Paarden die in 2024 beleerd worden.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 15:21

Ook hier last van sneeuw en bevroren ondergronden, dus longeren en grondwerk wordt hem helaas niet.

Gisteren maar weer lekker in het zonnetje vast gebonden en gepoetst, spray gebruikt voor manen, staart, voorpluk allemaal geen probleem *D Voetjes uit gekrabd, gaat inmiddels ook heel braaf, dus hopelijk kan de hoefsmid hem eind februari keurig bekappen.

De vorige keer nog bij de vorige eigenaar gedaan en die gaf al aan dat zijn linker kant erg lastig was. Zie je ook duidelijk aan de stralen, dus hopelijk volgende keer braaf bij alle beentjes. Toen de hoefsmid er laatst was voor mijn andere heeft hij ook al even kennis gemaakt, even staan praten en heeft hij al alle 4 de beentjes al even opgetild.

Vandaag dan maar weer een trailer oefendag, deze keer ruim binnen een half uur erop. Hij had wel druk van achteren nodig maar ging uiteindelijk eigenlijk best braaf erop. Stukje gereden en braaf er weer af, nu lekker hooi eten :D

Wie weet morgen of zondag de paddock goed genoeg om weer eventjes stukje aan de longe te doen.

Spaikey

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:55

Trailertraining staat hier ook nog op de planning voordat ze weg gaat om te beleren. Maar eerst achtervoetjes geven onder de knie hebben.

Mijn plan is om haar zover mogelijk opgeleid te hebben alvorens ze daadwerkelijk weggaat om betuigd te worden. Dat heb ik met de vorige jonkies ook gedaan. Dan kennen ze al veel stapsgewijs en rustig aan opgebouwd.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 19:09

Welkom weer iedereen die nieuw of terug is!
En wat is iedereen weer lekker bezig met oefenen met hun jonkies, leuk om te zien en lezen!

Mer1980; wat gaaf joh, zo op je eigen paard! Ziet er goed uit!
Nick_en_ik; wat fijn dat ze het zo goed deed de laatste keer bij de hoefsmid! En dat ze dat van d'r hoefjes zo goed toelaat.
Nadiine__x; wat een draken kunnen die jonkies soms zijn, maar fijn dat je het goed hebt afgesloten! Die van mij had laatst ook dr kop erop zitten, ik hou m’n hart een beetje vast voor als ik dr op ga halen over 1,5e maand :=
Appelfruit; beterschap! Wat vervelend zeg…
Zertab; leuk om te zien hoe jullie samen zulke stappen vooruit maken en hoe alles steeds beter gaat! :)
Sherivey; wat fijn dat het steeds beter gaat en ook dat de wissel van stal zo’n positieve uitwerking heeft gehad.
Lente; waar liggen idd je behoeftes? Moet je bij de zelfstandige stal bijv. zelf ook nog (meer?) doen dan bij stal 1? Heb je daar zin/tijd voor? Ik vind zelf een goede bak belangrijk, maar heb ook wedstrijdambities. Ga je bijv. liever naar het bos, sluit dan idd stal 1 wellicht wat beter aan? Lastig hoor, hopelijk kom je er uit!
Moonlight; wat spannend dit weekend! Alvast veel plezier! Hopelijk blijven de puzzelstukjes nu op de goede plaats vallen :D
Spaikey; ik snap je gevoel en blijft natuurlijk altijd spannend! Maar als ze weg gaat staat ze wel al zo'n half jaar bij jou toch? Zal misschien even spannend zijn in het begin maar na het beleren komt ze natuurlijk wel weer terug op een bekende stal en ze leren natuurlijk wel snel dus gaat vast goedkomen! :)

Sorry voor de lange bijleespost trouwens, maar had voor de verandering de laptop eens bij de hand en dan gaat dat net wat makkelijker :o
Die van mij is gelukkig helemaal goedgekeurd op de foto's *\o/* Dus kan nu ook stiekem wat meer gaan kijken naar grote/dure dingen die ik nog nodig had. Merkte dat ik dat nog een beetje aan het afhouden was. En je hebt natuurlijk nooit garantie maar je zal maar net iets heel beroerds tegenkomen op de foto ;( Was ook stiekem wel een beetje bang voor een OCD operatie ofzo dus heel fijn dat dat allemaal niet aan de orde is. Dus nu mag ik los :P :$ Morgenochtend wrs even naar de sale bij de Paardenkamp, heb een lijstje gemaakt met wat ik nog zoek en wil eigenlijk even naar goedkope dekens kijken. Mocht ze die slopen is dat ook niet zo'n ramp := En dan daarna maar even kijken wat ik verder nog nodig heb, ben ook nog jarig volgende maand dus wie weet kan ik daar nog wat voor vragen :D

