Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:20

Avalanche81 schreef:
Malik :+: wat een schatje. Kolletje blijf je zien hoor, en linksachter wordt een sokje denk ik :)

Haha hij is schimmel dus alles wordt wit! :D

Granoek schreef:
ohhh kijk 'm showen dan :=

Ja hij kan nog steeds stoer lopen, vandaag was ik net te laat. :+

Afbeelding

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:32

MirandaFuego schreef:
Retjehorse, prachtig hoofdstel en tuig, staat heel mooi!
Is dat op de schouder geen litteken, dat zou ik denken?

Malik heeft ook witte benen en een kol! :D
Alleen zie je daar straks niks meer van.

[ [url=m/HLYnxB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zou wel kunnen dat het een litteken is, dat was ook mijn eerste gedacht. Jammer genoeg zal ik het waarschijnlijk nooit weten. :P

Jij speelt vals met je witte aftekeningen! :') Jouw hele paard zal straks wit zijn, of toch iets dat daarvoor moet doorgaan... }>

Avalanche

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:36

Wat!!! Hij is zo een leuk vosje, hij moet niet schimmel worden. Heb eens een goed gesprek met hem. Dat hij zijn levensstijl nog eens overdenkt :j

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:20

CubaLibre, Gentle is echt een plaat! Ik ben dol op hoog witte benen!
Spannend die castratie en het verwijderen van de fragmenten, gebeurt dat onder volledige narcose? Dan is 3 dagen opname inderdaad standaard, was bij de mijne ook!

MirandaFuego, wat gaaf dat Malik zijn eigen voerbak haalt! Mooi schimmeltje hoor, hij was als Veulen wel echt uber cute!

Sumic, het zadel staat Mattie prima! Fijn dat het goed ging.

Retjethorse, Gaaf hoofdstel!! <3 <3 <3

Orchidee14 schreef:
Leuk Daphara! Ik ben nog niet verder gekomen dan wat rondjes stappen. Draf vindt hij nog te spannend.

Toch ook al goed? Niet elk paard is hetzelfde en mijn Duke heeft een jaar vakantie gehad nadat hij zadelmak gemaakt is, dus die heeft veel meer tijd gehad om het allemaal te verwerken.

Avalanche81 schreef:
Keurig Daphara! Iets meer je buitenteugel eraan houden in de bocht, binnenhand mag iets losser :) vind het netjes, hij is goed actief :) Het helpt soms om iets meer gewicht op je binnenbeugel te zetten in de bocht, daarmee nodig je hem een beetje uit tot lengtebuiging.

:D ik was het bord “PAS OP: ZWENKT UIT” vergeten op zijn achterwerk te plakken! :D
Dit waren weer ons eerste voltes sinds zijn blessure. Vanavond ook weer les gehad en linksom gaat stelling en buiging al beter. Rechtsom is hij nog steeds een plank en lukt het beste om linksom wat contrastelling naar rechts te vragen. Bleef wel moeilijk en hij schudde ook bijna elke keer zijn hoofd wat als ik stelling naar rechts vroeg.
Linksom wel af kunnen sluiten met een mooie lengtebuiging over de rug. Hij begon opeens dragend te lopen.

Retjethorse schreef:
Daphara: Leuk filmpje! Ik snap je angst om dat soort dingen op bokt te plaatsen haha. :') Maar mits de 'kritiek' positief opgebouwd wordt, kan het ook handig zijn!

Super spannend inderdaad! Maar vind het tot nog toe positief, ik kan van mezelf en Duke ook niet verwachten dat we na 5x de sterren van de hemel rijden, ik denk dat niemand dat op Bokt dat echt verwacht wanneer ze weten dat we pas net begonnen zijn.

@De rest, bedankt voor de complimenten! Ben ook echt trots op mijn puppy paard.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:22

Daphara schreef:
:D ik was het bord “PAS OP: ZWENKT UIT” vergeten op zijn achterwerk te plakken!
Dit waren weer ons eerste voltes sinds zijn blessure. Vanavond ook weer les gehad en linksom gaat stelling en buiging al beter. Rechtsom is hij nog steeds een plank en lukt het beste om linksom wat contrastelling naar rechts te vragen. Bleef wel moeilijk en hij schudde ook bijna elke keer zijn hoofd wat als ik stelling naar rechts vroeg.
Linksom wel af kunnen sluiten met een mooie lengtebuiging over de rug. Hij begon opeens dragend te lopen.

