Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 16:09

Beestje zal vast lief zijn, maar mist wel echt lossigheid.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 16:57

Benzz schreef:

9 en Lniveau dan is er niet veel mee gedaan. Dus die lossigheid kan nog best komen. Leuk type paard. Ik zou meer afdruk achter willen zien maar dat kan met training wellicht ook nog verbeteren. Hangt helemaal van de voorgeschiedenis af van het paard. Prijs moet er ook naar zijn.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 17:21

Babootje schreef:
Benzz schreef:

9 en Lniveau dan is er niet veel mee gedaan. Dus die lossigheid kan nog best komen. Leuk type paard. Ik zou meer afdruk achter willen zien maar dat kan met training wellicht ook nog verbeteren. Hangt helemaal van de voorgeschiedenis af van het paard. Prijs moet er ook naar zijn.

Nee, dit is duidelijk natuurlijke aanleg.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 17:33

Ik zou dat niet durven zeggen, vanaf een filmpje. Natuurlijk zie je wel dat het paard qua ruimte in de beweging niet zoveel heeft, maar ik heb zoveel paarden in de training veel van hun natuurlijke aanleg zien verbeteren om op basis hiervan te kunnen zeggen, dat zit er helemaal niet in. Ik verwacht dat het paard voor verkoop in training staat en is er daarvoor niet veel meer dan recreatiefs iets mee gedaan ofzo en nog training mist. Maar misschien heb ik het mis en zit er echt niet meer in.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 18:02

Toch bijzonder; grote gros hier zoekt een fijn en braaf paard voor buitenritjes en af en toe wedstrijdje. En zegt geen Pavo beweger te willen. Komt er een knappe merrie voorbij die alles op het lijstje afvinkt, is het weer niet goed. Schiet mij maar lek :j
Geen idee in welke prijsklasse ze zit, maar braaf, goede maat en bewegingen die voor de minder vlugge ruiter uit te zitten zijn. Ik zou bellen voor een proefrit.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 18:10

Je moet ook niet vergeten dat er al een hele handige amazone op zit. Zij stelt het paard al gunstiger voor dan een gemiddelde amateur kan. Dat neem ik ook altijd wel mee als ik een video krijg, wie zit erop? Ik heb namelijk niet de illusie dat ik een paard beter voor elkaar krijg als er al een prof op zit.

Desalniettemin gaat er iemand vast veel plezier van krijgen, maar ik heb al 4 andere waar ik bij kan gaan kijken die net ff wat losser bewegen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 18:29

Niets verkeerds aan die van lizz zo te zien, wat een leuk dier.
Die is voor mij (waarschijnlijk) te kort in de rug maar anders het lijkt me het ideale dier voor iemand die gewoon lekker wil rijden, buitenrit en wedstrijdje.
Kwa beweging ze word gewoon lekker braaf gereden. Daar zal vast nog wel wat in zitten maar hoeveel heb je verder nodig als basis ruiter, als ze maar wat willen verruimen en sluiten, makkelijk nageven en willen werken dan ben je echt al een heel eind :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 18:38

Padoertje schreef:
Toch bijzonder; grote gros hier zoekt een fijn en braaf paard voor buitenritjes en af en toe wedstrijdje. En zegt geen Pavo beweger te willen. Komt er een knappe merrie voorbij die alles op het lijstje afvinkt, is het weer niet goed. Schiet mij maar lek :j
Geen idee in welke prijsklasse ze zit, maar braaf, goede maat en bewegingen die voor de minder vlugge ruiter uit te zitten zijn. Ik zou bellen voor een proefrit.

Ja haha zeker. Wat ik zei: prijs moet ernaar zijn.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 18:41

mavantos schreef:
Je moet ook niet vergeten dat er al een hele handige amazone op zit. Zij stelt het paard al gunstiger voor dan een gemiddelde amateur kan. Dat neem ik ook altijd wel mee als ik een video krijg, wie zit erop? Ik heb namelijk niet de illusie dat ik een paard beter voor elkaar krijg als er al een prof op zit.

