Mogelijk winterveulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 17:45

Ik doe ook een gokje en gok op 14 februari (valentijnsdag), merrie met stippen :-)

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 20:09

Apple schreef:
Ik doe ook een gokje en gok op 14 februari (valentijnsdag), merrie met stippen :-)

In hartvorm <3

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 20:34

Dat zou ik nou een leuk verjaardagscadeau vinden! Deel ik mijn verjaardag met Skyla jr!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 00:15

Druif_01 schreef:
Dat zou ik nou een leuk verjaardagscadeau vinden! Deel ik mijn verjaardag met Skyla jr!

Straks kunnen we hooi kopen met de naam "Skyla jr" :')

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-24 11:24

Bedankt voor alle leuke, lieve en meelevende reacties en voor de gokjes natuurlijk!
Het goklijstje is weer helemaal bijgewerkt en weer wat gokjes weggestreept al kreeg ik vannacht bijna het idee dat xYaartje gelijk zou krijgen met haar gok. Skyla was onrustig aan het dralen, schopte een paar keer naar haar buik, keek veel naar haar buik, stond veel wijdbeens en droeg haar staart regelmatig af. Maar het was denk ik toch de spanning van de dag die eruit kwam. Ze had ook weer diarree van de stress (daar is ze heel gevoelig voor) en ze zal wel spierpijn hebben van haar uitspatting. Ben regelmatig bij haar geweest, ze wilde soms graag contact en soms juist helemaal niet. Ze is inmiddels gelukkig weer wat kalmer.

Ik heb Skyla in de loop van de ochtend toch weer uit de kudde moeten halen helaas. Waar ze eerst goed reageerde op een verbale correctie als ze aan wilde vallen ging later toch ineens de knop om en begon ze rücksichtslos aan te vallen. Opvallend was dat nu niet Sterra het slachtoffer was (want die schopt nu terug) maar de IJslanders (die niks terug deden terwijl vooral één normaal wel heel duidelijk zijn grenzen aan kan geven). Skyla liet zich wel goed benaderen en pakken door mij en leek het wel prettig te vinden om weer in haar eigen stukje te mogen staan. De herrie was toen gelukkig al wat verder weg en Sterra is de hele dag bij haar in de buurt gebleven.
Ik vind het wel heel jammer, omdat het eerst zo goed ging had ik nog hoop dat ze overdag toch weer bij de kudde zou kunnen staan want ze stond ook heel relaxed tussen de rest op een gegeven moment, dat gun ik haar ook zo!

Ik heb ook wel het idee dat haar kont van vorm veranderd, ze had hele ronde billen en ze lijkt nu meer af te lopen zeg maar. Maar misschien zie ik spoken. Buikje vind ik nog steeds niet heel dik maar ze is wel opvallend anders gevormd dan de rest als je haar in de kudde ziet. Haar uier voelt "voller" (je hebt wat meer tussen je vingers) en ik heb het idee dat dat op de foto's ook iets te zien is. Maar ook dat is nog niet echt overtuigend.
Ik heb natuurlijk wel weer wat foto's gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goklijstje:

Juval: 16-01 stippelmerrieveulentje
Tiwi1969: 17-01 stippel vos hengstje
La_Lune: 17-01 bruin merrietje
Cariena1: 17-01 zwart wit spikkel merrie
Danielleeee_: 18-01 zwarte merrie
Lente: 19-01 hengst
Olikea: 19-01 zwarte hengst
Dalena: 19-01 hengstje

