slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

netam12

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 15:49

Ik zou ook kiezen voor inslapen het idee dat mijn paard straks bij iemand op het bord ligt geeft me geen fijn gevoel.
Ik denk ook wel dat zo iets tussen je oren zit tegen woordig kan je ook kiezen dat je paard niet op het bord komt maar gewoon weg gevoert wordt(om het maar even zo te noemen)..
Maar ben wel voor het inslapen

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 17:32

Mijn paarden gaan niet weg voor het vlees dus laat ik ze inslapen. Heb onlangs helaas mee gemaakt bij een kennis hoe dat in zijn werk ging. De DA spuitte het dier eerst onder narcose wat binnen een paar minuten al werkte. Daarna kreeg hij een injectie waardoor het hart stopte en het paard zeer vredig in sliep. Niks geen gevecht tegen de dood, de DA vertelde zelfs dat hij dat nog nooit mee gemaakt had in die 33 jaar dat hij dierenarts was. Het ging zeer vredig en was binnen een paar minuten gebeurd, zo zou ik het precies zo doen bij mijn paarden.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 17:47

IKbenEllen schreef:
Op wie dan????

Op het algemeen anders had ik jouw tekst wel meegenomen toch...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 17:54

Dat maakt mij dus bijzonder, als ik niet bij het algemeen hoor Haha!

aknir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:40

ik denk er net als jij over.
het is geen lekker gevoel als je weet dat een kroket ofzo eet en dat je paard daar in zit later een gevoelig heer van mailen vind ik altijd wel leuk

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:09

nog maar weer eens voor de zoveelste keer":

Je kunt bij de slacht aangeven dat je paard NIET voor consumptiedoeleinden is.

KcKimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:15

tjady schreef:
Volgens mij krijgen ze bij inslapen eerst een soort narcose en daarna een fatale injectie.
Ik woonde vroeger vlak bij een slachtplaats. Als we met de paarden daar langs reden dan veranderde ze helemaal. Sommige wilden er niet eens langs.
Iedereen heeft een andere ervaring en mogelijk een andere mening.
Ik kies voor inslapen omdat ik van mening ben dat een dier hoe dan ook de dood ruikt op een slachtplaats.
Het gaat mij met name om de plaats waar het dier sterft niet de methode.

Hier ben ik het volledig mee eens! Ik sluit me hier bij aan! Pling

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:27

In principe ben ik voor een natuurlijke dood. Bij ondraaglijk lijden is de dood een redding. (Slacht maakt mij dan niet uit , ik wil dan wel mee om zeker te weten dat mijn dieren im himel gaan.)
Kroketten, frikandellen en paardenworst en andere vleessoorten eet ik.
Als ik een emotionele crisis krijg is dat omdat mijn paard niet meer leeft. (doemdenken wie wat eet is niet zinvol , ophaalkadavers van vee wordt ook in honden en kattenvoer
verwerkt.)
Bij een begrafenis/crematie doe je je zelf ook tekort als je in detail gaat denken wat er met je dierbare gebeurt. ( Verdriet om je dierbare waar je van gehouden hebt en respekt voor hebt is wat mij betreft de essentie)

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 23:40

Lielle schreef:
nog maar weer eens voor de zoveelste keer":

Je kunt bij de slacht aangeven dat je paard NIET voor consumptiedoeleinden is.

Hahaha........ Je hebt helemaal gelijk!!
Heb hier al een paar keer gepost, volg het topic nog steeds, en zie alles en iedereen in herhaling vallen ROFL

limon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 10:16

cissie schreef:
Ik bedoelde meer de reactie van Tjady....die reageert volgens mij gewoon normaal met een mening die misschien niet iedereen deelt dat kan, maar dan hoef je/men toch niet gelijk blablabla penny dit penny dat, of was de opmerking penny enz alleen op die met die nogal moeilijke lange naam Bloos bedoeld?

Zal effe kort uitleggen waarom ik er zo over val Duivel ik ben 27 jr heb sinds mn 11e eigen paarden en ponys heb op dit moment 1 paard die wel gestrest en erg onrustig wordt als hij in de buurt van een slachterij komt, ik kan er niks aan doen ik zit hem niet op te fokken of onrustig te maken of wat dan ook.
De eerste keer dat we erlangs reden wist ik niet eens dat daar een slachterij zat Verward , maar pas op het moment dat mn paard zo moeilijk liep te doen en goed keek wat daart nu gaande was, (hij zag overgens niks) snapte ik het.

Of nouja snappen, wat valt er te snappen ik kon me ergens indenken waarom hij zo deed, laat ik het dan heel voorzichtig zeggen.
Er zijn tig paarden die er misschien niks om geven of in ieder naar de mensen niks laten merken, te dom zijn weet ik het, maar mijn paard niet die kan ik gewoon niet naar de slacht doen ook al zou ik dat zo graag willen, ik krijg hem het terrein daar niet eens op Whoosh!

