Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
maikeltje schreef:Nee, denken dat de pownie van een beetje poetsen en tutten alleen gelukkig wordt omdat jij hem geen nieuw leuk leventje gunt terwijl hij het leuk vindt als er iemand met zijn of haar reet opzit. Haha, nee dan ben je niet egoistischEn ja, ik vind dat je je pony dan gedwongen met de VUT doet ja. Of noem jij een beetje poetsen, tutten en wandelen leuk voor een gezonde jonge pony die je verder niets uitdagends meer hebt te bieden??? Als mijn paard dit zou overkomen dan zou ie wegkwijnen van ellende. Die vindt het leuk dat ik met mijn reet bovenop hem zit en hem overal mee naartoe neem.
renskek schreef:Een miljoen is echt heel veel geld en het is zwaar onlogisch dat het voor een huis-tuin en keukenpaard zoals die van mij geboden wordt
Nadya schreef:Sommige mensen denken dat rijden zaligmakend is, Baxter en Rosita.
Baxter schreef:maikeltje schreef:Nee, denken dat de pownie van een beetje poetsen en tutten alleen gelukkig wordt omdat jij hem geen nieuw leuk leventje gunt terwijl hij het leuk vindt als er iemand met zijn of haar reet opzit. Haha, nee dan ben je niet egoistischEn ja, ik vind dat je je pony dan gedwongen met de VUT doet ja. Of noem jij een beetje poetsen, tutten en wandelen leuk voor een gezonde jonge pony die je verder niets uitdagends meer hebt te bieden??? Als mijn paard dit zou overkomen dan zou ie wegkwijnen van ellende. Die vindt het leuk dat ik met mijn reet bovenop hem zit en hem overal mee naartoe neem.
Hahaha... Dus volgens jou kan je niks meer met je paardjes als je er niet meer op kan zitten... Bestaat een paard hebben bij jou alleen maar uit wandelen, poetsen, tutten en zolang het zou kunnen uit rijden...
Dan zou ik als paard ook liever aan iemand verkocht worden die wat creatiever is en wel meer als alleen dat kan verzinnen...
Ga je daar eens in verdiepen...
promptertje schreef:Ik blijf dit een boeiend topic vinden
maikeltje schreef:Nee, denken dat de pownie van een beetje poetsen en tutten alleen gelukkig wordt omdat jij hem geen nieuw leuk leventje gunt terwijl hij het leuk vindt als er iemand met zijn of haar reet opzit. Haha, nee dan ben je niet egoistischEn ja, ik vind dat je je pony dan gedwongen met de VUT doet ja. Of noem jij een beetje poetsen, tutten en wandelen leuk voor een gezonde jonge pony die je verder niets uitdagends meer hebt te bieden??? Als mijn paard dit zou overkomen dan zou ie wegkwijnen van ellende. Die vindt het leuk dat ik met mijn reet bovenop hem zit en hem overal mee naartoe neem.
eefangel schreef:Deze discussie zit volgens mij op een dood punt...
De mensen die zeggen hun paard weg te doen worden hier ook alleen maar veroordeeld zeg
promptertje schreef:Ik blijf dit een boeiend topic vinden
Over "niet verder komen in "de sport" met het huidige paard en daarom maar een ander paard kopen": in hoeverre heeft de ruiter zélf wel het talent om hogerop te komen? Ligt het wel altijd aan de mogelijkheden van het paard - of kan de ruiter zelf niet verder?
Ik kom nu al heel wat jaar op bokt. En in al die jaren heb ik al heel veel nieuwe "getalenteerde" paarden zien verschijnen, waarmee veel ruiters ook weer niet verder komen. Aan wie ligt het dan? Het paard als schuldige aanwijzen is natuurlijk wel de makkelijkste weg. Maar hoeveel mensen hebben nou écht het talent om hoger te komen dan die Z-dressuur of M-springen? Of om daar überhaupt al te komen? Gelukkig denken velen dat ze dat talent hebben, en dat is een van de grondpijlers van paardenfokkerij en -handel
xAmigo schreef:Geld maakt niet gelukkig.
Amigo wel.
DaniPlonk schreef:maikeltje schreef:Nee, denken dat de pownie van een beetje poetsen en tutten alleen gelukkig wordt omdat jij hem geen nieuw leuk leventje gunt terwijl hij het leuk vindt als er iemand met zijn of haar reet opzit. Haha, nee dan ben je niet egoistischEn ja, ik vind dat je je pony dan gedwongen met de VUT doet ja. Of noem jij een beetje poetsen, tutten en wandelen leuk voor een gezonde jonge pony die je verder niets uitdagends meer hebt te bieden??? Als mijn paard dit zou overkomen dan zou ie wegkwijnen van ellende. Die vindt het leuk dat ik met mijn reet bovenop hem zit en hem overal mee naartoe neem.
Pony's kunnen ook voor de kar of heb je daar nog nooit van gehoord? en dr zijn zat kinderen die geen eigen pony hebben en misschien niet op een manege rijden, die zullen het vast leuk vinden om een pony te komen verzorgen