NickAltena schreef:Nog wel even een opmerking hierover..
Het is natuurlijk niet zo dat waneer je de ijzers er onder uit haalt je meteen maar even aan het testen moet gaan.
Teneerste moet je paard wennen aan het vreemde gevoel onder de voeten, en dat kan ff duren.
Daarnaast is de manier van bekappen ook hier weer een essentieel punt.
Een holle hoef met daarnaast het kuiltje bij de steunsels zal onder vrijwel allle omstandigheden grip hebben...meer grip hebben dan met ijzers.
dank, fijn dat er iemand wel gewoon kan reageren. De ervaring die ik hierboven noemde (paard dat springen gleed) was trouwens wel met eentje die altijd zonder ijzers heeft gelopen en pas - omdat het dus met springen niet langer ging - op ijzers is gezet. Nou heb ik het over 1985 of daaromtrent, mogelijk scheelt dat ook.
Dat paard hebben we trouwens nog steeds, is nu 28 na een lange sportcarrière en loopt inmiddels van zijn pensioen te genieten in de wei (zonder ijzers
).
Citaat:
Dan nog even de kalkoenen...
Was ook hier niet ergens door iemand gezegd dat de hoeven een beetje glijden? hoe moet ik dit zien met kalkoenen?
dan glijden ze niet, het is IMO ook een noodzakelijk kwaad.
Citaat:
Dan hek nog een praktijk testje...probeer eens met schoenen met dunne hakken te gaan lopen in een wei die nat is...een stevig tempo natuurlijk, dat moet je paard ook en ook nog een beetje afstand he...voel daarna hoe je enkels er aan toe zijn.
Overigens voor diegene die nu komen met het voorbeeld van die voetbalschoenen met noppen....dit is niet vergelijkbaar met kalkoenen.
Ten eerste gaan deze niet zo diep in de grond, daarnaast lopen wij niet op 4 benen..
maar dat zijn naaldhakken ook niet. IMO zijn noppen beter vergelijkbaar met kalkoenen dan die damesschoentjes.