Daarnaast denk ik dat mijn paard heus niet de enige is die zo reageert, ik ben geen pennymeisje, ben meegeweest naar de excursie dus weet een beetje hoe het gaat en heb ook gezien dat het paard die op dat moment geslacht werd wel rustig was, gelukkig maar, maar mensen heb ajb respect voor de paardeneig. die hun paarden zo goed kennen en van te voren al weten dat slachten geen ideaale oplossing voor hun paard is en bombadeer ze niet gelijk als pennymeisje dat is zo kinderachtig Frusty

Nou als jou paard dan ooit nog eens aan de beurt is voor de paardenhemel, geef je hem gewoon een spuitje.....klaar! opgelost weer...

mas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:14

als je je paard een spuitje geeft is dat veel minder fijn voor een paard dan bij de slacht omdat ze dan gelijk dood zijn en als je ze een spuitje geeft worden eerst hun spieren verslapt en duurt het veel langer

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:17

mas_ schreef:
als je je paard een spuitje geeft is dat veel minder fijn voor een paard dan bij de slacht omdat ze dan gelijk dood zijn en als je ze een spuitje geeft worden eerst hun spieren verslapt en duurt het veel langer

dat ligt geheel aan de situatie wat fijner is vor een paard, maar dat is hiervoor al vele malen gezegd, dus als je een paar blz had gelezen....

Met andere woorden: het gaat er meer om wat jij het prettigst vindt en waar jij het beste gevoel bij hebt...

mas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:19

Mackie schreef:
mas_ schreef:

dat ligt geheel aan de situatie wat fijner is vor een paard, maar dat is hiervoor al vele malen gezegd, dus als je een paar blz had gelezen....

Met andere woorden: het gaat er meer om wat jij het prettigst vindt en waar jij het beste gevoel bij hebt...

Jaa dat is ook wel zo Ja

ellenoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:42

in elk geval niet slachten!!!!!

limon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:18

ellenoor schreef:
in elk geval niet slachten!!!!!

Dat kan....ieder zijn gevoel is anders daarbij maar moet je wel respecteren!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 01:35

Perrokai schreef:
patsur schreef:
ik weet niet of het hier al gezegd is, maar ik wil je verwijzen naar het excursie naar slachterij van Veen in Nijkerk topic. Te vinden als topic van de maand op het Bokt Beheer Bulletin

Wie wil je verwijzen ? Ik heb het helemaal gelezen en gezien. Ik ben gestopt met lezen toen er nog steeds mensen opdoken die bleven roepen hoe sieluug het was en dat het mishandeling was en
dat ze dat hun paard noooit zoude willen aandoen ! Dan beland je op een niveau waar ik al ver boven sta inmiddels. Of dat door leeftijd komt vraag ik me af ..... Knipoog

Ik zie nu dat ik een hele kromme zin heb gemaakt. Ik wil de mensen die slachten zielig vinden even doorverwijzen naar een excursie die ik pas geleden gedaan heb. Het topic hierover is te vinden in het BBB als topic van de maand.

@ Perrokai; ik weet niet wat de bedoeling was van de laatste 2 zinnen van jouw post.. Een niveau waar je ver boven staat? Of dat door de leeftijd komt? Ik ben zelf meegeweest naar deze excursie..!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 02:13

patsur schreef:
@ Perrokai; ik weet niet wat de bedoeling was van de laatste 2 zinnen van jouw post.. Een niveau waar je ver boven staat? Of dat door de leeftijd komt? Ik ben zelf meegeweest naar deze excursie..!

Dit slaat op mensen in dat andere Topic die nog steeds roepen hoe "siieeluug" het is, slachten en dat het mishandeling is etc. Dat staat er toch boven. Het slaat dus niet op jou tenzij je dat ook de hele tijd roept na de excursie. Dus ik weet niet waarom je je aangesproken voelt. Knipoog

En ja, ik sta ver boven de Penny's die alles maar zielig vinden qua ontwikkeling etc. maar iig zeer zeker qua leeftijd. Ik kom geen Penny's tegen van 40 plus nml. Hoe je het ook noemt ik ben het 13 jarige stadium ver voorbij, daar kan ik me niet meer in vinden qua zieligheid etc...

Ik was juist heel erg blij met de foto's en filmpjes van de excursie, mij heeft het de ogen geopend dat het helemaal niet zo vreselijk is als dat ik in gedachten had. Iemand die juist het tegenovergestelde ziet snap ik gewoon niet, die kijkt blijkbaar vannuit een andere hoek en veelal is dat door jongere mensen, kinderen imo. Zo was ik ook ooit, nu ben ik daar overheen gegroeid dus zit ik op een ander level (niveau). Meer bedoel ik er niet mee....

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:01

Ik kreeg gisteren "bericht" van mijn paard. Ik heb haar laten readen toen ze ziek was, en ook nadat ze naar de slager is gegaan....

