Harmonie in chaos vinden

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:38

Lekker alert schootpupje :=

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:00

Klein schoothondje. :+

Moet er om grinniken dat hij blijkbaar liever jou heeft dan je man. :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-22 14:18

_O- ze zeggen wel eens dat herders hun baas kiezen. Yaiko heeft echt mij gekozen. :+ :)) en dan ligt hij bij me en mijn man in de andere zetel en dan zegtie ‘beste bloedlijnen en kijk dat daar liggen.... Als ne Maltezer.’ _O-

Als mijn man ‘dicht’ zegt komt ie naast mij zitten, _O- _O-

Hij is echt heerlijk. :+: Ontzettend slim dier. En zo lief. :+:

Als ik zeg "tis goed" doet hij niets maar houd hij je wel in de gate als je naar me toe beweegt. Hij moet "meester bewaken" leren later maar doet dat dus van nature al. :=

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 16:43

Dat wordt wat als hij volledig is opgeleid. :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-22 19:27

petraaken schreef:
Dat wordt wat als hij volledig is opgeleid. :=

:j nu zit ik de nachten vaak alleen en we hebben een paar bekenden die ik hiet niet wil als mijn man niet hier is. Die weten dus ook dat er twee Mechelse herders bij me zijn die niet zullen aarzelen om me te beschermen indien nodig. Heeft me een hoop rust gegeven. Geen onverwachte bezoekjes meer.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 23:38

sorry dames, al een tijdje geen fotos gemaakt maar regen en wind en pffff!!!

Vandaag mijn man bij de fysio gedropt en door gereden naar de veulens, ze gaan nu twee zakken equifyt gold krijgen (icm hun gewone mengeling) om even de winter door te komen. De afgelopen dagen heb ik N zitten gerust stellen dat het echt wel goed komt met Vigo. Zaterdag en zondag ben ik niet geweest omdat N eigenlijk zei dat ze niet op haar geweten wilde dat ik op weg naar haar een boom op mijn auto zou krijgen (ik kan niet anders dan door twee bossen heen rijden om bij haar te geraken) en dat zij ze wel zou voorzien van alles. Gisteren ben ik wel even geweest maar was het al donker (ja Kath zat om half tien 's avonds nog in het veld in der eentje. _O- ) maar vandaag dus bij daglicht. Had voor vandaag al een portie gemaakt van hier thuis en heb een zak af gezet bij haar (we kopen elk een zak om het fair te houden en gewoon geen gedoe te hebben met geld. Hoeft voor mij niet want het was mijn voorstel om ze dat voer bij te geven om ze even door die laatste loodjes heen te halen en ik had gezegd dat ik die zakken zou betalen maar N wil daar niks van weten dus dan maar elk een zak. :+).
Dus ik kom met mijn emmertje mash aan en Joy die ziet dat emmertje (ZIJN emmertje!) en die wist al wat ging komen. _O- dus die triepelde murmelend langs me (braaf uit mijn persoonlijke ruimte, echt, dat dier heeft een karakter van goud) terwijl Vigo de hele weide rond vloog (en straal genegeerd werd door ons allebei.)

Ik verdeel rustig het emmertje over de twee bakken. Joy vliegt op zijn slobber maar Vigo was meer van de "take away" in die zin dat hij twee happen nam om daarna naar de draad te rennen en weer terug.
Joy keek hem, al knabbelend, ietwat verveeld na elke keer als ie weer vertrok. :=

Komende vrijdag moet Vigo naar de smid. Dus ze moeten naar de stal want smid wil het niet op de weide doen. (ga het toch eens hebben over dat smid gebeuren met haar want ik kan N veel stress besparen maar daar moeten we het irl eens over hebben.)
Ze gaf aan dat Vigo in het begin wel flauw doet en dat haar smid niet echt geduldig is dus ik zeg "dan parkeren we Joy gewoon er naast, dat werkte met de DA ook toch?" "ja, da's een goed ide!"

Joy wordt enkel door mijn eigen smid gedaan en die hoeft niet dus Joy mag vrijdag steunpilaar zijn. :j
Hoop dat Vigo wat kalmer is dan vandaag want anders denk ik dat ik met Vigo ga lopen en N met Joy. :+


En aangezien jullie graag een kijkje hebben in het leven hier thuis:

Een tijd terug bestelde ik bij pharmahorse supplementen voor de honden en kreeg ik er een flesje "duodog" bij. Toen mijn man vroeg wat dat was zei ik "olie gok ik." dus mijn man "van welk beest?" dus ik kijk op het labeltje en zeg "paard. :+"

Nu is het zo dat Arras, onze oudste herder, als pup een trap gekregen heeft van Sam. (In Sam zijn verdediging: Arras vloog hem in zijn kogel omdat ie achter Sam's staart wilde vangen en "mis" greep. En die puppietandjes zijn echt vlijmscherp. Sam schrok zich wild maar was echt heel voorzichtig maar tsja 400kg vs 15kg.... Ondanks dat ie voorzichtig was spurtte er een krijsende herder pup langs me door naar binnen.) Arras is kleinzerig en wrokkig. (tis een apart karakter.) Mijn schuld... Hij luisterde tot op dat punt heel goed naar zijn naam en naar "dicht" dus ik dacht dat hij wel even mee kon lopen door de paddock met me maar zodra hij die staart zag was ie even doof.... Maar goed, Dus, krijsende pup vond ik terug in zijn kussen in de kelder, opgepakt als een baby.

