Sanet schreef:Nouuuu, daar zakt je de broek toch direct vanaf dierenfan. Overigens snap ik het wel, want die blaffende hondjes van de buren word ik ook gestoord van. Maar deze kuddebewakingshonden hebben nog soort van nut…
Dit is volgens mij niet de enige gerechtelijke uitspraak over zo'n situatie in Duitsland. Nederland is nog veel dichter bevolkt en 1 klagend persoon die naar de rechter stapt is voldoende...daar zit je dan met je kudde bewakingshonden die je enkel hun gang mag laten gaan op drukke uren overdag....juist de uren dat ze meestal niet nodig zijn...
Ik heb jarenlang naast en tegenover (2 verschillende bedrijven dus) gewoond die beiden behoorlijk waakse waakhonden hadden (sint bernards, spaanse mastiffs en duutse herders). Uiteindelijk behoorde het voor ons allemaal gewoon bij omgevingsgeluiden. Net als de trein, de snelweg of vliegtuig verkeer bij veel andere mensen. Ik wist wel aan de manier van blaffen waarom ze vaak deden blaffen. Vond het een veilig gevoel destijds en regelmatig even gaan kijken omdat het wel heel serieus blaffen was.