Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik probeer het zo te plannen dat er niemand is ('s avonds laat of tijdens etenstijd, zondagochtend vroeg) of zet een berichtje op de app dat ik de bak even een half uurtje nodig heb. Soms werkt het, soms niet.... Het doet me altijd wel beseffen wat een zegen een ongecompliceerd, volleerd volwassen paard is
Op een stal met 300-400 paarden zou ik niet trekken. Ik heb een tijdje op een manege-pensionstal met 100 paarden gestaan met Miep, wat een hel was dat zeg. Daar ben ik niet sociaal genoeg voor
Heb met heel veel liefde die binnenbak en faciliteiten verruild voor een buitenbak met maar een beperkt aantal stalgenoten.
Kuchjes kijk ik een weekje aan meestal, ligt eraan of ze ook niet fit zijn of dat ze verder wel fris staan. Zijn ze ook niet fit dan heb ik wel direct de DA erbij, anders even tijd geven en het werk wat omlaag tijdelijk.
Dat geitje
Hopelijk trekt zijn been gauw weer bij qua dikte.
Mijn Pindareus heeft een piepklein 12.5 bekkie
Haar moeder is een beetje een breedbek-kikker met 13.5-14cm, in eerste instantie heb ik met haar bitten geprobeerd bij Pinda maar dat was dus te groot 

Overmorgen is het zo ver
Ben echt schijtzenuwachtig
Maar heb aan de andere kant ook weer zoiets van: het is Pinda, mijn braafste meisje van de klas
geen reden om zenuwachtig te zijn zo lief als dat die is
Maar toch....het speelt vooral ook mee dat ik op die dressuurstal erop moet, tussen de dressuurprikkers voel ik me een beetje een hobbelkneus
Denk dat ik daar nog meer stress van heb dan voor het eerst op mijn jonkie te gaan zitten.
Ze willen haar niet meer terug inleveren
Ik heb een Friese hengst gekocht, wordt in april 3 en daar wil ik graag deze zomer mee aan de slag
Lijkt me leuk en gezellig om hier mee te kletsen en punten waar men tegenaan loopt te kunnen bespreken 

Hij reageerde heel nuchter. Baal alleen heel erg dat we geen longeerbak hebben. Ik ben zelf een beetje een watje, en meteen helemaal los rijden in een 20x50 bak vind ik ehm... best spannend.
De eerste keren houd ik er iemand bij die hem voor de zekerheid vast kan houden, maar zou denk ik meer zelfvertrouwen hebben in een longeerbak. Maar ik doe alles héél rustig aan, daardoor kan ik hem nu al goed aanvoelen. Best spannend, voor de eerste keer een paard beleren.

Gaaf!

Verder wel meerdere paddocks. Stallen zijn besteld, en kunnen we hopelijk snel installeren, dan hebben we 5 stallen met uitloop en een wei met schuilstal en nog een losse paddock met schuilstal. Mini's hebben hun eigen paddockje met schuilstalletje
Verder nu dus nog geen mogelijkheden om echt aan de slag te gaan.. hopelijk wordt het snel lente en droogt alles op! Heb nog wel een stukje schuur leeg, van 10x10 dus ik twijfel om hier wat zand in te storten... kan ik in ieder geval altijd íets doen.. 
Longeerbak vind ik ook prima om voor de eerste keren op te stappen en een eerste drafje uit te proberen inderdaad.. kunnen ze toch wat minder vaart maken
Daarna aan de longe de bak in en langzaam toewerken naar los!
De een voelt sneller goed aan, dan de ander.. maar goed voorbereiden geeft mij ook veel zelfvertrouwen, daarom doe ik het ook altijd lekker rustig aan! 
Dan schrik je je toch rot.. Goed koelen?! Hopelijk trekt het gewoon weg inderdaad... Sukkels af en toe

Mooi dat hij het ook zo braaf doet!

Eng hoor! Gelukkig nog vrij goed afgelopen dan, hopelijk blijft het hier bij 
Pinda en ik hebben onze eerste meters samen onder het zadel gemaakt! En ze is zooooo braaf, knappe kleuter
Gaspedaal en stuur zijn bij mij nog meer afwezig als bij de profs uiteraard, maar dat mag de pret niet drukken. Haar gangen zijn groot maar echt heel fijn soepel en makkelijk, en ze is de helft zo breed als haar moeder
Vrijdag weer 

.

Winterpauze zullen we maar zeggen
Gelukkig is het een tutje en blijven zijn witte plekken redelijk wit. 
Verandert hij inderdaad weer van in een puppypaard!
Ze heeft gelukkig inderdaad echt mooi maat, zal nog wel ietsje breder en 2-3cm hoger worden. Op de meeste paarden lijk ik enorm maar op Pinda pas ik zelfs nu in slungelbabyvorm al, heel fijn
Omdat ze over drie maanden drie wordt maar eens aan de tandarts (tevens dierenarts) gevraagd wanneer Feyre behandeld zou moeten worden. DA wilde wel even voelen/kijken. En voor we het wisten stond Feyre helemaal van de wereld, klem in en werden er twee kiezen getrokken
Bleek dat de ene wolfskies er al zo goed als uit was, dus heeft ze de andere ook getrokken. Verder had ze nog een halve dop (hóe dan) op een kies zitten en nog wat andere (vastzittende) doppen op andere kiezen. Ze is laat met haar gebit, qua wisselen én qua aanwezigheid van alle kiezen. Ze heeft ze nog niet eens allemaal