Even snel kort dan maar gezien ik niet veel tijd heb.
Ik vind het idee kaptoom wel fijn maar wil ene die niet te hard is op de neus. Zelf zou een kaptoomneusriem handig zijn dan kan ik die gewoon aan mijn hoofdstel bevestigen zodat het bit idd tegelijk in kan om te wennen. Al kent hij bit wel maar reageert er toch anders op dan met touwhalster.
Sbravour ik blijf je merrie knap vinden

Ik ben 2-3x per week bezig met limo, en ik merk grotere vooruitgang als hij 2 dagen na elkaar rust gekregen heeft en ik dus niet op stal was. Hij heeft die dagen dus echt nodig om alles te verwerken.
Xapple heb je dit ook al los geprobeerd? Op de paddock of wei? Want in de stal laat Limo ook véél toe maar in de piste waar hij meer ruimte heeft laat hij bijvoorbeeld het naast hem op en neer springen niet toe. En in de stal wel.
Kabayo met die leeftijd hoeven ze ook nog niet zoveel he? Die van jou is al goed getraind en staat goed in haar vel en spieren (vind ik).
Zoe, zo loopt limo dus ook vaak ja.
Elastiek is ook een optie maar denk dat ik eerst eens ga proberen met kaptoom.
Ik ga limo misschien weer extra rust geven, hoewel ik twijfel omdat het nu goed vlot met desensibiliseren.
Maar ik heb eeb lichamelijk ongemak

Maar het paard was weer lui en kreeg hem maar niet goed aangespoord omdat ik mijn kuiten niet goed kon aanleggen en gewoon de kracht niet had om mijn kuiten tegen de buik te duwen. Ook toen ik van de instructeur moest doorstampen ontbrak mij de kracht.
Bij de oefening een zijde in verlichte zit (balanceren) voelde ik mijn kuiten tintelen en kreeg ik pijn in mijn knieën.
Ook kon ik mijn voeten niet meer stilhouden als ik ging draven.
Ben echt vermoeid en vermoedelijk is dat door het werk, elke dag rechtstaan, geen verlof meer gehad sinds juni, maar 1 dag per week vrij, 2 dagen per week halve dag vrij maar wel steeds jagen voor de bus te halen.

Ik kan zelfs 3x per week uitslapen maar blijf erg moe en voel me niet uitgerust.