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 20:17

@Blacky ja komt zeker goed!
Oh altijd fijn shoppen voor paardlief!
Toen ik nog reed was het leuker dan tegenwoordig voor kleine pony's hebben ze minder leuke dingen ....goed voor m'n portemonnee :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 21:13

Ik heb ook zoveel paarden spullen :') Te veel eigenlijk maar goed.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 23:45

Veel spullen tja… ik heb de helft van de restanten van een ruitersportzaak en nog spullen van onze vorige paarden die helaas niet meer zijn. niet te beginnen dus over dekjes enzo… geen centen maar spullen :$

Ik heb vandaag een poging gedaan tot manen “trekken” voor de eerste keer bij ons en we zijn bezig met afstand houden aan het touw.. beetje voorbereiden op het inparkeren Afbeelding

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 00:47

Oh hier ook een aardige verzameling dekjes :o net als 3 hoofdstellen bijvoorbeeld. Ik zei altijd "ik heb alles behalve een zadel en singel" en, alhoewel ik echt een hoop zooi heb, bleek dat toch niet helemaal het geval te zijn :')

De stal waar we binnenkort heen verhuizen heeft alleen niet zo'n hele grote zadelkast (zit "in de stal" onder de voerbak). Vriendin van mij heeft (ook daar op stal) nog wel een grote kist waar ik gelukkig ook wat zooi in kwijt kan maar zal ook een groot deel, iig aan dekjes, thuis (of in de auto) moeten laten liggen ben ik bang. Ben benieuwd waar ik straks wat heb liggen :')

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 11:42

Gisteren heeft Dexter weer les gehad. Hij doet zo zijn best. Natuurlijk kan je weinig vanwege de ondergrond, maar er is altijd wel iets te doen. ;)
Daarna nog een wandelingetje met Joep over de dijk achter ons huis, mooi dagje zo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oja en dit laatste plaatje <3
Dexter met onze maine coon, Bikkel. Zo lief!! <3

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 11:48

Leuk dat jullie ondanks het weer allemaal nog zo bezig zijn met jullie jonkies. Hier gebeurt even helemaal niks. Ik wacht tot het echt beter weer wordt en dan wil ik haar rustig aan oppakken in het grondwerk richting tuigmak maken.

Wel ben ik nu concrete plannen aan het maken voor het dekken. Eind februari nog naar de hengstenkeuring om ze allemaal even naast elkaar te kunnen zien en vergelijken en dan de definitieve keuze maken.

Reuze-slungel is het nu <3
Afbeelding
Afbeelding

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:18

Hier gebeurd ook even niets! Het begon met het idee dat Reus 2 weekjes vrij kreeg om Tin Tin bij te staan bij het afspenen..... maar met dit weer vind ik het wel ff prima! Aan zijn kont te zien gaat hij ook nog een stukje de hoogte in......
Afbeelding
Dus voor nu besloten hem iedergeval heel januari vrij te geven en misschien ook wel heel februari.
Ruimte genoeg om zichzelf te vermaken.
Afbeelding

En ze zijn zo leuk samen!
Afbeelding
Afbeelding

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:39

Vandaag heeft Koda weer een prachtige stap gezet. Samen met het tuig op aan de lange lijnen achter hem gewandeld en gedraafd. Het is zo leuk om te zien dat die oortjes naar voren gaan en hij ze rondje doet.

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:44

Hoe heb jij zo'n mooie bak joh? Dit is mijn tosti-bak:

Tuig staat super! Ik heb er ook echt zin in straks <3

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:53

Muronia schreef:
Hoe heb jij zo'n mooie bak joh? Dit is mijn tosti-bak:
[ Video ]

Tuig staat super! Ik heb er ook echt zin in straks <3

Ja bijzonder hea, misschien is het hier wat warmer in de bollenstreek dan bij jullie? :o

Ik kan echt niet wachten, liefst gooi ik er nu al wat achter, maar ik moet nog even braaf wachten. :')

