[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 08:21

Hij ziet er al een stuk beter uit! Fijn om te zien.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:08

Zo hee, ik had eerder verwacht dat er zich iemand als eigenaar had gemeld maar niet dus!
Wat een mooi paard en leuk gedaan met die foto, een klein doorkijkje naar hoe het ermee gaat.
Looks like a dream came true TS!
Hoop dat ie lekker bij je mag blijven, je zorgt er goed voor en het paard voelt zich op zijn plaats bij jullie zo aan die ontspannen foto te zien.

Eefjebeefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:16

Wauw hij ziet er goed uit! Ga je hem houden TS?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:56

Arabesk schreef:
Volgens mij is een paard van jou als je kunt aantonen dat je al enige tijd de kosten draagt voor het dier. Blijkt uit vecht scheidingen enz omdat het paspoort geen eigendomsbewijs is.

Dat is een broodje aap dat maar rond blijft zingen op bokt.

Het eigendom van een paard is omdat je hem hebt gekocht, duidelijk geschonken hebt gekregen, ruil of geërfd.
Niet omdat je een tijd zijn basisbehoeften hebt betaald.

Natuurlijk in vechtscheidingen of wanneer een kind een paard van ouders heeft gekregen en het is niet duidelijk of het paard ook echt cadeau gedaan is of alleen maar in bruikleen is gegeven zal er uiteindelijk naar zoiets gekeken worden door een rechter. Maar dit gaat nooit automatisch zo.

Dat is dus ook waarom pensionhouders zou in de knoei kunnen komen bij een niet betalende klant.
Het is niet zo dat ze na bijvoorbeeld een jaar kunnen zeggen, nu verkoop ik hem want ik heb het laatste jaar alles betaald.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:24

Hij ziet er goed uit zeg!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:32

Arabesk schreef:
Volgens mij is een paard van jou als je kunt aantonen dat je al enige tijd de kosten draagt voor het dier. Blijkt uit vecht scheidingen enz omdat het paspoort geen eigendomsbewijs is.

Nee hoor, als jij geen koopcontract hebt hoeft dat niet. Ik heb recent weer een geval gezien. Dame Y leasde een paard van mevr. X en Y had het paard zelf op pension staan en betaalde daarvoor ook alle kosten.
X kwam in de financiële problematiek, ging failliet en heeft in deze periode het paard aan Y geschonken.

Maar 2 jaar later is het paard alsnog in beslag genomen door de curator. Y had wel een paspoort, maar geen eigendomsbewijs. Dat Y alle kosten al jaren betaalde voor het paard maakte haar nog steeds niet de rechtmatige eigenaar. X had het paard niet mogen schenken en daar hield het mee op.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:40

Betekent natuurlijk ook dat TS dat paard niet zomaar zou kunnen verkopen (als ze dat al zou willen).

Fijn dat hij het zo goed doet!! Zou fijn zijn als hij bij je kan blijven TS!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:51

Arabesk schreef:

nope, was het maar zo makkelijk.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 12:19

Nou, maar hoe dan ook, als er nu nog een eigenaar opduikt heeft diegene wel wat uit te leggen voor wat betreft het verzaken van de zorgplicht. Want hij of zij kijkt er nu al heel lang niet naar om anders was het paard wel vermist immers.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 12:22

Hij ziet er erg goed uit +:)+

En bedankt voor de update.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 12:38

Daphara schreef:
Arabesk schreef:

Nee hoor, als jij geen koopcontract hebt hoeft dat niet. Ik heb recent weer een geval gezien. Dame Y leasde een paard van mevr. X en Y had het paard zelf op pension staan en betaalde daarvoor ook alle kosten.
X kwam in de financiële problematiek, ging failliet en heeft in deze periode het paard aan Y geschonken.

Maar 2 jaar later is het paard alsnog in beslag genomen door de curator. Y had wel een paspoort, maar geen eigendomsbewijs. Dat Y alle kosten al jaren betaalde voor het paard maakte haar nog steeds niet de rechtmatige eigenaar. X had het paard niet mogen schenken en daar hield het mee op.

Maar dat is ook weer een heel specifieke situatie. Een paard vertegenwoordigt vermogen dat ten tijde van een faillissement te gelde gemaakt moet worden voor de schuldeisers. Mevrouw X heeft dus in het zicht van of ten tijde van haar faillissement geld uit de boedel onttrokken door het paard weg te schenken. Dat heet paulianeus handelen en dat is zelfs strafbaar. De curator is gemachtigd om dit terug te draaien. Ook verkoop ver onder de waarde van het paard zou teruggedraaid worden. Had mevrouw X het paard geschonken voor zij kon vermoeden dat zij financieel in zwaar weer zou komen, had de curator geen poot om op te staan gehad.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-22 12:41

Verklaring Politie voor aanvragen duplicaat, check! ;)

Waarom? Het is verplicht aldus politie, anders mag een paard niet vervoerd, gehouden etc. worden.

Op naar de volgende stappen.

Afbeelding

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-22 12:42

Marigold schreef:
Nou, maar hoe dan ook, als er nu nog een eigenaar opduikt heeft diegene wel wat uit te leggen voor wat betreft het verzaken van de zorgplicht. Want hij of zij kijkt er nu al heel lang niet naar om anders was het paard wel vermist immers.

Eigenaar moet zich melden bij Politie en inderdaad een goede verklaring hebben, alvorens ze hem überhaupt mogen zien.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 12:50

LadyDii schreef:

Waarom? Het is verplicht aldus politie, anders mag een paard niet vervoerd, gehouden etc. worden.

[ [url=m/nZ5Skw.jpg]Afbeelding[/url] ]

*\o/* *\o/* *\o/* Super!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:08

Fijne update! Hij ziet er goed uit! Ben heel benieuwd hoe dit afloopt uiteindelijk.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 14:26

Ik hoop ook van harte dat dit paard bij ts mag blijven want dat heeft ze echt verdiend! Wel ben ik nieuwsgierig naar de voorgeschiedenis van het paard, hoe het zover heeft kunnen komen dat hij een "zwerfpaard" geworden was.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 14:37

LadyDii schreef:

Check +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 15:27

LadyDii schreef:

Wat fijn en wat ziet het paard er goed uit! Hopelijk ben jij degene die er nog lang plezier van gaat hebben! :D

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 21:23

Leuk dat je een update geeft met een foto ook!
Fijn dat het goed met hem gaat, en ik hoop dat niemand zich meer meldt en hij lekker bij jou mag blijven

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 21:31

Hij heeft het toch maar mooi getroffen bij jou! +:)+

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 22:06

Goed nieuws, en leuk dat je een update geeft, wat een bijzonder verhaal. Veel geluk met hem!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 13:38

Ik zag dat er een crowdfunding is opgezet voor medische kosten, hoe gaat het nu met hem TS?

ElmoVelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:58

Odysseus schreef:
Ik zag dat er een crowdfunding is opgezet voor medische kosten, hoe gaat het nu met hem TS?

Heb je een link van de crowdfunding?

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 15:06

Moderatoropmerking:
Bericht tegen de regels verwijderd
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 30-10-22 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 15:08

Ik zag in de Facebook groep dat hij al een tijdje staat te pompen, en dat de prednison en ventipulmin niet aanslaan. Maar hij lijkt ook veel binnen te staan, wat ook niet helpt natuurlijk.