Pup in de auto gepropt en naar de DA gereden voor foto's en een echo want zoals hij krijste en jankte zweerden we dat er iets echt stuk moest zijn, hij bleek gelukkig vooral een janker en niks gebroken te hebben of schade te hebben. Wat pijnstillers gezien hij nog steeds zielig lag te doen en fysiek is het goed gekomen. Maar Arras kan Sam nog steeds niet uit staan. Joy en Rêve vindt ie helemaal leuk (met Joy speelde ie zelfs) maar zodra hij Sam ziet is het grommen en blaffen. :=

Arras is ook een moeilijke eter. Met zalmolie kregen we dat al redelijk opgelost en dat paardenvet vindt hij ook erg lekker. Dus als we hem nu brokken geven dan pakken we het flesje paardenvet en zeggen we "Kom Arras, Sammeke op eten!" en dan eet Arras dus zijn bak braaf leeg. :+

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:08

Werkt die zin echt? Ik begin te begrijpen waarom de mensen zeggen dat ze eens een vlieg bij jullie thuis willen zijn. _O-

Morganlefay

Berichten: 8727
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:29

Ik kan het iets anders formulieren.
Ik lees stripboeken.....................en de teksten zijn :+ verexcuseer mijn vergelijk

Rocamor

Berichten: 11047
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:08

Morganlefay schreef:
Ik kan het iets anders formulieren.
Ik lees stripboeken.....................en de teksten zijn :+ verexcuseer mijn vergelijk


welke formulieren?

Wat een heerlijke schoothond heb je daar, die is bijna net zo zwaar als jij denk ik...

Wil N niet dat jouw smid ook Vigo bekapt, dan kunnen Joy en Vigo gezamenlijk bekapt worden?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-22 12:33

petraaken schreef:
Werkt die zin echt? Ik begin te begrijpen waarom de mensen zeggen dat ze eens een vlieg bij jullie thuis willen zijn. _O-

:j Hij is echt een beetje boos op Sam nog steeds. :)) :))

Rocamor het scheelt nog 4kg ongeveer maar hij gaat me inhalen hoor. Het echte uitzwaren moet nog komen. :oo

En dat is wat ik haar wil voorstellen, dat ze mijn smid ook voor de hare laat komen, die doet ze ook gewoon op weide.

Morganlefay

Berichten: 8727
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 13:29

Rocamor schreef:
Morganlefay schreef:
Ik kan het iets anders formulieren.
Ik lees stripboeken.....................en de teksten zijn :+ verexcuseer mijn vergelijk


welke formulieren?

Wat een heerlijke schoothond heb je daar, die is bijna net zo zwaar als jij denk ik...

Wil N niet dat jouw smid ook Vigo bekapt, dan kunnen Joy en Vigo gezamenlijk bekapt worden?


Omschrijven :D teepvoudje

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-22 15:50

_O- Sammeke was braaf vandaag. Nu miss Terror nog, heb zo’n *** aan het weer. Het is 1 dag mooi en dan weer 2 dagen halve storm waardoor ik elke keer twee paarden aan het doen ben. :x :x Sam doet het wel goed op zijn senior voer. :=

Gisteren heb ik bijna per ongeluk een muis verzopen. :oo

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-22 01:52

Reve ging vandaag voor het eerst ietsje in dat ‘strekken’. Ze kan in draf heel goed verzamelen. Ik denk dat met een beetje grondhulp er zo een passage uit te rijden is. := Dus ik schakel vanuit dat verzamelde naar arbeids en terug en maak dat steeds korter tot ik haar 1 pas terug kan rijden en dan even vooruit met een stemhulp erbij waardoor ze zonder nadenken dus die pas groter maakt dan normaal et voila: een pasje verruiming. Dat wordt uitgebreid beloont en na drie keer probeert ze zelf al meer passen te geven. :j

Het heeft ook een positieve invloed op haar galop overigens. En het past binnen mijn kunnen en prioriteiten: ik wil haar niet ‘optillen’ of ‘tegen een muurtje rijden’. Dat hebben ze Sam geleerd en nog steeds gaat die op die hand steunen als hij het moeilijk vindt ipv zichzelf te dragen. Ze is nu eenmaal barok gebouwd dus dat het echte ‘strekken’ wat meer tijd ging kosten wist ik. (Dat wordt in de lage proeven helemaal niet gevraagd trouwens maar onze proeven zitten onlogisch in elkaar. Als ze niet te bang is gaat ze die laatste proeven door vliegen dus ik wil haar goed voorbereid hebben. Het geeft me ook veel meer tools voor als ze wel bang zou zijn om haar te laten af vloeien.)

