Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:46

oji schreef:
ikke schreef:
Maar sommige mensen stellen meer eisen dan anderen.

Als ik een andere auto wil kopen, heb ik keuze uit 250.000 voertuigen, of daaromtrend. Maar als ik per se een bepaald merk met een specifiek motortype, een harde eis aan enkele opties en niet grijs wil, blijft er precies eentje over.
En die kan ik op dit moment even niet betalen......

Dit is jouw reactie op mijn post, Ikke, maar ik begrijp eigenlijk totaal niet wat je hiermee bedoelt in relatie tot mijn post?

Dat sommige mensen meer moeite hebben met op afstand bepalen of een paard een match kan zijn dan anderen.

Maar ook zijn er mensen die helemaal niet uit zijn op een "relatie" maar een zekere kwaliteit zoeken waar ze wat aan kunnen rijden en met winst weer verkopen.
Die mensen weten meestal heel goed wat ze zoeken en selecteren kritisch, gaan bij een of twee paarden kijken en eentje daarvan voldoet zeer waarschijnlijk aan hun plaatje.

Lees auto-zoek-topics en je ziet precies hetzelfde.

Marus

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:05

Haflinger gespot op bokt markt :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:32

Marus schreef:
Haflinger gespot op bokt markt :D

Ook een op MP bij de pony's

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:05

Ja staan ineens een paar hafjes op mp. Helaas of te oud voor wat ik zoek of onbeleerd en te jong :+ jammer dat ik zo'n ei ben met zadelmak maken en jonge paarden. Anders was ik waarschijnlijk allang geslaagd :')

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:07

Andalusier proefgereden vandaag en wat zat het heerlijk! Voelde me zo veilig en vertrouwd op hem. Dus onder voorbehoud verkocht! Als hij helemaal gezond is gaat hij mee naar huis :D nou maar hopen en duimen.

Leed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:10

Twirrewyn schreef:
Andalusier proefgereden vandaag en wat zat het heerlijk! Voelde me zo veilig en vertrouwd op hem. Dus onder voorbehoud verkocht! Als hij helemaal gezond is gaat hij mee naar huis :D nou maar hopen en duimen.

Spannend! Leuk hoor en ik duim voor een goede keuring!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 21:13

Hopelijk tweede keer scheepsrecht twirrewyn!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 21:13

Het kriebelt wel hoor...

Wachten duurt lang als je nu al zou willen. Stalgenootjes en staleigenaren die vragen of ik al op zoek ben maken het ook lastig hoor.. :=

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:14

Zijn er ook mensen die niet de rug en hals op de foto zetten?

FleurSandro

N0a schreef:
Ja staan ineens een paar hafjes op mp. Helaas of te oud voor wat ik zoek of onbeleerd en te jong :+ jammer dat ik zo'n ei ben met zadelmak maken en jonge paarden. Anders was ik waarschijnlijk allang geslaagd :')

Het is dat het voor mij nog te vroeg is... anders was ik ook al geslaagd denk ik. Ik ben juist opzoek naar een jonkie en zadelmak/doorgereden is niet een grote eis.

Blaze1994

upendo schreef:
Het kriebelt wel hoor...

Wachten duurt lang als je nu al zou willen. Stalgenootjes en staleigenaren die vragen of ik al op zoek ben maken het ook lastig hoor.. :=

Dat was hier ook meteen toen m'n pony met pensioen ging

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 21:15

Ik heb dat bij mijn vorige merrie niet laten doen, alleen de benen toen.

Maar met de wensen die ik nu heb qua plannen wil ik het liever wel, voor die paar honderd euro extra.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 21:18

Blaze1994 schreef:
upendo schreef:
Het kriebelt wel hoor...

Dat was hier ook meteen toen m'n pony met pensioen ging

Ja... Lastig hé..

Het is echt wel goed geweest dat het niet meteen kon, anders was ik aan het vergelijken geslagen.. Maar ik merk nu dat ik het zo fijn zou vinden om het springen langzaam weer op te kunnen pakken en mee naar buiten te kunnnen met de andere meiden...

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:20

Blaze1994 schreef:
Zijn er ook mensen die niet de rug en hals op de foto zetten?

