Paloma, het verhaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Paloma, het verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:49

kekaro schreef:
ja dat begrijp ik, maar als je dochter het ziekenhuis in gemept word door een pony en je zend een pony de handel of slacht in dan koop je toch niet nog een keer een pony zonder uit te proberen ?!
dan ben je wel heel erg dom bezig hoor.

Het is net zo iets van: mijn kind is zwaargewond door onze herdershond die we de dag ervoor kochten. Direct afgemaakt en gauw een volwassen rottweiler gekocht. Ennuh die cursus komt later wel.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 06-02-07 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:49

slimmerik schreef:
SL kan dan wel heel schijnheilig hier doen maar op het moment dat ze zelf nog dacht dat ze Paloma aan het slachten waren zet ze doodleuk posten neer op cavaletti en andere fora dat ze 17 jaar is en net in het bezit is van haar eerste pony Zembla en dat ze zo blij is en blablabla.....

Het is toch te gruwelijk voor woorden dat je zo iets kunt doen. Okee als je dat een paar weken later doet... maar juist op zo'n moment.. *kots*

Ontkenninsfase als je bijna dood geschopt bent. Moet je altijd alles totaal uit de doeken doen?

Dus vertel je trots, mijn 2e pony, de 1e had ik 1 dag en die schopte mij bijna dood en mijn vader heeft hem naar de slacht gebracht, o nee naar een handelaar en ik vertel bokt lekker niet waar hij nu staat. Zo had het eigenlijk moet zijn, toch? Met een link naar bokt....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:50

slimmerik schreef:
Het is net zo iets van: mijn kind is zwaargewond door onze herdershond. Direct afgemaakt en gauw een volwassen rottweiler gekocht.

Goeie vergelijking ja, ook niet slim. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:51

slimmerik schreef:
kekaro schreef:
ja dat begrijp ik, maar als je dochter het ziekenhuis in gemept word door een pony en je zend een pony de handel of slacht in dan koop je toch niet nog een keer een pony zonder uit te proberen ?!

Het is net zo iets van: mijn kind is zwaargewond door onze herdershond. Direct afgemaakt en gauw een volwassen rottweiler gekocht.

Ja, waarom niet? Als die rotweiler uit een goed nest komt is er niets aan de hand. Dus wie denkt er nu in hokjes geest. Wellicht in jouw visie had het een labrador moeten zijn, maar die hebben toch ook tanden??? Kom mijn russell maar eens bekijken, kom binnen, geen nood, maar ga maar eens ongevraagd weg......

_Dunja_

zo te lezen kan dit topic nog wel 100 pagina's duren
vind dat er niet zoveel meer toegevoegd word aan dit verhaal
volgens mij is alles al helemaal uitgekauwd en besproken

slimmerik

russel schreef:
slimmerik schreef:
SL kan dan wel heel schijnheilig hier doen maar op het moment dat ze zelf nog dacht dat ze Paloma aan het slachten waren zet ze doodleuk posten neer op cavaletti en andere fora dat ze 17 jaar is en net in het bezit is van haar eerste pony Zembla en dat ze zo blij is en blablabla.....

Het is toch te gruwelijk voor woorden dat je zo iets kunt doen. Okee als je dat een paar weken later doet... maar juist op zo'n moment.. *kots*

Ontkenninsfase als je bijna dood geschopt bent. Moet je altijd alles totaal uit de doeken doen?

Dus vertel je trots, mijn 2e pony, de 1e had ik 1 dag en die schopte mij bijna dood en mijn vader heeft hem naar de slacht gebracht, o nee naar een handelaar en ik vertel bokt lekker niet waar hij nu staat. Zo had het eigenlijk moet zijn, toch? Met een link naar bokt....

