Zadeldiefstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:03

HET GAAT HIERBOVEN TROUWENS OM EEN

LUC CHILDERIC DRESSUURZADEL, ZWART.
ERIC LE TRIXERANT SINGEL
PASSIER STANG EN TRENS HOOFDSTEL ROND GENAAID

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:22

Wie o wie kan misschien ons helpen

Vanmiddag omstreeks kwart voor twee is uit onze zadelkamer van de trailer het zadel gestolen van mijn dochter. Dit gebeurde op de dresuurwedstrijd in rosmalen.

Het betreft een zwart 16 inch dressuurzadel van het merk Chamberlain, dit zadel was pas 5 weken oud. Model salzburg

Spijtig genoeg zit er nu 6 weken levertijd op omdat dit zadel speciaal voor onze dochter op maat gemaakt was. En het is nu niet op voorraad om het opnieuw meteen te laten maken.

Misschien dat iemand op bokt het aangeboden krijgt of evt het ziet op de vele verkoopsites.

Ik weet het is zoeken naar een speld in een hooiberg maar je weet nooit!!!

Voor tips kun je evt. ook een pb sturen.

Queelens

Re: [Centraal] Zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:41

Het is echt niet te zuinig bezig allemaal hier in Brabant afgelopen weekend heb ik het gevoel.
Voorlopig denk ik maar goed internet zoals marktplaats enzo in de gaten houden, wie weet.

Ik weet wel dat ik voortaan m'n auto met spullen en al opslot doe als ik even 5 minuutjes wegben.
Ik zou dit weekend naar Rosmalen gaan, ik blij dat ik niet ben geweest.

Vreslijk dat dit zo gebeurt :(:)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:37

oliebol zooi... verzekering schiet je weinig mee op...

hoe hebben andere mensen dit opgelost?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:40

Wij hebben het uitgekeerd gekregen hoor, omdat er zichtbare braakschade was, de zadelkamer op slot was (dus geforceerd) en omdat we een aankoopbon hadden (ook al was het 2e hands).
Wij hebben het via de verzekering van stal terug gekregen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:44

je hebt pm :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:56

Vorige week vrijdag avond, 4 februari na 20 uur, zijn er op twee redelijk dicht bij elkaar liggende locaties, Barneveld en Woudenberg, een aantal zadels uit trailers gestolen. Er wordt dus gewoon een rondje gereden langs wedstrijden, mogelijk rijdt de dader rond in een rood/zwarte caddy.
Hou je ogen en oren goed open, en zorg ervoor dat je ALTIJD alles op slot hebt.

aquafan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:11

Afgelopen vrijdag is bij ons op stal om omstreeks 00.15 een blauwe auto met witte racestrepen het erf opgekomen met 2 mannen erin. De mannen liepen richting de zadelkamer ( die je echt niet zou kunnen vinden als je er niet bekend bent). Nadat wij er schreeuwend op af liepen namen ze de benen. De auto had een pools kenteken! Regio Rotterdam/ Westland.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:34

Echt superkut voor jullie allemaal... En wat moet je vreselijk schrikken zeg, als je de zadelkamer (van je trailer) open doet en alles is weg..

Denk overigens wel dat je zadelkamer/zadelkasten op een lastig te vinden plek hebben, weinig uitmaakt. Dat soort mensen hebben al lang van te voren bekeken/uitgezocht waar ze het spul kunnen vinden en waar ze het beste langs kunnen. Helaas wel..
Ik heb alles mee naar huis, moet er niet aan denken dat 't weg is.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:57

Wat ik zo balen vindt aan het telkens moeten meenemen van je (al dan niet dure) zadel, is dat ie er zo onder lijdt! Moet je echt een soort van zadelsteun in je auto maken, want em telkens op zijn kant leggen enzo, wordt het zadel niet beter van. Spreekt uit ervaring. Toch maar weer slepen met 't ding dan.....

KNHS heeft nu ook een bericht uitgevaardigd omdat er momenteel een enorme golf van diefstallen heerst, met name op concoursen! [VN] KNHS waarschuwt: Massale zadeldiefstal in het hele land

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 01:09

Ja dat bericht staat ook al op Bokt.
Natuurlijk is het minder goed voor je zadel dan hem laten hangen in je kast. Maar wat moet je anders, je wilt hem ook niet kwijt neem ik aan? Ik leg ze dan thuis op de bok. Dan valt het mee hoe slecht het is voor het zadel. En het in de auto leggen moet je gewoon voorzichtig doen.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 02:12

Wij hebben vorige week tot twee keer toe een onbekend grijs VW bestelbusje (regio Hardenberg-Hogeveen) langs onze weg zien rijden. Nu heb ik spijt, dat ik toen geen kenteken heb genoteerd. Op de bedrijven aan deze weg zijn ze overal het erf op gereden, om te keren (en goed te kijken) en daarna doorgereden. Vanavond laat zijn bij vier bedrijven aan deze weg, de zadels gestolen. Er was een demo in het dorp, welke rijk gepubliceerd was, waar veel paardenmensen aanwezig waren. Hierbij hebben ze de luxere bedrijven uitgezocht en de huis-tuin-en-ponyclub links laten liggen. Het gaat in totaal om 18 A-merk zadels, allen weggehaald uit een afgesloten zadelkast. Aangifte zal morgen plaatsvinden. Andere waardevolle spullen (duur mentuig e.d.) hebben ze wel laten liggen.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 08:56

het is jammer maar bij ons op de mange hadden wij afgelopen zaterdag een concour.
hellaas zijn er ook zadels uit de trailer gestolen. deze mensen hadden het niet door maar kwamen er pas achter toen ze aan gehouden werden door de politie om dat de zadelkamer deur los was tijdens het rijden.
dit was in kampen overijssel dus hier zijn ze ook dus wees op je hoeden. :(

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:30

chance schreef:
Net in een ander topic [HAR] gestolen zadel in rosmalen las ik dat er een zadel gestolen uit de trailer tijdens wedstrijd in rosmalen, ponyclub de roshoeve.
Het was binnen 5 minuten gebeurdt..

