tamary schreef:Bloedzuigende luizen zou je met een wormenkuur of pour on moeten kunnen bestrijden, maar niet alle luizen/huidparasieten zuigen bloed.
Daarnaast wat is de bron van de luizenbesmetting? Als die bv de boxwanden is, dan helpt enkel pony behandelen niet, herbesmetting blijft dan doorgaan.
Daarnaast krik haar weerstand op, dus krijgt ze genoeg vit./min. en essentiele aminozuren binnen?
En staan ze op stro? Want die holle buisjes zijn ook goede schuilplaatsen voor van alles aan plaagbeestjes, soms komen ze er zelfs mee meeliftend je terrein op.
Hi Tamary ik zou daarom ook de d.a. erbij moeten halen om te kijken wat voor luizen het zijn.
Boxwanden en stro zijn eigenlijk niet van toepassing want daar staan ze niet in en dus ook het stro is niet van toepassing. We willen toch wel de boxen gaan doen, voor je weet maar nooit. Maar het probleem is, dat heb ik al wel eerder beschreven, dat ze op 8 hectare natuurterrein lopen, waar ook bomen staan en palen uiteraard van de heining. Het is een heidens werk om 1000 weilandpalen te ontsmetten en de bomen etc. We hebben zoveel mogelijk schrikdraad neergezet om te voorkomen dat ze schuren aan bomen, maar we kunnen niet alles uitsluiten.
Krijgt ze alles binnen, dat zou ik niet kunnen zeggen. Ik kan wel een supplement gaan geven om haar weerstand op te krikken. Ze is de oudste, dus dat kan ze wel gebruiken. Dank voor de tip.
manja39 schreef:3e jaar alweer. Wat een werk is er verzet. Had niet in de gaten dat het alweer zo lang is.
Dank je Manja, Ja het gaat razendsnel! Soms lijkt het pas net, soms lijkt het al jaren...