Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

anneve

Re: Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:54

Citaat:
wereld van verschil

Met wat bedoel je? Dit is wel een mooie passage piaffe idd.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:56

klopt...ook een vele betere uitgestrekte draf...
als je gribaldi clinic van edward gal bekijkt zie je ook dat de achterhand er niet goed onder zet...tilt wel op maar daar is alles mee gezegt...gribaldie heeft geen sterke achterhand, ook al zijn het er veel niet mee eens...
hoevaak zie je niet dat de achterhoeven de grond even aantikken of net niet

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:56

met de methodes van tegenwoordig en de eerdere .....
echte samenwerking met het paard, niet zo gefoceerd......

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:00

ladylay schreef:
[b]je hebt strekken

http://www.youtube.com/watch?v=PuVWEJ4_ ... ed&search=

rond de 30 seconden

Bij ongeveer 2minuut 50 zie je gribaldi veel beter strekken, die van rond de 30sec vind ik een beetje matig, lijkt net alsof 1 voorbeen minder naar voren gaat dan de ander

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:02

ja nee okay, had gewoon even een filmpje gepakt Lachen

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:10

Nee Gribaldi kan idd niet zo goed strekken. Eens, maar dat komt niet door de trainingsmethode. Hij is wel de vader van Paint, zelfde trainingsmethode en waanzinnig goede strekker (ook van de achterhand).

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:12

ladylay schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=r8ujdjyl ... ed&search=

bij de 30 sec. zie je de piaffe, en erna de passage.....

wereld van verschil

Is toch geen vergelijking, op of naast het paard Verward?

Bovendien komen jullie alleen aan met voorbeelden van barokke paarden vs warmbloedpaarden/KWPN-ers, is toch gewoon appels met peren vergelijken (onder het mom van een paard is een paard, fruit is fruit).

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:16

En wat betreft andere voorbeelden, dat zijn Duitsers (Bernd Eyers als maker van de filmpjes). Dat zijn de uitvinders van de Rollkur, oftewel LDR rijden Haha!.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:27

@ Anoukie: pagina terug heb ik nog een filmpje gevonden van niet (alleen?) barok paarden

edit: zie al dat je zegt dat dat de duitsers zijn enzo

(maar toch vind ik wel dat er een aantal erg goed gereden worden)
Laatst bijgewerkt door Cardy op 19-10-07 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:28

en heeft niks met op of naast het paard te maken, er staat een tijd bij...

en toch zie je overduidelijk verschil Lachen

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:29

Cardy schreef:
@ Ladylay: geweldig die voorbeelden! Lachen

als ik jullie was zou ik anders ook eens de KNHS dvd gaan bekijken... Wat je daar allemaal voorbij ziet komen..
Vreselijk, er wordt getrokken, gezaagd, scheve paarden, tegen de hand, enz.
Ik gebruik deze dvd vaak om me proefjes uit me hoofd te leren, erg handig hiervoor maar ik erger me echt dood aan de manier van rijden..
Ik zou eens proef 21 (= M2) gaan bekijken, rijtechnisch is dit echt slecht vind ik persoonlijk

Hier ben ik het volledig mee eens. Maar als jan met de korte achternaam het vertoond tijdens de wedstrijd kan die wel inpakken en naar huis gaan. Zo jammer dat die DVD die ik overigens heel handig vind voor het leren van de proeven zo incorrect rijwerk laat zien.

Ik weet dat sommigen de rollkuur kunnen vragen en daar ook direct weer weg kunnen rijden, maar ik begrijp de reden van het vragen niet. En kan me het nut er ook niet van voorstellen. Al helemaal niet als je het in een ambiance laat zien waar heel veel mensen zijn, oefen dat thuis.
En heel erg jammer vind ik dan dat het verzamelde werk niet meer verzameld is.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:33

n.a.v. Filmpes: Die Andalusier vind ik veel soepeler ogen op beide filmpjes, ook veel leniger.
Heb geleerd van paardenarts en osteopate als docente, S vd Laarse dat paarden rond de 1.55m/
1.60m vaak anatomisch veel beter in elkaar zitten dan de grotere dieren, dus dat zou een reden kunnen zijn; ook zal het rasafhankelijk kunnen zijn, dus in hoeverre hangt dat makkelijke lopen en opgericht tonen af van de ruiter?

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:34

In die ambiance wordt wel alles uitgelegd, en tijdens de clinic is dit rond instellen maar een kortdurend moment. Als je dan alle 5 momenten fotografeert en de rest van de 1.5 uur durende clinic niet, dan krijg je een vertekend beeld. De variatie is houding op zich is zelfs maar een van de vele dingen die uitgelegd wordt.

Edit: typfoutje

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:36

anneve schreef:
In die ambiance wordt wel alles uitgelegd, en tijdens de clinic is dit maar een moment. Als je dan alle 5 momenten fotografeert en de rest van de 1.5 uur durende clinic niet. Dan krijg je een vertekend beeld. De variatie is houding op zich is zelfs maar een van de vele dingen die uitgelegd wordt.