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 18:31

@Dara, wat een leuk stel zo! Ik heb echt een zwak voor stippels :') <3
@Joella, wat knap zeg! Het bruine tuig staat hem goed! Ik zag een poosje geleden cognac mentuig maat shet, vind het zo’n mooie kleur maar ik vraag me af of het wel echt mooi staat bij de zwart/grijs/witte Appaloosa toverbal die ik heb… Als iemand zo’n toverbal heeft met cognac (men)tuig, dan ben ik in ieder geval heel benieuwd naar foto’s hoe dat staat :))

Vandaag hebben Nicky en ik voorzichtig weer een (letterlijk) stapje gezet richting weer wandelen.
We kwamen tot aan het einde van de oprit/begin van de weg. Daar heeft ze een poosje netjes stilgestaan, en gelijk weer omgekeerd omdat het prima ging. Ze liep wel weer met een rap tempo terug, dus ik gok dat het nog echt wel een tijdje gaat duren voordat ze de weg weer op durft, helaas -O-
Maar vooralsnog wel blij met het inieminie stapje dat we hebben gezet :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 21:28

@Joella: jaloers op jouw rijbak! Hier al maanden een blubzooi en nu dus ook bevroren -O- Maar knap van Koda!

@Dara: knappe stippel <3

Hier konden we vandaag niets doen. Bak dus bevroren. Maar stoep vermoedelijk ook gezien er een laag sneeuw lag. Risico dus niet waard. Heb hem lekker geborsteld. Onderkant buik was een dingetje, meneer tilde zijn achterbeen op, waarvoor ik hem corrigeerde. Waar hij weer van "schrok". Daarna was het wel meteen goed en kon ik zijn buik borstelen aan de onderkant en stond hij rustig hooi te knabbelen. Echt dat paard soms... :')

Ik heb verder dit boek gekocht, dus ben erg benieuwd! Heb ook al de vragen gelezen en de karakter types. Lastig om te bepalen waar hij invalt. Zo kan hij én heel erg aan mij plakken maar ook onverschillig van mij wegdraaien en zijn ding doen. Twee uitersten dan weer.

Afbeelding

shakrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 22:19

Sababber schreef:
[ [url=m/Xjiz1B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe is de bak en de paddocks bij jullie? Bij ons zijn de paddocks egaal bevroren. De bak heb ik zojuist in stap maar even gestofzuigd _O-

Onze longeerbak en buitenbak zijn goed te doen, we hebben ze wel meteen gestrooid en blijven gebruiken

shakrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 22:31

Muronia schreef:
Ik ben verrast dat er zoveel mensen met een '21 paard zich hier melden. Als ik de algemene mentaliteit op bokt zo lees dan is het bijna niet meer "normaal" om een driejarige rustig wat aan het werk te laten gaan.

Elonia gaat deze winter voor het eerst onder een deken. Die moest natuurlijk wel even gepast worden. Voor dit seizoen gaat het wel lukken met deze 195, maar als ik het zo zie dan zal het volgend jaar wel een 205 worden :+

[ [url=m/56W3oA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xzVh9q.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WqjkEf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had 9ok een hoofdstel besteld voor d'r. Dat was niet zo'n succes. Dit is maat fullen en neusriem komt wel 10 cm tekort :oo
[ [url=m/i1Iyng.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat probleem heb ik dus ook met hoofdstel passen, de neusriem zijn veel te kort!!

shakrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 22:44

Rocamor schreef:
Heerlijk topic om te volgen. Wat zijn de "voorwaarden" om mee te mogen doen?

Mijn merrie is 4.5 (maar door een slechte start loopt ze wat mij betreft een jaar achter).

Loopt al wel wat aan de longe en die wat grondwerk. Ze wordt echter nog niet gereden. Dat hoop ik in 2024 te kunnen gaan doen.

Rustigaan, ik heb 2 ruinen die in april 5 worden, ze hebben 2 x hoofdstel om gehad en ingereden aan halster en zonder zadel, of met barebackpad een aantal keer aan longeerlijn bereden.
Vroeg genoeg vindt ik, ze zijn nog niet uitgegroeid.
Afgelopen najaar bijvoorbeeld wilden ze alletwee niet graag in galop in de longeerbak, ze waren overbouwd,en tikken dan met achterbenen hun voorbenen aan.
We gaan nu rustig verder, eerst zadels passen, en dan af en toe na het longeren er even op.
Niet in de krul rijden!!!!!
Ze hebben hun hals lengte voor de balans nodig!

shakrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 22:57

DreamGuide schreef:
Beterschap Sanne!