xYaartje: 20-01 merrie
Miran: 22-01 vos merrie
Imaudy: 22-01 zwart stippel hengstje
RanjaRietje: 24-01 merrie
Maralyn: 24-01 merrie, vos met witte aftekeningen
Taucha: 25-01 hengstveulentje met hier en daar een vage grijze of zwarte aftekening
Melzazu: 25-01 zwart hengstveulentje
Senna21: 25-01 zwart spikkel hengstje
Kookaburra: 26-01 vos-appaloosa merrieveulen
Alenthe05: 26-01 merrie vos met spikkels op dr kont
Hahahatsjoe: 26-01 merrieveulentje
Ponytante: 27-01 vos stippelmerrie
Linnie050: 27-01 merrie
Mendi: 27-01 merrieveulen, vos met appaloosa kenmerken
Jaydee_WP: 28-01 zwarte merrie
Jindai: 28-01 voskleurige merrie, met wat stippen op haar kont
Froukje_J: 29-01 zwart hengstveulen
Artimes: 29-01 vos met witte stippels
Eefsel2109: 29-01 stippel hengstje
Storm: 30-01 voskleurig merrieveulentje
Wintu: 31-01 zwarte merrie
Stal_Fiore: 31-01 zwart Appaloosa merrie
Jeetje77: 31-01 groene ruin met roze appeloosa kenmerken
Marga1: 01-02 merrie zwart met een paar witte vlekken
Marcella: 01-02 vos
Shirley: 02-02 voskleurig merrietje
Chibi2: 02-02 bruin stippelhengstje
Urielle: 03-02 vospanterbonte merrie
Koper: 03-02 zwarte merrie
Omany: 03-02 bruin hengstje met spikkels
Woestein: 03-02 merrie, vos met veel wit, naam suggestie Anna
Wecha: 04-02
Hettieheks: 04-02 bruin merrietje
Swift: 08-02 vos stippel hengst
Celebi: 10-02 verjaardagveulen met feesthoed en een slinger om de nek
Saskia_D: 11-02 zwart-gestippeld merrieveulentje
Nicky1963: 12-02 vosmerrie met appaloosakenmerken
Kloesje: 12-02 hengst appie
Charaz: 14-02 hengstje
Apple: 14-02 merrie met stippen 
ChantalAM: 15-02 merrie black appaloosa
Myk_en_shant: 16-02 stippel hengstje met voskleurige stippen
Pubelia: 17-02 zweetvos hengst
Lucia88: 19-02 zwart hengstje
Lyona: 19-02 stippel vos merrietje 
Gypsy: 20-02 appaloosa merrieveulen
Afanaisa91: 22-02 vos hengstje met stippen
Paardenfann4: 23-02 vos merrietje

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 11:34

Uier zegt niet altijd iets
Deze kan vollopen net na of net voor de bevalling.

Is het mogelijk om te zien hoever je haar staart omhoog kan doen? Als de banden slapper worden kan de staart ook hoger op de rug gelegd worden zonder veel moeite

Wel jammer dat ze nu de ijslanders aanvalt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 11:57

Zou haar inderdaad maar lekker in haar eigen ruimte laten, letterlijk en figuurlijk :(:)
Denk zo dat ze met Sterra wel een soort wapenstilstand/overeenkomst heeft bereikt en zich bij de anderen weer denkt te moeten laten gelden en al die stress is niet goed voor haar.
Ze ziet er een beetje geïrriteerd uit >;)

Verder qua lijf zie ik niet veel verandering...

En hoe gaat het met jouw lijf eigenlijk?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 12:17

Vorige tietjes

Afbeelding

Tietjes van vandaag

Afbeelding

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-24 12:24

Ik weet inderdaad dat de uier niet alles zegt Art_Ificious maar als er wat gebeurt is het wel een fijne indicatie om te bepalen of er al dan niet een veulen komt.
Staart is wel soepeler dan die van de rest en kan wel recht omhoog maar haar banden zijn echt nog niet super slap. Ik kan me nog herinneren hoe ik schrok van de drilpudding billen van onze Tinker (toen vond in haar banden al tijden slap totdat ze dus echt slap werden en ik het verschil voelde). Skyla heeft dat echt nog niet (helaas).

Ja zeker Shirley dat is nu de enige goede optie en lijkt ze zelf ook wel prima te vinden. Gister ochtend kon ik even niet anders omdat ze steeds kleine rondjes rende over de gladde ondergrond en ook alweer aanstalten maakte om over het hek te springen... Maar het heeft haar inderdaad veel stress bezorgd, heel sneu. Ik zie het inderdaad ook aan haar, Skyla is heel expressief.
Ze valt ook nog steeds wel uit naar Sterra helaas, ze heeft gister nog een plank van het schot doormidden getrapt (over de lengte gespleten) maar doordat Sterra nu terug trapt durft ze de directe confrontatie (zonder schot ertussen) waarschijnlijk niet meer aan. Ze kunnen het ook heel goed hebben met elkaar en zijn wel veel met elkaar bezig dus het is een beetje een haat-liefde verhouding nu.