Nee, ze had gewoon een tijdje haar mond dicht moeten houden. Ze heeft geen enkel gevoel van schaamte !!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:52

@ Dunja Helemaal mee eens, bovendien gaat het er bij mij niet in dat je een pony koopt omdat ze "mooi was" en het verleden er daarbij maar even vergeet.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:53

Volgens mij begreep SL heel het impact van internet niet. Denk dat ze dat nu wel begrijpt.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:54

russel schreef:
kekaro schreef:

Ja, maar dat vind jij, niet iedereen denkt zoals jij. Jij wilt je dochter troosten en die wil per se een pony.

sorry hoor ik heb zelf kinderen en ze zou wat mij betreft hoog en laag kunnen springen, eerst fatsoenlijk herstellen en dan een op zoek naar een lieve pony.
alles wat je dochtertje wilt ?? lekkere manier van opvoeden.

net als met het voorbeeld van de honden, neem de tijd ergens voor ! niet alles zo stel op sprong dat is toch nergens voor nodig, laat je kind eerst herstellen, ze kan wel een vliegtuig willen geef je die dan ook om haar te troosten ? kom op zeg dan koop je een knuffel voor dr of een leuk boek waar ze zich mee kan vermaken tijdens haar herstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:54

slimmerik schreef:
Nee, ze had gewoon een tijdje haar mond dicht moeten houden. Ze heeft geen enkel gevoel van schaamte !!

Dat vind jij, is jouw idee over het om gaan met dingen. Dus als anderen dan vragen hoe is het met Paloma, dan had ze mogen vertellen dat ze de volgende dag een andere pony had gekocht, of moest ze die pony laten staan omdat het niet moreel verantwoord was. Lijkt wel een rouw of zo, echtgenoot dood, moet zeker een jaar in het zwart en die aardige lieven man maar negeren. Nou mijn man mag meteen een nieuwe relatie hoor Haha!, het is maar hoe je zelf vind dat het moet zijn, jouw moraal, maar laat een ander een andere manier hebben. Leven en laten leven.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:55

Cayenne schreef:
@ Dunja Helemaal mee eens, bovendien gaat het er bij mij niet in dat je een pony koopt omdat ze "mooi was" en het verleden er daarbij maar even vergeet.

Hé, dat doen meisjes / penny's van 17.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:56

IKbenEllen schreef:
Cayenne schreef:

Hé, dat doen meisjes / penny's van 17.

Maar gelijkertijd in haar posts op Bokt zetten dat ze het dier de tijd gaat geven om vertrouwen te krijgen?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:57

kekaro schreef:

Tja ook dat zie ik vaak genoeg.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:57

russel schreef:
Ja, waarom niet? Als die rotweiler uit een goed nest komt is er niets aan de hand. Dus wie denkt er nu in hokjes geest. Wellicht in jouw visie had het een labrador moeten zijn, maar die hebben toch ook tanden??? Kom mijn russell maar eens bekijken, kom binnen, geen nood, maar ga maar eens ongevraagd weg......

Ik neem aan dat jouw Russell al sinds pup bij je is en je hem door en door kent. Deze mensen hebben nooit eerder een paard gehad. En er totaal geen kaas van gegeten.
En ik heb zelf ook rottweilers gehad, allebei prima dieren, maar ik had ze niet graag in een gezin gehad met mensen die nog nooit eerder een hond hadden gehad behalve een herder die één dag in huis was geweest.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:59

Cayenne schreef:
Maar gelijkertijd in haar posts op Bokt zetten dat ze het dier de tijd gaat geven om vertrouwen te krijgen?

Pa heeft tussentijds ingegrepen, was waarschijnlijk haar keuze niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:00

kekaro schreef:
[

sorry hoor ik heb zelf kinderen en ze zou wat mij betreft hoog en laag kunnen springen, eerst fatsoenlijk herstellen en dan een op zoek naar een lieve pony.

net als met het voorbeeld van de honden, neem de tijd ergens voor ! niet alles zo stel op sprong dat is toch nergens voor nodig, laat je kind eerst herstellen, ze kan wel een vliegtuig willen geef je die dan ook om haar te troosten ? kom op zeg dan koop je een knuffel voor dr of een leuk boek waar ze zich mee kan vermaken tijdens haar herstel.

Nu gaan we elke vorm van opvoeden bespreken. Weer een zwart-wit topic, het moet gewoon niet deugen krijg ik het gevoel. Pa dacht er goed aan te hebben gedaan, en jullie vinden van niet. Over verwennen gesproken, nou ik weet niet maar kijk eens om je heen. Ga eens kijken met welke kleding de opgroeiende jeugd mee loopt, spullen die ze hebben, weet niet eens hoe je ze moet bedienen.....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:01

IKbenEllen schreef:
Cayenne schreef:

Pa heeft tussentijds ingegrepen, was waarschijnlijk haar keuze niet.

