[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 08:55

Dankjewel :D

Vanmorgen hebben de kinderen voordat ze naar school gingen nog even fijn geholpen. Ze mochten voor het eerst samen - zonder mijn hulp - Bliksem en Nick in de weide zetten.
Ik liep er natuurlijk wel achteraan om aanwijzingen te geven en de boel in de gaten te houden. En foto's te maken. Maar toch deden ze het helemaal zelf en bleven ook nog keurig wachten bij de straat, om eerst te kijken of ze konden oversteken. Brave knollies en trots op David en Marloes.

Afbeelding

Afbeelding

Even wachten.
Afbeelding

En weer verder.
Afbeelding

"David houd jij Bliksem even vast? Dan doe ik de poort dicht".
Afbeelding

Het enige wat ik heb gedaan is de halster op en af. :j

Anoniem

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:19

Super helpers heb je! Leuk dat Nick ook even mee doet met kijken of er verkeer aan komt

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 11:40

Wat leuk zeg! Denk zomaar dat er later drie of vier haflingers in je wei staan ;). Paardenkindjes! Lekker metje kinderen te
Paard het bos in dat is toch een droom?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 19:41

Ja als ik geld zat had, dan hadden er al wel een stuk of 4 gelopen! Maar dat kunnen we op dit moment niet financieel dragen helaas. Daan en ik willen wel een hele kudde!
En de kinderen helpen al lekker mee, ze vinden het ook gewoon leuk!
Een schoolvriendje van David zei me van de week nog "David heeft het heel vaak over paarden". :')

En ik ben super trots op ons!!! *\%/* *\%/*
Afbeelding

Spoiler:
En ja die roze auto op de achtergrond is van ons :')

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:04

Super knap hoor,je kleeft bijna vast aan Nick. Maar rijd je nou met blote armen?? :brr:

Gave kleur,die auto. Ik heb een scooter in dezelfde kleur. :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 20:14

Ja ik had het bloedheet :')

Ben ff filmpje van het springen met neckrope aan het monteren :D

edit. Leuk dat je scooter indezelfde kleur hebt! In het echt is de auto echt knalroze, op de foto altijd slecht te zien. :')
Nick kijkt er in ieder geval niet van op.
Afbeelding

Zag onlangs trouwens een knalroze paardentrailer op FB voorbij komen, lachen!

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:47

Jaa,die roze trailer heb ik ook gezien ja. Ik krijg van mijn FBvrienden alles in het roze door gegeven. Ik heb echt geen idee waarom?? :D :D

Die Pink Panther is leuk zeg. Mijn scoot is echt dezelfde felle kleur als jou toet. :j

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 20:57

Haha ik was ook al getagt! Alles wat roze is word ik in getagt :')
We hebben die auto - toen die nog zwart was - voor 25 euro gekocht 10 jaar geleden.
Die auto vond ik zo fijn, maar had er een uitwijkmanoeuvre mee moeten maken, dus had een klap gehad. En we deden hem weg. Mijn broer wou hem wel hebben.
Daan en ik gingen in 2009 trouwen en kregen de auto terug op onze bruiloft! Helemaal gepimpt in mijn favoriete kleur! En we hebben hem nog steeds :)
Hij is ook intensief gebruikt op het circuit, zit een rolkooi ed in. Ik heb er rally for kids mee gereden. Rally voor (ernstig) zieke kinderen.
Maar dat doen we niet meer, de veiligheidseisen zijn (weer) aangescherpt. En onze rolkooi voldoet niet meer aan de nieuwe eisen. Dan maar weer apk erop gedaan en we gaan hem gewoon op straat af rijden :)

Dit ben ik :Y)

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:11

Whahaha,geweldig verhaal over je auto en dat filmpje is leuk zeg,super gaaf!! :j

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 21:58

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:53

Hahahaha leuk die filmpjes!!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 16:01

Ik word altijd blij van je topic! Dankjewel voor het delen van jullie avonturen! :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 08:44

Ik open Facebook en het eerste wat ik zie is deze herinnering.

31-10-2015
Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's zijn precies 2 jaar geleden gemaakt. Van die lieve James. Een beetje eigenwijs, maar een hart van goud.
Best toevallig dat ik deze herinnering krijg, want vannacht heb ik over James gedroomd! Dat had ik al een tijdje niet meer gedaan.
Het was best een vreemde droom. Het zal wel bij verwerking horen. Zoals de meeste dromen dat doen.
In mijn droom had ik het idee om met Nick te rijden. Dus ik maakte Nick klaar door hem eerst te poetsen. Maar tijdens het poetsen werd Nick ineens graat en graat mager! Zijn rug trok helemaal krom, zijn ribben werden zichtbaar en hij zag er niet meer uit!
Ik snapte er niks van. Had ik hem niet goed verzorgd? Nick liep bij me weg en verdween een kelder in.
Ik kwam boven aan de trap van de kelder staan. Had de borstel nog in mijn hand. Het was een hele diepe, donkere kelder. Ik weet niet waarom, maar in plaats van Nick riep ik James!
En daar kwam James met een drafje naar boven! Helemaal gezond en wel. Stralend! Mijn lieve James! Ik heb hem geaaid en geknuffeld. Dat moment leek zo echt!
Het was dan ook even heel raar wakker worden. Ik moest eerst heel goed nadenken. Maar nee, hij is niet meer. En al 1,5 jaar uit ons leven. Toch voelt het zoveel langer...
❤️ Still miss you..