Netjes!!! Contrastelling kan echt fijn zijn idd om toch je buiging te krijgen, maar de spanning er wat af te halen :) Echt super leuk dat het zo goed gaat :j

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:59

Jup, onder volledige verdoving...
Vandaar ook de keuze om alles in 1x te doen ipv te wachten met de fragmentjes verwijderen want hij ligt dan toch al op de tafel volledig onder zeil :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:17

Cubalibre, Wij hadden het andersom gehad met de kat, die moest geopereerd aan zijn gebroken pootje en toen gelijk laten castreren. :D

Daphara, ik vind dat allemaal heel normaal voor een jonkie, het rijden wat je nu doet vind ik juist fijn, niet dat direct in de krul maar gewoon lekker naar voren.

Avalange, het is veel te laat voor Malik om een andere kleur te kiezen..maar hij gaat vast proberen bont te worden. :9

Retjehorse, idd, soort van wit met bruine vlekken.. :')
Zijn staart is ook al best wit, die moet straks een keer heeeeel lang weken.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:00

Ligt weer wat sneeuw! :=

Had van de week een topic gemaakt van Malik zijn vriendjes, ik had zulke grappige foto's gemaakt. :D
Dus als jullie het leuk vinden, neem een kijkje!
MirandaFuego @ [ITP] Sneeuwgevecht.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:23

Hihi wat leukN
! Bij mij ligt niks *\%/*

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:29

Afbeelding

Afbeelding

Duke’s eerste eigen aankoop *\o/*

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:32

Staat hem goed!

Ik heb de eerste oortjes foto +:)+ Eigenlijk niet de eerste, maar wel de eerste in de vijfde ronde zeg maar := Ook super knap!

Afbeelding

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:27

MirandaFuego schreef:
Ligt weer wat sneeuw! :=

Had van de week een topic gemaakt van Malik zijn vriendjes, ik had zulke grappige foto's gemaakt. :D
Dus als jullie het leuk vinden, neem een kijkje!
MirandaFuego @ [ITP] Sneeuwgevecht.
Hier is de sneeuw grotendeels alweer weggesmolten en vannacht in grote ijsplassen veranderd. :')

Granoek schreef:
[ [url=m/hDwK4s.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kLlV7g.jpg]Afbeelding[/url] ]

Duke’s eerste eigen aankoop *\o/*
Haha op die eerste foto lijkt hij te kijken alsof ie niet goed weet wat hij ermee aan moet. :P Ziet er goed uit dat tuig! :D

Isabel_k schreef:
Staat hem goed!

Ik heb de eerste oortjes foto +:)+ Eigenlijk niet de eerste, maar wel de eerste in de vijfde ronde zeg maar := Ook super knap!

[ [url=m/Vt7Y1x.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oortjes foto!!! *\o/*
+:)+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:48

Ahh Granoek wat lief!
Hij kijkt echt zo van: vrouwtje waar heb je me nu weer ingewikkeld. _O-

Super Isabel!
Was ie een beetje lief?

Retjehorse, begint hier nu ook te smelten.
Maar gelukkig nog wel veel droge stukken hier.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:08

Hij was helemaal zen :-)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:39

Mooi zo! :))
Ga zo je verhaaltje lezen!

Malik heeft vandaag duidelijk gemaakt wat hij van dekjes vindt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:04

:)) gekke Malik :')

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 23:46

Malik is een grappenmaker zeg :j

Duke denkt, zo te zien, nog even na over het tuig.
Dat bruine staat hem goed!

Mooie vosoortjes zo,Isabel_k

Dit topic is hollen of stilstaan, volgens mij :D

Vandaag met het heerlijke, maar wél frisse, weer gewandeld met Joya. Was wel weer trots hoe ze de gekke dingen onderweg zonder aarzelen voorbij liep.
Een hysterisch hinnikende pony konden we gewoon passeren al wilde ze wel graag snuffelen.
Stuk verder kwamen we weg werkzaamheden tegen, rood witte palen Visie toilet, bouwkeet, graafmachine, stapel buizen waren allemaal geen probleem :)
Ben wel blij dat ze,op dat gebied, zo cool is.
Krijg langzaam maar zeker steeds meer zin om straks lekker op haar rug naar buiten te gaan :j

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 23:52

Gaaf Isabel_k! Bijzonder lijkt me dat hoor!

