[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:37

Ik persoonlijk vind het nl onzinnig dat in de L2 en de M1 oprichting verwacht wordt.
Oprichting krijg je door verzameling. En dat wordt in die klasses gewoon niet gevraagd.
Ik heb het idee dat men teveel kijkt naar de hengstenshows en jonge paardenshows. Waar het schijnbaar hot is om de paarden van voren lekker omhoog te harken.
Maar dat is geen `discussie` voor hier. :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:41

Je kan het onzinnig vinden, maar in de praktijk krijg met de kop in de grond wel minder punten al met de kop erop :7

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:46

Faline: ik verwacht niet te veel hoor, ik heb gewoon een hele andere kijk op paarden dan de meesten hier. En ik kijk ook naar andere paarden dan de meesten hier. Dat betekend niet dat ik teveel verwacht, maar >7000 voor een 6 jarig, hartstikke groen paard die simpel over de benen loopt vind ik gewoon behoorlijk aan de prijs.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:48

listiglistje schreef:
Je kan het onzinnig vinden, maar in de praktijk krijg met de kop in de grond wel minder punten al met de kop erop :7

Mensen die dat onzinnig vinden zitten zelf ook met hun kop naar beneden te kijken denk ik, want het is gewoon een feit dat paarden daar op worden afgestraft.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:51

struisvogelpolitiek :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:54

Ik heb het niet over het feit dat t afgestraft wordt, maar over de vraag of het juist is.
Die merrie loopt imo niet op de kop. Nee, niet opgericht ook. Maar dat is dus ook niet nodig imo.
Maar nogmaals, die discussie hoort hier niet. En ik hoef ook geen halve toespelingen dat ik zelf met m'n kop naar beneden zit. :+

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:57

Faline schreef:
Was benieuwd wat jullie van deze vonden: http://www.youtube.com/watch?v=lkdGIraz1_Y

Mijn paard is op die stal gefokt (heb haar daar ook gekocht).
Super eerlijke en vriendelijke handelaar.

Edit:
Ik vind het een leuk dier :)
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 04-01-13 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:01

Nou Needje als JDP er wellicht serieus de sport mee in wil, dan krijg je het toch moeilijk vanaf
bepaalde klasses of je moet het niet erg vinden om iedere week je puntjes te moeten sprokkelen op een klein achterafwedstrijdjes....

Dat mag toch hier best vermeld worden? Bouw/gangen staat of valt met het resultaat tussen de witte hekjes.....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:10

nou als een beest nog redelijk in elkaar zit dan is er ook veel nog aan te rijden hoor, front kun je ervoor een groot gedeelte aanrijden.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:11

Klopt, maar dit paard lijkt mij op film niet een die van zichzelf al makkelijk in de oprichting te rijden is. En hij is inmiddels al 6, hoe later je er met zo een aan begint hoe moeilijker dat wordt

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:14

Dat is waar fokfanaat! Maar hhelaas over het algemeen zie ik dat als je een middelmatige ruiter bent.
Het meestal niet lukt bij een neerwaarts gebouwd paard!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:16

of ze echt neerwaarts gebouwd is kan ik op deze foto's niet zien.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:20

Sundral schreef:
Faline: ik verwacht niet te veel hoor, ik heb gewoon een hele andere kijk op paarden dan de meesten hier. En ik kijk ook naar andere paarden dan de meesten hier. Dat betekend niet dat ik teveel verwacht, maar >7000 voor een 6 jarig, hartstikke groen paard die simpel over de benen loopt vind ik gewoon behoorlijk aan de prijs.

Ja ben ik direct met je eens hoor :j
Maar ging mij buiten de prijs even om dat een simpel paard voor de meesten hier geen probleem is. (Gros van wat er op wedstrijd rondloopt is ook heel erg simpel.)
Zo lang ze maar goed gezond zijn, zonder onoverkomelijke gebreken.

Van mezelf zie ik genoeg leuks op internet, maar nog niks gezien met 'de WAUW' factor op een paar belachelijk dure na.. (die hun geld vast waard zijn, maar niet voor mij :P)
Ik wil dr wel eentje die mensen niet zomaar voorbij lopen, moet op positieve manier wel een lekker opvallend paard zijn.
Maar ik ben wat verwend op dat gebied; heb met al mijn paarden eigenlijk wel op de een of andere manier altijd veel aanspraak ed op wedstrijden (of ergens anders) gehad. :j

Om toch wat speciaals te vinden kijk ik ook regelmatig uit naar bijvoorbeeld AT's (speciale kleuren, metallic glans) en in Spanje zit een Andalusier/Pre fokker die in creme en pearl kleuren fokt, waarvan ik het aanbod ook in de gaten hou. Maar ja kwaliteit én kleur zijn heel zeldzaam :=

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:27

voorbeeld
toen ze dr pas een aantal weken reed:
Afbeelding
oktober
Afbeelding
januari
Afbeelding
Afbeelding

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:42

Fokfanaat, deze heeft een fijn achterbeen en toch zie ik graag nog meer aansluiting tussen lendenen en schoft, zeg maar net achter zadel geen holte maar recht of bol

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:44

dat klopt, maar perfect is er geen een, deze compenseert alles met haar fantastische karakter, maar dat is wel iets waar ik met hengstenkeuze rekening mee houdt.
Ging me meer om het verschil in oprichting, dat dat met opleiding best heel snel kan verbeteren

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:48

Het paard is AL 6? :=
Geeft maar weer aan hoe snel de huidige paarden kapotgereden zijn tegenwoordig. :(

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:53

Leuk paard! Karakter is sowieso een meewerkend punt.
Toch zie ik nog een achterbeen wat achter de massa blijft.
Maar ik snap wel wat je bedoeld!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:56

weet niet of het mag hier hoor maar willen jullie lachen :D

kwam namelijk ons verkoopfilmpje tegen en volgens mij is het echt het slechtste filmpje van 2012. Dochter van 14 rijdt en zoon van 11 heeft gefilmd, gemonteerd en muziekje er bij bedacht (mijn god, hoe kwam ier er op :o )

je zou het niet verwachten, maar de pony is wel verkocht :D

http://www.youtube.com/watch?v=nWaxdmDM ... =endscreen

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:06

_/-\o_

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:07

Yom: Die ijsthee op de bakrand doet het 'm :').

Needje: Zo'n opmerking slaat noch kant noch wal. Van een zesjarige mag je best verwachten dat je hem zowel laag als hoog in kan stellen en dat je hem dus ook in de oprichting kan rijden. Dat heeft niks met 'kapot rijden' te maken.

modigliani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:09

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:42

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:48

Doen die mensen alleen fokken? Omdat er staat dat ze haar verkocht hebben omdat ze zo vreselijk goed kon springen. Die schimmel is wel knap, maar meer kan ik er ook niet over zeggen. Hebben de ballen verstand van springen en springpaarden.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:53

Oprichting kun je wel verwachten, maar als ze daar niet naar gereden worden zal zo'n paard het ook niet laten zien.

Vind die Flemmingh helemaal geen gek dier. Toont misschien nog niet zo apart, maar hij is jong zat en zo te zien wel heel fijn te rijden. Da's ook wat waard!