En nu ik er over nadenk, ik maak mij sinds de dood van James altijd zorgen om Nick. Of ik hem wel goed verzorg. Want ik voel me nog altijd schuldig om James dood...
Maar hoe geef ik dát een plekje!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:53

Wat een gekke droom. Wel mooi ook ergens... Hoe je dat een plekje kunt geven? Lastig, maar een groot deel is denk ik het besef dat jij géén invloed hebt gehad aan het overlijden van James. Jij had het niet kunnen voorkomen.
Jij zorgt zo te zien ontzettend goed voor alles en iedereen om je heen, maar met alle goede zorgen ter wereld kun je ziekte, dood en ongelukken nog steeds niet voorkomen. En dat moet ook niet. Want hoe klote die dingen ook zijn, ze horen bij het leven.
:(:)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:34

Ik ben het met Tica_81 eens. Je droom is eigenlijk heel mooi maar ook heel confronterend en ik snap dat je daar van slag van was.

Je hebt, voorzover ik heb kunnen zien in je topics, ik ken jullie niet "in het echte leven", altijd heel goed gezorgd voor James, net zoals je voor Nick doet. Een paard is een levend wezen met alles wat daarbij hoort, dus ook ziektes en dood. Het is nu eenmaal een organisme met een beperkte levensduur. Vervelend genoeg weten wij als mens niet van te voren wat de levensduur van dat organisme is (en dat is misschien maar goed ook) waardoor we verrast worden als het einde ineens daar is. Dat ligt dus niet aan jou of aan wie dan ook, maar gewoon aan de natuur. En dat is echt goed waardeloos als je er door verrast wordt. En dat doet pijn. En dat verwerken heeft tijd nodig.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 22:49

Wat een lieve berichten, doet me goed. Dankjewel.

Deze droom heeft er wel voor gezorgd dat ik sinds vandaag maar weer ben gaan tekenen!
Al veel te lange tijd niet meer gedaan. Vandaag maar eens de tijd voor genomen. Even gedachten op wat anders.
Een tekening uit mijn hoofd.
Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:47

Een droompaard! Mooi, duidelijk gevalletje van inspiratie.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 07:51

Wauw wat kun jij goed tekenen! :oo
Wat mooi dat je je zo laat inspireren door je dromen...

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 08:53

Aww dankjullie :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 08:58

Wat mooi!!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:12

Gaaf Evelien, die tekening.

Wat betreft de droom. Ik onthoud dromen nooit, dus daar heb ik geen idee van. Mooi als het om mooie herinneringen gaat, beangstigend als het om minder mooie herinneringen gaat? Ik vind het wel heel knap en mooi dat je zo met ons deelt.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:31

Wauww,dat paard is gaaf zeg,prachtige kleuren,daar hou ik van. Maar is het getekend met een programma oid,toch niet met potlood toch?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 12:01

Dankjewel allemaal.

Deze tekening is digitaal. Hij is wel gewoon met een pen getekend. Ipv potlood en papier heb ik dan een digitale pen en mijn computerscherm. Ik krijg regelmatig vragen over hoe ik dat nou doe.
Eigenlijk gewoon zoals met potlood op papier, maar dan zonder papier :')
Zal het binnenkort eens filmen, das makkelijker dan uitleggen :D
Heb in het verleden ontzettend veel getekend. En altijd fantasie, die fantasie moet uit mijn hoofd :')

Misschien ga ik morgen wel filmen hoe ik dat doe. Heb wel weer zin om weer wat te tekenen. Vandaag is Marloes jarig. 4 jaar! En vanaf nu naar school. Dat zal heel erg wennen worden. Stil, maar ook wel fijn. Meer tijd voor mijzelf.
En ik ben benieuwd of ik dan ook echt meer ga paardrijden als ik de handen vrij heb :)
We zullen zien.

Heb gisteren voor het eerst een test gedaan met een slowfeeder, maar Nick vreet nog steeds als een Haflinger.. T' is net een Beagle, stopt gewoon niet met vreten. Vreet door tot die knapt. Lastig is dat.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:26

Gefeliciteerd met je kleine Kanjer! **\O/**

Ben wel benieuwd hoe je dat tekent,best wel apart maar erg mooi. Ik heb ook gelijk mijn kleurpotloden en boeken weer opgeocht,je hebt me aangestoken. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:58

Gefeliciteerd met Marloes! [&] **\O/**