Ik zie ook geen hele duidelijke veranderingen inderdaad, dat is wel jammer maar ja het is wat het is.

Met mijn lijf gaat het wisselend, ik heb redelijke maar ook echt slechte dagen. Werken (veel staan) lukt alleen met pijnstillers momenteel. Woensdag kan ik weer naar de reumatoloog en moet ik zorgen dat ik een slechte dag heb, een beetje lastig want een overbelaste dag kan ik natuurlijk wel regelen maar dat is anders dan een dag waarbij je al met pijn je bed uit stapt.

Mooi om het zo onder elkaar te zien Pien_2010! Er lijkt wel wat verschil in te zitten en zo voelt het ook wel maar ik heb ook het idee dat ze het beeld zoals op de foto van vandaag ook al eerder heeft laten zien en het daarna ook weer is afgenomen. Het is wel zo dat ik zeker weer dat haar uier is gegroeid maar het gaat niet op het tempo dat je hoopt bij een drachtige merrie en het is ook nog niet echt overtuigend. Skyla heeft er een handje van om iets te laten zien en het vervolgens weer te laten verdwijnen (zoals met haar kling) -O- Gelukkig heb ik veel foto's zodat ik weet dat ik geen hallucinaties heb :') Maar het is wel verwarrend. Maar goed het houdt dit topic wel lekker spannend :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 12:35

Hopelijk helpt het als de ergste kou straks uit de lucht is...op pijnstillers is ook niet alles -O-
En natuurlijk dat de reumatoloog iets zinnigs voor je kan betekenen!

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 12:56

pien_2010 schreef:
Vorige tietjes

[ Afbeelding ]

Tietjes van vandaag

[ Afbeelding ]

Ik denk dat er hier een vertekend beeld gevormd wordt doordat de ene foto hard is uitgezoomd en de andere niet. Als ik ze allebei evenveel inzoom dan zijn beide uiers voor mij gelijk?

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-24 13:05

Het is inderdaad heel lastig om de foto's te vergelijken omdat ze nooit helemaal hetzelfde genomen worden, bijna nooit echt goed scherp zijn en inzoomen maakt inderdaad ook verschil Poekkie. Ik heb zelf wel een idee dat er wat verschil in zit en dat meen ik ook te voelen. Maar goed de wens kan ook de vader van de gedachte zijn...
Bij deze foto zijn de laatste en en laatste uier foto beide ingezoomd (laatste onder):
Afbeelding

En op deze foto zie je de aller eerste uier foto met de laatste (eerste boven, laatste onder):
Afbeelding

Nog een keer de eerste uier foto en een foto van vandaag die wellicht iets duidelijker is (nu laatste boven, eerste onder):
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Swift op 20-01-24 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 13:09

Met al dat haar is het sowieso ook erg lastig om een beetje fatsoenlijke foto's te krijgen :D

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-24 13:13

Ja klopt, de telefoon stelt 9 van de 10 keer scherp op een haar >;) Dat helpt niet echt... En we willen Skyla ook niet ellendig lang lastig vallen met foto's...

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:24

Wat me opviel is dat de eerste tietjesfoto de spenen ver uit elkaar staan en de foto's van nu ze bijna tegen elkaar staan.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-24 17:42

Ja dat verschil is er ook maar dag heeft er volgens mij ook wel mee te maken hoe Skyla staat Art_Ificious. Wat meer wijdbeens of juist de benen bij elkaar maakt wel uit. Maar ik voel wel meer uier vooral aan één kant voelt het wat dikker. Maar echt nog geen echte uiers helaas...