En welkom nieuwe mensen. Leuk weer om iedereens updates te lezen. Ik merk dat ik er zelf ook veel aan heb om te zien wat jullie allemaal doen. Is voor mij de eerste keer helemaal zadelmak maken vanaf het begin (andere merrie wel zelf doorgereden) dus nog even uitvogelen hoe of wat.

Regentesse begint nu echt wat spier en vetjes aan te zetten, erg blij mee want ik vond haar voorheen echt nog heel iel. Nu begint het echt al een paardje te worden.

Vandaag voor het eerst peeskappen om, ze heeft ze uitgebreid besnuffeld maar daarna was het ook goed.

[ [url=m/CXlmsW.jpg]Afbeelding[/url] ] Wowwww <3
[ [url=m/90HXYo.jpg]Afbeelding[/url] ]

shakrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 23:42

<3
RedRoses schreef:
Ik zat te zoeken naar een topic om het met medebokkers te hebben over beleren :D . Wij hebben in juli een 4-jarige merrie gekocht, die ontzettend angstig was. We weten vrij zeker dat zij al het een en ander heeft meegemaakt. We zijn sinds kort bezig met beleren, dus in 2024 zijn we hier zeker nog mee bezig dus het lijkt me leuk om een beetje mee te kletsen ;) . We noemen haar ‘vosje’ omdat ze eerst nog niet echt een naam had, maar we hebben er Odessa van gemaakt. Maar Vosje klinkt wel wat lekkerder :D. Het was een drama, ze kon ineens zo ontploffen met bokken dat er geen houden aan was. Ik heb helaas ook een poosje niet kunnen rijden door een harde val, maar nu zijn we weer bezig. Ze heeft zo’n ontzettend zachtaardig karakter, dus we geven haar alle tijd. Ze beweegt super fijn, in combi met haar karakter echt een droompaardje. Hopelijk blijft het nu goed gaan en kunnen we lekker rustig verder met beleren! Ze is een Hero (Johnson) x Voice x Negro. Ik vind het leuk om jullie te gaan volgen in de beleeravonturen :D
[ [url=m/uqP9h9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtpaard!!!!

shakrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 23:57

Mer1980 schreef:
Ik kom dit topic dus gewoon zomaar even binnenvallen, want mijn paard wordt op dit moment beleerd door Utopia hier op bokt :D Ik volgde haar wat langer en haar manier van met paarden omgaan en paarden houden sluit gewoon aan bij wat ik prettig vind. Dan het paard in kwestie:

O Solo Mia V: Gladiator, mijn eerste nakomeling van mijn lichte tour fokmerrie Solo (V: Sir Donnerhall). Mia is van 18 mei 2019 dus al een 'oudje' vergeleken met de meeste paarden hier, ze wordt immers alweer 5. Mijn jonge merries krijgen eerst een veulen alvorens ze beleerd worden onder de man. Dat vind ik zelf erg prettig

De dame zelf als baby:
[ [url=m/YPqkCY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als jaarling:

[ [url=m/TIuueW.jpg]Afbeelding[/url] ]

2 jarige:

[ [url=m/qjyL57.jpg]Afbeelding[/url] ]

3 jarige met rechts har moeder behoorlijk drachtig:

[ [url=m/1nSole.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mia met haar baby van afgelopen jaar (ET):

[ [url=m/fiUya1.jpg]Afbeelding[/url] ]

En bij Utopia op stal eerste maandje beetje wennen, veel dubbele lijnen werk, aankomen na veulen maar dan eindelijk zadel op en hoofdstel om (deze basis had ze wel al, maar gewoon beginnen bij het begin:

[ [url=m/mVF4fS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maandje later zat ze erop:

[ [url=m/1eFL39.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben trots op hoe ze het doen, zondag ga ik weer langs :D Ze hebben alle tijd van de wereld.

