Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 16:58

Mac schreef:
Op de Noord-Veluwe ('t Harde) ligt een militair oefenterrein waarvan de halve Veluwe op zijn grondvesten davert als ze daar bombardementen en beschietingen aan het oefenen zijn. Heb je dat niet gehoord wellicht?

Ja lijkt mij logische verklaring gezien de knallen. Ik zag in mijn verbeelding de zwijnen al de lucht in gaan volledig in stukjes haha

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 17:04

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 17:04

mysa schreef:
Klopt, knalt hier soms knetterhard. Maar wolven hebben we evengoed.

Met de twijfelachtige eer dat de allereerste wolf/wolvin zich juist daar heeft gevestigd :D
Gezien de explosieve (haha) groei van de wolvenpopulatie op de Veluwe zijn ze niet heel erg onder de indruk van het geknal.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 17:09

tienus63 schreef:
Hebben jullie gezien hoe SBB de Koniks in het Lauwersmeergebied vangt.
Bron: Dierenarts Hooijmeijer op LinkedIn.

https://nl.linkedin.com/posts/jan-hooim ... paign=copy

:wow: |(

Wat erg...
Wat een dierenvrienden toch weer.
Als een boer dit doet staat de partij voor de dieren voorop en meer van die enge clubjes. En hier doen ze dus niets met een melding.

Wat goed dat deze man het deelt. Echt verschrikkelijk.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 17:25

Maar hoe moet je anders "wilde" dieren laden? Allemaal een halster om? Met brokjes?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 17:28

Zo braaf als ik ze zie zou dat best kunnen ja.
Een groep jaarlingen amper in de hand geweest sla je ook niet op de wagen. Een groep pinken ook niet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 17:42

tienus63 schreef:

Ze staan ook heel mooi binnen trap bereik. Op deze manier is de kans groot dat ze een hoef vol voor de bakkes hadden gekregen.
Kun je maar weer zien wat een ongelooflijke jan onbenullen het zijn.

Echt zo zou ik nooit bij een paard doen. Laat staan een wild paard. Ten eerste is het pure dierenmishandeling. En ten tweede levensgevaarlijk.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 18:09

En dan als reactie van SBB dat ze een holle buis gebruiken, het zag er uit als een stuk tyleen slang.
En dat knijpt flink door.
Als politie gebrek aan wapenstokken heeft, low budget tyleen werkt merakels.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 18:12

tienus63 schreef:
En dan als reactie van SBB dat ze een holle buis gebruiken, het zag er uit als een stuk tyleen slang.
En dat knijpt flink door.
Als politie gebrek aan wapenstokken heeft, low budget tyleen werkt merakels.

Ze hadden allemaal wat anders om mee te slaan.
Gewoon wat voor handen was. Dat zie je duidelijk op het filmpje.

Ze hebben totaal geen idee waarmee ze bezig zijn.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 18:29

Nou, die ene stond anders gewoon te slaan met een prikpaaltje. Als dat een oog raakt….
Moet je dit doen als normale burger doen met een wolf :/

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 18:32

Sanet schreef:
Nou, die ene stond anders gewoon te slaan met een prikpaaltje. Als dat een oog raakt….
Moet je dit doen als normale burger doen met een wolf :/

Hun mogen echt alles met dieren doen. Verwaarlozen, mishandelen en noem maar op.
De PVDD kijkt weg als het om deze clubs gaat.

En ze laten telkens weer zien er 0,0 verstand van te hebben. Ze klungelen maar wat aan.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 18:36

tienus63 schreef:

Alhoewel ik er bewust voor kies het filmmateriaal niet te bekijken, zeggen de reacties genoeg. Juist als je denkt dat we niet dieper kunnen zinken…

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 18:39

Is dat wel van Staatsbosbeheer of is nationaal park Lauwersmeer op zichzelf staand

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 18:41

Ja holle buis idd een tyleenslang.
En als er iets naar door zwiept....
En idd prikpaaltjes.

Waar is hier dier en recht en welke clubjes meer die toen de mensen aanklaagde die de wolf dood hebben geschoten?
Deze paarden waren niet gevaarlijk, erg liefs zelfs want hadden ze er maar een paar tegen de bakkes geslagen.
Maar dit komt niet in het grote nieuws...nee dat de wolf die weet ik hoeveel vee dood heeft gebeten en daarna een eigenaar heeft aangevallen wel.

Echt wat een maf land zijn we voortaan....

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 18:45

DuoPenotti schreef:
Ja holle buis idd een tyleenslang.
En als er iets naar door zwiept....
En idd prikpaaltjes.

Waar is hier dier en recht en welke clubjes meer die toen de mensen aanklaagde die de wolf dood hebben geschoten?
Deze paarden waren niet gevaarlijk, erg liefs zelfs want hadden ze er maar een paar tegen de bakkes geslagen.
Maar dit komt niet in het grote nieuws...nee dat de wolf die weet ik hoeveel vee dood heeft gebeten en daarna een eigenaar heeft aangevallen wel.

Echt wat een maf land zijn we voortaan....