En ik vond Skyla op de camera er wel heel dik uitzien maar dacht dat het kwam doordat haar vacht uitstaat. Totdat het me opviel dat ze steeds tegen de deur of deurpost aanliep met haar buik (we hebben twee deuren waarvan één open staat). Toch maar weer even gaan kijken en voelen en ineens toch weer een scheve dikke buik (wat dus wel buik is en niet alleen haar):

Afbeelding

Ze was ook weer super lief en aanhankelijk en vond alles goed, uiers voelen, buik voelen allemaal prima.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 19:02

Ik geloof je hoor, dat haar buik scheef is. Maar de pony is ook scheeef (heeft het gewicht niet over 4 benen verdeeld) en we zien maar 1 kant van de buik. Dus op de foto is niet te zien wat je beschrijft.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 19:05

Ik ben toch bang dat er geen veulentje in zit ondanks dat ik #teamveulen ben. Ik had verwacht dat ze dan nu nog veel meer zou gaan groeien en veranderen en dat blijft toch wel een beetje uit. Naar mijn idee had ze echt een skippybal op pootjes moeten zijn nu.
Maaaaaar wie weet!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-24 19:17

Het is inderdaad bijna niet op de foto te krijgen wat je live ziet Koper... Deze foto is misschien uit een iets betere hoek maar ook nog niet echt duidelijk:

Afbeelding

Ik had ook gehoopt dat ze wat duidelijker drachtig zou tonen Sanet maar ik vind haar qua vorm nu wel weer anders tonen maar zeker nog geen Skippybal op pootjes inderdaad. Nou geloof ik dat dat ook niet perse een voorwaarde is na alle foto's en filmpjes die ik heb bestudeerd maar iets meer actie had van mij ook wel gemogen inderdaad. Ik ben zelf ook nog flink aan het twijfelen hoor! De kans op een veulentje wordt wel steeds kleiner aangezien er nog steeds niet echt duidelijk actie in komt... Maar ik blijf toch nog wel wat hoop houden (misschien tegen beter weten in maar goed).

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 20:15

Ik blijf nog in mijn kamp maar wil wel even melden dat ze er echt superfijn bijstaan bij jou :)

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 21:34

Ik blijf in kamp veulen en lees alle berichtgeving met een gekleurde bril op B-)

De buik is overduidelijk uitstekend :D
    De hang-onderdelen buik, tieten, billen, onderlip en staart duiden ook maar éėn uitkomst
    De wild mood mare swings ondersteunen het verhaal en
    De stippelplopjes onderstrepen het nogmaals *\o/*

Q.e.d.

Ps. Ik ben kamptechnisch oneens met Poekkie maar Skyla-onderhoudstechnisch helemaal eens. :)

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-24 10:38

Wat lief Poekkie, daar hebben we ook wel ons best voor gedaan :o

Hahaha geweldig Ponytante, daar krijg ik ook weer een beetje moed van! En Skyla helpt daaraan zelf ook mee want ik kan me nu toch niet aan de indruk onttrekken dat er echt een beetje actie in haar uier komt:

Afbeelding

Afbeelding

Kling lijkt wat dikker maar dat kan ook vertekenen:

Afbeelding

Skyla zelf was gisteravond niet happy, ze had denk ik wat buikpijn want ze was erg veel aan het gapen. Ze leek het fijn te vinden als ik bij haar was dus dat heb ik veel gedaan. Naar de nacht toe werd ze weer rustiger en heeft uiteindelijk ook nog een paar keer lekker liggen slapen.
Dit was Skyla vanmorgen, ik vind haar kont er zo anders uitzien maar kan de vinger er niet op leggen... Ze staat op de foto ook wel wat ongunstig met haar achterbenen op de dikke laag stro en haar voorbenen niet:

Afbeelding

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 11:15

Na al die weken dat dit topic al loopt is het minste wat skyla kan doen toch zorgen dat minimaal 1 bokker wint toch? Niet vandaag :')

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-24 12:23

Nou inderdaad Poekkie, zou wat zijn als ze op één van de schaarse data die niet genoemd zijn gaat bevallen :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 12:27

Ik zie haar er best voor aan.
Lekker zelf al die traktaties opeten :Y)