Als ze in draf ‘terug’ mag wordt ze helemaal happy, dan groeit ze 10cm. _O- Straks heb ik een paard dat eerder passage kent dan middendraf, :roll: _O-

Gisteren heb ik haar meuslie per ongeluk op een kleine muis gegooid, toen ik de emmer om kiepte dacht ik iets te zien zitten maar dacht ‘nee was je verbeelding’ tot ik een muizensnuit uit de meuslie zag komen. :oo
Haar met een touw maar even uit de bak geholpen en mijn excuses aangeboden voor de eh...ruwe.... behandeling. :oo

Gelukkig zat ze in de meuslie bak en niet in die waar de slobber in gaat. :=

Anoniem

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:20

Haha, ik zou ook sorry gezegd hebben :') Ik bied ook mijn excuses aan aan spinnen die ik uit het raam zet of als ik tegen een deurpost loop :+

Tof van Rêve, en slim hoe je het haar leert. Leuk he, als je voelt dat het kwartje begint te vallen! :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-22 22:43

Zo, Vigo is vandaag bekapt. :) Joy moest mee als mentale steun. :j Vigo wilde zich niet laten vangen de laatste tijd zei N dus ik had gezegd dat ik hem wel eerst zou proberen te vangen gezien N al wat gejaagd was en dat met Vigo dus echt niet werkt. Joy mocht voorop en ik zei "Laat Vigo maar gewoon met zijn neus in Joy zijn staart lopen als het moet".
Ik hield bewust het tempo laag (N is het type dat nogal rond rent) en ineens hoor ik achter me "hij is zo ontspannen". Dus ik draai me half om en zeg "als je met hem wil kunnen werken zal je dit toch echt moeten leren N, Vigo is al vlug genoeg en heeft stress genoeg van zichzelf, jij moet rust toevoegen geen snelheid."

Bij het kappen was ie best braaf (zolang Joy maar in de buurt is. :+) zegt die smid tegen mij "Quarterke?" (over Joy) dus ik kijk even naar Joy en zeg "nee, gewoon een dikke kont."
N stikte er bijna in. Ze had net er voor gezegd dat deze smid zichzelf nogal serieus neemt.... :+ Dat ding dat bij andere mensen voorkomt dat ze dingen zeggen, dat is stuk bij mij.... :+ :+

Hij stond me ook echt aan te staren alsof ik mezelf zo juist in de fik gestoken had. :+ Toen hij hoorde hoe hij gefokt was zag je dat ie niet enthousiaster werd van 'm maar ik gok dat Joy die reactie nog wel vaker zal krijgen tot hij uit gegroeid is. :+: Of ze moeten hem zien lopen, dan veranderen ze vaak ook ineens van mening. :+

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 23:34

Hoe kun je nu een quarter zien in Joy. :? Die heeft niks van een quarter uiterlijk.

pien_2010

Berichten: 44036
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 00:04

Hilarisch....gewoon een dikke kont....

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-22 00:21

petraaken schreef:
Hoe kun je nu een quarter zien in Joy. :? Die heeft niks van een quarter uiterlijk.

Ik gok; De aftekeningen, de palomino kleur en het feit dat hij "ietsje gespierder dan gemiddeld" is als je alleen warmbloeden kent. :+ Zeker als ie langs een spriet van een warmbloed staat. :))

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 10:52

Herkenbaar.... sowieso als je een wat rond type palomino hebt dan heb je 3 smaken die mensen vaak vragen:

- Haflinger
- Quarter

En heel soms IJslander.

Rena werd ook meestal als Quarter gezien door "mensen in de paarden". Wat ze is? Geen idee :P
Maar Quarter is nog niet zo'n gekke gok, beter dan Haflinger in ieder geval want dat is het overduidelijk niet....

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 11:16

Joy is ook echt zo'n stoer veulen :+:

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-22 13:23

pmarena schreef:
Herkenbaar.... sowieso als je een wat rond type palomino hebt dan heb je 3 smaken die mensen vaak vragen:

- Haflinger
- Quarter

En heel soms IJslander.

Rena werd ook meestal als Quarter gezien door "mensen in de paarden". Wat ze is? Geen idee :P
Maar Quarter is nog niet zo'n gekke gok, beter dan Haflinger in ieder geval want dat is het overduidelijk niet....

Rêve werd op bokt regelmatig voor haflinger uit gemaakt. >;) >;)

Quarter klinkt dan al bij al nog beter ja. (sorry maflinger _O-)

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:26

Haflingers hebben eigenlijk altijd die lichtere stukken aan hun buik en binnenkant benen enzo.... als je dan een overal goudgeel/bruin paardje bij je hebt dan is dat een Haflinger noemen toch wel echt teken dat je er weinig kijk op hebt :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-22 13:41

Ik heb een klein haflinger trauma. _O- Toen ik een jaar of 8 was is eentje bijna mijn dood geweest (in de beugel blijven hangen en ettelijke meters mee gesleept.) :=

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 14:24

Oeh dat zijn nare situaties :(:)

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 18:57

Kan me voorstellen dat je daar een trauma aan overgehouden hebt. Heel nare situatie.