Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 17:02

Seven schreef:
Ik vind de handel echt bizar momenteel
Wij hebben al heel wat mensen de revue zien passeren en tot nu toe nog niet de match gevonden. Maar wel heel veel mensen die enkel komen kijken dan ineens het paard te groot vinden of niet donker genoeg of een ruin tja......

Oh dat is inderdaad ook balen. Al kan het ook gewoon een smoes zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat eerlijk zijn ook niet altijd gewaardeerd wordt :') Ik ben op zoek naar een paard wat voor mij de wauw factor heeft en 80 procent wat mij aangeboden wordt, word ik niet warm van. Als je het dan aangeeft, zoals ik laatst deed bij eentje met een erg dunne nek, kreeg ik: "nou hij loopt wel M hoor"
Oke.. maar ik vind hem niet mooi :+

N0a schreef:
Seven schreef:
Ik vind de handel echt bizar momenteel
Wij hebben al heel wat mensen de revue zien passeren en tot nu toe nog niet de match gevonden. Maar wel heel veel mensen die enkel komen kijken dan ineens het paard te groot vinden of niet donker genoeg of een ruin tja......

Hier hetzelfde inderdaad. Ik had zelfs iemand die langs kwam die niet eens de rij kleding aan had en vanaf de grond wel kon zien of het bij haar zou passen. Zonde van mijn tijd.

Dat is ook best brutaal.. Alsof ze haast had.

Ik ben ook wel wat gespannen voor zaterdag. Ik heb al een halfjaar niet op het paard gezeten. Daarvoor 10 jaar een eigen pony, maar de laatste 4 jaar zeker niet serieus meer (kunnen) rijden ivm hoefkatrol.
De merrie waar ik ga kijken is toch wel een tandje hoger dan mijn oude pony (en ook nog eens een paard ipv pony)

Erg spannend..

tyleysmiley

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 01:16

Tja Noa, dat snap ik eerlijk gezegd niet, want ik hoef ook niet te rijden bij bezichtiging en als ik vanaf de grond met het paard kennis maak, voel ik echt wel aan, of het karakter me aanspreekt

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 09:40

Dit weekend eerste regio training gereden.
Meer dan tevreden
Afbeelding

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:52

Hoe is het hier met de zoektochten en de nieuwe paarden?

Esje01 is dat je nieuwe paard?

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:45

Ja hij is zo leuk.
Eerste sprongen waren een groot succes en hij liep ook zo het water in.
Erg tevreden en trots

Esje01 is dat je nieuwe paard?[/quote]

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:48

esje01 schreef:
Ja hij is zo leuk.
Eerste sprongen waren een groot succes en hij liep ook zo het water in.
Erg tevreden en trots

Esje01 is dat je nieuwe paard?
[/quote]
Oh gaaf! Wil je wat meer over hem of haar vertellen? :D

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:33

Tsja wat wil je weten?
Hij is 1.74, 5 jaar oud, BWP.
Beetje slungelig.
Nog weinig kilometers gemaakt, hij moet nog veel leren.
Het is een nuchter dier.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:10

Wat jammer dat er wat afgekeurd zijn en dat andere niet kunnen vinden wat ze zoeken.
Ik vind de markt overigens vooral gespannen onder paarden die braaf zijn en niet te oud maar wel alles moeten kunnen en vooral ten alle tijden braaf zijn.
Heb helaas voor mijn 2 jarige nog geen enkele serieuze reactie gehad. Terwijl hij voor een goed huis echt de wereld niet hoeft te kosten als hij maar goed terecht komt.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:45

Ik meld me hier ook maar eens! Na lang wikken en wegen ben ik er toch wel over uit dat ik opzoek ga naar een nieuw paard ( En mijn huidige paard dus te koop komt staan) Ik heb mijn paard inmiddels ruim 2,5 jaar. Onbeleerd gekocht, zelf zadelmak en doorgereden. Maar ik merk dat ik gewoon nog steeds geen echte klik met hem heb. Ik ben van mening dat je niet in een halfjaar of zelfs in een jaar kan zeggen of je echt bij elkaar past, maar na 2,5 jaar had ik toch wel meer gevoelens voor hem moeten hebben. Doordat we vaak niet op 1 lijn liggen gaat het rijden daardoor ook niet altijd fantastisch.

