kan ik uit het bloed testen ' blijft terug komen.
Als ik de verkoper was en ik had iemand gehad die ik zoveel ruimte had gegeven in het verkoop proces en ik las deze berichten zou ik denken: joejoe.
Er straalt zoveel wantrouwen uit alle posts van de TS naar deze verkoper uit... terwijl wat heeft verkoper feitelijk gedaan dan tot nu toe?
Misschien teveel gevraagd voor een paard?
Dan is de hele paardenwereld een oplichter denk ik
Sam94 schreef:Janinevv schreef:Ik voelde mij ook wel redelijk bedonderd zeker als ik er nu terug over na denk. Goedgelovige ik …
Alsjeblieft doe het niet als je twijfelt, zoveel geld weg gooien is dood zonde. Als ik terug denk weet ik dat ik ook wel een iets twijfel voelde en toch was het nog anders dan dit verhaal van jou
Wat is er bij jou gebeurd?