Was haar keuze wel degelijk, ze heeft dit meerdere malen zelf lopen verkondigen hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:03

slimmerik schreef:
russel schreef:

Ik neem aan dat jouw Russell al sinds pup bij je is en je hem door en door kent. Deze mensen hebben nooit eerder een paard gehad. En er totaal geen kaas van gegeten.
En ik heb zelf ook rottweilers gehad, allebei prima dieren, maar ik had ze niet graag in een gezin gehad met mensen die nog nooit eerder een hond hadden gehad behalve een herder die één dag in huis was geweest.

Dan zouden er regels moeten komen om een paard aan te schaffen en dat is helaas onmogelijk. Ook ik had geen kaas gegeten van paarden toen ik mijn paard kocht en geloof mij maar, heb de eerste 2 jaar flink wat te stellen gehad en verschillende keren bijna verongelukt met mijn 100% verkeersmakke (o nee toch niet) gekochte paard. Ook toen heeft mijn man regelmatig geroepen, die knol gaat op internet of naar de slacht!!!! Straks zit je in een rolstoel. Heel logische reaktie van iemand die geen emotionele band met mijn paard heeft.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:06

russel schreef:
kekaro schreef:
[

Nu gaan we elke vorm van opvoeden bespreken. Weer een zwart-wit topic, het moet gewoon niet deugen krijg ik het gevoel. Pa dacht er goed aan te hebben gedaan, en jullie vinden van niet. Over verwennen gesproken, nou ik weet niet maar kijk eens om je heen. Ga eens kijken met welke kleding de opgroeiende jeugd mee loopt, spullen die ze hebben, weet niet eens hoe je ze moet bedienen.....

als je het zo ontzettend eens bent met de manier van doen in dit geval dan hebben we dat nu wel door.
wij zijn het er niet mee eens, ga je bij elk ding wat er nu genoemd word een tegenwoord geven ?
dat is 'Jouw manier van denken en doen en wij schrijven onze manier van denken en doen.
want bij jou krijg ik het gevoel dat het Wel moet deugen.
wat heeft het er mee te maken in wat voor kleding de jeugd rondloopt ?
ook dat moet een ieder voor zich weten, maar een pony kopen die je dochter zo mooi vind terwijl ze door haar vorige keuze het ziekenhuis in is getrapt, alleen maar om haar te troosten.....gaat wel heel erg ver hoor!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:08

Cayenne schreef:
Was haar keuze wel degelijk, ze heeft dit meerdere malen zelf lopen verkondigen hier.

Sorayalover schreef:
Even voor de duidelijk heid mijn OUDERS wilden haar naar de slachtbrengen ik heb NIETS over het paardje te zeggen het is niet mijn geld etc en mijn ouders zijn bang dat er iemand mee verongelukt. Ik vind dit maar een hoop gezeik eigenlijk!

Ze gaat NIET naar de slacht ze gaat OF naar Belgie vanmiddag en dan niet voor de slacht want daarvoor wilde de man haar niet (hoorde ik gisterenavond)
En anders naar een weitje.

Dit zegt ze dus.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:09

russel schreef:
Dan zouden er regels moeten komen om een paard aan te schaffen en dat is helaas onmogelijk. Ook ik had geen kaas gegeten van paarden toen ik mijn paard kocht en geloof mij maar, heb de eerste 2 jaar flink wat te stellen gehad en verschillende keren bijna verongelukt met mijn 100% verkeersmakke (o nee toch niet) gekochte paard. Ook toen heeft mijn man regelmatig geroepen, die knol gaat op internet of naar de slacht!!!! Straks zit je in een rolstoel. Heel logische reaktie van iemand die geen emotionele band met mijn paard heeft.

De reactie van je man is wel logisch. Maar tussen iets roepen en iets doen zit wel verschil. Denk ook niet dat je man een nieuwe een de stal had hoeven te zetten zodat je "wilde" paard geslacht moest worden??