Advies: Leg het zadel en andere dure spullen in de auto en deur op slot als je er niet bij bent..

Het is in ieder geval weer goed raak...

Fijn heb zaterdag daar wedstrijd. ;(
Zal extra op mijn hoede zijn.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:45

aquafan2 schreef:
Afgelopen vrijdag is bij ons op stal om omstreeks 00.15 een blauwe auto met witte racestrepen het erf opgekomen met 2 mannen erin. De mannen liepen richting de zadelkamer ( die je echt niet zou kunnen vinden als je er niet bekend bent). Nadat wij er schreeuwend op af liepen namen ze de benen. De auto had een pools kenteken! Regio Rotterdam/ Westland.

Heb je niet toevallig het kenteken onthouden ?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:10

Jeetje, het is echt erg nu. Is er inderdaad niet iemand die kentekens heeft onthouden? Een rood/zwarte caddy of auto met race strepen is natuurlijk super opvallend. Grote kans dat ze die stickers eraf trekken na diefstal en daarna gewoon in een zwarte of blauwe auto verder rijden....
Het klinkt natuurlijk super racistisch maar ik kan me zo voorstellen dat ze vaak pools kenteken hebben *-) In dat geval verdwijnen de zadels ook die kant op. Duitse verkoopsites ook goed in de gaten houden dus.

Echt zwaar knudde

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:24

mijn zus werkt voor een verzekeringsmaatschappij en vertelde mij dit al eens dat je spullen in de trailer niet vergoed zijn, maar wat dat als ze in de auto liggen?
Want dan doen we dat wel in het vervolg.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:34

Dat zal je bij je verzekeraar na moeten vragen. Hoewel de meeste verzekeraars in grote lijnen hetzelfde zijn verschillen ze juist op dit gebied in de details.
Hetzelfde geld voor de voorwaarden waaraan je moet voldoen wil je het zadel op stal in een kast houden en hem toch onder de inboedelverzekering laten vallen.
Gewoon bij je eigen verzekeraar navragen aan welke voorwaarden je moet voldoen en daar dan naar handelen. Waarschijnlijk kan je het onder de inboedelverzekering laten vallen, maar het kan zijn dat je in bepaalde gevallen je autoverzekering moet/kan aanspreken. Maar ook daar geld: informeer bij jou verzekeraar aan welke voorwaarden je moet voldoen.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:51

het is toch te zot voor woorden, las net dat ze zelfs het zadel van je paard afhalen als hij tussen 2 parcoursen gezadeld in de trailer staat!!!
ga zondag toch met een heel ander gevoel naar de wedstrijd.

mijn verzekering zei net dat het bij ons ook niet onder de inboedel valt (zadelkamer afgesloten, MAAR meerdere mensen met sleutel),.. mij adviseerden ze hem mee naar huis te nemen,...

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:56

Ik heb ze wel gewoon bij de inboedel in. Hebben gebeld naar de verzekering en bij doorgeven van adres was dat prima.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:01

verschilt per verzekering erg zag ik al,...

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:50

je kan toch een aparte verzekering voor zadels ed afsluiten. Bij veel verzekeringen moet je hiervoor een sportattributen verzekering hebben en van tevoren aangeven om wat voor dingen het gaat. Wellicht is dat iets om naar te kijken.
En ivm de wedstrijden goed in je polis kijken of je wel "buiten de deur" bent verzekerd, dat is vaak het probleem, dat spullen slechts op 1 adres verzekerd zijn dus zodra je op wedstrijd gaat dekt je verzekering het niet meer.....

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:51

Hier een grijze bestelbus gezien die zich vreemd gedroeg en nu net een zwarte auto die zich ook vreemd gedroeg. Helaas geen kentekens kunnen opschrijven. Het was al wat schemerig en wij zitten een eindje van de weg af. Wij hebben de zadels in elk geval in huis gelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 09:05

Iemand wel eens een zilverkleurige Renault Espace vreemd zien rondrijden?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:38

Dat van die poolse auto met witte strepen heb ik ook via de mail gehad..!

Citaat:
> Het onderstaande geldt met name voor de wedstrijdruiters, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
>
> Er worden op dit moment heel veel diefstallen gepleegd, met name op wedstrijden.
>
> Zadelkamers van trailers e.d. worden open gebroken, ook al ben je maar 5 minuten weg.
>
> Ook worden ze zo van een bakrand weg genomen terwijl je je paard op stal zet, b.v. op concours.
>
> Men heeft het met name voorzien op zadels en hoofdstellen, maar ook caps e.d. verdwijnen.
>
> De KNHS waarschuwt op dit moment hiervoor.
>
> Let goed op je spullen, laat anders iemand anders bij de auto blijven als je op wedstrijd bent, leg het niet in de trailer maar in de auto.
>
> Let goed op vreemden en met name bepaalde auto's:
> Een kleine zwarte (ja ik weet het: 12 in een dozijn)
> Een blauwe auto met witte race strepen en pools kenteken
> Een witte bus
> Een rood/zwarte Caddy
> Een zwarte peugeot
> Deze mensen gaan wedstrijden af en breken trailers open, ze wachten totdat ze zien dat je weggaat, b.v. betalen / terrein verkennen en slaan dan gelijk toe.