Ik ben benieuwd waar jullie op internet zoeken naar paarden? 2,5 jaar geleden stond FB nog vol met pagina's om je paard te verkopen, echter is dat nu verboden (?)
Ik kijk nu eigenlijk alleen op sporthorses, soms op ehorses maar daar vind ik weinig in mijn eisenpakket, en is vaak buiten nederland.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:20

Op facebook is dat inderdaad verboden, maar een van de oude groepen heeft zijn naam aangepast en mag er geen 'te koop' of prijs meer in de advertentie staan. Die groep heet nu Paard & Pony maatje.

Ik heb al even niet meer gereageerd, maar inmiddels is mijn zoektocht ook klaar en ben ik trotse eigenaresse van een 4,5 jarige valk-kleurige spaanse e-pony ruin. <3

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 11:12

Ik heb ook nog een pagina op fb 'paard zoekt thuis', daar staan ook advertenties op zonder 'te koop'. Ik heb mijn paard uiteindelijk via een advertentie gevonden die ik zelf geplaatst had op 2dehands.be. Daar kreeg ik een heleboel reacties op van mensen die eigenlijk hun paard (nog) niet verkochten. Zo stond Marie ook niet officieel te koop, en heb ik haar echt wel voor een goede prijs kunnen kopen.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 14:34

Bedankt voor de pagina's!

Ik ga maandag kijken bij een bonte merrie. Heel erg benieuwd

ingaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 15:11

Wij zijn inmiddels ook geslaagd in onze zoektocht.
Na een aantal paarden bekeken die of totaal anders waren dan verwacht/beschreven, of helaas afgekeurd werden onze merrie gevonden.
Iets groener dan dan we in de eerste instantie wouden dus ga eerst zelf met haar aan slag. Haar karakter is super dus verwacht totaal geen probleem om er straks samen mee verder te gaan.

Ik vind de markt erg strak en gespannen op het moment. Kijken en kopen anders is het weg of kost het de hoofdprijs, zelf voor een jong 'normaal' paard. Ben blij dat we er klaar mee zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 16:59

jesss_amigo schreef:
Ik meld me hier ook maar eens! Na lang wikken en wegen ben ik er toch wel over uit dat ik opzoek ga naar een nieuw paard ( En mijn huidige paard dus te koop komt staan) Ik heb mijn paard inmiddels ruim 2,5 jaar. Onbeleerd gekocht, zelf zadelmak en doorgereden. Maar ik merk dat ik gewoon nog steeds geen echte klik met hem heb. Ik ben van mening dat je niet in een halfjaar of zelfs in een jaar kan zeggen of je echt bij elkaar past, maar na 2,5 jaar had ik toch wel meer gevoelens voor hem moeten hebben. Doordat we vaak niet op 1 lijn liggen gaat het rijden daardoor ook niet altijd fantastisch.

Ik ben benieuwd waar jullie op internet zoeken naar paarden? 2,5 jaar geleden stond FB nog vol met pagina's om je paard te verkopen, echter is dat nu verboden (?)
Ik kijk nu eigenlijk alleen op sporthorses, soms op ehorses maar daar vind ik weinig in mijn eisenpakket, en is vaak buiten nederland.

Ik kijk op Marktplaats, en ook Boktmarkt natuurlijk.Marktplaats is wel handig omdat er een keuzefilter opzit.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 17:39

Ik zie nu pas dat Boktmarkt ook een keuzefilter heeft.

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:23

Elin, hoe was paard kijken? :D

Jess_amigo, spannend!

Inga, fijn! Wat voor een is het?

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:53

Ik heb ook wel eens op marktplaats gekeken, maar kom daar weinig paarden tegen in mijn zoekcategorie (sportpaard, allround, niet te oud)
Zie vooral veel koudbloeden en recreatieparken op marktplaats staan. Of ik kijk niet goed haha

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 19:08

@Jessamigo: Momenteel ben ik juist dankzij Marktplaats voorzien, inderdaad in de categorie oud en recreatie. En koudbloed ook nog, maar ras maakte me niet uit. Er staan ook wel heel veel jonge groene paarden op .Met die zoekfilter is het toch heel gemakkelijk even te kijken of degene die je zoekt erbij zit.

