Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Art_Ificious schreef:Lees je wel?
Kan niet omdat stalbaas het zelf huurt.
Wie bepaald er dan? Stalbaas of de verhuurder van de grond?
Er mogen geen extra dingen geplaatst worden. Jammer want eigenlijk zijn het koeienweides met prikkeldraad omheind. Dus veilig is het ook niet bepaald.
Art_Ificious schreef:Paardenfann4 schreef:mag niet.Dus omdat een ander paard er slechter van is geworden moet die van jou zijn dagen maar op het zand slijten? Je kan hem toch zelf er tussen uit pakken en wat met hem doen en terug zetten? Wat een onzin dan kunnen we allemaal onze paarden wel weg gaan doen als het zo zou werken. Dit paard is jouw verantwoording niet van de stalbaas en kennis of wie dan ook. Hij is van jou en jij moet zorgen dat hij een leuk leven heeft. Hele dagen in een zandbak lijkt mij uiterst geestdodend voor zo'n jong dier. Probeer het gewoon eens een poosje. Dan weet je wat.
Wei is wei en niet in en uithalen.
Dat zijn regels ivm veiligheid als een ander paard langs je door zou glippen. (En er zijn er die dat proberen) Dan kunnen ze de baan oprennen namelijk. Want het pad leid recht naar de drukke baan.
Niet voor niks dat het afgeraden werd door stalbaas.
Daarnaast ga ik niet eventjes een wei huren om limo er dan alleen op te plaatsen want dan krijg ik daar weer commentaar op dat hij alleen staat. (Áls er al een wei te vinden is dat is ook redelijk zeldzaam een goede wei die hele jaar rond te gebruiken is).
Bij kennissen stond hij "goed" wat weide betreft. En als kennis haar broer niet stom deed naar limo en mij toe was ik daar gebleven. Maar hij gooit steeds roet in het eten door limo uit de afspanning te halen zodat limo geen drinken of schuilplaats meer heeft (en dag bij +28°C) en dan erover liegen dat jongeren dit dan wel gedaan zouden hebben of limo over de draad gesprongen is (1m50 hoog terwijl draad naar merries ernaast 1m30 was en limo nog hengst was).
En toevallig steeds de dagen dat dierenarts of Osteopaat moest komen. Ja heel toevallig dat die "jongeren" limo dan gaan opjagen of herzetten.
Paardenfann4 schreef:Waarom verzin jij zelf geen oplossing voor je paard? Hij is van jou. Iedereen doet zijn best hier om je te helpen maar je veegt alles van tafel niks is mogelijk. Er is werkelijk niemand die moeilijk gaat doen over een paar prikpaaltjes dat slaat nergens op. Neem dan gewoon geen paard als je er geen moeite voor wilt doen. Een paard altijd op het zand is gewoon ronduit sneu.
Art_Ificious schreef:Even over voerbeleid.
Limo krijgt voer waar hij in principe dik van moet worden. Hele winter heeft hij volle schep (halve eetbak) snijmais gekregen, krijgt hij nu nog want de voorraad is nog niet op
Art_Ificious schreef:Omdat hij nu al een groot deel niet eet terwijl hij het nu makkelijk heeft.
Hooinet moet hij meer moeite doen (zei dierenarts) en daarom raad ze het af.