Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ze zeggen wel eens dat herders hun baas kiezen. Yaiko heeft echt mij gekozen.
en dan ligt hij bij me en mijn man in de andere zetel en dan zegtie ‘beste bloedlijnen en kijk dat daar liggen.... Als ne Maltezer.’ 

Ontzettend slim dier. En zo lief. 
petraaken schreef:Dat wordt wat als hij volledig is opgeleid.
nu zit ik de nachten vaak alleen en we hebben een paar bekenden die ik hiet niet wil als mijn man niet hier is. Die weten dus ook dat er twee Mechelse herders bij me zijn die niet zullen aarzelen om me te beschermen indien nodig. Heeft me een hoop rust gegeven. Geen onverwachte bezoekjes meer.
) maar vandaag dus bij daglicht. Had voor vandaag al een portie gemaakt van hier thuis en heb een zak af gezet bij haar (we kopen elk een zak om het fair te houden en gewoon geen gedoe te hebben met geld. Hoeft voor mij niet want het was mijn voorstel om ze dat voer bij te geven om ze even door die laatste loodjes heen te halen en ik had gezegd dat ik die zakken zou betalen maar N wil daar niks van weten dus dan maar elk een zak.
).
dus die triepelde murmelend langs me (braaf uit mijn persoonlijke ruimte, echt, dat dier heeft een karakter van goud) terwijl Vigo de hele weide rond vloog (en straal genegeerd werd door ons allebei.) 

"
Morganlefay schreef:Ik kan het iets anders formulieren.
Ik lees stripboeken.....................en de teksten zijnverexcuseer mijn vergelijk
petraaken schreef:Werkt die zin echt? Ik begin te begrijpen waarom de mensen zeggen dat ze eens een vlieg bij jullie thuis willen zijn.
Hij is echt een beetje boos op Sam nog steeds.

Rocamor schreef:Morganlefay schreef:Ik kan het iets anders formulieren.
Ik lees stripboeken.....................en de teksten zijnverexcuseer mijn vergelijk
welke formulieren?
Wat een heerlijke schoothond heb je daar, die is bijna net zo zwaar als jij denk ik...
Wil N niet dat jouw smid ook Vigo bekapt, dan kunnen Joy en Vigo gezamenlijk bekapt worden?
teepvoudje
Sammeke was braaf vandaag. Nu miss Terror nog, heb zo’n *** aan het weer. Het is 1 dag mooi en dan weer 2 dagen halve storm waardoor ik elke keer twee paarden aan het doen ben.
Sam doet het wel goed op zijn senior voer. 
Dus ik schakel vanuit dat verzamelde naar arbeids en terug en maak dat steeds korter tot ik haar 1 pas terug kan rijden en dan even vooruit met een stemhulp erbij waardoor ze zonder nadenken dus die pas groter maakt dan normaal et voila: een pasje verruiming. Dat wordt uitgebreid beloont en na drie keer probeert ze zelf al meer passen te geven. 
Straks heb ik een paard dat eerder passage kent dan middendraf,

Ik bied ook mijn excuses aan aan spinnen die ik uit het raam zet of als ik tegen een deurpost loop 
Joy moest mee als mentale steun.
Vigo wilde zich niet laten vangen de laatste tijd zei N dus ik had gezegd dat ik hem wel eerst zou proberen te vangen gezien N al wat gejaagd was en dat met Vigo dus echt niet werkt. Joy mocht voorop en ik zei "Laat Vigo maar gewoon met zijn neus in Joy zijn staart lopen als het moet".
) zegt die smid tegen mij "Quarterke?" (over Joy) dus ik kijk even naar Joy en zeg "nee, gewoon een dikke kont."
Dat ding dat bij andere mensen voorkomt dat ze dingen zeggen, dat is stuk bij mij....

Toen hij hoorde hoe hij gefokt was zag je dat ie niet enthousiaster werd van 'm maar ik gok dat Joy die reactie nog wel vaker zal krijgen tot hij uit gegroeid is.
Of ze moeten hem zien lopen, dan veranderen ze vaak ook ineens van mening.

pmarena schreef:Herkenbaar.... sowieso als je een wat rond type palomino hebt dan heb je 3 smaken die mensen vaak vragen:
- Haflinger
- Quarter
En heel soms IJslander.
Rena werd ook meestal als Quarter gezien door "mensen in de paarden". Wat ze is? Geen idee
Maar Quarter is nog niet zo'n gekke gok, beter dan Haflinger in ieder geval want dat is het overduidelijk niet....

)
Toen ik een jaar of 8 was is eentje bijna mijn dood geweest (in de beugel blijven hangen en ettelijke meters mee gesleept.)