Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 23:05

Balou, laat je zusje de volgde keer fatsoenlijk schoeisel aantrekken....

Robbie, fijne uitstraling heeft je paard.

Lumkea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:46

Nog eens op mijn kleintje gezeten vandaag! De ho er op gezet en een paar drafpasjes. So in love <3
Afbeelding

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:00

suikermeisje schreef:
Balou je merrie te koop staan zie ik? Waarom niet eerst ruitermak maken? Krijg je er al snel €1000 meer voor.

Ja klopt!
Ik vind haar daar zelf nog wat te jong voor en te puppy.

Ik merk wel dat de mensen voor een duppie op de eerste rij staan. :o

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:59

Jammer dat ze te koop staat! Vind het een erg aansprekende merrie :)

Ik doe het hier weer erg langzaamaan. Laatst een keer gezeten en aankomend weekend heb ik een lesje grondwerk met haar staan. Ben erg benieuwd! Over 3 maanden is mijn dame namelijk pas drie dus alle tijd van de wereld. Zitten heb ik trouwens tot nu toe 3x geoefend en alleen met een touwhalster. Ik zal zo eens een filmpje delen in de facebook groep :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:33

eline1991 schreef:
Jammer dat ze te koop staat! Vind het een erg aansprekende merrie :)

Ik doe het hier weer erg langzaamaan. Laatst een keer gezeten en aankomend weekend heb ik een lesje grondwerk met haar staan. Ben erg benieuwd! Over 3 maanden is mijn dame namelijk pas drie dus alle tijd van de wereld. Zitten heb ik trouwens tot nu toe 3x geoefend en alleen met een touwhalster. Ik zal zo eens een filmpje delen in de facebook groep :)

Ach zo lang ze hier nog staat zijn we lekker bezig! Maar ik wil toch graag terug volledig over stappen op haflingers. Daar ligt mijn hart.

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:52

Ik snap je helemaal hoor! Mn merrie is een halve haf en ik was eigenlijk aan het kijken voor volle haf. Koele kikkers die vaak wel willen werken, erg leuke combi en het mooie is dat mijn merrie dat ook heeft. Inclusief grapjes }:0

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:07

eline1991 schreef:
Ik snap je helemaal hoor! Mn merrie is een halve haf en ik was eigenlijk aan het kijken voor volle haf. Koele kikkers die vaak wel willen werken, erg leuke combi en het mooie is dat mijn merrie dat ook heeft. Inclusief grapjes }:0

Haha heerlijk die grapjes!!

Ik heb wel al wat kijkers gehad en heb nog wat afspraken staan.
Vandaag heeft ze alleen wat ruzie gemaakt in het land, dus toen de kijke kwam had ze een schop te pakken op haar knie en schouder.
Gelukkig loopt ze gewoon goed en is het enkel wat dikkig.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:42

ik lag er zondag bijna op de kop af.. pff wat kan hij snel zijnmeneer vond vast de lak op zijn nieuwe hoofdstel niet mooi.. of de neusriem te breed en dus niet zo comfi als zijn dy'on hoofdstelletje.
Afbeelding

Afbeelding

Dus na 2 x rodeo ( tussentijds longeren) zijn andere hoofdstel op gedaan en niks meer aan de hand

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:57

suikermeisje schreef:
Wauw wel een gaaf hoofdstel zeg. Waar heb je die vandaan?

Ja! Wil ik ook weten. Heel mooi! <3

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:15

komt bij mijn vriendin weg.. www.massion.nl is er ook in het zwart geloof ik

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:11

Bizar dat soms een ander hoofdstel zo kan uitmaken. Is het qua kopstuk ook verschillend met je dyon?

Hier longeer ik nu 2x per week met dubbele lijnen, gezien ik er helaas even niet op kan door eigen blessure. Verder poetsen/grondwerk en hopelijk van de week ook weer even lekker rondje buiten wandelen. Ben er nu veel in avond omdat ik ook weer werk dus nog niet van gekomen.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 22:08

Mag ik ook mee praten O:) ?
Ik speel een beetje vals want mijn puppy was al ruitermak toen hij vorig jaar van mij werd, maar ik ben pas echt zelf met hem aan het werk gegaan na de sneeuw begin dit jaar. Inmiddels zit er een rem, stuur en gas op, en heb ik mijn eerste bosritje gemaakt!
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1917833&lr=514192589

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 01:36

darkadia: nee zelfde soort anatomische kopstuk.. smal is geen optie.gevoelig ding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:19

Welkom!

Ik vind Jappeloe wel echt heel erg dun geworden. Hij was al niet de dikste, maar nu vind ik hem echt mager. Zal dat niet door de wond kunnen komen icm met elke dag werken?

Heel mooi hoofdstel! Gek dat hij er zo heftig op reageert!

[***] weer aan het opbouwen, gaan erg voorspoedig! Denk zondag bijzetje eraan. Ze is trouwens ruitermag geboren. :') Afbeelding

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:09

Ik vond Jappeloe er ook vrij schraal uit zien een poos terug maar hij begint er echt al veel beter uit te zien :) gaat hij ook het gras op?