Klopt, maar waarschijnlijk staat dat paard er voor verkoop. dan staan ze er niet lang. En kan Lizz er door haar handigheid netjes op rijden. Ik geloof best dat jij zo'n paard best nog wat verder zou kunnen brengen :D :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 18:42

Seven schreef:
Niets verkeerds aan die van lizz zo te zien, wat een leuk dier.
Die is voor mij (waarschijnlijk) te kort in de rug maar anders het lijkt me het ideale dier voor iemand die gewoon lekker wil rijden, buitenrit en wedstrijdje.
Kwa beweging ze word gewoon lekker braaf gereden. Daar zal vast nog wel wat in zitten maar hoeveel heb je verder nodig als basis ruiter, als ze maar wat willen verruimen en sluiten, makkelijk nageven en willen werken dan ben je echt al een heel eind :j

Ik denk dat degenen die dit echt zoeken, als ze hier nog mee lezen, hier hun kop dicht houden en de verkoper bellen voor een afspraak.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 19:07

Haha. Ik vindt nog steeds dat ik iets zie in de achterhand. En als er een handige ruiter op zit dan wordt dat maar erger met een amateur.

Volgens mij ligt ze net boven 15.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 19:08

Babootje schreef:
mavantos schreef:

Klopt, maar waarschijnlijk staat dat paard er voor verkoop. dan staan ze er niet lang. En kan Lizz er door haar handigheid netjes op rijden. Ik geloof best dat jij zo'n paard best nog wat verder zou kunnen brengen :D :D

Hahaha nou bedankt voor de credits, maar dat valt vast wel mee. Ik vind het een sympathiek paard die van Lizz. Die is ze vast zo kwijt :j

@Phonix, dat klopt niet. Ik heb ernaar geïnformeerd en die zit tussen de 10k-15k.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 19:15

Ok, goed om te weten.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 19:31

Ik heb uit interesse die 9 jarige merrie opgezocht. Vind die wel echt vast zitten in de achterhand, daarom stuitert hij ook zo, vind dat niet gewoon wat kort. Draf laten ze bijna niet zien maar vinden jullie die kleine stukjes rad achter? Zou mij echt verbazen als die zonder problemen door een klinische keuring komt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 20:02

Padoertje schreef:

Over welke hebben we het?

Ik zag er een laatst mega gaaf onder een man. Zat er een meid op en was er niks meer van over. Zoiets narijden is vaak moeilijk.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 20:56

Beestje is idd wat kort in de rug en mist lossigheid, maar is door de keuring gekomen.
Voor de prijsklasse vind ik het een prima beestje, zeker omdat ze zo braaf is en reeds gekeurd, staat er.
Volgens mij staat hij daar ook nog pas kort.

Ik zou zelf ook losser en meer beweging willen, maar ik had ook een budget tot 35.
Voor die prijs vind ik het prima. Heb er ook niet heel kritisch naar gekeken.
Zullen heus betere te vinden zijn, absoluut. Maar ik dacht ik gooi hem er even in :')

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 23:23

Mocht hier iemand nog een keer wat weten staan, zit absoluut geen haast of groot moeten achter maar hou mijn ogen wel open: springpaard, merrie, 3 tot 7 jaar, niet groter dan +/- 167, mag werk aan zitten of groen zijn, een ‘opknappertje’ is geen probleem maar wel met eerlijk verhaal, vriendelijk karakter is ook een vereiste. Ik heb geen ambities om 1.40 te springen dus een ‘economisch’ springend paard is prima voor mij. Mag röntgenologisch ook wel een bemerking hebben mits dit geen risico is voor de sport of er iets aan te doen is, uiteraard moet de prijs er dan wel naar zijn.

Paard komt hier aan huis te staan met hele jaar door lekker veel naar buiten en een individueel voer en trainingsmanagement.

We waren bezig met een heel erg leuk paard uit een super mooie merrie lijn, zelf ook al verschillende predicaten in de pocket, had door samenloop van omstandigheden nog wel wat extra liefde en aandacht nodig maar dat gunde ik het dier ook enorm. Helaas is dat last minute niet doorgegaan dus even een grote baal. Oftewel the search goes on. :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:16

Die van Lizz heb ik even opgezocht, lijkt me meer een springpaardenmodel met dito beweging maar ziet er gewoon braaf uit. En al volledig gekeurd dus interessant denk ik voor iemand die gewoon een fijne allrounder zoekt en basis dressuur wilt rijden.