Knappe Duke zo Granoek. Het staat hem goed! <3

Hahaha die Malik! Leuk hoor! Wil dat met Joy ook kunnen uiteindelijk.

Fijn dat het goed ging fransje23. Ik hoop dat ik snel met Joy een keer met de trailer naar het bos kan oid.

Wij hadden gister ook een mijlpaal! *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bitje deed haar niks. De sleep was interessanter :+ Joepie! Lekker opbouwen nu tor uiteindelijk lange lijnen! *\o/*

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 23:59

Fijn altijd als ze zo braaf zijn he! Mijn knie is hier inmiddels weer genezen, dus ik ga ook weer aan de slag :D Heb er zin in!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 00:04

Heb het voordeel dat de stal in een recreatiegebied ligt dus qua autoverkeer alleen bestemmingsverkeer. Moet wel rekening houden met heel veel fietsers en voetgangers en honden..

Grappig hoor dat de sleep interessanter is dan het dit voor de eerste keer. Wel fijn een dun snaffletje, neemt niet zoveel plek in.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 00:17

Ja is inderdaad een hele dunne. Tandarts had dat al gezegd omdat ze haar voortanden nog moet wisselen.

Hier zitten we met stal direct aan een drukke weg. Andere jant op ga je door de pokder, maar ook uiteindelijk langs een weg. Yay voor wonen in de randstad... :\

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 08:47

Dat heb ik ook Gimme_Joy :j ik sta aan een dijk, maar als je die afloopt kom je langs een flink winkelcentrum met station :') Maar gelukkig ook dijken en dijken en nog meer dijken. Veel fietsers, maar als je je best doet kom je geen auto's tegen

Dunkeedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:05

Vrouwtje klaagt over te weinig wit? Hier heb je wit... 8-)
Afbeelding

Gimme-joy weer een stapje verder! Mooi dat ze het zo goed/braaf doet

Fransje wat fijn dat je kunt wandelen. Ik wil dat ook heel graag en opzich is het mogelijk waar ze staat maar je moet wel direct een 80km weg oversteken en dan nog een stukje langs een 50km weg in de berm. Vind dat een beetje spannend.

MirandaFuego wat een clown in malik, heerlijk!

Isabel-k gaaf dat je er al opzit!

Granoek staat hem goed! Hij kijkt echt van baas wat doe je... Haha

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:12

MirandaFuego: Duidelijker kan Malik volgens mij inderdaad niet zijn. :') Volgens mij is hij eentje die graag alles vastneemt, nee? :D

fransje23: Geweldig dat ze zo braaf en nuchter is! :D Altijd fijn om met de paardjes op wandel te gaan. Was je alleen met haar, of was er een ander paard bij?

Gimme_Joy: Oeh, weer een stapje dichterbij!! *\o/* Wel grappig dat de sleep interessanter was dan het bitje. :') Volgens mij is Joy ook zo'n grappenmaker. :P

Dunkeedoo: Haha omg dat snoetje! :')

Ik ben de laatste dagen ook veel gaan wandelen met Aliaa. Gisteren samen met mijn moeder + onze hond en mijn oom en tante met hun hond. Ging heel goed. Enkel verkeer blijft eng. Dan durft Aliaa nog eens opzij te springen, al trekt ze niet aan het touw, dus op zich valt haar reactie nog mee. Qua verkeer valt het hier op zich nog mee gelukkig, maar sommigen durven echt sneller dan 50km/u rijden hier in het dorp... De drukste wegen probeer ik nog te vermijden aangezien Aliaa nog wat bang is.

En ik heb nieuwe oortjes foto's! :D Het opstappen ging wat minder vandaag, maar goed, mijn knollie bleef gelukkig wel braaf terwijl ik aan het klungelen was. :') Ook hebben we onze eerste pasjes stap op commando gezet, zonder dat iemand haar leidde! :D Ik geloof dat het de 4e keer is dat ik op Aliaa zat nu. Zo trots op mijn kleine, stoere meid! <3
Afbeelding

Afbeelding

Ze was lekker ontspannen en de oortjes naar voor. :D

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:15

Wat fijn zeg!