Citaat:
hai

ik heb me nog niet goed genoeg gevoeld voor een gesprek, maar heb Ilse éen droom gezien. Ze kwam me vertellen dat het heerlijk is daar waar ze nu is .. *ik voel haar nu meteen weer bij me ze is echt zo sterk aanwezig!*

Ik zag haar genieten in het zonnetje in een groene weide, alles was rustig en het voelde allemaal heel fijn, nu ik dit zit te typen krijg ik het zelfde beeld weer voor me .. Ilse wil je echt graag laten weten dat t goed gaat, *ik krijg t woord "wortel" door.. ... even nagevraagt waarom, ze zecht me dat ze daar ook lekkere wotels krijgt, en dat ze er voor jou zal bewaren als ze je daar tegen komt. Ze zeg me dat je een goede beslissing hebt genomen, ze is gelukkig nu de pijn is weg en ze geniet volop, ze mist je wel, maar jij moet eerst een oud vrouwtje worden, jij moet ook met pensioen en ze hoopt dat dat van jou net zo mooi word als dat van Ilse zelf...

"Ik mis je, maar geniet van het leven, ik zal op je wachten en weet zeker dat we elkaar weer zullen zien" ....

Ik wens Ilse veel geluk toe en weg is ze....

Wow jouw paard is me er 1tje! Zo heb ik het echt nog niet vaak gehad, ze zoekt me gewoon op hahaha Eerst in een droom en nu komt ze gewoon m'n hoofd binnen wandelen omdat ze merkt dat ik nu met jou over haar bezig ben.. Schitterend dier is het!

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent met je vragen! Ilse is gelukkig en wacht op je

Liefs, debora

Zoals jullie kunnen lezen is mijn paard heel gelukkig, en is het goed geweest, er is nog een eerdere reading gedaan, twee weken na haar dood, ook daaruit bleek dat het goed was....

(reading is gedaan door Debo, momenteel doet ze even geen readingen omdat ze niet helemaal lekker in haar vel zit)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:03

Sorry, hier geloof ik niet zo in, maar hé, als jij je er goed bij voelt is het goed.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:11

IKbenEllen schreef:
Sorry, hier geloof ik niet zo in, maar hé, als jij je er goed bij voelt is het goed.

Kan ik me heel goed voorstellen hoor. Maar uit eerdere readings kwamen dingen naar voren die niemand kon weten.

Maar net wat jij zegt, ieder zijn ding Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:15

Ik ken die reader natuurlijk helemaal niet, kan me voorstellen dat als je iemand vertrouwt, en als er frappante dingen uitkomen, dat je dat gelooft. Maar ik vind het vaak zo "wat de eigenaar graag hoort"
Als een reader hier op Bokt in mijn berichten gaat neuzen kan ie natuurlijk al van alles over mij en mijn paarden zeggen.

Maar respect hoor, vat het niet negatief op.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:22

IKbenEllen schreef:
Ik ken die reader natuurlijk helemaal niet, kan me voorstellen dat als je iemand vertrouwt, en als er frappante dingen uitkomen, dat je dat gelooft. Maar ik vind het vaak zo "wat de eigenaar graag hoort"
Als een reader hier op Bokt in mijn berichten gaat neuzen kan ie natuurlijk al van alles over mij en mijn paarden zeggen.

Hahaha, nee hoor, wees gerust Haha!

Het ging in mijn geval om info die nergens bekend was, ja bij mij, maar verder nooit ergens in een bericht of wat dan ook gemeld. En dan bedoel ik ook gedetailleerde info hoor, niet van die algemene dingen Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:31

BitchyWitchy schreef:
IKbenEllen schreef:

Hahaha, nee hoor, wees gerust Haha!

Het ging in mijn geval om info die nergens bekend was, ja bij mij, maar verder nooit ergens in een bericht of wat dan ook gemeld. En dan bedoel ik ook gedetailleerde info hoor, niet van die algemene dingen Knipoog

heb ik ook gehad hoor, ze wist zelfs te melden over het wondje op zijn koot, iets wat ik al vergeten was, het was zo'n pietluttig ding, en ik heb het daar nooit met iemand over gehad. wel kon ik het me herinneren toen ze het zei, omdat dat het eerste wondje is geweest waar ik ontsmettingsmiddel op heb gedaan. ik was toen overigens 13 jaar.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:32

Tja, noem mij sceptisch, maar ieder paard heeft wel eens een wondje in zijn koot (mok?)...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:36

IKbenEllen schreef:
Tja, noem mij sceptisch, maar ieder paard heeft wel eens een wondje in zijn koot (mok?)...

nee het was van de prikkeldraad, en het littekentje zit er nog. ze wist precies welk been, wanneer het gebeurd is, en wat de reden was (hij was een veulen en wilde door de draden heen klimmen) dat hij het wondje opliep. in die zin bedoel ik dus details. het was niet zomaar een wilde gok.