Jammer Change.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:46

Phonix schreef:
Heb deze gezien inderdaad. Leeftijd kan wel, maar het type sprak me niet zoveel aan. Zag er wel heel fijn en braaf uit op de video.

Ik vindt haar apart lopen acther. Alsof ze het been niet me wilt nemen. Voor de rest heel leuk.

Ik heb er zelf zoeen gehad die een beetje soortgelijk wat gedrongen was en niet veel soeplesse had. En bovendien nog een beetje lui was ook.
Gewoon een heel gewone. Maar daar heb ik wel Z2 dressuur, B springen, L eventing en Z viertal mee gereden en uren door het bos gedwaald en gescheurd. + is nu 28 en nog steeds onder het zadel.
Als zo'n simpele een fijn bewerkbaar dier is die niet te beroerd is om mee te werken zijn het gouden beestjes. Waar de gemiddelde ruiter puntje bij paaltje verder mee komt dan met een speciale. Die simpele bewegers zitten soms ook nog eens veel makkelijker en die kleinere passen geven je meer gelegenheid om in te werken.....

Kortom: ik breek een lans voor fijne simpele paarden. Ik denk dat veel mensen veel gelukkiger zouden worden als ze zo'n beestje kopen...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:53

Dat denk ik ook plus ze zijn vaak beter tussen de oren.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:58

Padoertje schreef:

Amen! En dan kom je toch op het stukje terug dat mensen van alles en nog wat willen doorgaans voor een te lage prijs en waar ze niet altijd mee uit de voeten kunnen.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:33

Ik vindt het wel interessant. Misschien een beetje harde stelling maar jullie zeggen dus eigenlijk dat als je niet zo veel geld heb of meer een amateur ben, moet je niet kieskeurig zijn en gewoon nemen wat er voor je staat?

Al staat er 10, kies gewoon wat op papier moet passen ipv zelf proberen wat bij je past?

Het kan niet zo zijn als mensen zeggen dat het hun niet aanspreekt dat ze dan als dom verklaart wordt. Ik gebruik liever geen geld, dan geld aan een beest omdat jullie hem ok vindt. De klik moet er nog zijn.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:34

Tja, smaken verschillen zullen we dan maar zeggen. Braaf zal ze zijn, maar fijn te rijden niet.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:41

En een ander kan wel fijn met haar uit de voeten

Zo veel mensen, zoveel ruiters, zoveel paarden. Wat ik fijn of prima vind, vind de ander niet. Je kan niet voor een ander invullen.

Feit is wel; hoe minder budget, hoe kwalitatief minder paard.
Feit is ook dat men tegenwoordig een hype volgt; het moet 100 procent gezond. 100 procent braaf (verkeersmak etc valt er allemaal even onder). Daarbij moet het ook gp kunnen lopen/springen, maakt niet uit of je het gaat doen of niet, moet t gewoon kunnen.
Voor 8000 €

Ja. Tja. Sommige vinden dat ook normaal. Maar voor zo'n budget kun je prima een korter gebouwd paard, iets minder spectaculair bewegend etc kopen. Als het paard maar kan doen wat je doel is. Dus een kreupele zal niet passen bij iemand die wil rijden.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:44

@phonix: Als dat een vraag is nav mijn reactie?
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg alleen dat er voordelen zijn aan simpele brave beestjes. En dat simpele brave beestjes je mogelijk verder in de sport brengen dan 'betere' paarden.
En met meer plezier.

Maar goed, ik rij meer voor allround plezier dan voor 1e plaatsen in de dressuurring. Dat scheelt allicht ook. Want 1e ben ik met mijn simpele nooit geworden in de dressuur. En dat lag zeker aan mij destijds maar zeker ook aan het simpel zijn omdat er ook niks compenseerde. Maar verder ben ik er verder, veel verder mee gekomen dan velen om mij heen.