Joh, laat het toch rusten Knipoog. Ik heb al zoooo vaak dit soort discussies gelezen en je dringt nooit door die muur door Knipoog.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:38

Een paard hoort -los van een geweldig leven, baasje, welzijn- niet zo te worden opgeknoopt, daar zijn geen excuses voor.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:39

ieder zijn mening idd Lachen
en een muur ? die heb ik niet Knipoog

maar idd opknopen, snelle ontwikkeling half gebakken...te triest voor woorden
Laatst bijgewerkt door ladylay op 19-10-07 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:40

Zou ook niet nodig hoeven zijn, ladylay!
Gelukkig mogen we allemaal het onze denken. Haha!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:41

detour schreef:
Zou ook niet nodig hoeven zijn, ladylay!
Gelukkig mogen we allemaal het onze denken. Haha!

Knipoog idd

en dan dat je begint over een muur....tja overbodig.....Lachen
dat houdt in dat je geen mening mag hebben, ik zou dat ook jouwn kant opkunnen schuiven.
maar dat doe ik niet

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:59

Kafue schreef:
Cardy schreef:
@ Ladylay: geweldig die voorbeelden! Lachen

als ik jullie was zou ik anders ook eens de KNHS dvd gaan bekijken... Wat je daar allemaal voorbij ziet komen..
Vreselijk, er wordt getrokken, gezaagd, scheve paarden, tegen de hand, enz.
Ik gebruik deze dvd vaak om me proefjes uit me hoofd te leren, erg handig hiervoor maar ik erger me echt dood aan de manier van rijden..
Ik zou eens proef 21 (= M2) gaan bekijken, rijtechnisch is dit echt slecht vind ik persoonlijk

Hier ben ik het volledig mee eens. Maar als jan met de korte achternaam het vertoond tijdens de wedstrijd kan die wel inpakken en naar huis gaan. Zo jammer dat die DVD die ik overigens heel handig vind voor het leren van de proeven zo incorrect rijwerk laat zien.

Ik weet dat sommigen de rollkuur kunnen vragen en daar ook direct weer weg kunnen rijden, maar ik begrijp de reden van het vragen niet. En kan me het nut er ook niet van voorstellen. Al helemaal niet als je het in een ambiance laat zien waar heel veel mensen zijn, oefen dat thuis.
En heel erg jammer vind ik dan dat het verzamelde werk niet meer verzameld is.

Inderdaad... als ik zo mijn proef zou rijden dan kom ik terug met verlies.. En dan heeft deze dvd een voorbeeldfunctie... Als ik zo rijd dan kan ik beter stoppen met rijden...

En dan kom een aantal bekende ruiters langs, en dan denk ik van... als hun zo een proef uit de basissport rijden, dan kunnen ze van mij part mooi terug naar de B (bij wijze van spreken)...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:01

Ik zie het nut in van de klassieke scholing, maar ook het nut van LDR. Ik vind dus oprecht dat ik geen muur heb en dat jullie je alleen maar blind staren op filmpjes en foto's. Ga het eens in het echt bekijken, op wedstrijden, clinics etc. Dan zie je hoe het echt gaat, 1 1/2 uur lang. En dat is niet alleen opknopen en met de kin op de borst...

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:02

Amen (ik vind het niet erg om te discussieren, maar jij ook niet).

Van een snelle ontwikkeling is geen sprake. Nelson is 12 jaar. LDR leidt niet tot een snellere ontwikkeling. Anky is geen voorstander van paarden snel opleiden en ik kan me van haar geen enkel paard herinneren wat snel opgeleid is. Jullie wel?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:04

Anoukie schreef:
Ik zie het nut in van de klassieke scholing, maar ook het nut van LDR. Ik vind dus oprecht dat ik geen muur heb en dat jullie je alleen maar blind staren op filmpjes en foto's. Ga het eens in het echt bekijken, op wedstrijden, clinics etc. Dan zie je hoe het echt gaat, 1 1/2 uur lang. En dat is niet alleen opknopen en met de kin op de borst...

ik ben het met je eens , en ik heb het ook niet alleen van filmpjes en foto's Knipoog

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:05

Dus jij ziet ook het nut in van LDR ladylay? Dat haalde ik toch echt niet uit je berichten . Zooooo anti-Anky...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:13

Ikzelf ben niet anti-anky.. vind dat haar manier van trainen (en van andere die zo rijden), niet mij ding.. Ik zou het persoonlijk anders hebben aangepakt.

Maar aan de andere kant: ik ben geen topruiter, heb geen zeer goeie (en dure) paarden onder me kont, en enz.

Verder heb ik zo iets van: Heeft het geen schade voor de paarden (zowel lichamelijk als fysiek)? Dan moet ze het lekker zo blijven doen, en daarnaast willen de jury's een bepaald beeld zien.
Dit laat Anky zien, en wint dus 9 van de 10 keer, dus heeft haar training "nut".

..Maar nogmaals ik had het wel liever anders gezien

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:22

Nelson is het goedkoopste paard wat Anky ooit gehad heeft. Ze heeft hem in Erp uit de wei geplukt waar hij al een jaar stond. Dus het is geen duur paard en zal dat waarschijnlijk ook nooit worden (hij bokt nl. en is al relatief oud)