En jij nog trots ook zou zijn op je nieuwe paardje Haha!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:10

Dan zijn mijn ouders echt slechte ouders geweest Bloos Mijn oude pony vloog je aan als je zn stal inkwam. Of hij dreigde hiermee. Deed dit ook in de losgooi bak en kon het ook nog welleens in de wei doen Bloos Heeft me vaak gebeten en 1 keer getrapt. Dit omdat ik hem aan het opjagen was in de paddock en hij jolig was. Nou kan gebeuren. Ben ook een keer achter mn pony aangesleept. Hij schrok toen ik net wilde opstappen. Voet bleef in de beugel hangen en pony ervandoor. Deze pony is nooit en te nimmer weggegaan omdat ik er bang voor was of omdat hij zo gevaarlijk was.. Op zn nieuwe stal is hij daardoor wel weggegaan. Maar dit omdat hij écht 1 baasje nodig had Knipoog
En zo zijn er nog wel 100 voorbeelden. Overigens trapte mn pony me in het gezicht Knipoog Maar kan de reactie van de vader wel begrijpen. Mijn vader had wat meer met paarden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 12:18

dat die pony verkocht werd vind ik aan ene kant logische reactie van die vader, aan andere kant is sl niet eerlijk geweest tegenover he,. Zij verklaard in meerdere topics dat ze wist dat moeilijk paardje was en zij geduld had en vertrouwen wilde terugkrijgen. na 1 ongeluk, wat kwam omdat zij haar pony opjoeg terwijl hij in vreemde omgeving stond, moet pony op tel en sprong weg.
Worden afspraken gemaakt met mensen, anouk rijd voor, 1e dag gaat goed, 2e dag rijd ze ineens met sporen en komt paard omhoog en zou levensgevaarlijk zijn.
Dan word paloma aan handelaar verkocht , maar regelt anouk dat ze bij haar word gebracht ( of zij daarheen moest, is onduidelijk)
Wat ik niet vind kloppen is dat die vader nieuwe pony koopt, om goed te maken wat er gebeurd is en nog niet geleerd heeft. Bij Paloma hebben al mensen op bokt gezegt vraag proeftijd aan , en laat keuren, doet ze niet. Krijgt ongeluk en doet precies hetzelfde.
ook word paloma gekocht en verkocht via Mariska, die er ineens flink geld op verdiend, en komt ook zembla bij haar te staan, waarbij mariska ook een grote rol heeft gespeeld. En dan wor dik door haar vader uitgemaakt als iemand die geld wil verdienen, en door bepaalde mensen op bokt als naive penny met zakgeld.

ipv dat die vader hulp zoekt bij betrouwbaar iemand en heeft geleerd nu hij 1500- is kwijtgeraakt, gebeurd nu precies hetzelfde.
Kopen felle pony, niet gereden, niet gekeurd, en zij kan niet eens lopen na dat ongeluk.
waarom niet eerst wachten totdat ze helemaal beter is, dan rustig p zoek naar geschikte pony, deze rijden, op proef kopen en laten keuren???

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 12:25

en nogmaals, ik wild eidd paartd kopen wat ik niet kende, op een verhaal en foto^s na. Boeit mij wat oe dat paardje uitziet, al was ze paars met groene stippen, gaat om het paard, niet om hoe ze uitziet.

Ik ben niet zonder na te denken en wat geregeld te hebben daarheen gegaan. Ik heb ook geen zakgeld, maar werk voor mijn geld.
Ik wilde die pony helpen, aangezien een oproep gedaan werd via bokt en ik de middelen had om te helpen.

Ik denk dat die pony niet gericht getrapt heeft, of mss wel, maar zich bedreigd voelde. Ik ken zat kinderen die leuk vinden om achter paard aan te rennen, want dat is leuk. dat een pony vluchtdier is en dan uithaald is eigen schuld.. ziekenhuis.
betekend niet dat levensgevaarlijk is, wat met rijden ook werd beweerd. Als die pony zo gevaarlijk was, waarom rijd SL er zonder cap op voor de 1e keer. paard kwam pas omhoog nadat er alweer door een vreemde op gereden werd MET sporen, waarom???

Ik wilde die pony een kans geven, om op rust te komen, en ja, laten nakijken door een DA, met mn loon, en als wat gebeurde had ik nog wat achter de hand. mensen die maar half verhaal kennen, lees eerst eens voordat je mensen beschuldigd van onbezonnen te werk gaan, en geen geld hebben of geen opleiding. ik ben pas 23 ja,,, en kan altijd nog veel leren met paarden, maar ben ook geen beginner die zomaar een wilde pony wil temmen, of hoe dat ook genoemdn word

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:26

precies wat ik bedoel

Go jij! Go jij!