ZoeZav

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:27

Hee! Weer even een update van mijn zoektocht.
Ik zou vorige week een afspraak hebben, helaas toch afgezegd omdat ik er niet meer een "Liefde" gevoel meer kreeg, maar meer een "wat leuk bij iemand anders" gevoel. Daarna een afspraak gemaakt waar we morgen bij zouden kijken, maar vond hem toch na meerdere video's niet helemaal goed lopen en daardoor weer afgezegd. (Was echt een hele leuke!) Gister erg last moment een afspraak gemaakt voor morgen dus ben benieuwd! Een vriendin heeft die advertentie 4x doorgestuurd omdat ze zeker wist dat dit in mijn eisen paste. Vond de fotos er niet erg belovend uitzien dus afgewezen. Toen heeft ze zelf maar een video gevraagd en toen ik die zag was ik opslag verliefd. En in 1x moest ik gister avond heel hard huilen omdat ik dacht dat ze zo weg zou zijn. Dit heb ik maar 1x eerder gehad en dat paard is uiteindelijk mijn lease geworden :) Dus wie weet hoe het gaat aflopen! We zien het morgen, ik houd jullie up to date!

Info over de pony:
Merrie, 155, Spring en dressuur, bruin en 13 jaar

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:28

jesss_amigo schreef:
Ik heb ook wel eens op marktplaats gekeken, maar kom daar weinig paarden tegen in mijn zoekcategorie (sportpaard, allround, niet te oud)
Zie vooral veel koudbloeden en recreatieparken op marktplaats staan. Of ik kijk niet goed haha

Ja en er is ook een blik Pre's open getrokken :+

Ik ben vandaag ook weer bij 1 wezen kijken. Maar totaal geen klik mee. Hoop maar dat de merrie uit België volgende week goedkeurd zal worden met de herkeuring. Ik kan haar slecht los laten.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 11:09

Cookie2222 schreef:

Jess_amigo, spannend!

Dat wordt hem helaas niet. Opzich wel fijn gereden, maar vond haar niet ongecompliceerd genoeg. Beugels e.d. langer maken vond ze al niet prettig. Ik vond het prettig rijden, maar ik wil gewoon mijn been omhoog kunnen gooien etc niet dat alles lastig lastig is.
We gaan weer door..

ingaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 11:15

Cookie2222 schreef:

Jess_amigo, spannend!

Een Ferdeaux x Albaran, heel benieuwd hoe ze gaat uitgroeien. Wordt einde van de maand 4 en de bedoeling allround met haar aan de slag te gaan.

Afbeelding

Wij zijn nu ook via marktplaats geslaagd. Vind het aanbod daarop wisselend maar je kan wel goed filteren.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 11:27

MISTRAL94 schreef:
jesss_amigo schreef:

Ja en er is ook een blik Pre's open getrokken :+

Ik ben vandaag ook weer bij 1 wezen kijken. Maar totaal geen klik mee. Hoop maar dat de merrie uit België volgende week goedkeurd zal worden met de herkeuring. Ik kan haar slecht los laten.

Ja bijzonder hè. Jaren vond ik pre's fantastisch tot ik dmv rijden erachter kwam dat het niet helemaal pastte. Dat waren toen DE luxe paarden vanaf 8000.
En nu pre's in overvloed en sportpaarden vanaf 8000.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 11:42

Elin_ schreef:
Dat wordt hem helaas niet. Opzich wel fijn gereden, maar vond haar niet ongecompliceerd genoeg. Beugels e.d. langer maken vond ze al niet prettig. Ik vond het prettig rijden, maar ik wil gewoon mijn been omhoog kunnen gooien etc niet dat alles lastig lastig is.
We gaan weer door..

Jammer! Ben wel benieuwd welk paard je hebt bezocht aangezien ik morgen ook bij een bonte merrie ga kijken :+ mag in PB hoor !

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 12:44

Elin_ schreef:
Ja bijzonder hè. Jaren vond ik pre's fantastisch tot ik dmv rijden erachter kwam dat het niet helemaal pastte. Dat waren toen DE luxe paarden vanaf 8000.
En nu pre's in overvloed en sportpaarden vanaf 8000.

Die Pre's staan nu ook rond de 10.000. Ik blijf het allemaal bizar veel geld vinden. Paardrijden is straks echt weer een elite sport.