Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RRteam

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:05

Nou nee ik kan mij pony niet verkopen heb gewoon een band met dat beesie en die kan(en wil ik ook niet) ik voor geen goud missen

ook al kan ik met die mijoen de dingen doen die ik wil

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:06

maikeltje schreef:
Nee, denken dat de pownie van een beetje poetsen en tutten alleen gelukkig wordt omdat jij hem geen nieuw leuk leventje gunt terwijl hij het leuk vindt als er iemand met zijn of haar reet opzit. Haha, nee dan ben je niet egoistisch Clown En ja, ik vind dat je je pony dan gedwongen met de VUT doet ja. Of noem jij een beetje poetsen, tutten en wandelen leuk voor een gezonde jonge pony die je verder niets uitdagends meer hebt te bieden??? Als mijn paard dit zou overkomen dan zou ie wegkwijnen van ellende. Die vindt het leuk dat ik met mijn reet bovenop hem zit en hem overal mee naartoe neem. Haha!

Hahaha... Dus volgens jou kan je niks meer met je paardjes als je er niet meer op kan zitten... Bestaat een paard hebben bij jou alleen maar uit wandelen, poetsen, tutten en zolang het zou kunnen uit rijden...
Dan zou ik als paard ook liever aan iemand verkocht worden die wat creatiever is en wel meer als alleen dat kan verzinnen...
Ga je daar eens in verdiepen...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:07

Sommige mensen denken dat rijden zaligmakend is, Baxter en Rosita. Clown

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:08

Een miljoen is echt heel veel geld en het is zwaar onlogisch dat het voor een huis-tuin en keukenpaard zoals die van mij geboden wordt Tong uitsteken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:08

renskek schreef:
Een miljoen is echt heel veel geld en het is zwaar onlogisch dat het voor een huis-tuin en keukenpaard zoals die van mij geboden wordt Tong uitsteken

Heb ik ook al heel vaak gezegd hier, maar sommigen blijven het serieus nemen. Knipoog

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:10

Ik blijf dit een boeiend topic vinden Knipoog

Over "niet verder komen in "de sport" met het huidige paard en daarom maar een ander paard kopen": in hoeverre heeft de ruiter zélf wel het talent om hogerop te komen? Ligt het wel altijd aan de mogelijkheden van het paard - of kan de ruiter zelf niet verder?

Ik kom nu al heel wat jaar op bokt. En in al die jaren heb ik al heel veel nieuwe "getalenteerde" paarden zien verschijnen, waarmee veel ruiters ook weer niet verder komen. Aan wie ligt het dan? Het paard als schuldige aanwijzen is natuurlijk wel de makkelijkste weg Sigaar. Maar hoeveel mensen hebben nou écht het talent om hoger te komen dan die Z-dressuur of M-springen? Of om daar überhaupt al te komen? Gelukkig denken velen dat ze dat talent hebben, en dat is een van de grondpijlers van paardenfokkerij en -handel Knipoog

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:11

Ik denk dat ik het wel zou doen voor 1 miljoen, zeker na wat ik met haar meemaak nu (kliniek rekeningen) lol

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:12

Ik vind het dus ook een beetje onzin om over dingen te gaan speculeren, die toch niet voorkomen.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:12

Nadya schreef:
Sommige mensen denken dat rijden zaligmakend is, Baxter en Rosita. Clown

Ja echt he... Vind het gewoon een beetje sneu... En natuurlijk is paardrijden leuk. Maar andere dingen met je paardjes ondernemen is ook heel erg leuk en daar hebben ze net zoveel plezier in...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:35

Baxter schreef:
maikeltje schreef:
Nee, denken dat de pownie van een beetje poetsen en tutten alleen gelukkig wordt omdat jij hem geen nieuw leuk leventje gunt terwijl hij het leuk vindt als er iemand met zijn of haar reet opzit. Haha, nee dan ben je niet egoistisch Clown En ja, ik vind dat je je pony dan gedwongen met de VUT doet ja. Of noem jij een beetje poetsen, tutten en wandelen leuk voor een gezonde jonge pony die je verder niets uitdagends meer hebt te bieden??? Als mijn paard dit zou overkomen dan zou ie wegkwijnen van ellende. Die vindt het leuk dat ik met mijn reet bovenop hem zit en hem overal mee naartoe neem. Haha!