Vandaag voor het eerst zelf rondgestuurd, super trots. Ook het halthouden en vooruit stappen gaat super. :D Ik zal binnenkort eens foto's plaatsen, maar het gaat zo goed dat ik het steeds vergeet als ik er op zit.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 23:14

twijfel nu of het alleen zijn hoofdstel is geweest.. dinsdag komt de tandarts. toen ik vandaag in bos iets doorvroeg ging hij ook in de staak. Gelukkig komt dinsdag de tandarts.. gok dat wolfstandjes er toch uit moeten. heb zo weinig ruimte voor een bit in dat kleine bekkie.

Jappeloe komt wel weer mooi bij.. invallen gaat ook sneller en makkelijker dan dikke krijgen.
Gijs is ook nog steeds aan de dunne kant, maar groeit ondqnks dat hij dit jaar 6 word nog heel veel..in nov gekocht 1.60 nu 1.66 )

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:35

Afbeelding
Mijn puppy had wat problemen met aansingelen, dus dan maar zonder zadel totdat zadelmaker is geweest :+ (oh, en bitloos :P)

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:21

suikermeisje schreef:
Zojuist een foto van Jappeloe gemaakt. Rechtstreeks uit de wei getrokken voor de hoefsmid dus nee hij ziet er niet heel charmant uit.
Als dit paard te schraal is dan is 50% van de paarden te dik en de rest te schraal :+
[ [url=m/ljk2CG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind hem er perfect uitzien :)
Leuk paardje trouwens ;)

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 09:24

Leuk al die vorderingen!
Ik meld mij ook weer eens :) Weinig te melden gehad aangezien ik niet dagelijks/intensief met de pony's aan het werk ben en een groot deel van hun werk bestaat uit lange wandelingen maken, soms met kindjes op de rug, maar meestal zonder :)

Laatst een keertje licht bijgezet. 10min maar hoor. Jet (die onlangs 9jr geworden is) haar oren gingen alle kanten op, wist niet goed wat ze er van moest denken maar ze bleef goed voorwaarts en meewerken, braaf dier
Afbeelding

Jula had er heel wat meer moeite mee en was niet blij. Dit levert me dus niks op
Afbeelding

Ik zou eigenlijk eens met dubbele longe aan de slag willen maar ben daar zelf niet zo handig en vlug genoeg mee. Misschien m'n moeder eens vragen O:)

Vorig weekend heb ik een paar palen bij de bouwmarkt gehaald.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
M'n zoontje had er net even op gezeten en de singel zat wat te los (singel is nu zowaar iets te lang!), het zadeltje ligt hier dus niet zo netjes.
Hij wilde liever parcoursbouwer zijn :D en de laatste foto heeft hij voor mij gemaakt.

Jula maak je gelukkiger met een dubbelzijdige wellness behandeling ;)
Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:26

Klijntje wat een snoepjes <3 de pony's met kindjes, geweldig!
Zo jammer dat mijn dochter niet wil.. misschien toch maar dwingen ~~}>

Suikermeisje, knap paard! Hij is niet schraal, er zit gewoon wat weinig spieren op. Dat wordt vaak verward heb ik het idee.

Mijn pony is woensdag bekapt, ook hij was braaf :D hoefsmid was ook braaf +:)+ ik ben heel blij met deze smid! Hij neemt de tijd voor mijn pony, begrijpt hem en denkt mee en ook niet belangrijk, hij werkt netjes!
Woensdag komt de osteopaat. Mijn pony stond weer met enorme pijnlijke rugspieren. Ik ben enorm benieuwd wat hij gaat zeggen :oo ik hoop dat we er wat mee kunnen.

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:37

Wij hebben na een korte break van twee weken ook weer lekker getraind, echt een super fijn paard <3
Afbeelding
We rijden uiteraard ook lang en laag ;)

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:41

klijntje: wat een schatjes!! heb voor mijn zoontje ook een a pony zo leuk!

Ik heb vrijdag voor het eerst in een lesje meegereden.
https://youtu.be/M7D2hP8Yums

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:56

No-No, ze gaan niet zo vaak mee hoor ;) Ik heb de pony's ook niet voor hun gekocht. Anders was ik al gefrustreerd denk ik :D
Omdat ik het wel leuk vind als zij het naar de zin hebben, mogen ze altijd doen wat ze zelf graag willen, het is dus erg fijn dat ze zelf veilig een pony kunnen 'vangen' en poetsen. Hoefjes uitkrabben, hooi voeren en de wei uitmesten doen ze ook graag. Ohja en voetballen in de wei en riddertje spelen met stokken :D Vind ik alleen maar prima, dan wennen de pony's daar ook aan.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:27

Super goed!
Ik houd daar wel van. Vrijheid blijheid +:)+

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:50

Hier gaat het echt onwijs goed met Chavelli gisteren los in de weide gereden, omdat de bak erg zwaar ligt.

Afbeelding

Verder zijn we vooral aan de hand lekker bezig, stukjes buiten wandelen en wat grondwerk op het erf.
Vandaag met het lekkere weer gewassen en foto's gemaakt. Deze morgen naar de hengstenboer geweest en een vriendje gezocht voor haar. Dit jaar wordt ze 'gedekt' door Liz. Wales.

Afbeelding