Volgens mij gaat het al aardig rond op sm. Misschien moet iemand dier en recht even taggen..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 18:49

Heb het nog niet gezien, alleen hier nog maar

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 18:50

https://www.facebook.com/groups/9946536 ... 491859092/

05-10-2023 Duitsland. <"Rechtbank: blaffende Kuddebewakingshonden moeten 's nachts binnen worden gehouden">
Citaat uitspraak: <"zelfs in een aangewezen wolvengebied had het geblaf geen absolute voorrang op het rechtmatige belang van de buren"> .
.
Vertaling artikel Frankfurter Algemeine 05-10-2023
<<Een boerin moet haar waakhonden, die worden gebruikt om haar te beschermen tegen wolven, 's nachts én op rustige tijden op zon- en feestdagen binnen houden om de buurt te ontzien van het geblaf van de dieren. De hogere administratieve rechtbank van Noordrijn-Westfalen (OVG) in Münster verwierp het beroep van de vrouw tegen een dringende beslissing van de administratieve rechtbank van Keulen, zo maakte de rechtbank donderdag bekend.
.
Volgens het rapport houdt de boerin in totaal 46 Galloway runderen, pony's, ezels, geiten en schapen als nevenactiviteit op weilanden direct naast een dorp in het district Rhein-Sieg. Het gebied behoort tot het wolvengebied "Oberbergisches Land" dat is aangewezen door het Ministerie van Milieu. Om zich tegen wolven te beschermen, heeft de vrouw zeven waakhonden die volgens de rechtbank "vaak en voortdurend de klok rond blaffen". Na klachten van buren beval de gemeente dat de honden van 22.00 tot 6.00 uur en van 13.00 tot 15.00 uur op zon- en feestdagen in een gesloten gebouw moesten worden gehouden - en die handelde daarmee rechtmatig, zoals de bestuursrechter en nu ook de OVG bevestigden.
.
Het is waar dat het blaffen van honden tot op zekere hoogte deel uitmaakt van het lokale achtergrondgeluid in een landelijk gebied, en er moet ook rekening worden gehouden met de bescherming van kuddes, legde de OVG uit. Maar zelfs in een aangewezen wolvengebied had het geblaf geen absolute voorrang op het rechtmatige belang van de buren. De vrouw had niet aangetoond dat ze ook tijdens rustperiodes op het gebruik van de honden was aangewezen: ze had immers een stal en een elektrische afrastering. Ze had ook geen informatie verstrekt over hoeveel waakhonden nodig zouden zijn, voor het beheersbare aantal van haar boerderijdieren.>> Vertaald door DeepL
.
Link naar dit artikel:
https://www.faz.net/agenturmeldungen/dp ... 21525.html

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 18:55

Er zijn verdorie veilige veedrijvers in de vorm van paddles zoals meer voor koeien in gebruik. Goed zichtbaar, rammelt en niet pijnlijk. Ben je groter en net intimiderend genoeg om ze de juiste kant op te laten wandelen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 19:28

Nouuuu, daar zakt je de broek toch direct vanaf dierenfan. Overigens snap ik het wel, want die blaffende hondjes van de buren word ik ook gestoord van. Maar deze kuddebewakingshonden hebben nog soort van nut…

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 21:27

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 21:58

Sanet schreef:
Nouuuu, daar zakt je de broek toch direct vanaf dierenfan. Overigens snap ik het wel, want die blaffende hondjes van de buren word ik ook gestoord van. Maar deze kuddebewakingshonden hebben nog soort van nut…

Dit is volgens mij niet de enige gerechtelijke uitspraak over zo'n situatie in Duitsland. Nederland is nog veel dichter bevolkt en 1 klagend persoon die naar de rechter stapt is voldoende...daar zit je dan met je kudde bewakingshonden die je enkel hun gang mag laten gaan op drukke uren overdag....juist de uren dat ze meestal niet nodig zijn...

Ik heb jarenlang naast en tegenover (2 verschillende bedrijven dus) gewoond die beiden behoorlijk waakse waakhonden hadden (sint bernards, spaanse mastiffs en duutse herders). Uiteindelijk behoorde het voor ons allemaal gewoon bij omgevingsgeluiden. Net als de trein, de snelweg of vliegtuig verkeer bij veel andere mensen. Ik wist wel aan de manier van blaffen waarom ze vaak deden blaffen. Vond het een veilig gevoel destijds en regelmatig even gaan kijken omdat het wel heel serieus blaffen was.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 22:10

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 22:34

dierenfan schreef:
Mac schreef:
Op de Noord-Veluwe ('t Harde) ligt een militair oefenterrein waarvan de halve Veluwe op zijn grondvesten davert als ze daar bombardementen en beschietingen aan het oefenen zijn. Heb je dat niet gehoord wellicht?

Ja lijkt mij logische verklaring gezien de knallen. Ik zag in mijn verbeelding de zwijnen al de lucht in gaan volledig in stukjes haha

Ach ook daar wennen de wolven wel aan. :\
Ik woonde vlakbij het oefenterrein en mijn dieren keken ook niet meer om van schietoefeningen en laagvliegende heli's e.d.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 11:21

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 11:43

Ik vind het persoonlijk wel jammer dat ze nou net dat programma uitgekozen hebben voor een item. Het item zelf vond ik nog prima, maar de mensen aan tafel. Ik haak af bij ze zijn uit gezet en het WEF. Ook beweren dat er in het noorden geen problemen zijn nog. Weet niet welk noorden van Nederland zij bedoelt. Maar in Drenthe en Friesland zitten er genoeg.