Hahaha... Dus volgens jou kan je niks meer met je paardjes als je er niet meer op kan zitten... Bestaat een paard hebben bij jou alleen maar uit wandelen, poetsen, tutten en zolang het zou kunnen uit rijden...
Dan zou ik als paard ook liever aan iemand verkocht worden die wat creatiever is en wel meer als alleen dat kan verzinnen...
Ga je daar eens in verdiepen...

Nee dan lees je niet goed Tong uitsteken Mijn paard vindt het leuk om overal mee naartoe te gaan en die zou weg staan te kwijnen als hij niet meer zou kunnen werken. En dan heb ik het niet over alleen maar grondwerk want daar vindt hij niet zoveel aan. Of vrijheidsdressuur, vindt ie ook niks Clown Maar kom maar, ik sta open voor ideeën hoor Lachen En ik weet niet hoe jullie erbij komen dat ik mijn dieren als wegwerpdingen zomaar van de hand doe Verward Hier is nog nooit een dier weggegaan of verkocht, nog nooit. Wij zijn zelfs voor ons oude paard verhuist, hebben een huis met een stukkie grond gekocht zodat ie nog ruim 5 jaar bij ons is kunnen blijven en kon genieten van zijn jonge oude dag. Die werd nl kreupel (kon niet meer beter worden, alleen maar slechter) en stond toendertijd op een pensionstal. Ik was toen zwanger van de eerste en we moesten een keuze maken omdat ik met een kleine mijn paard (waar ik niet meer op mocht rijden dus Bloos! ) niet meer kon gaan verzorgen OMDAT ie op een pensionstal stond. Mijn vriend werkt nl 's avonds en met een baby kun je 's avonds niet weg want die moet slapen. Dus hebben we ervoor gekozen het paard NIET in te laten slapen, maar een huis met stukkie grond te kopen zodat ie bij huis kon komen te staan. En ook een maatje voor hem gekocht zodat ie niet alleen zou staan te verpieteren. Dit was een vergaande beslissing, ik ken niet veel mensen die om hun paard nog een paar fijne jaren te kunnen gunnen een ander huis gaan kopen. Als het niet voor Jordy was geweest hadden we het risico voor zo'n hoge hypotheek nog niet genomen. Maar ja, alles voor de dieren he? Ik had 'm ook in kunnen laten slapen en een ander paard kunnen kopen waar ik wel op zou kunnen rijden. Denk dat de meeste anderen dit hadden gedaan aangezien ons Jordy niet meer belast mocht worden. Was ook de makkelijkste oplossing geweest.

En als mijn kinderen van hun pony zijn gegroeid dan gaat ie ook niet via een handelaar weg. Maar hij gaat dan wel naar iemand die de tijd en aandacht erin kan steken die zo'n pony nodig heeft. Dat is voor zo'n beest veel beter dan dat ie bij mij de rest van z'n goeie jaren op de wei staat. Ik ben ervan overtuigd dat ik daar zo'n pony een veel groter plezier mee doe.
Laatst bijgewerkt door maikeltje op 30-05-07 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:39

promptertje schreef:

Ja, ik vind bepaalde gedachtengangen ook wel interessant in dit topic. Haha!

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:40

wegdoen voor 1 miljoen?? Dus niet, echt nooit...! Ik zou ze vriendelijk de deur wijzen, inclusief hun miljoentje Haha!

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:45

Geld maakt niet gelukkig.
Amigo wel. Ja

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:46

hmmm... ze heeft een peesblessure op dit moment, dus als ze het nu zouden aanbieden.... Ja...
Als ze het iver een jaar zouden zeggen en ze is weer helemaal terug op niveau... Dan weet ik het nog niet... Moeilijk hoor...

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:49

nee, nu niet. Ik rijd recreatief en af en toe een wedstrijd.

Voor hoog in de sport, zal ik er wel gaan over nadenken....