Ik vraag me altijd vooral af waarom je dat niet zou doen. Als je op zulke bedragen dan geen extra 150 euro extra uit wil geven....gezien het risico wat je er mee kunt lopen.
Je wilt toch nooit dat een beest na misschien een half jaar lastiger wordt of staak gedrag vertoont dat je gaat twijfelen of hij daar niks mankeert? Zeker dressuur paarden waarvan verwacht wordt dat ze ook wat meer boven in gaan lopen is een gezonde bovenlijn gewoon heel belangrijk. Een spring paard komt er over het algemeen al wat meer mee weg.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 21:23

Ik zou juist dat springpaard op de foto laten zetten, lijkt mij qua belasting nog logischer..

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:26

upendo schreef:
Het kriebelt wel hoor...

Snap ik. Ik krijg ook regelmatig berichtjes met paarden, en of ik interesse heb :')

Interesse soms wel, voldoende budget nog even niet :+

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:41

Twirrewyn schreef:

Leuk en spannend!! Ik duim voor je! Wanneer is de keuring? Hier de keuring over een week pas, door Corona wat uitval in de kliniek, even geduld nog...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 21:42

Nou dat.. :( Precies hetzelfde hier..

Er is wel een paard wat in mijn achterhoofd blijft zitten, als het goed is kan ik daar in april/mei een berichtje naar doen. Ik hoop dat dat een match is.. :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:46

upendo schreef:
Nou dat.. :( Precies hetzelfde hier..

Er is wel een paard wat in mijn achterhoofd blijft zitten, als het goed is kan ik daar in april/mei een berichtje naar doen. Ik hoop dat dat een match is.. :)

Ik hoop het ook voor je :j

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:10

upendo schreef:
Ik zou juist dat springpaard op de foto laten zetten, lijkt mij qua belasting nog logischer..

Qua hals-rug lopen er meer dressuur paarden tegen de lamp dan springpaarden. Zeker op het moment dat de hoofd halshouding wat hoger komt komen de wervels ook dichter op elkaar. Volgens mij is het ook wel bewezen, dat ondanks dat springen belastender is, er meer dressuur paarden een peesblessure krijgen dan spring paarden. Dus belasting zegt niet per se iets. De houding en langdurigheid vaak wel. Maar je hebt gelijk, ik zou ze ook beide helemaal op de foto zetten :)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:22

Twirrewyn schreef:

Veel succes dat is zeker spannend!

Ik ga volgende week donderdag keuren. Dan mag madame ook meteen mee naar huis als ze goed word gekeurd.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 04:02

upendo schreef:
Het kriebelt wel hoor...

Ik ken dat. Al 100 keer gezegd dat ik pas ga bezichtigen als het geld van de verkoop van mijn huis op de rekening staat en toch krijg ik dagelijks paarden toegestuurd :P

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 07:18

Wie zou ik via privébericht even advies mogen vragen over een springpaard?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 09:46

Kimberley_ schreef:
upendo schreef:
Het kriebelt wel hoor...

Ik ken dat. Al 100 keer gezegd dat ik pas ga bezichtigen als het geld van de verkoop van mijn huis op de rekening staat en toch krijg ik dagelijks paarden toegestuurd :P

Zo herkenbaar.. :P

Ik nog niet dagelijks, maar ik denk dat als ik op sociale media neerzet dat ik op zoek ben, dat het dan opeens wel een vlucht gaat nemen..

Je mag me PB'en hoor Cijsalover :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:01

Ik werd gisteren getagd in een paard dat via Paard zoekt Baas aangeboden werd. :+

Nou vraag ik me af wat moeilijker is. Een sportpaard zoeken, of zoals ik, een braaf buitenrij/endurance paard.
Paard moet voor mij buiten namelijk echt betrouwbaar zijn. Niet bokken/steigeren en ook niet er vandoor vliegen. En hij moet alleen op pad kunnen.
Nu zie ik voornamelijk beschrijvingen als 'durft buiten fris te zijn' (wat op mij over komt als dat je op een tikkende tijdbom zit) of 'vindt groot verkeer spannend' of 'kan alleen met andere paarden naar buiten'.