Citaat:wereld van verschil
Met wat bedoel je? Dit is wel een mooie passage piaffe idd.
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Citaat:wereld van verschil
ladylay schreef:
ladylay schreef:http://www.youtube.com/watch?v=r8ujdjyl ... ed&search=
bij de 30 sec. zie je de piaffe, en erna de passage.....
wereld van verschil
Cardy schreef:@ Ladylay: geweldig die voorbeelden!
als ik jullie was zou ik anders ook eens de KNHS dvd gaan bekijken... Wat je daar allemaal voorbij ziet komen..
Vreselijk, er wordt getrokken, gezaagd, scheve paarden, tegen de hand, enz.
Ik gebruik deze dvd vaak om me proefjes uit me hoofd te leren, erg handig hiervoor maar ik erger me echt dood aan de manier van rijden..
Ik zou eens proef 21 (= M2) gaan bekijken, rijtechnisch is dit echt slecht vind ik persoonlijk
anneve schreef:In die ambiance wordt wel alles uitgelegd, en tijdens de clinic is dit maar een moment. Als je dan alle 5 momenten fotografeert en de rest van de 1.5 uur durende clinic niet. Dan krijg je een vertekend beeld. De variatie is houding op zich is zelfs maar een van de vele dingen die uitgelegd wordt.
detour schreef:Zou ook niet nodig hoeven zijn, ladylay!
Gelukkig mogen we allemaal het onze denken.
Kafue schreef:Cardy schreef:@ Ladylay: geweldig die voorbeelden!
als ik jullie was zou ik anders ook eens de KNHS dvd gaan bekijken... Wat je daar allemaal voorbij ziet komen..
Vreselijk, er wordt getrokken, gezaagd, scheve paarden, tegen de hand, enz.
Ik gebruik deze dvd vaak om me proefjes uit me hoofd te leren, erg handig hiervoor maar ik erger me echt dood aan de manier van rijden..
Ik zou eens proef 21 (= M2) gaan bekijken, rijtechnisch is dit echt slecht vind ik persoonlijk
Hier ben ik het volledig mee eens. Maar als jan met de korte achternaam het vertoond tijdens de wedstrijd kan die wel inpakken en naar huis gaan. Zo jammer dat die DVD die ik overigens heel handig vind voor het leren van de proeven zo incorrect rijwerk laat zien.
Ik weet dat sommigen de rollkuur kunnen vragen en daar ook direct weer weg kunnen rijden, maar ik begrijp de reden van het vragen niet. En kan me het nut er ook niet van voorstellen. Al helemaal niet als je het in een ambiance laat zien waar heel veel mensen zijn, oefen dat thuis.
En heel erg jammer vind ik dan dat het verzamelde werk niet meer verzameld is.
Anoukie schreef:Ik zie het nut in van de klassieke scholing, maar ook het nut van LDR. Ik vind dus oprecht dat ik geen muur heb en dat jullie je alleen maar blind staren op filmpjes en foto's. Ga het eens in het echt bekijken, op wedstrijden, clinics etc. Dan zie je hoe het echt gaat, 1 1/2 uur lang. En dat is niet alleen opknopen en met de kin op de borst...