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:08

nee absoluut niet, deze gaat nooit meer weg

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:01

Deze discussie zit volgens mij op een dood punt...

De mensen die zeggen hun paard weg te doen worden hier ook alleen maar veroordeeld zeg Rolleyes

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:10

De tijd dat ik heb gezegd dat mijn paard NOOIT mee weg gaat is geweest.

Alles is te koop, maar of je het altijd eens wordt over de prijs is ten tweede,

maar voor 1 miljoen gaat ze vertrekken. Daar hoef ik echt niet over na te denken.

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:19

maikeltje schreef:

Pony's kunnen ook voor de kar of heb je daar nog nooit van gehoord? en dr zijn zat kinderen die geen eigen pony hebben en misschien niet op een manege rijden, die zullen het vast leuk vinden om een pony te komen verzorgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:20

eefangel schreef:
Deze discussie zit volgens mij op een dood punt...

De mensen die zeggen hun paard weg te doen worden hier ook alleen maar veroordeeld zeg Rolleyes

Andersom ook wel een beetje, mensen met naieve opmerkingen als "Ik verkoop mijn familie toch ook niet" worden ook veroordeeld...

Toch vind ik het een interesante discussie, mijn moeder moest gister dan ook keihard lachen toen ik erover vertelde... Vooral de reacties van sommigen kon ze niet helemaal snappen. Mijn moeder en ik waren het iig eensch Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:25

idd, de veroordeling komt van beide kanten

Ik ben al van alles geweest, naief penny, en je word niet eens op je woord geloofdt..ach ja..je kan maar wat zijn Haha!

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:30

promptertje schreef:

Over "niet verder komen in "de sport" met het huidige paard en daarom maar een ander paard kopen": in hoeverre heeft de ruiter zélf wel het talent om hogerop te komen? Ligt het wel altijd aan de mogelijkheden van het paard - of kan de ruiter zelf niet verder?

Ik kom nu al heel wat jaar op bokt. En in al die jaren heb ik al heel veel nieuwe "getalenteerde" paarden zien verschijnen, waarmee veel ruiters ook weer niet verder komen. Aan wie ligt het dan? Het paard als schuldige aanwijzen is natuurlijk wel de makkelijkste weg Sigaar. Maar hoeveel mensen hebben nou écht het talent om hoger te komen dan die Z-dressuur of M-springen? Of om daar überhaupt al te komen? Gelukkig denken velen dat ze dat talent hebben, en dat is een van de grondpijlers van paardenfokkerij en -handel Knipoog

Dit vind ik een hele goeie..
Mensen banketstaaf je hier maar onderuit..

YuriiikO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:42

xAmigo schreef:
Geld maakt niet gelukkig.
Amigo wel. Ja

Haha! Haha!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:44

Elk gezond paard kan iig z dressuur
Gaat dat niet is het echt de tekort koming van de ruiter Bloos

Tuurlijk zal het met het ene paard makkelijker gaan dan met de ander, maar idd, veel vaker ligt het niet verder komen bij de ruiter.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:13

DaniPlonk schreef:
maikeltje schreef:

Pony's kunnen ook voor de kar of heb je daar nog nooit van gehoord? en dr zijn zat kinderen die geen eigen pony hebben en misschien niet op een manege rijden, die zullen het vast leuk vinden om een pony te komen verzorgen

Niet alle pony's zijn geschikt voor de kar en ik ga geen pony aanhouden om andermans kinderen te kunnen laten rijden. Ik krijg het idee dat jij nog nooit voor de kosten van huis en dieren op hebt hoeven draaien want anders was je wel wat genuanceerder. Je hebt duidelijk nog geen idee wat het betekent om te moeten werken (en dan bedoel ik ECHT werken en geen vakantie of zaterdagbaantje) voor je dingen, huis en dieren. Of ga jij later een pony aanhouden voor andere kinderen terwijl je eigen kinderen dan maar moeten gaan voetballen ipv ponyrijden omdat het zo sjielugh is voor de pony om hem te verkopen aan een nieuw lief baasje? Nagelbijten / Gniffelen