Hoi, wat leuk jou hier ook te treffen met O Solo Mia van Gladiator
Ik ben de eigenaresse van O Look At Me van Gladiator
Wordt in april ook 5.
Apart om te zien dat ze ook stuk groter is dan haar moeder!!!
Prachtig paard ook.
Dit is haar half broer met zijn moeder

shakrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 23:58

shakrimh schreef:
Mer1980 schreef:
Ik kom dit topic dus gewoon zomaar even binnenvallen, want mijn paard wordt op dit moment beleerd door Utopia hier op bokt :D Ik volgde haar wat langer en haar manier van met paarden omgaan en paarden houden sluit gewoon aan bij wat ik prettig vind. Dan het paard in kwestie:

O Solo Mia V: Gladiator, mijn eerste nakomeling van mijn lichte tour fokmerrie Solo (V: Sir Donnerhall). Mia is van 18 mei 2019 dus al een 'oudje' vergeleken met de meeste paarden hier, ze wordt immers alweer 5. Mijn jonge merries krijgen eerst een veulen alvorens ze beleerd worden onder de man. Dat vind ik zelf erg prettig

De dame zelf als baby:
[ [url=m/YPqkCY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als jaarling:

[ [url=m/TIuueW.jpg]Afbeelding[/url] ]

2 jarige:

[ [url=m/qjyL57.jpg]Afbeelding[/url] ]

3 jarige met rechts har moeder behoorlijk drachtig:

[ [url=m/1nSole.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mia met haar baby van afgelopen jaar (ET):

[ [url=m/fiUya1.jpg]Afbeelding[/url] ]

En bij Utopia op stal eerste maandje beetje wennen, veel dubbele lijnen werk, aankomen na veulen maar dan eindelijk zadel op en hoofdstel om (deze basis had ze wel al, maar gewoon beginnen bij het begin:

[ [url=m/mVF4fS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maandje later zat ze erop:

[ [url=m/1eFL39.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben trots op hoe ze het doen, zondag ga ik weer langs :D Ze hebben alle tijd van de wereld.

Hoi, wat leuk jou hier ook te treffen met O Solo Mia van Gladiator
Ik ben de eigenaresse van O Look At Me van Gladiator
Wordt in april ook 5.
Apart om te zien dat ze ook stuk groter is dan haar moeder!!!
Prachtig paard ook.
Dit is haar half broer met zijn moeder

Foto lukt helaas niet

shakrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 00:49

:)
Hoi allemaal, ik heb ook meegelezen hier, ook mijn 2 jonge ruinen worden in april alweer 5 jaar, en ik ben met een leuke jongemeid afgelopen november ongeveer begonnen met inrijden, zonder zadel, en alleen met halster aan longeerlijn.
Daarna met een barebackpad.
Ze kennen haar, en daarom vonden ze het ook niet vreemd dat ze ineens op ze zat.
Ik heb er zelf die dag ook al even op gestapt aan de hand, zo leuk

Afbeelding
Dit is Orion met zijn moeder Kristalglans
Afbeelding

Afbeelding
O Look At Me met zijn moeder Galucci B

Afbeelding
Voor het eerst op Orion
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Voor het eerst op Black
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Daarna lekker de hele zomer overdag in het land gestaan en uit het land vandaan stapten de meiden er zo op als we naar stal liepen

shakrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 01:00

Filmpjes lukten helaas niet, Black heet eigenlijk O Look At Me

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 01:57

nick_en_ik schreef:
@Dara, wat een leuk stel zo! Ik heb echt een zwak voor stippels :') <3
@Joella, wat knap zeg! Het bruine tuig staat hem goed! Ik zag een poosje geleden cognac mentuig maat shet, vind het zo’n mooie kleur maar ik vraag me af of het wel echt mooi staat bij de zwart/grijs/witte Appaloosa toverbal die ik heb… Als iemand zo’n toverbal heeft met cognac (men)tuig, dan ben ik in ieder geval heel benieuwd naar foto’s hoe dat staat :))

Vandaag hebben Nicky en ik voorzichtig weer een (letterlijk :o ) stapje gezet richting weer wandelen.
We kwamen tot aan het einde van de oprit/begin van de weg. Daar heeft ze een poosje netjes stilgestaan, en gelijk weer omgekeerd omdat het prima ging. Ze liep wel weer met een rap tempo terug, dus ik gok dat het nog echt wel een tijdje gaat duren voordat ze de weg weer op durft, helaas -O-
Maar vooralsnog wel blij met het inieminie stapje dat we hebben gezet :j

Ik denk juist wel dat het mooi staat op je toverbal! Ik moet je alleen wel zeggen dat lossen tuigonderdelen heel moeilijk te vinden zijn in de kleur congac. Dus mocht je er voor gaan, wees daar op voorbereid